-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Еноксапарин натрію 10 000 анти-Ха МО/мл)
Завершена
19 016 327.20
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 95 081.64 UAH
мін. крок: 0.5% або 95 081.64 UAH
Номер:
f395b0cdcde5414998bca1bb7c41646f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-11-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.09.2023 00:00
Період моніторингу:
11.09.2023 15:10 - 03.10.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.09.2023 № 37-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України № 003100-18/8714-2023 від 03.08.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 11.09.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
11.09.2023 №37-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-23-015576-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фармекс груп», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому під час складання тендерних документацій встановленого порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 в редакції на 20.04.2023 (далі – Особливості №1178); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству; своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП «Медичні закупівлі України» (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.05.2023; тендерну пропозицію ТОВ «Фармекс груп»; повідомлення про намір укласти договір від 09.06.2023; договір про закупівлю від 19.06.2023 № 09/262-06/2023; пояснення Замовника від 14.09.2023 надані на запит органу державного фінансового контролю.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до вимог Додатку № 3 до тендерної документації переможець відкритих торгів протягом 3-х робочих днів з дати визначення його переможцем повинен надати Замовнику наведені нижче документи в паперовому вигляді (або завантажити їх до системи MedData):
- завірений підписом та печаткою (за наявності) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії (дата видачі Витягу не повинна перевищувати 30 днів до дати подання документу);
- завірену копію Статуту підприємства з усіма додатками та змінами (остання редакція). У випадку реєстрації статуту чи змін до нього після 01.01.2016 року додатково необхідно надати опис реєстратора з відповідним пошуковим кодом результатів надання адміністративної послуги;
- завірену копію протоколу/рішення про призначення керівника, наказу про призначення керівника та довіреність або доручення (у разі підписання іншою уповноваженою особою Учасника) на вчинення правочинів; - завірену копію балансу та звіту про фінансові результати за останній рік (для акціонерних товариств) або за останній квартал (для товариств з обмеженою/ додатковою відповідальністю);
- завірену копію протокольного рішення учасників (акціонерів, власників тощо) з наданням повноважень на укладання договору (ів), або копію іншого документа, що підтверджує зняття обмежень щодо укладення договорів передбачених установчими (статутних) документами Учасника та законодавством;
- паспорт та ідентифікаційний номер підписанта договору, лист згода на обробку персональних даних (для фізичних осіб-підприємців).
Частиною восьмою статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору. Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Таким чином, у тендерній документації Замовник установив вимогу щодо надання документів, визначених Додатком № 3 до тендерної документації у паперовому вигляді або через систему MedData, яка не є електронною системою закупівель, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Враховуючи вимоги пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація розробляється та затверджується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
При цьому, частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми частини восьмої статті 12 Закону, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
18.09.2023 18:09 - 03.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.09.2023 18:09
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-23-015576-aоскаржено до Київського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
12.01.2024 16:28
Дата відкриття провадження:
26.02.2024 12:00
Номер відкриття провадження:
№ 320/5766/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Еноксапарин натрію 10 000 анти-Ха МО/мл)» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-23-015576-a)
За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Еноксапарин натрію 10 000 анти-Ха МО/мл)» (ID: UA-2023-05-23-015576-a) (далі – Процедура закупівлі), оголошеної ДП «Медзакупівлі України» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у частині складання тендерної документації. Замовник не погоджується з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-23-015576-a від 18.09.2023 (далі – висновок) та надає наступні аргументовані заперечення до висновку.
Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Під час проведення закупівель Замовник керується Законом з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до вимог пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно з пунктом 18 частини першої статті 1 Закону Переможець процедури закупівлі – учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до вимог частини другої статті 41 Закону Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати інформацію, визначену частиною другою статті 41 Закону. При цьому, спосіб подання такої інформації Законом не визначений. Такої ж думки дотримується і Міністерство економіки України у відповіді на запит 1514/2020 (режим доступу: https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=98cf34a9-f32b-4374-9091-0f8588625cb1&lang=uk-UA). Зважаючи на невизначений у Законі спосіб подання інформації, необхідної для укладання договору, з метою уникнення неточностей та запобігання неправильного тлумачення зазначеної норми Закону, Замовник, керуючись частиною третьою статті 22 Закону, конкретизував у Додатку 3 до тендерної документації спосіб надання Переможцем інформації, необхідної для укладання договору.
Частиною восьмою статті 12 Закону передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
З формулювання даної частини статті слідує, що вона стосується подання учасниками інформації саме «під час проведення процедури закупівлі», а Замовникам заборонено вимагати від учасників у паперовому вигляді ту інформацію, яка була подана учасниками «під час проведення процедури закупівлі».
