• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поточного ремонту будівлі (заміна існуючих віконних і дверних блоків) КЗЗСО «Луцький ліцей № 4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради» на пр-т Волі, 25 у м. Луцьку.

Завершена

2 470 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 700.00 UAH
Номер: f9a4fb0708ca4d9f8b048ffc5a6bf1e4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-04-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.08.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 04.08.2023 11:18 - 26.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 03.08.2023 № 33-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 03.08.2023 № 33-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2023-06-02-005969-a 02.06.2023. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М» встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та пункту 3 Особливостей. За результатами аналізу питання з своєчасності оприлюднення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону з врахуванням Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі та її розміщення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік комунального закладу загальної середньої освіти «Луцький ліцей №4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 02.06.2023 №2 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМОПЛАСТ М» (далі – ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М»), повідомлення про намір укласти договір від 16.06.2023 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.06.2023 №4, договір від 23.06.2023 №23 на суму 2 149 457,99 грн, додаткові угоди від 27.07.2023 №1 та від 21.08.2023 №2, відповіді Замовника від 08.08.2023 та від 21.08.2023 на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління). За результатами проведеного аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М» установлено наступне. У Додатку № 1 Замовник затвердив вимогу, що для підтвердження інформації, зазначеної в Таблиці «А» учасник повинен надати, зокрема: «…Наявність і правомірність експлуатації (застосування) учасником обладнання та матеріально-технічної бази, інформація про які зазначається у довідці, додатково підтверджується шляхом надання бухгалтерської довідки (оборотно-сальдової відомості) про знаходження основних засобів на балансі учасника (станом на перше число місяця подачі тендерної пропозиції), а також технічних паспортів на кожну одиницю автотранспорту. У разі, якщо учасник не є власником обладнання та/або матеріально-технічної бази та/або технологій, інформація про які зазначається в довідці, термін дії наданих ним на підтвердження правовстановлюючих документів (договорів оренди (надання послуг, лізингу тощо)) повинен бути не меншим, ніж максимальний термін, встановлений цією тендерною документацією для поставки товару (виконання робіт, надання послуг) по даній закупівлі у повному обсязі». Крім того, у Додатку № 1 Замовник затвердив вимогу: «2. Для виконання робіт по даній закупівлі у повному обсязі учасники повинні підтвердити (шляхом надання відповідних документів) наявність і правомірність експлуатації (застосування) всього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у разі потреби), які передбачені відповідними розділами кошторисної документації, наданої учасником на підтвердження відповідності його тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.». Проведеним аналізом тендерної пропозиції учасник ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М» установлено, що в складі своєї тендерної пропозиції надав Відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01 на загальнобудівельні роботи, у якій в розділі ІІ «Будівельні машини і механізми» зазначено, що буде використовуватись кран на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 тон. Однак, в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за № 12 від 06.06.2023 (файл «Довідка обладнання.pdf») кран на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т відсутній та відсутні будь-які підтверджуючі документи на наявність і правомірність експлуатації даної будівельної машини зазначеної учасником-переможцем у Відомості ресурсів до локального кошторису №02-01-01 (бухгалтерська довідка, сольдо-оборотна відомість, технічний паспорт на автомобіль, договорів оренди (надання послуг, лізингу тощо)), чим не дотримано вимог Додатку № 1 до тендерної документації та не підтверджено відповідності кваліфікаційним критеріям встановлених Замовником відповідно до статті 16 Закону. Разом з тим, довідкою від 06.06.2023 №14 Учасник інформує про незалучення субпідрядників/співвиконавців. Наданим поясненням від 21.08.2023 на запит Управління Замовник підтвердив необхідність використання великогабаритної техніки (крана на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10т ) при закупівлі послуги «Послуги з поточного ремонту будівлі (заміна існуючих віконних і дверних блоків) КЗЗСО «Луцький ліцей № 4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради» на пр-т Волі, 25 у м. Луцьку». Крім того, в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за № 12 від 06.06.2023 (файл «Довідка обладнання.pdf») надав перелік власного обладнання, що учасник буде використовувати, а саме: шуруповерт акумуляторний – 2 шт., дриль – 2 шт., перфоратор - 2 шт., болгарка (кутова шліфмашинка) – 2 штуки. На підтвердження правових підстав володіння обладнанням учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М» надано видаткову накладну №ВН-0707 від 07.07.2021. Видаткова накладна — це первинний документ постачальника, який підтверджує факт передачі товарно-матеріальних цінностей від однієї особи до іншої, від постачальника до покупця. Згідно статті 1 закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV, активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигод у майбутньому. Таким чином, видаткові накладні не є підтвердженням, що активи зазначені у довідці (файл «Довідка обладнання .pdf») контролюються підприємством та факту правових підстав володіння. