-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сміттєвоз з заднім завантаженням з додатковим змінним зимовим обладнанням (сніговим відвалом)
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ СМІТТЄВОЗИ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.
Завершена
28 450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 284 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 284 500.00 UAH
Номер:
6c0d5aaf2cb44397a9c921e242844069
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-10-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.08.2023 00:00
Період моніторингу:
10.08.2023 10:12 - 01.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.08.2023 № 240
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
13 UA-2023-05-30-012640-a 30.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОПТПРОФІТ», відповідність повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця– порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції зі змінами, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Міське дорожнє управління» Херсонської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 30.05.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТПРОФІТ» (далі – ТОВ «ОПТПРОФІТ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 12.06.2023, повідомлення про намір укласти договір від 16.06.2023, договір купівлі-продажу транспортних засобів від 30.06.2023 № 30/06 на суму 28 180 000,00 грн. без ПДВ, пояснення Замовника, надані на запити Держаудитслужби від 28.08.2023 через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба від 16.08.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та її документального підтвердження питань щодо здійснення обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості; надання переможцем торгів забезпечення виконання договору про закупівлю.
На зазначений запит Замовник оприлюднив інформацію та документи в електронній системі закупівель 28.08.2023, з порушенням строку у три робочі дні, чим недотримався вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
01.09.2023 12:30 - 16.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.09.2023 12:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-30-012640-a від 01 вересня 2023 року (далі – висновок), відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922, замовник надає інформацію та документи про причини неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, та виходячи з наступного: враховуючи ту обставину, що орган державного фінансового контролю зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом притягнення до відповідальності особи, якою допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону, у замовника не має можливості здійснити вказане зобов’язання, оскільки, уповноважену особу замовника, яка була відповідальною за організацію та проведення даної процедури закупівлі було звільнено з роботи наказом від 31.08.2023 року, копія відповідного наказ додається.
Водночас, замовником було детально проаналізовано інформацію, викладену у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-30-012640-a, в тому числі виявлене порушення, прийнято до відома зазначену інформацію, що буде враховано в майбутній роботі з метою недопущення встановленого порушення у подальшому.
Дата публікації звіту:
08.09.2023 14:17
Запити/Пояснення
Номер:
8b97e0a6e6a84ae3bb95bc7c9482fbbc
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.08.2023 11:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Сміттєвоз з заднім завантаженням з додатковим змінним зимовим обладнанням (сніговим відвалом)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-30-012640-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 15 розділу 2 тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю.
3. Надати пояснення, чому договір куплі-продажу транспортних засобів № 30/06 від 30.06.2023 нам суму 28 180 000 грн. 00 коп. укладений без ПДВ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9efc1ab3f3a1455a9eded0ea9336b49c
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
28.08.2023 21:48
Опис:
Щодо першого питання вашого запиту, стосовно надання інформації та розрахунків з підтвердними документами на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі", зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника щодо забезпечення безперебійної роботи у сфері благоустрою населених пунктів, надання якісних послуг у сфері поводження з побутовими відходами та з метою забезпечення діяльності пов’язаної з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території Херсонської міської територіальної громади КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ "МІСЬКЕ ДОРОЖНЄ УПРАВЛІННЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ необхідно придбати зазначений товар. Товар за своїми якісними, технічними характеристиками повинен відповідати стандартам (технічним умовам) їх виробника, нормам чинного законодавства України та вимогам Замовника. Зазначену потребу розраховано з урахуванням:
- необхідності забезпечення максимальну надійність вузлів та агрегатів товару, їх ремонтопридатність та доступність технічного сервісу, безпечність та економічність його експлуатації;
- надійності кріплення та фіксації до конструкцій рами автомобіля в транспортному і робочому положеннях;
- допустимості маси і габаритних розмірів обладнання в межах навантажень на осі і габаритні розміри автомобіля, а також відповідності діючим технічним вимогам та іншим характеристикам автомобіля.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку 2 до тендерної документації, що оприлюднений у складі тендерної документації на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону та з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі), а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2023 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії, рекламі, прайс-листах. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками (UA-2023-05-16-010888-a, UA-2023-02-21-010082-a, UA-2023-02-06-009165-a, UA-2023-04-24-002078-a, UA-2023-03-30-009038-a), а також шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій постачальникам.