Пунктом 13 частини першої статті 1 Закону визначено, що конкурентна процедура закупівлі – здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі – фізична особа, фізична особа–підприємець чи юридична особа – резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію.
Тоді як Переможець процедури закупівлі згідно Закону – це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, виходячи з термінології, передбаченої Законом, в ході проведення тендеру статус учасника процедури закупівлі змінюється від учасника на етапі здійснення конкурентного відбору, до Переможця – з моменту, коли Замовник оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Така ж логіка прослідковується і з аналізу Особливостей, зокрема, відносно окремо встановлених вимог щодо документів, які надаються Переможцем процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Про такий же підхід свідчить і зміст пункту 14 частини першої статті 1 Закону, за яким моніторинг процедури закупівлі застосовується до різних етапів тендеру, а саме: «під час проведення процедури закупівлі», «укладення договору про закупівлю» та «протягом його дії».
Етап проведення процедури закупівлі, щодо якого Державною аудиторською службою України надано Висновок про наявність порушення, а саме щодо вимоги до переліку документів, які повинні бути надані для укладання договору про закупівлю Переможцем, не стосується безпосередньо конкурентного відбору. Стаття 8 Закону визначає, що моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Тобто, законодавець визначив різні етапи процедури закупівлі, а значить безпосередній відбір серед учасників та укладення договору з переможцем є різними етапами процедури закупівлі. А отже, це ще раз підтверджує позицію Замовника та зміст відповіді Міністерства економіки України на запит, про який зазначено вище.
Таким чином, встановлення Замовником у складі тендерної документації вимоги щодо документів, які надаються Переможцем для укладання договору про закупівлю, жодним чином не порушує норм частини восьмої статті 12 Закону, оскільки така вимога стосується не учасника під час проведення етапу конкурентного відбору, а Переможця тендеру на етапі укладання договору.
Підтвердження позиції Замовника також відображено, зокрема, у рішенні Хмельницького окружного адміністративного суду у справі за № 560/7225/20:
«Статтею 30 Закону № 922, яка регулює порядок проведення електронного аукціону, не передбачене надання учасником одночасно з пониженням ціни предмета закупівлі в електронній формі розрахунків та інших документів, які підтверджують її складові, необхідні для перевірки замовником під час укладання договору про закупівлю. Оскільки договір про закупівлю укладається в письмовій формі, то, відповідно, і договірна ціна та розрахунки, які її обґрунтовують, як невід`ємна частина договору, також повинні надаватись переможцем закупівлі в паперовій формі. Відтак, умова замовника щодо надання переможцем торгів договірної ціни та розрахунків, які її підтверджують у письмовій формі, не суперечить статті 22 Закону № 922 та не порушує приписи ч. 8 статті 12 Закону № 922.
Відповідач не надав суду докази подання переможцем закупівлі під час аукціону розрахунків та інших документів, які підтверджують складові запропонованої ним ціни предмету закупівлі, визнаної найнижчою.
Судом встановлено, що на стадії подання тендерних пропозицій позивач не вимагав від учасників надання ними будь-яких документів у паперовому вигляді, тоді як документи, подані після кінцевого строку подання пропозицій, не можуть вважатись документами тендерної пропозиції учасника. Зважаючи на це, застосування відповідачем під час моніторингу закупівлі ч. 8 статті 12 Закону № 922 для оцінки тендерної документації позивача є безпідставним.
Також суд встановив, що зазначивши у висновку про необхідність усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель шляхом недопущення таких порушень в подальшому та оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення законодавства (вжиття таких заходів) протягом п`яти робочих днів, відповідач не конкретизував, які саме заходи повинен вжити позивач, а також спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень у майбутньому.
Суд звертає увагу на те, що під час моніторингу вказаної процедури закупівлі відповідачем не було встановлено будь-яких порушень, які спричинили конкретні негативні наслідки для бюджету. Висновок не містить відомостей стосовно неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів, не встановлені обставини, що свідчать про зловживання учасників торгів та порушення інтересів сторін правочину. Встановлені відповідачем обставини не пов`язані із порушенням Замовником принципів забезпечення ефективних та прозорих закупівель, засад конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, заходів запобігання проявам корупції у цій сфері або недобросовісної конкуренції».
З метою проведення Процедури закупівлі Замовником було затверджено тендерну документацію, де у Додатку 3 «Вимоги до переможця» чітко зазначено, що Переможець для укладання договору про закупівлю надає замовнику документи в паперовому вигляді (або завантажує їх до системи MedData).