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Таким чином, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М», як такої, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, визначив його переможцем та уклав з ним договір. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, встановлено, що відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Згідно пунктів 24 та 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та самостійно і безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 № 1082. Також, пунктом 31 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) та Господарського кодексу України (далі – ГК України) з урахуванням особливостей, визначених Законом. При цьому відповідно до частини четвертої статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Відповідно до частини третьої статті 180 ГК України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Поряд з цим, статтею 638 ЦК України встановлено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. У свою чергу, підстави для зміни або розірвання договору зазначені в статті 651 ЦК України. Порядок зміни та розірвання господарських договорів передбачений статтею 188 ГК України. Отже, статтею 41 Закону встановлено імперативну норму щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю виключно у випадках, передбачених цією статтею Закону. Проте, оприлюднений Замовником в електронній системі закупівель Договір від 23.06.2023 №23 із змінами, внесеним Додатковою угодою від 18.08.2023 №2, відрізняється від змісту тендерної пропозиції Переможця процедури закупівлі. Зокрема, з метою виконання робіт по даній закупівлі в файлі «Відомість ресурсів до лкаольного кошториса.pdf» тендерної пропозиції Учасник-переможець визначив, що при наданні послуг буде використовуватись кран на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 тон (позиція 6 розділу ІІ «Будівельні машини і механізми» Відомостей ресурсів до локального кошторису №02-01-01). Тоді як, у Договорі від 23.06.2023 №23 із змінами від 18.08.2023 (Додаткова угода №2) у додатку «Відомості ресурсів до локального кошторису №02-01-01» у розділі ІІ «Будівельні машини і механізми» дана позиція відсутня. Таким чином, в порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей, Замовником укладено договір про закупівлю послуг від 23.06.2023 №23 з переможцем ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М», внесено зміни до договору відповідно до яких зміст договору відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ М». Відповідно до норм підпункту 2 пункту 21 Особливостей Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог пункту 18 Особливостей. Таким чином, укладений Замовником Договір від 23.06.2023 №23 з врахуванням змін, внесених Додатковою угодою від 18.08.2023 №2 є нікчемним. Відповідно до пункту 19 Особливостей у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Так, згідно з пунктом 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону оприлюднюються протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Проведеним аналізом оприлюдненої інформації в електронній системі закупівель установлено, що Замовник 16.08.2023 оприлюднив повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю (продовження строку надання послуг) та Додаткову угоду №1 від 27.07.2023. Таким чином, на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону з врахуванням Особливостей, Замовник оприлюднив Додаткову угоду №1 від 27.07.2023, щодо продовження строку надання послуг, на 14 робочий день з дня внесення змін.
Період усунення порушень: 23.08.2023 11:55 - 07.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.08.2023 11:55

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надання інформації-пояснення про причини не можливості усунення виявлених порушень та аргументації відсутності порушень до Висновку. Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю: Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Положеннями тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 02 червня 2023 року № 2, згідно з предметом закупівлі: Послуги з поточного ремонту будівлі (заміна існуючих віконних і дверних блоків) КЗЗСО «Луцький ліцей № 4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради» на пр-т Волі, 25 у м. Луцьку. (далі – Закупівля) (далі — тендерна документація) встановлено такі вимоги: Відповідно до додатку №1 РОЗДІЛ 1: Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником відповідно до статті 16 Закону Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Подається у наведеному нижче вигляді, на фірмовому бланку учасника (за наявністю) Учасник не повинен відступати від даної форми Таблиця «А» Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази № з/п Найменування транспортного засобу, обладнання, устаткування, технологій Кількість Виробник / марка Власне або орендоване, лізинг, надання послуг техніки, тощо (дата та № договору) 1. Будівельні машини і механізми, обладнання, устаткування, технології 1.1 2. Матеріально-технічна база (виробнича база, складські приміщення, тощо) 2.1. Адреса Площа м2 _________________________________________________ ___________________ посада, ім’я ПРІЗВИЩЕ уповноваженої особи учасника (підпис) 1. Для підтвердження інформації, зазначеної в Таблиці «А» учасник повинен надати: - відповідні правовстановлюючі документи (договір купівлі-продажу (оренди, надання послуг, лізингу), свідоцтво про право власності, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно тощо). При цьому, якщо учасник не є власником обладнання та/або матеріально-технічної бази та/або технологій, інформація про які зазначається у довідці, правовстановлюючі документи (договори) надаються у повному обсязі (з усіма додатками, додатковими угодами, специфікаціями, актами приймання-передачі тощо), а також мають містити необхідну інформацію про обладнання та / або матеріально-технічну базу та/або технології (найменування, рік випуску, реєстраційний номер тощо), що на підставі таких договорів залучаються. Наявність і правомірність експлуатації (застосування) учасником обладнання та матеріально-технічної бази, інформація про які зазначається у довідці, додатково підтверджується шляхом надання бухгалтерської довідки (оборотно-сальдової відомості) про знаходження основних засобів на балансі учасника (станом на перше число місяця подачі тендерної пропозиції), а також технічних паспортів на кожну одиницю автотранспорту. У разі, якщо учасник не є власником обладнання та/або матеріально-технічної бази та/або технологій, інформація про які зазначається в довідці, термін дії наданих ним на підтвердження правовстановлюючих документів (договорів оренди (надання послуг, лізингу тощо)) повинен бути не меншим, ніж максимальний термін, встановлений цією тендерною документацією для поставки товару (виконання робіт, надання послуг) по даній закупівлі у повному обсязі; - оригінали листів від орендодавців (надавачів послуг, власників тощо) обладнання та/або матеріально-технічної бази та/або технологій, інформація про які зазначається у довідці, щодо можливості використання їх обладнання та/або матеріально-технічної бази та/або технологій для поставки товару (виконання робіт, надання послуг) учасником по даній закупівлі на весь термін. 2. Для виконання робіт по даній закупівлі у повному обсязі учасники повинні підтвердити (шляхом надання відповідних документів) наявність і правомірність експлуатації (застосування) всього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у разі потреби), які передбачені відповідними розділами кошторисної документації, наданої учасником на підтвердження відповідності його тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. 3. Якщо учасник залучатиме потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників / співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, такий учасник надає окрему довідку відповідно до встановленого вище зразка (Таблиця «А») про обладнання, матеріально-технічну базу та технологій субпідрядників / співвиконавців, що будуть залучатися. Їх наявність у субпідрядників / співвиконавців учасник підтверджує шляхом надання документів, які є аналогічними документам, встановленим для учасників у відповідності до умов наведених вище пунктів 1-2 параграфу «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» розділу 1 Додатка №1 до тендерної документації. Додатково учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінали листів-підтверджень від кожного з субпідрядників / співвиконавців із зазначенням учасника та замовника цієї закупівлі, які підтверджують можливість виконання робіт (надання послуг) як субпідрядника / співвиконавця протягом періоду виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі (вказати конкретну назву предмету закупівлі) із зазначенням переліку техніки (машин, механізмів, техніки) субпідрядника / співвиконавця, що залучатиметься до виконання робіт (надання послуг) по даній закупівлі. 1. На виконання вищезазначених вимог тендерної документації Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕРМОПЛАСТ М" (далі — Учасник) у складі тендерної пропозиції було надано довідку №12 від 06.06.2023 року з інформацією про наявність обладнання, устаткування та матеріально-технічної бази. На підтвердження наявності вказаного в довідці устаткування було надано оборотно-сальдову відомість та видаткові накладні. Відповідно до Н А К А З У МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ N 92 від 27.04.2000 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби"», шуруповерт акумуляторний – 2 шт., дриль – 2 шт., перфоратор - 2 шт., болгарка (кутова шліфмашинка) – 2 штуки – належать до категорії «Інші необоротні матеріальні активи», у зв’язку з тим, що в оборотно-сальдовій відомості міститься інформація про знаходження основних засобів на балансі учасника, вказане устаткування підтвердилось учасником шляхом надання видаткових накладних, що не суперечить вимогам тендерної документації в цій частині. 