• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання путівок на оздоровлення дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (Код ДК 021:2015 «55240000-4 - «Послуги центрів і будинків відпочинку»)

Завершена

277 305.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 386.53 UAH
Номер: b53d4d9227de4848943d453a50d56325
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-05-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.12.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 05.12.2023 17:00 - 27.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.12.2023 № 306 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 05.12.2023 № 306. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-31-007289-a, 31.05.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а саме своєчасності оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пунктів 3 і 10 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 грудня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу Львівської обласної ради «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр Святого Миколая» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-31-001886-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «Пансіонат з лікуванням «АІФА»; протокол уповноваженої особи Замовника від 09.06.2023; повідомлення про намір укласти договір; надані ТОВ «Пансіонат з лікуванням «АІФА» як переможцем тендеру документи; договір від 15.06.2023 №03Д/15/06/23; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. За нормою частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит, зокрема, про надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Замовником у наданому поясненні зазначено, що визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі – Примірна методика №275), на підставі пункту 1 розділу ІІІ якої було здійснено розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, згідно з Примірною методикою №275 визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі (послуг) може здійснюватися наступними методами: розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін; розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель; розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів. Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг за пунктом 1 розділу ІІІ Примірної методики №275: здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках. Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником до моніторингу на вищевказаний запит не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. Відповідно до пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з нормами пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до норм пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Згідно з пунктом 5 Порядку №1082 замовник самостійно та безоплатно розміщує/оприлюднює інформацію, а за нормою пункту 10 Порядку №1082 оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу. При цьому, за вимогами пункту 3 Порядку №1082 після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично. Моніторингом встановлено, що Замовником договір про закупівлю від 15.06.2023 №03Д/15/06/23 опубліковано в електронній системі закупівель (наявний в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу) з накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи Замовника лише під час моніторингу (07.12.2023), тобто з порушенням строку, визначеного пунктом 10 частини першої статті 10 Закону. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що договір з ТОВ «Пансіонат з лікуванням «АІФА» був підписний 15.06.2023 та в цей же день, 15 червня 2023 року, був завантажений на сайт Уповноваженого органу з питань закупівель, проте через технічні проблеми в роботі системи не було вчасно накладено кваліфікований електронний підпис, у зв’язку з чим в Замовника виникли проблеми з оприлюдненням договору про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня його укладення. При цьому, Замовником до пояснення надано скріншот з порталу Уповноваженого органу з питань закупівель вже станом на час оприлюднення договору (07.12.2023). Слід зазначити, що відповідно до наведеної на майданчику Держзакупівлі.Онлайн (яким користується Замовник, майданчик: netcast.com.ua) інструкції щодо завантаження та оприлюднення договору про закупівлю (https://news.dzo.com.ua/instrukcziyi/vidkryti-torgy-z-osoblyvostyamy/) для завантаження договору слід натиснути кнопку «Додати договір», завантажити файл договору, заповнити всі поля форми та внизу форми натиснути кнопку «Зберегти», після чого потрібно підписати КЕП, оновити сторінку та знову натиснути кнопку «Додати договір» і формі натиснути «Накласти ЕЦП/КЕП». При цьому в інструкції зазначено, що до моменту накладення КЕП є можливість редагувати внесену інформацію, а після підписання КЕП закупівля набуде статусу «Завершена», після завантаження договору та підписання КЕП закупівля набуде статусу «Завершена», система автоматично сформує Звіт про проведення процедури. Як зазначено вище, КЕП Замовником на договір накладено лише 07.12.2023. Крім того, відповідно до пункту 6 Порядку №1082 у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, а також у разі потреби замовник здійснює свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом. Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом. Замовником при наданні під час моніторингу пояснення документально не підтверджено наявності технічного збою (технічних неполадок) на майданчику в період, у якому укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі договір було розміщено на майданчику. Також Замовником не надано жодних документів, які б підтверджували повторне здійснення ним дій відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом, щодо оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель. Таким чином, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пунктів 3 та 10 Особливостей №1178, Замовником договір про закупівлю від 15.06.2023 №03Д/15/06/23 оприлюднено в електронній системі закупівель з порушенням (перевищенням) визначеного Законом строку (протягом трьох робочих днів з дня його укладення).
Період усунення порушень: 14.12.2023 17:39 - 29.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 14.12.2023 17:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Уповноважена особа Комунального закладу Львівської обласної ради “Багатопрофільний НРЦ Святого Миколая” Державній аудиторській службі України Замовник — КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ БАГАТОПРОФІЛЬНИЙ НРЦ СВЯТОГО МИКОЛАЯ Моніторинг — UA-M-2023-12-05-000019 Оголошення — UA-2023-05-31-007289-a Предмет закупівлі: Придбання путівок на оздоровлення дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (Код ДК 021:2015 «55240000-4 - «Послуги центрів і будинків відпочинку»)   ІНФОРМАЦІЯ ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-31-007289-a, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю наступне: ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ: За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені мною порушення, а саме: Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель У висновку зазначено наступні порушення: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а саме своєчасності оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено. ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пунктів 3 і 10 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. На виконання зобов’язань, наведених у висновку Замовником, проведено заходи, направлені на недопущення під час проведення майбутніх закупівель порушень, встановлених у висновку, а саме: Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, задля недопущення в подальшому порушень під час проведення публічних закупівель, Уповноваженою особою заплановано відвідування навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб з питань публічних закупівель, а саме відповідно до Наказу директора Комунального закладу Львівської обласної ради “Багатопрофільний НРЦ Святого Миколая” №168-к/тр від 21 грудня 2023 року, в якому зазначено про направлення Уповноваженої особи на курси підвищення кваліфікації щодо правових та практичних аспектів проведення публічних закупівель. Уповноваженою особою прийнято рішення врахувати виявлені порушення під час проведення наступних закупівель і в майбутньому їх не допускати. Уповноважена особа Наталія ЦИМБАЛЮК Додатки: Наказ № 168-к/тр від 21 грудня 2023 року
Дата публікації звіту: 21.12.2023 21:21

Запити/Пояснення