За визначенням пункту 18 частини першої статті 1 Закону Переможець процедури закупівлі – це учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Отже, вимога щодо надання документів для укладання договору в паперовому вигляді (або завантаження їх до системи MedData) адресована Переможцю відкритих торгів. Водночас, ця вимога не стосується інших учасників, які подали свої тендерні пропозиції для участі у закупівлі. Зважаючи на це, відсутнє обмеження конкуренції даною вимогою, крім того вона не призводить до дискримінації учасників, оскільки стосується правовідносин щодо укладання договору про закупівлю, які виникають на етапі укладання договору за результатами проведеної процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовником дотримано всіх принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, при цьому висновок Державної аудиторської служби України щодо наявності порушення є невірним, ймовірно, через помилкове тлумачення законодавства та умов тендерної документації.
Наголошуємо на тому, що закупівля лікарських засобів у воєнний час є надзвичайно важливою та критично необхідною для забезпечення медичної допомоги пацієнтам, військовим, пораненим та цивільним особам, сприяє забезпеченню належної медичної допомоги населенню, а також при цьому забезпечує оптимальне використання фінансових ресурсів. У статті 3 Конституції України вказано, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, у статті 27, що «обов’язок держави – захищати життя людини. Враховуючи пріоритетність завдань, спрямованих на порятунок життя та збереження здоров’я людей, гостро стоїть питання забезпечення поставок лікарських засобів.
Основними завданнями Держаудитслужби є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів (Положення про Державну аудиторську службу України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. № 43). Отже, втручатися органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі доцільно у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету.
Відповідно до статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. З огляду на зазначене, ДП «Медзакупівлі України» має намір звернутися до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів, що порушені Державною аудиторською службою України.
Варто зазначити, що за результатами численних моніторингів процедур закупівель ДП «Медзакупівлі України» в попередні періоди в частині інформації, зазначеної у Додатку 3 тендерної документації, порушень Державною аудиторською службою України не виявлено. Цей факт може свідчити про упереджене суб’єктивне ставлення до конкретної Процедури закупівлі, або ж невірне трактування законодавства та умов тендерної документації.
Дата публікації звіту:
21.09.2023 20:42
Запити/Пояснення
Номер:
bb873183cf384395b7dd430a40e8bd83
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.09.2023 16:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі фармацевтичної продукції (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-23-015576-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо визначення очікуваної вартості по предмету закупівлі.
2. Прошу надати інформацію про суми коштів, сплачених за договором, що був укладений за результатом проведеної закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
057870b0e5c142b2aea92cb881192050
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
14.09.2023 17:13
Опис:
Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі відповідно – ДП «Медзакупівлі України», Замовник) висловлює повагу та повідомляє наступне.
На запит Державної аудиторської служби України Південного офісу Держаудитслужби Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 11.09.2023 про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Еноксапарин натрію 10 000 анти-Ха МО/мл)» (далі – Процедура закупівлі) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-23-015576-a) надаємо пояснення (інформацію та документи).
Процедури закупівель лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, в тому числі зазначена Процедура закупівлі, проводяться ДП «Медзакупівлі України» на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я у встановленому чинними нормативно-правовими актами порядку за доведеними з боку Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ України) предметами закупівель (номенклатурними позиціями), кількісними та якісними характеристиками до предметів закупівель та в рамках доведених з боку МОЗ України бюджетних асигнувань.
Так, відповідно до пункту 2 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 р. № 298 (зі змінами та доповненнями) (далі – Порядок) (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/298-2011-%D0%BF#Text), головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем програм є МОЗ України. Згідно з пунктом 2 Порядку одержувачем бюджетних коштів є ДП “Медзакупівлі України”, що належить до сфери управління МОЗ України і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду. Відповідно до редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 р. № 298, яка діяла на момент проведення Процедури закупівлі, ДП «Медзакупівлі України», як одержувач бюджетних коштів, в період воєнного стану не погоджує з МОЗ України медико-технічні вимоги до товарів і послуг, що є предметом закупівлі.
Постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» (зі змінами) затверджено перелік лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються на виконання відповідних угод (договорів), укладених особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/216-2022-%D0%BF#n14).
Наказом МОЗ України від 13.01.2023 № 76 (зі змінами) до ДП «Медзакупівлі України» доведено перелік напрямів профілактики, діагностики та лікування до закупівлі у 2023 році, включаючи напрям «Лікарські засоби та медичні вироби для лікування дітей, хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання, та проведення трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин дітям і дорослим» (копія наказу додається) (режим доступу: https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-13012023--76-pro-dovedennja-do-derzhavnogo-pidpriemstva-medichni-zakupivli-ukraini-pereliku-naprjamiv-profilaktiki-diagnostiki-ta-likuvannja-2023-roku).
