-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи» (Реконструкції будівлі по вул. Хоменка, 19 в м. Черкаси (ІІІ черга) Коригування)
Завершена
68 636 556.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 343 182.78 UAH
мін. крок: 0.5% або 343 182.78 UAH
Номер:
cebb5571fe1949a68de929ad3b2cc06a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-27-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.06.2023 00:00
Період моніторингу:
27.06.2023 09:33 - 19.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.06.2023 № 37-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 27.06.2023 № 37-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-31-006228-a, 31.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення вимог підпунктів 2, 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час моніторингу Замовником припинено зобов’язання за договором від 19.06.2023 № 429 (зі змінами).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи 31.05.2023; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» (далі – ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ»); протокол від 13.06.2023 № 18; повідомлення про намір укласти договір; договір від 19.06.2023 № 429; звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткову угоду від 03.07.2023 № 1 до договору; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; додаткову угоду від 04.07.2023 № 2 до договору; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; звіт про виконання договору про закупівлю; пояснення Замовника, отримане 04.07.2023 в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» не відхилено як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Зокрема, ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» не надало в тендерній пропозиції лист в довільній формі про те, що усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника, надання якого передбачено пунктом 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Переможець процедури закупівлі ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» не надав на підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей, інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, на керівника учасника процедури закупівлі – фізичну особу, у строк, що не перевищує чотири дні з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Довідка, що оприлюднена в електронній системі закупівель 14.06.2023, надана на юридичну особу ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ». Згідно з підпунктом 5.4 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що з огляду на те, що на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до єдиних державних реєстрів є частково обмеженим, а також на виконання вимог пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі має надати: інформаційну довідку/витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що містить інформацію про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією. Отже, на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ», якщо ним не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Період усунення порушень:
10.07.2023 15:08 - 25.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.07.2023 15:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Керуючись пунктом 12.1 договору № 429 від 19.06.2023 (далі Договір), укладено додаткову угоду № 2 до Договору, якою припинено дію Договору за згодою Сторін.
Дата публікації звіту:
13.07.2023 09:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
19.07.2023 09:46
Запити/Пояснення
Номер:
77793ec5c4c74864a02ddded4216be47
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.06.2023 09:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи» (Реконструкції будівлі по вул. Хоменка, 19 в м. Черкаси (ІІІ черга) Коригування) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-31-006228-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чому не відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» (далі - ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ») відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), якщо він не надав на підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, на керівника учасника процедури закупівлі – фізичну особу? У складі тендерної пропозиції довідка надана на юридичну особу ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ».
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922, так як ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» не надано в складі тендерної пропозиції лист в довільній формі про те, що усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника, надання якого передбачено пунктом 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
2a87df726c064c46b7d4ecefc45db953
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
04.07.2023 17:22
Опис:
У відповідь на запитання у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи» (Реконструкції будівлі по вул. Хоменка, 19 в м. Черкаси (ІІІ черга) Коригування)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-31-006228-a інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-05-31-006228-a), повідомляємо наступне.
1. На питання - яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Повідомляємо наступне.
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а також даними експертного звіту (позитивного) № 240018/01-23 (24-0287/01-22) від 06 квітня 2023 року, та зведеним кошторисним розрахунком на роботи, які і є предметом даної закупівлі. Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники мають керуватися даними кошторисного розрахунку на об’єкт будівництва. Зведений кошторисний розрахунок – це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати.
2. На питання - чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель ID: UA-2023-05-31-006228-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
Повідомляємо наступне:
Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 Про ефективне використання державних коштів, зокрема передбачено, рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Крім того, статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення.
На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
3. На питання - чому не відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» (далі – ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ») відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), якщо тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону? У складі тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» відсутній лист в довільній формі, що усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника, надання якого передбачено пунктом 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації?
Повідомляємо наступне:
У складі документів тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» міститься електронна банківська гарантія, сформована відповідно до вимог Постанови НБУ№639 від 15.12.2004, зміст якої відповідає змісту форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628, та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами й доповненнями) (далі – Особливості). Гарантія містить всю необхідну інформацію про підстави неповернення Учаснику забезпечення тендерної пропозиції, строк дії забезпечення тендерної пропозиції відповідає терміну дії тендерної пропозиції, також банківська гарантія оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження чого учасником надана виписка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом. А також, у складі документів тендерної пропозиції надано лист, в якому учасник ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» погоджується із умовами тендерної документації, розуміє її зміст та поняття, та про те, що уся інформація, подана ним у складі тендерної пропозиції є невід’ємною її частиною, чинною та достовірною, що свідчить про погодження з усіма умовами тендерної документації у тому числі і умови про витрати, пов’язані із поданням забезпечення пропозиції, а також учасником надана окрема довідка, в якій вказано, що ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» в АТ «АЛЬТБАНК» розміщено повне грошове покриття за Банківською гарантією №115046/Т-0617 від 07 червня 2023 року на відповідному рахунку, що підтверджує, що саме учасником фактично понесено усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення пропозиції.
4. На запитання - чому не відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ» відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей, якщо він не надав на підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктом 3 пункту 47 Особливостей інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, на керівника учасника процедури закупівлі – фізичну особу? У складі тендерної пропозиції довідка від 09.06.2023 № 606588 надана на юридичну особу ТОВ «КОНСТРУКТОРСЬКЕ БЮРО ГАРАНТ».
Повідомляємо наступне:
Відповідно до умов тендерної документації, складеної згідно вимог чинного законодавства, визначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Та водночас зазначено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. На момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення не був обмежений, а тому Замовник самостійно перевірив таку інформацію у відкритому доступі, та пересвідчився в тому, що керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією.
Окрім того, повідомляємо: Керуючись пунктом 12.1 договору № 429 від 19.06.2023 (далі Договір), укладено додаткову угоду № 2 до Договору, якою припинено дію Договору за згодою Сторін.