• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Акустичне, звукопідсилювальне обладнання для потреб КЗ «Центр культури та дозвілля» Славської селищної ради

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Номер: 8f1f46190f3c44eab69c307411115792
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-11-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.07.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.07.2023 15:24 - 02.08.2023 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.07.2023 № 209 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.07.2023 № 209. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-24-002054-a, 24.05.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178 встановлено порушення вимог пункту 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Сергадова Д.М. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Сергадова Д.М. щодо розірвання договору. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення пункту 3 та 28 Особливостей №1178 при при складанні тендерної документації та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наддані відповідних пояснень. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Славської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-24-000690-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Зарицької Світлани Романівни (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Сергадова Дмитра Миколайовича (далі – ФОП Сергадов Д.М.), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 19.06.2023 №106; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ФОП Сергадовим Д.М. як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 04.07.2023 №285; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (далі - Наказ Мінекономрозвитку №710). Вказаний Перелік є вичерпним. Моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних помилок, та приклади формальних помилок. Проте, у тендерній документації зазначено формальну помилку, що не відповідає (відсутня) Наказу Мінекономрозвитку №710, а саме вказано: «Інші несуттєві помилки, які не впливають на зміст тендерної пропозиції. Рішення щодо визначення помилки формальною чи неформальною приймається замовником». Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 та Наказу Мінекономрозвитку №710, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Крім того, проведеним моніторингом встановлено невідповідність умов Проєкту договору, який міститься у додатку 3 до тендерної документації, а саме у пункті 5.1.1 вказано, що Продавець зобов’язується поставити Покупцю Товар у відповідності до умов Договору не пізніше 5-ти днів з моменту укладення даного Договору, водночас у пункті 6.1 зазначено, що Поставка Товару за цим Договором здійснюється Продавцем дрібними партіями не рідше, ніж два рази місяць, а у пункті 6.3 - Продавець зобов’язаний здійснити поставку товару не пізніше наступного робочого дня, з моменту направлення заявки Покупцем. Відповідно до пункту 1.1. частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що вимагаються у тендерній документації та підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником, зокрема, інформацію про відповідність тендерної пропозиції технічним вимогам, а також маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам (у разі встановлення такої вимоги в Додатку №2), - згідно з Додатком 2 до тендерної документації та частини 6 розділу 3 тендерної документації. Так, у пункті 6.2. частини 6 розділу 3 тендерної документації визначено, що перелік і характеристики товару подані у Додатку №2 до тендерної документації. У Додатку №2 до тендерної документації міститься Технічне завдання, у якому наведено технічні характеристики предмета закупівлі та вимоги до предмета закупівлі. У пункті 9 розділу «Інші вимоги до предмету закупівлі» Додатку №2 до тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати копію сертифікату відповідності або іншого документу, що підтверджує якість товару або гарантійний лист від учасника про надання таких документів при поставці товару. Моніторингом встановлено,що учасником ФОП Сергадовим Д.М. у складі тендерної пропозиції надано довідку щодо сертифікації (файл «Довідка про несертифікацію.pdf»), в якій зазначив, що з 1 січня 2018 року скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету Кабінету міністрів від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію», з цього часу вся продукція, яка сертифікувалась та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 №28, не підлягає обов’язковій сертифікації, з огляду на що товари, які пропонує учасник у тендерній пропозиції (мікрофони та гучномовці) не підлягають обов’язковій сертифікації. За нормою частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу 25.07.2023 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит про надання відповідних пояснень, зокрема, стосовно ненадання учасником ФОП Сергадовим Д.М. інформації щодо підтвердження якості товару. Однак, Замовником надано відповідні пояснення лише 31.07.2023 (на 4 робочий день з дня оприлюднення запиту про надання пояснень), чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. У наданому поясненні Замовником вказано, що при кваліфікації учасника, до уваги була взята довідка про те, що товар. який пропонується учасником не підлягає сертифікаці. Подання будь-яких інших документів від замовника не вимагалося. Водночас, відповідно до норм частини п’ятої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації, а відповідно до частини 6 статті 23 Закону, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Таким чином, Законом надано можливість у випадку відсутності в учасника документів, таких як сертифікатів відповідності чи якості, надати альтернативний документ, а саме технічний паспорт на підтвердження відповідності тим самим об’єктивним критеріям, що встановлені до відповідних документів. Слід зазначити, що відповідно до положень статті 1 Закону України від 15.01.2015 №124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документом про відповідність є, не лише сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), а й декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. У тендерній документації (пункт 9 розділу «Інші вимоги до предмету закупівлі» Додатку №2) Замовником встановлено вимогу щодо надання учасником копії сертифікату відповідності або іншого документу, що підтверджує якість товару або гарантійний лист від учасника про надання таких документів при поставці товару. Отже, тендерною документацією передбачено можливість надання учасником іншого (крім сертифікату відповідності) документу, що підтверджує якість товару або гарантійного листа від учасника про надання таких документів при поставці товару. Згідно пунктом 54 Особливостей № 1178 Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Учасник був заздалегідь ознайомлений з умовами тендерної документації Замовника та у випадку неможливості виконання відповідних умов документації міг скористатися своїм правом на оскарження цих умов до органу оскарження чи до Замовника. Однак, учасник ФОП Сергадов Д.М. не звертався за через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Слід також зазначити, що хоча товари, які пропонував учасник у тендерній пропозиції (мікрофони та гучномовці) не підлягають обов’язковій сертифікації, це не позбавляло учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендерної документації. Однак, учасником ФОП Сергадовим Д.М. у складі тендерної пропозицї не надано жодного документа, що підтверджує якість товару, або гарантійного листа про надання таких документів при поставці товару, чим недотримано вимог пункту 9 розділу «Інші вимоги до предмету закупівлі» Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Сергадова Д.М., а визначено його переможцем процедури закупівлі та укладено з ним договір про закупівлю від 04.07.2023 №285.
Період усунення порушень: 02.08.2023 15:30 - 17.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 02.08.2023 15:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо виявлених порушень замовник повідомляє, що учаснику, який був визнананий переможцем закупівлі - ФОП Сергадов Д.М. було надіслано лист про необхідність розірвання договору. Станом на даний час договір №285 від 04.07.2023 року, укладений між Славською селищно радою та ФОП Сергадов Д.М. за результатами проведення процедури закупівлі: "Акустичне, звукопідсилювальне обладнання для потреб КЗ «Центр культури та дозвілля» Славської селищної ради (UA-2023-05-24-002054-a)" розірвано. Відповідна інформація (в т.ч. додаткова угода) оприлюднені в установленому порядку в електронній системі закпівель. В доповнення до викладеного вище, замовник зобов'язується вжити всіх заходів, зазначених органом фінансового контролю у висновку з метою недопущення вчинення виявлених правопорушень в майбутньому.
Дата публікації звіту: 17.08.2023 14:24

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Відсутній механізм
Опис: Замовником усунуто порушення шляхом розірвання Договору.
Дата публікації: 22.12.2023 12:43

Запити/Пояснення