• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Овочі та фрукти (ДК 021:2015 – 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи)

Завершена

891 771.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 917.71 UAH
Номер: f8b66bc3be1e4ea8b145090afd75092d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-21-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.08.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 21.08.2023 13:14 - 12.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.08.2023 № 27-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 21.08.2023 № 27-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-05-31-001667-a 31.05.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника/переможця ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» установлено порушення вимог абзацу першого пункту 43, абзацу п’ятого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерних пропозицій, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» від 22.06.2023 №20-03 з урахуванням пункту 5.2.5. договору («Розірвати договір в односторонньому порядку, попередивши про це письмово Постачальника за 7 робочих днів») та з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України; здійснити заходи щодо недопущення таких порушень у подальшому та дотримання вимог абзацу першого пункту 43, абзацу п’ятого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей (зокрема, шляхом проведення навчань та роз’яснювальної роботи, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 серпня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 20.05.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, молоді та спорту, культури, туризму Великолучківської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 31 травня 2023 року; тендерну пропозицію фізичної особи підприємця «Паульо Юрій Дьордьович» (далі – ФОП «Паульо Юрій Дьордьович»); протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» від 12.06.2023 № 12-06/1; повідомлення про намір укласти договір від 12.06.2023; договір про закупівлю від 22.06.2023 № 20-03; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 23 серпня 2023 року. Пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Відповідно, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Пунктом 28 Особливостей установлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей. Так, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Проте, за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям встановлено, що тендерна документація розроблена замовником з порушенням чинного законодавства, а саме: в порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація містить посилання на нормативно-правовий акт, якій втратив чинність – Закон України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 р. №142-V ¬– втрата чинності від 13.05.2022 року. В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено наступне. Замовником у Додатку 2 тендерної документації визначені кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують відповідність учасника таким критеріям, проте під час моніторингу встановлено, що інформація та документи, подані учасником ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» у складі тендерної пропозиції не відповідають вимогам тендерної документації, а саме: 1. У пункті 1 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлений кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та визначений спосіб підтвердження відповідності учасника установленому критерію, зокрема, учасник має надати Довідку у довільній формі щодо наявності власних(ого) (або орендованих(ого)) спеціалізованих(ого) транспортних(ого) засобів(бу) (зазначити), якими буде здійснюватися постачання продуктів харчування, технічний паспорт на автотранспорт, який буде наведений в довідці, чинну довідку(и) про санітарну обробку на кожен із наведених(ого) транспортних(ого) засобів(бу), для орендованого(их) транспортного(их) засобу(ів) подається чинний на 2023 рік договір оренди, постачання продукції повинно здійснюватися спеціальним автотранспортом, які проходять періодичну санітарну обробку (дезінфекцію) про що учасники надають діючий договір на проведення дезінфекції транспортних засобів та Акти за результатами проведення дезінфекції. Учасником ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» на підтвердження проходження санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту надано договір № 58/ф з Мукачівською філією Державної установи «Закарпатський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України», який передбачає дезінфекції автотранспорту та довідку №3 (лист від 22.02.2023 №161/08-09) про проведення дезінфекції транспортного засобу (файл «Договір Дизинфекція.pdf.p7s»), проте, всупереч вищеописаним вимогам Акти за результатами проведення дезінфекції учасником не надано. 2. У пункті 2 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлений кваліфікаційний критерій щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження відповідності учасника установленому критерію учасник надає лист в довільній формі з наступною інформацією: наявність працівників, які будуть залучені до постачання товару, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід із зазначенням посади та стажу роботи на займаній посаді. Учасником ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надано Довідку у якій вказано, що ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» буде самостійно виконувати функції водія та здійснювати постачання товару (файл «Довідка.водій.pdf.p7s») без зазначення досвіду та стажу роботи, що суперечить вищевказаним умовам Додатку 2 тендерної документації. 3. Замовником у пункті 3 Додатку 2 тендерної документації встановлений кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. На підтвердження відповідності учасника установленому критерію вимагається надання довідки за встановленою формою, з інформацією про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору щодо постачання предмету закупівлі протягом 2020-2023 років та сканована копія оригіналу аналогічного договору, зазначеного в довідці. Під час моніторингу встановлено, що на виконання вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасником ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» надано скан-копію Договору від 18.05.2023 №20-02 (файл «аналогічний дог..pdf.p7s»). Однак, всупереч умов та вимог тендерної документації ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» не надав довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору протягом 2020-2023 років. Абзацом другим пункту 36 Особливостей визначено, що Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до вимог статті 29 Закону № 922-VIII (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922-VIII не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Так, пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, в порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, у тому числі відсутніх у складі тендерної пропозиції ФОП «Паульо Юрій Дьордьович», що вимагалися на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, визначеним у Додатку 2 тендерної документації, тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності. Як наслідок, тендерна пропозиція учасника ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям Замовника, визначених в Додатку 2 тендерної документації та підлягає відхиленню, відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII. Окрім цього, за результатами аналізу питання своєчасності та відповідності до умов тендерної документації надання документів переможцем ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» встановлено наступне. Абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей імперативно зобов’язано Замовника відхиляти тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей. Так, згідно з пунктом 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Водночас, Замовником у тендерній документації установлено, що переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, визначені у Додатку 3, зокрема, інформаційну довідку або витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Відповідно до наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації встановлено, що повідомлення про намір укласти договір оприлюднено Замовником 12.06.2023, проте жодного з вищеописаних документів (інформаційну довідку або витяг) переможцем ФОП «Паульо Юрій Дьордьович» у спосіб, зазначений в тендерній документації (Додаток 3) не надано. Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника/переможця встановлено, що Замовником на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, не відхилено тендерну пропозицію учасника/переможця процедури закупівлі ФОП «Паульо Юрій Дьордьович», а укладено з ним договір від 22.06.2023 №20-03 на загальну суму 890905,00 гривень (без ПДВ).
Період усунення порушень: 31.08.2023 16:36 - 15.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 31.08.2023 16:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації звіту: 08.09.2023 15:20

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: Порушення усунуто Замовником шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 11.09.2023 11:11

Запити/Пояснення