-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – (34140000-0) – Великовантажні мототранспортні засоби (Придбання спеціалізованої техніки для комунальних підприємств, а саме комбінований дорожній автомобіль зі змінним обладнанням на базі самоскида (місткість бункеру не менше 5,0 куб.м.), аналог та/або еквівалент)).
Мова, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: українська та з урахуванням вимог тендерної документації. категорія замовника: комунальне підприємство. ДК 021:2015 – (34140000-0) – Великовантажні мототранспортні засоби (Придбання спеціалізованої техніки для комунальних підприємств, а саме комбінований дорожній автомобіль зі змінним обладнанням на базі самоскида (місткість бункеру не менше 5,0 куб.м.), аналог та/або еквівалент)). Джерело фінансування - місцевий бюджет
Завершена
11 299 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 112 990.00 UAH
мін. крок: 1% або 112 990.00 UAH
Номер:
b82b1787161d45e389eec2ecafd306b6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-29-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.08.2023 00:00
Період моніторингу:
29.08.2023 15:28 - 20.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.08.2023 № 237
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 29.08.2023 № 237.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-24-010038-a, 24.05.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/8714-2023 від 03.08.2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 вересня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції; далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції; далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Експлуатаційне лінійне управління автодоріг» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-24-002843-b); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 24.05.2023; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані вимоги про усунення порушень при проведенні Замовником процедури закупівлі, а також відповіді Замовника на такі вимоги; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ПП «Виробничо-комерційне підприємство «Альфатекс» (далі – ПП «ВКП «Альфатекс»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 05.06.2023; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «ВКП «Альфатекс» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 14.06.2023 №030/168/0623; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Окрім того, у пункті 1.7 Розділу 6 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено, що аномально низька ціна тендерної пропозиції - ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
Проте, відповідно до пункту 37 Особливостей №1178 у цих особливостях під терміном «аномально низька ціна тендерної пропозиції» розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 4 розділу 6 тендерної документації зазначено підставу відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, яка відсутня в підпункті 3 пункту 44 Особливостей №1178 (не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону).
За нормою пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Так, відповідно до абзаців шостого та восьмого пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника не зазначено підстав для відмови в участі у відкритих торгах, які встановлені пунктом 47 Особливостей №1178.
Крім того відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Проведеним моніторингом встановлено, що у Розділі 4 «Вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей» зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, чим порпушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та/або на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 4.1 Розділу 7 тендерної документації зазначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Крім того у підпункті 2 та 7 пункту 4.2 Розділу 7 тендерної документації зазначено відстави, чинні для досліджуваної процедури редакції Особливостей №1178, змін істотних умов договору, що не відповідають вимогам пункту 19 Особливостей №1178, а саме: істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону: 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю та 7) Зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни, що не відповідають вимогам пункту 19 Особливостей №1178.
На порушення вимог пункту 21 Особливостей №1178 у підпунктах 1, 2, 4 пункту 4.3 Розділу 7 тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону, що суперечить вимогам пункту 21 Особливостей №1178.
Також, у пункті 5 Розділу 7 тендерної документації зазначено, що у разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених Законом, тоді як підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця наведено у пункті 47 Особливостей №1178.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
14.09.2023 15:53 - 29.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.09.2023 15:53
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0193/2023пр
Дата відкриття провадження:
11.10.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0193/2023пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені зобов’язання Західним офісом Держаудитслужби, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Повідомляємо Вам наступне, уповноважена особа – відповідальна за закупівлю UA-2023-05-24-010038-a прослухала роз’яснювальну роботу, щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та буде направлена на додаткові навчання з підвищення кваліфікації.
Дата публікації звіту:
18.09.2023 18:57
Запити/Пояснення
Номер:
410bebb99c46446e9669b0d047cdd161
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
30.08.2023 15:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.09.2023 00:00
Опис:
Дата: 30.08.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-05-24-010038-a, яка проводилась Комунальним підприємством "Експлуатаційне лінійне управління автодоріг".
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e34c9341dee148b4a6bdb8116615782b
Назва:
надання пояснення на запит
Дата опублікування:
04.09.2023 13:20
Опис:
30 серпня 2023 року нами було отримано запит про надання пояснення, КП «Експлуатаційне лінійне управління автодоріг» надає Вам пояснення, в межах наданих строків, на наступні запитання:
1. . Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
Повідомляємо Вам що ми не є розпорядниками бюджетних коштів, а є їх одержувачами і дану закупівлю проводили в межах бюджетного призначення від розпорядників на закупівлю спеціалізованої техніки.
КП «Експлуатаційне лінійне управління автодоріг» відповідно до законодавства є Замовником, і свою діяльність у сфері закупівель здійснює на засадах Закону України «Про публічні закупівлі» і під час дії воєнного стану Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі ми дотримувались положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року №275 (далі – Методика).
Обґрунтування потреби – наше підприємство за однією зі своїх діяльностей здійснює зимове утримання вулично-шляхової мережі міста Миколаєва, задля пришвидшення оперативності прибирання та посипання дорожнього покриття під час зимових негод, та зменшити рівень небезпеки для містян в нас завжди є потреба у збільшені кількості спеціалізованої техніки.
Обґрунтування технічних і якісних характеристик предмета закупівлі було визначено відповідно до п.2 Розділу 2 Методики, на підставі отриманої відділом публічних закупівель службової записки начальника гаражу від 08.04.2023 року №б/н (додано у додатки).
Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена відповідно до отриманих комерційних пропозицій, надаємо Вам перелік з запропонованими цінами на наші запити (комерційні пропозиції додано у додатки до пояснення):
1) ТОВ «АК «Інтер Авто-Трейдинг» комерційна пропозиція від 12.04.2023 року:
- машина дорожня комбінована МДКЗ на базі самоскида Ford Cargo 1833D (з піскорозкидальним обладнанням та відвал) – 6 270 000,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки);
- машина дорожня комбінована МДКЗ на базі самоскида JAC N200 (з піскорозкидальним обладнанням та відвал) – 4 650 00,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки).
2) ТОВ «Торговий дім «Будшляхмаш» комерційна пропозиція на машину МДКЗ-26-08 на базі самоскида JAC N200 – 4 198 000,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки) та додатково 279 070,00 грн з ПДВ (за одиницю навісного обладнання – відвалу)
3) ТОВ «Київ-Спецтех» надало наступні комерційні пропозиції:
- машина дорожня комбінована на базі самоскиду Dongfeng DFA 3165 – 4 300 000,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки);
- машина комбінована дорожня МКД-11 на базі JAC N200 – 4 600 000,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки);
- машина комбінована дорожня МКД-11 на базі DAYUN 1140 – 3 800 000,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки);
- машина комбінована дорожня МКД-11 на базі DAEWOO – 5 700 000,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки);
- машина дорожня комбінована МКД-11 на базі MAN TGM – 5 680 000,00 грн з ПДВ (за одну одиницю техніки).
Тобто вбачаючи з вищезазначеного очікувана вартість нашої закупівлі розрахована на максимальній економії бюджетних коштів за найнижчими ринковими цінами.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Повідомляємо Вам, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова), а саме у пункті 4-1 зазначено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та його оприлюднення .
Попри те, вище вже було зазначено, що наше підприємство є лише одержувачем бюджетним коштів та не підпадає під дію цієї норми тому не має обов’язку щодо публікації вищезазначеного обґрунтування.