-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт ділянки дороги по вул. Л. Курбаса в м. Борщів Чортківського району Тернопільської області
Завершена
1 584 754.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 923.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 923.77 UAH
Номер:
918b7e8232324e65926cc9343920bdca
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-04-000149
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.09.2023 00:00
Період моніторингу:
05.09.2023 10:20 - 27.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.09.2023 № 49-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 04.09.2023 № 49-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1
UA-2023-05-30-010965-a 30.05.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КОВАЛЬЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогами про усунення порушення, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог:
- пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів;
- абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей під час складання тендерної документації.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 03.01.2023) (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогами про усунення порушення, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік комунального підприємства «Борщівський комунальник» Борщівської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.06.2023 №122, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД»
(далі – ТОВ «БМБУД»), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.06.2023 № 132 , протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.06.2023 № 147, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 22.06.2023,звернення з вимогою про усунення порушення від 31.05.2023 за номером UA-2023-05-30-010965-a.b1, відповідь Замовника від 02.06.2023, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «БМБУД» (до 13.06.2023), документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ТОВ «БМБУД» протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, договір від 06.07.2023 № 169 (далі – Договір), пояснення від 08.09.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 24 Особливостей оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до цих особливостей здійснюється Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку №1082 щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено пункт 24 Особливостей.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує послугу, яка становить предмет закупівлі та який має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у пункті 5 річного плану закупівель, а саме:
45233142-6 – Ремонт доріг.
Згідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Моніторингом встановлено, що у пункті 3 Додатку 3 до тендерної документації «Підстави, встановлені пунктом 47 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлені вимоги для переможця процедури закупівлі про надання інформації щодо підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, а саме: переможець повинен надати інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Моніторингом встановлено, що у пункті 3 Додатку 3 до тендерної документації «Підстави, встановлені пунктом 47 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлені вимоги для переможця процедури закупівлі про надання інформації щодо підтвердження відсутності підстави, визначеної підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, а саме: відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, шляхом надання довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Таким чином, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 3 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу до переможця процедури закупівлі щодо підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, що не відповідає вимогам абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
Період усунення порушень:
11.09.2023 16:43 - 26.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.09.2023 16:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноваженою особою взято до уваги ваші роз’яснення щодо висновку про результати моніторингу щодо дотримання вимог пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей під час складання тендерної документації.
В подальшому зобов’язуюсь в роботі дотримуватись норм законодавства. Уповноваженою особою періодично здійснюються заходи із самоосвіти шляхом детального вивчення законодавства, повторний огляд нормативних документів, зокрема, Закону, Особливостей, Порядку №708 та Порядку №1082 з метою ефективного застосування його у роботі.
Дата публікації звіту:
15.09.2023 16:23
Запити/Пояснення
Номер:
cf1987df38384fc58d96f03fede9e3c2
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
06.09.2023 10:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-30-010965-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення,
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
da29b9094d8d40fdbf4ccc70ea6f8c7b
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
08.09.2023 10:52
Опис:
У відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області щодо надання пояснення у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт ділянки дороги по вул. Л. Курбаса в м. Борщів Чортківського району Тернопільської області» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-30-010965-a) надаємо наступну інформацію:
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Назва предмета закупівлі Поточний ремонт ділянки дороги по вул. Л. Курбаса в м. Борщів Чортківського району Тернопільської області (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (ДК021-2015: 45233142-6 – Ремонт доріг)).
Необхідність в проведення поточного ремонту ділянки дороги по вул. Л. Курбаса в м. Борщів Чортківського району Тернопільської області виникла у зв’язку з незадовільним станом дороги. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі дефектного акту «Поточний ремонт ділянки дороги по вул. Л. Курбаса в м. Борщів Чортківського району Тернопільської області». Послуги повинні бути якісними, надаватись відповідно до встановлених стандартів, норм і правил та Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 № 154 (із змінами), Технічних правил ремонту і утриманню вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54 (із змінами), ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» та іншим встановленим нормативним актам діючого законодавства України.
Розрахунок очікуваної вартості закупівлі послуг з поточного ремонту визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до дефектного акту та проектно-кошторисної документації.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення Згідно з рішенням 35 сесії Борщівської міської ради « Про внесення змін до бюджету міської територіальної громади на 2023 рік» №2629 від 22.05.2023р.
Робочий проєкт на об’єкт Поточний ремонт ділянки дороги по вул. Л. Курбаса в м. Борщів Чортківського району Тернопільської області додається.
Номер:
8b00e655afe346c889920394feb31841
Назва:
Просимо Вас надати додаткові роз’яснення щодо виявлених Вами порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Дата опублікування:
13.09.2023 12:35
Опис:
Просимо Вас надати додаткові роз’яснення щодо виявлених Вами порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме стосовно порушень пункту 14 Порядку № 1082 а також абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей. Також просимо повідомити у який спосіб ми можемо усунути виявлені порушення.
Повідомляємо Вас, що при оголошенні відкритих торгів ми керувались наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №708 від 15.04.2020 р. «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», відповідно до пункту 3 розділу І якого, предмет закупівлі товарів і послуг визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Також повідомляємо що на момент оголошення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення був обмежений.