У відповідь на запити цінових пропозицій, Замовником було отримано 2 комерційні пропозиції, що були враховані під час визначення очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін, а саме: 1) ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕКС» - 5 765 000,00 грн.; 2) ТОВ «УКРТРАК» - 5 920 000,00 грн.
Крім того, згідно Методики Замовник під час визначення очікуваної вартості закупівлі врахував умови оплати, строки та місце поставки товару, а саме:
Строк поставки товару: 30 серпня 2023.
Місце поставки товару – 73009, Україна, Херсонська область, місто Херсон, ВУЛИЦЯ ФОНТАННА, будинок 15.
Умови оплати договору: Здійснення оплати за переданий Покупцю Товар відбувається шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок Продавця протягом 30 календарних днів після підписання Сторонами видаткової накладної та акту приймання-передачі Товару. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за наданий Товар здійснюється протягом 10 банківських днів з дати отримання Покупцем бюджетного фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Покупець не несе відповідальності за порушення строку оплати поставленого Товару, що передбачений Договором (незалежно від тривалості затримки щодо оплати прийнятого Покупцем Товару), якщо таке порушення сталось не з вини Покупця (зокрема у зв’язку із затримкою та/або скороченням фінансування видатків Покупця, зміни черговості здійснення платежів органами Казначейства з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка, що встановлюється чинним законодавством України, затримки оплати фінансового зобов’язання органом Казначейства, що зумовлено ресурсною забезпеченістю єдиного казначейського рахунка тощо), при цьому Покупець зобов’язаний у порядку та в строки, передбачені Порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 р. № 309, вжити заходів щодо реєстрації відповідного фінансового зобов’язання в органі Казначейства, що здійснює казначейське обслуговування Покупця.
Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оголошенням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу.
Щодо другого питання вашого запиту, стосовно надання інформації та документів, щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, у формі електронної банківської гарантії у розмірі 1 (одного) відсотка
У відповідь на запит Замовником, у вигляді прикріплених файлів, надається інформація та документи, які підтверджують виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 15 розділу 2 тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю у формі електронної банківської гарантії у розмірі 1 (одного) відсотка.
Щодо третього питання вашого запиту стосовно надання пояснення, чому сума договору № 30/06 від 30.06.2023 визначена без урахування ПДВ
Відповідно до пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції, яка діяла станом на дату оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Водночас, пунктом 18 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції, яка діяла станом на дату оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Крім того, враховуючи наявну публічну інформацію (в тому числі, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та, яка міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТПРОФІТ" є платником Єдиного податку 3 групи по ставці 5%, саме тому сума договору № 30/06 від 30.06.2023 року визначена без урахування ПДВ, що не суперечить вимогам чинного законодавства України.
Номер:
efe74b6fb2ff49638a75536b9d629f8d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.08.2023 11:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Сміттєвоз з заднім завантаженням з додатковим змінним зимовим обладнанням (сніговим відвалом)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-30-012640-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, Замовник не надав відповідь на запит Держаудитслужби від 16.08.20223, в зв’язку чим постала потреба в повторному отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та документи, щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, у формі електронної банківської гарантії у розмірі 1 (одного) відсотка.
