• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Будівництво спортивного майданчика з штучним покриттям для гри в міні-футбол та спортивного майданчика для занять Street Workout по вул. Шевченка, с. Бежів, Житомирського району, Житомирської області» Коригування., (Код ДК 021:2015: 45212200-8 Будівництво спортивних об’єктів)

Завершена

3 610 587.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 052.94 UAH
Номер: 79b33490d4234bdf8442af9a65e4c403
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-11-000117
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.07.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 12.07.2023 09:35 - 03.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 11.07.2023 № 42-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 11.07.2023 № 42-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2023-05-31-011132-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 804-52-01, snizhana1978@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.06.2023 № 179, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Черняхівської селищної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 31.05.2023 № 58, тендерна пропозиція переможця приватного підприємства «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» (далі – ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 20.06.2023, протокол уповноваженої особи від 23.06.2023 № 74, повідомлення про намір укласти договір від 23.06.2023, договір про закупівлю від 30.06.2023 № 179, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 17.07.2023 року. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» не відповідає умовам тендерної документації Замовника та кваліфікаційним критеріям встановленим в статті 16 Закону. Так, відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання, довідки щодо виконання аналогічного (аналогічних) договорів з наданням копії (копій) зазначеного (зазначених) у довідці, аналогічного договору (аналогічних договорів) з усіма додатками, що є невід’ємною частиною договору (договорів), виконаного (виконаних) у повному обсязі, а також наданням копій документів, що свідчать про виконання учасником кожного з наданих відповідних аналогічних договорів у повному обсязі. На виконання вказаних вимог, учасником ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 06.06.2023 № 139/13 про наявність досвіду виконання одного аналогічного договору укладеного з Управлінням освіти i науки Бердичівської мicької ради від 23.11.2021 № 317, копію вказаного аналогічного договору з додатковими угодами до нього та копії документів, що свідчать про виконання учасником аналогічного договору (акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2В та відгук). Однак, проведеним аналізом наданих учасником документів, встановлено, що вказаний аналогічний договір виконаний не у повному обсязі, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, а відтак не підтверджує відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», установленому статтею 16 Закону. Так, на виконання вказаних вимог, учасником ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 06.06.2023 № 139/13 (далі - довідка № 139) про наявність досвіду виконання одного аналогічного договору укладеного з Управлінням освіти i науки Бердичівської мicької ради від 23.11.2021 № 317, копію вказаного аналогічного договору з додатковими угодами до нього та копії документів, що свідчать про виконання учасником аналогічного договору (акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2В та відгук). Однак, проведеним аналізом наданих учасником документів, встановлено, що вказаний аналогічний договір не виконаний у повному обсязі та відповідно до додаткової угоди від 23.05.2022 № 3 до договору від 23.11.2021 № 317 строк його дії продовжено до 31.12.2023 року. Разом з тим, ціна укладеного аналогічного договору складає 1 498 601,52 грн, тоді як відповідно до акта приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року форми КБ-2 та відгуку виконання робіт від 13.09.2022 № 1208/01-15, які надані учасником ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» у складі тендерної пропозиції, вказаний договір виконаний лише на суму 749 151,00 грн, чим не підтверджено інформацію зазначену у довідці № 139 щодо наявності в учасника документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, а відтак не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», установленому статтею 16 Закону. Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання у складі пропозиції довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах та документів, які підтверджують права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном. На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 06.06.2023 № 139/15, яка не містить інформацію про наявність в учасника повного переліку обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт визначених Замовником у технічних вимогах. В свою чергу, Замовником 20.06.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, наступного змісту: «…На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/володіння/ користування тощо відповідним майном. Учасником у складі пропозиції надана Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яку потрібно привести у відповідність згідно з вашою підсумковою відомістю ресурсів та надати підтверджуючі документи». Учасником ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» на усунення невідповідностей, виявлених Замовником у складі тендерної пропозиції, надано довідку від 21.06.2023 № 145/1 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка містить інформацію про наявність в учасника, зокрема, бульдозерів в кількості 3-х одиниць (Бульдозер марки ДГ 42Г 06-08356, Бульдозер на базі Т-170, Бульдозер ДЗ 42Г) правовими підставами користування яких є договір оренди спеціалізованої техніки від 16.06.2023 № 15 укладений з ТОВ «ТРАНССЕРВІС». Однак, вказаний договір підтверджує право користування лише двох бульдозерів, а саме: бульдозера марки ДГ 42Г 06-08356 та бульдозера на базі Т-170, чим не підтверджено інформацію про наявність в учасника Бульдозера ДЗ 42Г, який необхідний для виконання робіт, визначених у технічних вимогах та вартість роботи якого включена до ціни тендерної пропозиції учасника та відповідно не дотримано вимоги пункту 5 розділу ІІІ та Додатку № 1 тендерної документації, а відтак не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», установленому статтею 16 Закону. Разом з тим, вимогами абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, встановлено імперативну умову, що замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 та Додатку № 2 до тендерної документації встановлено імперативну умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників, зокрема, розрахунку договірної ціни з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Відповідно пункту 5.1. розділу V кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6) (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Відповідно до пункту 5.17 Настанова визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови. Слід зазначити, що учасником ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» у складі тендерної пропозиції надано розрахунок адміністративних витрат показник якого обчислено виходячи зі структури витрат, яка склалася в підрядній організації за 2021 - 2022 роки, який ставить 8,64 грн/люд.год. Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «08.Розрахунок договірної ціни.pdf») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу 3 та Додатку № 2 до тендерної документації. Також, згідно пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови зазначено, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, а також до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Однак, проведеним моніторингом установлено, що у ціні пропозиції (договірній ціні) учасником процедури закупівлі ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» не враховано кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктів 5.31 та 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 6 розділу 3 та Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності її вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП «КОМПАНІЯ СПЕЦРЕМБУД» як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 18.07.2023 14:56 - 02.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 18.07.2023 14:56