Номер:
252e9c28ae6d42fca934bbfd33b52c88
Назва:
Hоз’яснення змісту висновку та його зобов’язанm
Дата опублікування:
14.09.2023 15:32
Опис:
На Ваш запит про надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (далі – Управління) повідомляє наступне:
Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі з поточного ремонту ділянки дороги по вул. Л. Курбаса в м. Борщів Чортківського району Тернопільської області за кодом ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-30-010965-a), оприлюдненого в електронній системі закупівель 11 вересня 2023 року, встановлені наступні порушення:
- порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 щодо порядку розміщення інформації про публічні закупівлі;
- порушення вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей щодо відповідності тендерної документації вимогам Закону.
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до пункту 3-7 частини третьої Розділу Х «Прикінцевих та перехідних положень» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Стосовно порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 щодо порядку розміщення інформації про публічні закупівлі.
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №708 від 15.04.2020 (далі – Порядок №708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Поряд з цим розділом ІІ Порядку №708 встановлено особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Так, згідно пункту 3 розділу ІІ Порядку №708 під час здійснення закупівлі послуг з ПОТОЧНОГО РЕМОНТУ предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08. 2011 № 301.
Отже, Порядок №708 розмежовує правила визначення предмета закупівлі при закупівлі послуг з поточного ремонту та інших послуг.
Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Пунктом 3 Порядку № 1082 визначено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
В Порядку №708 зазначення коду Єдиного закупівельного словника при закупівлі послуг з поточного ремонту не передбачено. Натомість, саме виходячи зі змісту пункту 13 Порядку № 1082, замовник під час заповнення інформації в електронній системі закупівель зазначає код та назву відповідно до Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі — послуга з поточного ремонту.
Порядок №1082 визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Тобто, фактично Порядком №1082 встановлено перелік електронних полів, до яких вноситься замовником інформація під час оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів.
Так, пунктом 12 Порядку №1082 визначено, що під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо: назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі - послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи) та коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.
Водночас, пункт 13 Порядку №1082 зобов’язує замовника поряд із вищевказаною інформацією у випадках, зазначених у цьому пункті, додатково в окремих полях заповнювати інформацію щодо коду та назви відповідно до Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі - послуга з поточного ремонту або послуга з виконання науково-технічних робіт.
Поряд з цим, відповідно до пункту 14 Порядку № 1082, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний
словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12. 2015 № 1749 (далі – Національний класифікатор) установлює коди та назви товарів, робіт та послуг, що можуть бути предметом закупівель. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев’ята цифра — контрольна.
Так, Замовник визначив код ДК - 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Але Національний класифікатор містить наступну позицію щодо послуг, які мав намір придбати позивач, а саме: 45233142-6 — Ремонт доріг (Road repair works).
Враховуючи викладене, на виконання вимог Порядку №1082 замовник зобов’язаний був деталізувати код послуги, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме:45233142-6 - Ремонт доріг.
Додатково слід зазначити, що Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України листом від 03 вересня 2020 року № 3304-04-53972-06 надано роз'яснення щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій підприємств, та інших суб’єктів сфери публічних закупівель.
Стосовно порушення вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей щодо відповідності тендерної документації вимогам Закону
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
У пункті 3 Додатку 3 до тендерної документації «Підстави, встановлені пунктом 47 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовником встановлені вимоги для переможця процедури закупівлі про надання інформації щодо підтвердження відсутності підстави, визначеної підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, а саме: відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, шляхом надання довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Тобто, Замовник встановив вимогу до переможця процедури закупівлі надати інформацію щодо підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктом 2 пункту 47 Особливостей (відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення), що не відповідає вимогам абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
Відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.05.2022 № 3304-04/23994-03 згідно з пункту 1 розділу ІІІ «Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення», затвердженого рішенням Національного агентства від 09.02.2018 № 166 відомості з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр) надаються у вигляді витягу з Реєстру та інформаційної довідки.
У той же час, інформаційна довідка з Реєстру, яка містить інформацію про наявність або відсутність відомостей в Реєстрі, стосовно себе може бути сформована будь-яким користувачем в онлайн-режимі на основі персональних даних, вказаних у його кваліфікованому електронному підписі. Відомості з Реєстру стосовно юридичної особи отримуються виключно у вигляді інформаційної довідки.
Відповідно до абзацу 17 пункту 47 Особливостей Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Пунктом 3 Додатку 3 до тендерної документації «Підстави, встановлені пунктом 47 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлені вимоги для учасника процедури закупівлі про надання інформації щодо підтвердження відсутності підстави, визначеної підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, а саме: відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, шляхом Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в підпункті 2 пункту 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Так, учасником торгів ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» було підтверджено відсутність підстави, визначеної підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності такої підстави в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Проте, вимоги абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей не передбачають для переможця процедури закупівлі надання документу, що підтверджує відсутність підстави, зазначеної в підпункті 2 пункту 47 Особливостей.
Таким чином, у пункті 3 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу до переможця процедури закупівлі щодо підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктом 2 пункту 47 Особливостей, що не відповідає вимогам абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
Щодо зобов’язань Замовника, визначених у висновку.
Статтею 8 Закону визначено порядок здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до частини шостої статті 8 Закону за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Згідно пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону у висновку обов’язково зазначаються зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи викладене, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язало врахувати виявлені порушення, дотримуватись вимог пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів; абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей під час складання тендерної документації та не допускати в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель.
Оскільки відповідно до частини першої статті 11 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа, то уповноваженою особою має бути здійснено заходи із самоосвіти, повторення положень нормативних документів, зокрема, Закону, Особливостей, Порядку №708 та Порядку №1082 та застосування таких вимог при проведенні наступних процедур закупівель.
Інформуємо, що відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.