• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Романа Шухевича (від перехрестя з вулицею Юліана Мовчана до перехрестя з вулицею Коростенською) в смт. Черняхів, Житомирського району, Житомирської області (коригування)

Завершена

8 228 562.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 142.81 UAH
Номер: b3d350beb75a4ab4a31ec60b1f419f14
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-26-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.07.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 26.07.2023 17:39 - 17.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 26.07.2023 № 45-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 26.07.2023 № 45-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 2. UA-2023-05-31-008739-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника Виробничо-комерційної фірми «Урарту» установлено порушення підпунктів 1 та 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 27.06.2023 № 171, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Черняхівської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 31.05.2023 № 56, тендерна пропозиція учасника Виробничо-комерційна фірма «Урарту» (далі - Переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2023 № 67, повідомлення про намір укласти договір від 19.06.2023, договір про закупівлю від 27.06.2023 № 171 (далі - Договір), додаткова угода № 1 від 28.06.2023, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 28.06.2023. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція Переможця процедури закупівлі не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 до тендерної документації встановлено імперативну умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників розрахунку договірної ціни (з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» від 08.11.2021 року.), а також підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни: договірну ціну, за формою, пояснювальну записку, локальні кошториси, розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів, відомості ресурсів до наданих локальних кошторисів, підсумкову відомість ресурсів, розрахунок показників загальновиробничих та адміністративних витрат, розрахунок кошторисної заробітної плати, зведену таблицю розрахунку ціни експлуатації будівельних машин і механізмів, розрахунки за статтями витрат договірної ціни та проект календарного графіку виконання робіт. Слід відмітити, відповідно пункту 5.1. розділу V кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6) (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Разом з тим, відповідно до пункту 5.17 розділу V Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови. Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції Переможця адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «17. ДЦ Шухевича ч1») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 до тендерної документації. Також, згідно пункту 5.33 розділу V Настанови зазначено, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Однак, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у складі договірної ціни (файл «17. ДЦ Шухевича ч1»), що не відповідає вимогам пункту 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 4 до тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників довідки в довільній формі з інформацією про підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема інформацію про обладнання, будівельні машини і механізми учасника із зазначенням: його (їх) моделей, відомостей про його (їх) технічний стан, кількість його (їх) одиниць, відомостей про те, на якій правовій підставі воно (вони) залучається учасником до виконання робіт за договором про закупівлю (власне або залучене чи належить субпідрядній організації). Разом з тим, відповідно підпункту 1.2 пункту 1 Додатку 4 до тендерної документації, на підтвердження інформації зазначеної у вищевказаній довідці встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників, зокрема, оригіналів або належним чином завірених копій документів, що підтверджують право власності або залучення кожної позиції обладнання, будівельних машин і механізмів та іншої матеріально технічної бази, які зазначені в довідці, що надана на виконання вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку № 4 до тендерної документації. На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції Переможця 09.06.2023 надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 06.06.2023 № 06/06/01 (далі - Довідка № 06/06/01), які будуть залучені для виконання Договору, що містить інформацію про наявність в учасника власного, орендованого технологічного обладнання та матеріально-технічної бази (виробничо-технічні приміщення) та техніки, яка буде використовуватися для виконання робіт. Слід відмітити, що вказана Довідка № 06/06/01, зокрема, містить інформацію про наявність в учасника власних транспортних засобів: автогрейдер SHANTUI SG 16-3 та коток дорожній HAMM HD 130, що підтверджується реєстраційними посвідченнями: 1840АМ (автогрейдер SHANTUI SG 16-3) та 25489АМ (коток). Однак, відповідно до інформації, яка міститься в електронній системі закупівель закупівлі за номером ID: UA-2023-06-12-014638-a, транспортні засоби: автогрейдер SHANTUI SG 16-3 та коток дорожній HAMM HD 130 Переможцем передані в оренду ПП «Будівництво-Арев» згідно договору оренди від 05.04.2023 № 05/04/2023 (строк дії якого до 17.03.2024) та акту приймання - передачі 05.04.2023, яким в свою чергу вказані договір оренди та акту приймання - передачі надано у складі тендерної пропозиції ПП «Будівництво-Арев» 19.06.2023, тобто на момент подання тендерної пропозиції Переможцем, транспортні засоби: автогрейдер SHANTUI SG 16-3 та коток дорожній HAMM HD 130 були в користуванні ПП «Будівництво-Арев», а отже Переможець не може використовувати вище зазначену техніку для виконання робіт за договором. Таким чином, Переможець під час подання тендерної пропозиції зазначив в Довідці № 06/06/01 недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів Відповідно до підпунктів 1 та 2 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей та/або невідповідності її вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та/або невідповідності її умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпунктів 1 та 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця як такого, що зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей, як такого що не відповідав вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як такого, що не відповідав умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 28.07.2023 14:55 - 12.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 28.07.2023 14:55