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 06/45/23пр
Дата відкриття провадження: 27.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження : 3/293/8/2024

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) та зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.06.2023 № 179, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, Черняхівська селищна рада інформує про наступне: За приписами ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року №2939-ХІІ (далі Закон №2939) контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-УІІІ ( далі Закон № 922). Пунктом 9 ч.1 ст.1, ч.1 ст.2 Закону №922 визначено, що замовниками є органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. У відповідності до вимог ст.8 Закону №922 передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. З моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому статтею 31 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки це нівелює принципи та основні положення Закону України "Про публічні закупівлі". Право на відміну торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після їх завершення на стадії укладання договору з переможцем. Після укладення договору про закупівлю процедура закупівлі є завершеною. Верховний суд зауважує, що Державна аудиторська служба України, як територіальний орган вправі спостерігати за кожним етапом закупівлі шляхом аналізу інформації про неї за допомогою електронної системи закупівель. Стосовно вимоги Держаудитслужби щодо усунення порушення шляхом припинення зобов`язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України шляхом розірвання договору є безпідставними та необґрунтованими у зв`язку із чим підлягають визнанню протиправними, виходячи з наступного. Так, норми ст.188 ГК України та ст.651 ЦК України передбачають, що вказані правовідносини щодо розірвання договору шляхом укладення відповідної додаткової угоди повинні ґрунтуватися лише на взаємній згоді сторін, і жодною наведеною нормою не передбачено розірвання договору за примусом контролюючого органу (суб`єкта владних повноважень). Слід також зазначити, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Визначення контролюючим органом такого способу усунення виявлених порушень як «розірвання договору» не вирішує питання обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії, оскільки, зокрема, главою 50 Цивільного кодексу України передбачено більше десяти способів припинення зобов`язання, серед яких, зокрема, і припинення зобов`язання виконанням. Враховуючи, що вимога контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна бути здійснена у письмовій формі, сформована внаслідок реалізації контролюючим органом своєї компетенції (завдань і функцій відповідно до законодавства), містити чіткі, конкретні і зрозумілі приписи на адресу підконтрольного суб`єкта (об`єкта контролю, його посадових осіб), які є обов`язковими до виконання останнім, недотримання вказаних вимог призведе до юридичної невизначеності, що не є прийнятним. Зобов`язання учасника, зокрема, вжити заходи для усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору відповідно до законодавства, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства, що відповідає висновкам Верховного Суду, викладених у постановах від 05.03.2020р. у справі №640/467/19, від 23.04.2020р. у справі №160/5735/19, від 11.06.2020р. у справі №160/6502/19 та від 26.11.2020р. у справі №160/11367/19. Крім того, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків в оформленні тендерної документації у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб, а саме: шляхом розірвання договору може призвести до порушення прав та інтересів третьої особи - Виконавця та мати негативні наслідки для репутації Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Отже, зобов`язавши замовника вжити заходів щодо розірвання договору, укладеного за результатами проведених торгів, Держаудитслужба порушує принцип пропорційності та діє без легітимної мети. Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 21.01.2021 у справі № 120/1297/20-а, від 13.01.2021 у справі № 825/1525/19. Так, у Рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Обмеження конституційних прав повинно відповідати принципу пропорційності: інтереси забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та безпеки тощо можуть виправдати правові обмеження прав і свобод тільки в разі адекватності соціально обумовленим цілям. Принцип пропорційності є універсальним і незмінним гарантом захисту основних прав і свобод людини за допомогою збалансованого обмеження прав і свобод та забезпечення гармонії в суспільстві. Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності). Усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб, а саме, шляхом розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів замовника, переможця тендеру та матиме для них негативні наслідки, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками, а тому висновок Держадитслужби, в цій частині підлягає скасуванню, як протиправний. Чинним законодавством, в тому числі Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів укладених в рамках публічних закупівель. В свою чергу Замовником враховано рекомендації зазначені у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, та будуть прийняті відповідні заходи щодо недопущення порушень в подальшій роботі.
Дата публікації звіту: 25.07.2023 16:33

Запити/Пояснення