Наказом МОЗ України від 21.02.2023 р. № 352 (зі змінами) (режим доступу: https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-21022023--352-pro-zatverdzhennja-zvedenih-pokaznikiv-100--potrebi-u-likarskih-zasobah-medichnih-virobah-ta-dopomizhnih-zasobah-do-nih-scho-zakupovuvatimutsja-derzhavnim-pidpriemstvom) затверджено зведені показники 100% потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП “Медзакупівлі України” за напрямами використання бюджетних коштів у 2023 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», в тому числі за напрямом «Лікарські засоби та медичні вироби для лікування дітей, хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання, та проведення трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин дітям і дорослим».
Наказом МОЗ України від 08.05.2023 № 857 (режим доступу https://moz.gov.ua/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-08052023--857-pro-zatverdzhennja-zmin-do-zvedenih-pokaznikiv-100--potrebi-u-likarskih-zasobah-medichnih-virobah-ta-dopomizhnih-zasobah-do-nih-scho-zakupovuvatimutsja-derzhavnim-pidpriemstvom затверджено зміни до зведених показників 100% потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП «Медзакупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2023 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Лікарські засоби та медичні вироби для закладів охорони здоров’я для забезпечення лікування хворих із серцево-судинними та судинно-мозковими захворюваннями».
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до бюджетних програм КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», в тому числі за напрямом «Лікарські засоби та медичні вироби для лікування дітей, хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання, та проведення трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин дітям і дорослим», затвердженої головним розпорядником бюджетних коштів наказом МОЗ України від 17.02.2023 № 329 (копія наказу додається) та затвердженого Паспорту бюджетної програми на 2023 рік (копія паспорту додається).
Очікувана вартість предмета закупівлі встановлена відповідно та в межах бюджетної програми КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» в межах виконання заходів за напрямами «Лікарські засоби та медичні вироби для лікування дітей, хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання, та проведення трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин дітям і дорослим», «Лікарські засоби та медичні вироби для закладів охорони здоров’я для забезпечення лікування хворих із серцево-судинними та судинно-мозковими захворюваннями».
Визначення очікуваної вартості здійснено відповідно до Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом ДП «Медзакупівлі України» від 13.07.2022 № 383-ОД (додається), методом визначення найбільш економічно вигідної цінової пропозиції (довідка про ціни додається).
Збір комерційних пропозицій на вищезазначений предмет закупівлі відбувався у два етапи.
За напрямом «Лікарські засоби та медичні вироби для лікування дітей, хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання, та проведення трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин дітям і дорослим» шляхом запиту на надання комерційних пропозицій через електронну пошту (комерційні пропозиції учасників додаються).
За напрямом «Лікарські засоби та медичні вироби для закладів охорони здоров’я для забезпечення лікування хворих із серцево-судинними та судинно-мозковими захворюваннями” відповідно до бізнес процесу “Процес ринкових консультацій (закупівля через SAP Ariba), збір комерційних пропозицій учасників ринку з метою аналізу пропозицій здійснено в системі SAP Ariba, що регламентовано наказом від 14.07.2022 № 385 - ОД “Про введення в дослідну експлуатацію SAP Ariba (додається). Інформація з системи SAP Ariba про переліки учасників, запрошених до подання пропозицій, приклади реєстраційних даних, що заповнюються учасниками для подачі пропозицій в системі SAP Ariba, а також значення отриманих цінових пропозицій на Предмет закупівлі додаються у вигляді зображень екрану зазначеної системи.
Відповідно до Договору про закупівлю № 09/262-06/2023 від 19.06.2023 сума сплачених коштів складає 10 183 125,06 грн (десять мільйонів сто вісімдесят три тисячі сто двадцять п'ять гривень 06 копійок), згідно з платіжним дорученням від 07.07.2023 № 4873 на суму 4 513 935,06 грн, платіжним дорученням від 07.07.2023 № 4874 на суму 5 669 190,00 грн (платіжні доручення додаються).
Оплата банком була проведена 08.07.2023 на підставі гарантії забезпечення повернення попередньої оплати від 27.06.2023 № G11118/23. (банківська гарантія додається).
Також надаємо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщені обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (режим доступу: https://medzakupivli.com/uk/component/search/?searchword=UA-2023-05-23-015576-a&searchphrase=all&Itemid=750).