Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостей встановлено порушення вимоги пунктів 3, 28 Особливостей, пункту 17 частини другої, частини третьої статті 22 Закону №922.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, для уповноваженої особи з метою забезпечення недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель під час складання тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "Облводоканал" Запорізької обласної ради ID: UA-P-2023-05-26-002417-a на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 26.05.2023 (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНВАР" (далі - ТОВ ""ТОРГОВИЙ ДІМ "ІНВАР"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2023, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 05.06.2023, договір від 12.06.2023 № 33/06/23, додаткову угоду від 28.07.2023 №2, пояснення замовника надані 09.10.2023 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 04.10.2023.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, згідно з пунктом 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації вказується прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 встановлено, що на порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей та пункту 17 частини другої статті 22 Закону №922 у тендерній документації не зазначено посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками (у підпункті 2.3. пункту 2 розділу 1 тендерної документації зазначено: посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками - Сорокіна Ольга Андріївна; тел. 097-301-76-56, 099-0345-145; tender.ovk@gmail.com).
Крім того, в пункті 3 розділу 4 тендерної документації Замовник визначив, що учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015 № 1035 «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію», яка втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1000 від 15.09.2023, чим недотримано вимоги пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
Згідно із вимогами частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 9 розділу 2 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установив вимогу до переможця процедури закупівлі щодо правомочності на укладення договору про закупівлю, зокрема «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (Надання таких документів шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель (після дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та до дати укладання договору) вважається, що Переможець надав їх під час підписання договору про закупівлю). У випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей».
Водночас, відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих Особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих Особливостей.
При цьому, вимоги підпункту 3 пункту 44 Особливостей, якими передбачено чіткий та виключний перелік випадків для відхилення тендерної пропозиції переможця, не містять такої підстави, як «ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю».
Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця вимоги щодо наявності якої не передбачені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
10.10.2023 12:43 - 25.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
10.10.2023 12:43