-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Буряк, буряк молодий, морква, морква молода, капуста, капуста молода, цибуля молода, огірки, помідори, перець солодкий, баклажани, часник, яблука, груші, банани, апельсини
Завершена
785 231.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 23 556.93 UAH
мін. крок: 3% або 23 556.93 UAH
Номер:
f6fd6965e71f4f4baf13c3bc0ec7bdaa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-18-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2023 00:00
Період моніторингу:
18.07.2023 21:35 - 09.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.07.2023 №168
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 17.07.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 18.07.2023 № 168
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
13 UA-2023-06-05-008884-a 05.06.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону та Постанові № 1178, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178, розгляду тендерної пропозиції ФОП Харін Олександр Григорович, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання вимог Постанови № 710, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не виявлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому встановленого порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178, пункту 28 Постанови №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178 – в редакції від 03.01.202 року), відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік КУ Хорошевський геріатричний пансіонат, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 01.06.2023 р. № 25/23, тендерну пропозицію Фізичної особи – підприємця Харін Олександр Григорович (далі – учасник – переможець) , реєстр отриманих тендерних пропозицій від 13.06.2023, протокол Замовника від 14.06.2023 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 14.06.2023 року, договір про закупівлю від 12.06.2023 року № 39, додаткові угоди від 12.07.2023 №1 та від 24.07.2023 №2, пояснення Замовника оприлюднені в електронній системі закупівель 25.07.2023 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в тендерній документації Замовника не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності підставам, встановленим статтею 17 Закону для об’єднання учасників.
Також, на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в тендерній документації Замовника не зазначено такі відомості як посада посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Слід зазначити, що згідно пункту 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Крім того, у Національному класифікаторі України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327 із змінами, така посада як «уповноважена особа» відсутня.
Період усунення порушень:
27.07.2023 09:34 - 11.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.07.2023 09:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державною аудиторською службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби (далі — Орган державного фінансового контролю) 18.07.2023 року наказом №168 було розпочато процедуру моніторингу закупівлі буряка, буряка молодого, моркви, моркви молодої, капусти, капусти молодої, цибулі молодої, огірків, помідорів, перцю солодкого, баклажанів, часнику, яблук, груш, бананів, апельсинів (код ДК 021:2015 – 03220000-9 овочі, фрукти та горіхи)) проведеного КУ Хорошевський геріатричний пансіонат.
За результатами проведеного моніторингу були встановлено, що тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону, а саме встановлено, що на порушення абзацу другого пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в тендерній документації Замовника не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності підставам, встановленим статтею 17 Закону для об’єднання учасників. Але, відповідно до п. 1 «Змiст i спосiб подання тендерної пропозицiї» розділу «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї», у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання (надається підтверджуючий документ).
Крім того встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в тендерній документації Замовника не зазначено такі відомості як посада посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. При цьому в тендерній документації на закупівлю буряка, буряка молодого, моркви, моркви молодої, капусти, капусти молодої, цибулі молодої, огірків, помідорів, перцю солодкого, баклажанів, часнику, яблук, груш, бананів, апельсинів в п. 2.3. «посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками» розділу «Загальні положення» вказано - уповноважена особа Микола Миколайович ЗУБ, вул. Сонячна, 2, смт. Хорошеве, Харківський р-н, Харківська обл., 62466, Телефон: (067) 577-01-63, Е-mail: zubm999@gmail.com, натомість Орган державного фінансового контролю зазначає, що у Національному класифікаторі України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327 із змінами, така посада як «уповноважена особа» відсутня.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Органом державного фінансового контролю вже було проведено моніторинг інших закупівель Замовника (UA-2023-01-04-003174-a; UA-2022-12-28-005006-a), де в тендерній документації також була зазначена посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками - уповноважена особа Микола Миколайович ЗУБ, а також було вказано, що у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання. При цьому за результатом проведених моніторингів вказаних закупівель Органом державного фінансового контролю порушень такого характеру зафіксовано не було.
З огляду на викладене та керуючись висновками проведеного моніторингу Замовником здійснено інші заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме буде організовано проходження уповноваженою особою замовника додаткового навчання з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
01.08.2023 14:48
Запити/Пояснення
Номер:
e0278516cd464dcb9e57ddd9e6ce29f8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.07.2023 16:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.07.2023 00:00
Опис:
Керівнику КУ Хорошевський геріатричний пансіонат
Мельнику Олександру Михайловичу
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи Буряк, буряк молодий, морква, морква молода, капуста, капуста молода, цибуля молода, огірки, помідори, перець солодкий, баклажани, часник, яблука, груші, банани, апельсини», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-06-05-008884-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Головний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Олена КИРИЛЕНКО
Номер:
6342b0fd82c4489fb0b6ad2dc6f35eca
Назва:
Пояснення замовника
Дата опублікування:
25.07.2023 11:55
Опис:
Державною аудиторською службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби (далі — Орган державного фінансового контролю) 18.07.2023 року наказом №168 було розпочато процедуру моніторингу закупівлі буряка, буряка молодого, моркви, моркви молодої, капусти, капусти молодої, цибулі молодої, огірків, помідорів, перцю солодкого, баклажанів, часнику, яблук, груш, бананів, апельсинів (код ДК 021:2015 – 03220000-9 овочі, фрукти та горіхи)) проведеного КУ Хорошевський геріатричний пансіонат. На Ваш запит протягом трьох робочих днів з дня його оприлюднення надаємо наступні пояснення:
Щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Обґрунтування розміру витрат визначалося розміром бюджетного призначення встановленого кошторисом. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначалося відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» та у відповідності до вимог ДСТУ, ТУ України. Визначення очікуваної вартості предмету закупівлі визначалася за методикою, яка передбачена наказом №275 від 18.02.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, а саме за результатами пошуку, збору та аналізу загальнодоступної цінової інформації (моніторинг середньоринкових цін на відповідні види овочів та фруктів при плануванні відповідної закупівлі).
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) забезпечується головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки.
КУ Хорошевський геріатричний пансіонат створена Харківською обласною радою і діє на основі комунальної власності територіальної громади та є неприбутковою установою, та виступає одержувачем бюджетних коштів, оскільки використовує вже розподілені грошові кошти. Крім того, КУ Хорошевський геріатричний пансіонат відсутня у Реєстрі (переліку) суб`єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об`єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.
Отже, КУ Хорошевський геріатричний пансіонат не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктом господарювання державного сектору економіки, відтак і не належить до переліку суб`єктів господарювання, на яких розповсюджуються вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту, проте Замовник за власним бажанням розмістив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на веб-сайті в мережі Інтернет за адресою: https://xoroshevo.com.ua/2023/03/27/%d1%96%d0%bd%d1%84%d0%be%d1%80%d0%bc%d0%b0%d1%86%d1%96%d1%8f-%d1%89%d0%be%d0%b4%d0%be-%d0%b7%d0%b0%d0%ba%d1%83%d0%bf%d1%96%d0%b2-2023-%d1%80%d0%be%d0%ba%d1%83/