-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з благоустрою населених пунктів, а саме: відновлення дорожнього покриття після аварійного ремонту теплових мереж у місті Одеса, за кодом ЄЗС ДК 021:2015 : 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»
Завершена
11 772 775.18
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 58 863.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 58 863.88 UAH
Номер:
d33862e443d040e497817380056fc581
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-18-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2023 00:00
Період моніторингу:
19.09.2023 11:56 - 11.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
15.09.2023 № 186
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/8714-2023 від 03.08.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 15.09.2023 № 186
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
12 UA-2023-05-30-005162-a 30.05.2023 Комунальне підприємство "Міські дороги" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу тендерної документації Замовника установлено розбіжність в частині зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій чим не дотримано норм пункту 11 частини 2 статті 22 Закону №922.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОСТДОРСТРОЙ", відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених розбіжностей, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, для уповноваженої особи з метою забезпечення недопущення в подальшому таких розбіжностей та інших порушень законодавства у сфері закупівель під час складання тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам Закон №922 та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "Міські дороги" (далі Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженою особою (Протокол від 30 травня 2023 року № 41), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.06.2023, протокол від 08.06.2023 №41/1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 08.06.2023, тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОСТДОРСТРОЙ", звіт про результати проведення процедури закупівлі від 15.06.2023, договір про надання послуг від 15.06.2023 № 99, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 05.10.2023.
Пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону № 922 визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: зокрема, строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Проте, моніторингом установлено розбіжності в тендерній документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особою від 30.05.2023 №41 та Додатку 1 до тендерної документації щодо строку дії тендерної пропозиції в частині зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме: в Додатку 1 до тендерної документації в умовах Тендерної пропозиції, яку повинні надати учасники торгів Замовником зазначено, що «ми згодні дотримуватись положень цієї тендерної пропозиції протягом 90 (дев’яноста) днів з дати розкриття тендерних пропозицій» тоді, як у пункті 4.1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
10.10.2023 12:41 - 25.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.10.2023 12:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
По висновку
Дата публікації звіту:
12.10.2023 09:05
Запити/Пояснення
Номер:
7c7a0e59fd3f40b9bb12fffb77611e30
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.10.2023 11:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.10.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК021-2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-30-005162-a), яку проведено Комунальним підприємством "Міські дороги" (далі Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року №2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон №922), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Просимо надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону № 922 визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: зокрема, строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Просимо надати пояснити, чому в Додатку 1 до тендерної документації в умовах Тендерної пропозиції, яку повинні надати учасники торгів Замовником зазначено, що «ми згодні дотримуватись положень цієї тендерної пропозиції протягом 90 (дев’яноста) днів з дати розкриття тендерних пропозицій» тоді, як у пункті 4.1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Номер:
c4aae75e776a45939305a4c56e9f3dba
Назва:
Східному офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
05.10.2023 08:33
Опис:
На запит щодо надання пояснень (інформації, документів), у межах проведення моніторингу Східном офісом Держаудитслужби процедури закупівлі за предметом Послуги з благоустрою населених пунктів, а саме: відновлення дорожнього покриття після аварійного ремонту теплових мереж у місті Одеса, за кодом ЄЗС ДК 021:2015 : 45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь» ID: UA-2023-05-30-005162-a, повідомляємо наступне.
1. Закупівля проводилась з метою своєчасного відновлення у 2023 році покриття, порушеного під час проведення ремонтних робіт на теплових мережах та на підставі рішення виконавчого комітету від 25.02.2016 №44 «Про призначення комунального підприємства «Міські дороги» замовником з виконання робіт щодо відновлення асфальтобетонного і плиткового покриття доріг, а також тротуарів після ремонту теплових мереж».
Обсяги закупівлі визначено відповідно до листа Комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси» №01-18/347 від 18.05.2023 року, яким визначено технічні умови відновлення асфальтобетонного та плитного покриття після ремонту теплових мереж (додається).
Якісні та технічні характеристики визначені у відповідності до вимог чинних законодавчих норм та Правил благоустрою території міста Одеси, затверджених рішенням Одеської міської ради №1631-VІ від 23.12.2011р. (зі змінами та доповненнями).
Очікувана вартість закупівлі визначена згідно вимог НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва, яка визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі –будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі –державні кошти).
Відповідно до п.п. 4.9. Розділу IV Настанови «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації», кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.
Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін за обґрунтованою ціною, яка не може бути вищою за середню ціну матеріальних ресурсів, що склалася на момент розроблення проектної документації. Порядок здійснення аналізу поточних цін на матеріальні ресурси визначає замовник своїм відповідним організаційно-розпорядчим документом, в якому наводиться: - алгоритм збору інформації, в якому зазначається перелік матеріальних ресурсів, найменування виробників/постачальників, кількість цінових пропозицій для досягнення заданої точності розрахунку; - джерела інформації (відкриті веб ресурси, комерційні пропозиції постачальників, бази даних цін, друковані інформаційні довідники тощо); - методика визначення діапазону цін та середньої ціни (використовується вибірка цін на матеріали з рівними якісними характеристиками та умовами постачання). Поточні ціни матеріальні ресурси для об’єкта будівництва визначаються франкоприоб’єктний склад будівельного майданчика і на встановлену одиницю виміру враховують такі елементи вартості: 1)відпускну ціну (в тому числі, вартість тари, упаковки і реквізиту та вартість вантажних робіт); 2)вартість транспортування; 3)заготівельно-складські витрати.