Оскарження висновку в суді

Опис: Номер провадження №240/23967/23/24138/23 , дата відкриття - 18.08.2023р.
Дата публікації: 21.08.2023 09:15
Дата відкриття провадження: 18.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 240/23967/23/24138/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28 липня 2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-31-008739-a, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі ст.ст. 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного закупівель (у разі наявності таких порушень): фінансового контролю в Україні», ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує Замовника Черняхівську селищну раду здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 27.06.2023 № 171, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Черняхівська селищна рада не погоджується з зазначеним висновком та залишає за собою право оскаржити його в судовому порядку відповідно до приписів ч.10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі», враховуючи наступне. Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28 липня 2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-31-008739-a як акт індивідуальної дії, що породжує обов`язки для замовника є таким, що не відповідає критеріям, визначеним ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого в цій справі відповідачем зроблено не було. Чинним законодавством не встановлено право органів державного фінансового контролю вимагати розірвати договір, укладений за результатом проведення закупівлі. Розірвання договору є винятковим заходом, у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційних дій і зловживань. Водночас усунення виявлених під час моніторингу закупівлі недоліків та порушень має бути пропорційним щодо виявлених недоліків. Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги вчинення дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю та порушує принцип обґрунтованості та пропорційності. А також нівелює саме визначення моніторингу, його мету — аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Статтею 651 ЦК України передбачено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. При цьому, ні Договором №171 від 27 червня 2023 року, ні законом не встановлено право Замовника розірвати договір в односторонньому порядку у разі отримання відповідного висновку Держаудитслужби, з огляду на що вимога контролюючого органу здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 27.06.2023 № 171 не може бути виконана Замовником. З приводу порушень, встановлених під час моніторингу, зазначаємо, що вони надумані контролюючим органом. На виконання вимог ТД у складі тендерної пропозиції Переможця 09.06.2023 надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 06.06.2023 № 06/06/01 (далі - Довідка № 06/06/01), які будуть залучені для виконання Договору, що містить інформацію про наявність в учасника власного, орендованого технологічного обладнання та матеріальнотехнічної бази (виробничо-технічні приміщення) та техніки, яка буде використовуватися для виконання робіт, яка, зокрема, містить інформацію про наявність в учасника власних транспортних засобів: автогрейдер SHANTUI SG 16-3 та коток дорожній HAMM HD 130, що підтверджується реєстраційними посвідченнями: 1840АМ (автогрейдер SHANTUI SG 16-3) та 25489АМ (коток). Контролюючим органом встановлено, що відповідно до інформації, яка міститься в електронній системі закупівель закупівлі за номером ID: UA-2023-06-12-014638-a, транспортні засоби: автогрейдер SHANTUI SG 16-3 та коток дорожній HAMM HD 130 Переможцем передані в оренду ПП «Будівництво-Арев» згідно договору оренди від 05.04.2023 № 05/04/2023 (строк дії якого до 17.03.2024) та акту приймання - передачі 05.04.2023, яким в свою чергу вказані договір оренди та акту приймання - передачі надано у складі тендерної пропозиції ПП «БудівництвоАрев» 19.06.2023, тобто на момент подання тендерної пропозиції Переможцем, транспортні засоби: автогрейдер SHANTUI SG 16-3 та коток дорожній HAMM HD 130 були в користуванні ПП «Будівництво-Арев», а отже Переможець не може використовувати вище зазначену техніку для виконання робіт за договором, на підставі чого зроблено висновок, що Переможець під час подання тендерної пропозиції зазначив в Довідці № 06/06/01 недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів. Проте замовником закупівлі за номером ID: UA-2023-06-12-014638-a є Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради, до обов’язків саме якого входить перевірка документів, поданих в складі ТП учасниками закупівлі, оголошеної саме цим замовником, на предмет їх законності та достовірності. Черняхівська селищна рада на етапі перевірки документів ТП ВКФ «Урарту» не була зобов’язана проводити моніторинг інших закупівель, тим паче втручатися в господарську діяльність учасника. Крім того, у висновку не зазначено доказів того, що на момент подання ПП «Будівництво-Арев» ТП договір оренди техніки від 05.04.2023 № 05/04/2023 був чинним. Твердження контролюючого органу про те, що недостовірну інформацію подано ВКФ «Урарту», а не ПП «Будівництво-Арев» виходять з не обґрунтованого припущення. Відповідно до підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 до тендерної документації встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників розрахунку договірної ціни відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, яка має містити п 4.40 КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва». Отже, в умовах підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 до тендерної документації зроблено акцент на обов’язковому включенні учасником до розрахунку вимог саме п. 4.40 КНУ «Настанови з визначення вартості будівництва», що було виконано Переможцем. Проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції Переможця адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «17. ДЦ Шухевича ч1») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.3 пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 2 до тендерної документації. Однак вважаємо, що здійснення ВКФ «Урарту» розрахунків загальновиробничих та адміністративних витрати відповідно до Додатку № 27 Настанови сприяло зменшенню ціни предмета закупівлі і не може свідчити про порушення позивачем законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки, відповідно до п. 2 ч.1 ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення закупівлі є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Щодо не включення Переможцем ВКФ «Урарту» до розрахунку договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, та кошти на покриття ризиків, зазначаємо, що ці витрати на стадії Проектування не включались до Зведеного кошторисного розрахунку, тому на стадії визначення Договірної ціни включати їх немає можливості, бо це приведе до перевищення вартості по об’єкту, розробленого проектною організацією, узгодженого державною експертизою та затвердженою Замовником, що відповідає п.п.4.41, 5.31 Настанови. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця процедури закупівлі відповідала умовам тендерної документації Замовника в повному обсязі.
Дата публікації звіту: 04.08.2023 18:01

Запити/Пояснення