3. Надати пояснення, чому сума договору № 30/06 від 30.06.2023 визначена без урахування ПДВ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7403509ace85426eb7df064fcd676ff3
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
28.08.2023 21:50
Опис:
Щодо першого питання вашого запиту, стосовно надання інформації та розрахунків з підтвердними документами на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі", зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника щодо забезпечення безперебійної роботи у сфері благоустрою населених пунктів, надання якісних послуг у сфері поводження з побутовими відходами та з метою забезпечення діяльності пов’язаної з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території Херсонської міської територіальної громади КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ "МІСЬКЕ ДОРОЖНЄ УПРАВЛІННЯ" ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ необхідно придбати зазначений товар. Товар за своїми якісними, технічними характеристиками повинен відповідати стандартам (технічним умовам) їх виробника, нормам чинного законодавства України та вимогам Замовника. Зазначену потребу розраховано з урахуванням:
- необхідності забезпечення максимальну надійність вузлів та агрегатів товару, їх ремонтопридатність та доступність технічного сервісу, безпечність та економічність його експлуатації;
- надійності кріплення та фіксації до конструкцій рами автомобіля в транспортному і робочому положеннях;
- допустимості маси і габаритних розмірів обладнання в межах навантажень на осі і габаритні розміри автомобіля, а також відповідності діючим технічним вимогам та іншим характеристикам автомобіля.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку 2 до тендерної документації, що оприлюднений у складі тендерної документації на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону та з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі), а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2023 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії, рекламі, прайс-листах. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками (UA-2023-05-16-010888-a, UA-2023-02-21-010082-a, UA-2023-02-06-009165-a, UA-2023-04-24-002078-a, UA-2023-03-30-009038-a), а також шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій постачальникам.
У відповідь на запити цінових пропозицій, Замовником було отримано 2 комерційні пропозиції, що були враховані під час визначення очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін, а саме: 1) ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕКС» - 5 765 000,00 грн.; 2) ТОВ «УКРТРАК» - 5 920 000,00 грн.
Крім того, згідно Методики Замовник під час визначення очікуваної вартості закупівлі врахував умови оплати, строки та місце поставки товару, а саме:
Строк поставки товару: 30 серпня 2023.
Місце поставки товару – 73009, Україна, Херсонська область, місто Херсон, ВУЛИЦЯ ФОНТАННА, будинок 15.
Умови оплати договору: Здійснення оплати за переданий Покупцю Товар відбувається шляхом безготівкового перерахування коштів на розрахунковий рахунок Продавця протягом 30 календарних днів після підписання Сторонами видаткової накладної та акту приймання-передачі Товару. У разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за наданий Товар здійснюється протягом 10 банківських днів з дати отримання Покупцем бюджетного фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Покупець не несе відповідальності за порушення строку оплати поставленого Товару, що передбачений Договором (незалежно від тривалості затримки щодо оплати прийнятого Покупцем Товару), якщо таке порушення сталось не з вини Покупця (зокрема у зв’язку із затримкою та/або скороченням фінансування видатків Покупця, зміни черговості здійснення платежів органами Казначейства з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка, що встановлюється чинним законодавством України, затримки оплати фінансового зобов’язання органом Казначейства, що зумовлено ресурсною забезпеченістю єдиного казначейського рахунка тощо), при цьому Покупець зобов’язаний у порядку та в строки, передбачені Порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 р. № 309, вжити заходів щодо реєстрації відповідного фінансового зобов’язання в органі Казначейства, що здійснює казначейське обслуговування Покупця.
Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оголошенням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу.
Щодо другого питання вашого запиту, стосовно надання інформації та документів, щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, у формі електронної банківської гарантії у розмірі 1 (одного) відсотка
У відповідь на запит Замовником, у вигляді прикріплених файлів, надається інформація та документи, які підтверджують виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 15 розділу 2 тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю у формі електронної банківської гарантії у розмірі 1 (одного) відсотка.
Щодо третього питання вашого запиту стосовно надання пояснення, чому сума договору № 30/06 від 30.06.2023 визначена без урахування ПДВ
Відповідно до пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції, яка діяла станом на дату оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Водночас, пунктом 18 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції, яка діяла станом на дату оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів) передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Крім того, враховуючи наявну публічну інформацію (в тому числі, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та, яка міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТПРОФІТ" є платником Єдиного податку 3 групи по ставці 5%, саме тому сума договору № 30/06 від 30.06.2023 року визначена без урахування ПДВ, що не суперечить вимогам чинного законодавства України.