Замовник використав своє право на визначення порядку здійснення аналізу поточних цін на матеріальні ресурси, а саме: метод здійснення аналізу поточних цін на матеріальні ресурси – використання відкритих веб-ресурсів. Відкритий веб-ресурс який було застосовано - https://prices.dorndi.org.ua/sum/2023/7/, який створено ДП "ДерждорНДІ" та є головною науково-дослідницькою установа України з питань будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг і транспортних споруд.
Сфера науково-технічної діяльності ДП "ДерждорНДІ" охоплює весь спектр питань функціонування та розвитку дорожнього господарства України від розробки теоретичних засад, експериментальних лабораторних та натурних досліджень до впровадження результатів робіт в практику будівництва доріг та мостів, їх утримання, обстеження, ремонту та реконструкції з розробленням нормативно-інструктивного забезпечення. Значна увага приділяється питанням екології, безпеки руху, ціноутворення, економіки та енергозбереження. Використовувався аналіз поточних цін на матеріальні ресурси сформований у липні місяці 2023 року по Одеської області.
При визначенні вартості робіт (послуг) використовувався програмний комплекс АВК-5 (версия 3.8.3). Програмно-обчислювальний комплекс ПК АВК широко використовується в Україні. ПК АВК-5 розроблено та підтримується колективом ТОВ «НВФ «АВК Творець», м. Дніпро (www.avk5.com.ua). У програмному комплексі АВК-5 редакції 3.8.3 передбачено: у зв’язку з продовженням військового стану до 18 серпня 2023 року прийняті наступні значення середньомісячної тривалості робочого часу:
для ТС №№ 1-7; 11-21 – 171,17 годин (виходячи із норми тривалості для 40-годинного п’ятиденного робочого тижня - 2054 години);
ТС №№ 8-10 – 128,5 годин (виходячи із норми тривалості для 30-годинного п’ятиденного робочого тижня - 1542 години);
ТС № 22– 154,2 години (виходячи із норми тривалості для 36-годинного п’ятиденного робочого тижня - 1850 годин).
Враховані усереднені показники вартості експлуатації дорожніх машин та механізмів станом на 20.05.2023 р.
Реалізована перша черга механізму по автоматизації процесу класифікації робіт. А саме:
- в підсистемі «Інші функції» в розділі «Класифікатори» організований новий підпункт «Класифікатори видів робіт». Тут можна створювати та зберігати власні Класифікатори, згідно з якими буде виконуватися класифікація робіт у будовах. У якості інсталяційного запропонований Класифікатор, утворений на базі частини даних Розділу 8 міжнародної системи вимірювання CESMM4, розробленої Інститутом інженерів-будівельників (The Institution of Civil Engineers (ICE)). Детальний опис роботи з «Переліком класифікаторів виду робіт» наведений у документі «Класифікатори видів робіт» у розділі «Довідка»;
- створений новий тип рядка локального кошторису – заголовок виду робіт (ЗВР), який заноситься Користувачем із Класифікатору видів робіт. Призначення цього рядка – розподіл звичайних позицій локального кошторису на види робіт. Детальний опис розподілу на види робіт, формування вартісних показників по видам робіт та оформлення відповідних вихідних документів наведено у документі «Класифікація робіт» у розділі «Довідка»;
- при редагуванні ціни матеріалу в полях «транспортні витрати» та «заготівельно-складські витрати» додана можливість задавати значення виразом;
- в Ознаки друку на рівні будови додана ознака «Друк одиниць виміру без скорочень». Ця ознака визначає формат відображення одиниці виміру при оформленні вихідного документу «Локальний кошторис»;
- виправлені помилки в стандартній НДІ.
2. Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Строк дії тендерної пропозиції — це установлений замовником у тендерній документації строк, після закінчення якого тендерна пропозиція вважається недійсною та відхиляється (пункт 29 частини 1 статті 1 Закону)
Пунктом 11 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що в тендерній документації зазначається інформація про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У пункті 28 Особливостей зазначено «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей». Пунктом 31 Особливостей передбачено, що тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений.
До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Таким чином, замовником зазначається строк дії тендерної пропозиції, який не може бути меншим за 90 днів. Закон не забороняє замовнику, за його бажанням, встановлювати триваліший строк дії тендерної пропозиції, наприклад 100 днів, або 120 / 190 днів тощо, але в жодному разі не менше 90 днів. Встановлення даної вимоги в тендерній документації ніяким чином не призводить до порушення законодавства, не порушує принципи здійснення публічних закупівель, не дискримінує учасників та не спотворює результати закупівлі.
Здебільшого, за процедурами відкритих торгів з особливостями в яких кінцева дата подання проставляється на 00:00, кінцева дата подання пропозицій, дата розкриття пропозицій та дата проведення аукціону, визначається електронною системою закупівель автоматично на ту ж саму дату.