2. В складі пропозиції Учасника міститься відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01 на загальнобудівельні роботи, в якому зазначено інформацію про кран на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т. Керуючись вимогами ч.2 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації: «Для виконання робіт по даній закупівлі у повному обсязі учасники повинні підтвердити (шляхом надання відповідних документів) наявність і правомірність експлуатації (застосування) всього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у разі потреби), які передбачені відповідними розділами кошторисної документації, наданої учасником на підтвердження відповідності його тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.». Вказане положення тендерної документації не вимагає від Учасників процедури закупівлі надання підтверджуючих документів саме в складі тендерної пропозиції. Окрім цього, обладнання, матеріально-технічної бази та технології, які передбачені відповідними розділами кошторисної документації, наданої учасником підтверджуються у разі потреби в такому обладнанні, матеріально-технічній базі та технології. Вимогами технічного завдання, яке міститься в додатку №2 до тендерної документації не передбачалось виконання робіт краном на автомобільному ходу. 3. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону та пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Між Замовником та Переможцем 23.06.2023 року було укладено договір №23. У вказаному договорі містяться додатки: Додаток №1 - «Договірна ціна»; Додаток №2 – «Локальний кошторис»; Додаток №3 – «Календарний графік виконання робіт». Серед переліку вказаних додатків відсутній додаток «Відомість ресурсів до локального кошторису», що в свою чергу не зобов’язувало Замовника його завантажувати. Разом з тим, Замовником добровільно завантажено Відомість ресурсів до локального кошторису, який не є додатком до договору про закупівлю №23 від 23.06.2023 року. З наведеного вище можна дійти висновку, що твердження про те, що умови договору про відрізняються від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону не відповідають дійсності, оскільки відомість ресурсів не є умовою договору, адже не є його додатком. Окрім цього, твердження про те, що укладений Замовником Договір від 23.06.2023 №23 з врахуванням змін, внесених Додатковою угодою від 18.08.2023 №2 є нікчемним являється абсолютно хибним, оскільки відомість ресурсів не є умовою договору, адже не являється його додатком і тому умови договору не відрізняються від тендерної пропозиції Учасника. Вказані зміни не є зміною істотних умов договору. 4. У зв’язку із технічним збоєм в електронній системі закупівель, Замовником оприлюднено додаткову угоду №1 від 27.07.2023 року з порушенням строків. Керуючись «Зобов’язаннями щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель», які оприлюднено в Висновку, Замовником буде здійснено заходи щодо недопущення вказаного порушення в майбутньому, шляхом проведення роз’яснювальної роботи із особою, відповідальною за оприлюднення інформації в електронній системі закупівель та проходження навчання для підвищення рівня знань та кваліфікації в сфері публічних закупівель, з метою недопущення вказаного порушення в майбутньому. Таким чином, Учасником дотримано вимоги тендерної документації, а отже, Замовником дотримано вимоги Особливостей щодо визначення Учасника переможцем. З приводу зобов’язання здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, повідомляємо наступне: Згідно з позицією суду, який при розгляді зазначеного питання звернувся до рішення Конституційного Суду України (КСУ) від 25.01.2012 № 3-рп/2012 у справі № 1-11/2012, де КСУ наголошує на принципі пропорційності як одному з елементів верховенства права. Так, під час розгляду справи суд вирішив керуватися принципом пропорційності та враховувати співмірність між порушенням, яке допустив замовник, та засобом його усунення, який визначили аудитори. А якщо замовник усуне виявлені недоліки у запропонований у висновку спосіб, а саме — розірве договір постачання, це призведе до порушення прав та інтересів третьої особи. А також — матиме негативні наслідки для репутації замовника. Тобто ці дії є непропорційними порівняно з виявленими недоліками ТД. Суд вирішив, що висновок про результати моніторингу є протиправним, його слід скасувати. Підсумовуючи вищевикладене, Уповноважена особа КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ "ЛУЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ №4 ІМЕНІ МОДЕСТА ЛЕВИЦЬКОГО ЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" висловлює свою повагу та повідомляє, що виправити зауваження викладені у висновку, на даний момент, не має технічної можливості. Процедура закупівлі є завершеною у зв’язку із укладанням договору і не може бути відміненою. Додатково повідомляємо, що виявлені порушення та зауваження проаналізовано та будуть враховані у обов’язковому порядку на всіх етапах проведення закупівель у майбутньому, у тому числі – при оприлюдненні інформації та кваліфікації учасників. Для запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель у майбутньому, було проведено роз’яснювальні заходи з особою, відповідальною за проведення процедури закупівлі.
Дата публікації звіту: 30.08.2023 17:57

Запити/Пояснення