• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт вул. Зелена (від вул. Березнева до вул. Паркова) в м. Здолбунів Рівненського району Рівненської області (ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Під кількістю 1 послуга слід розуміти обсяг робіт визначений Технічною специфікацією

Завершена

3 757 267.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 37 572.67 UAH
Номер: 6d5469e442574e54bd75ff9f622c8d9d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-04-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.09.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 04.09.2023 11:09 - 26.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 01.09.2023 №25-З Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Від 01.09.2023 № 25-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8. UA-2023-05-22-012374-а 22.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 140-96-88, SmirikaV84@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 та пункту 19 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план Комунального підприємства «Здолбунівське» Здолбунівської міської ради Рівненської області (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація затверджена рішенням Замовника від 22.05.2023 року, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Кортакоз» далі – ТОВ «Кортакоз»), повідомлення про намір укласти договір від 31.05.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 31.05.2023, договір про закупівлю від 09.06.2023 № 5 (далі - Договір), додаткову угоду до Договору від 06.06.2023 № 51, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 07 вересня 2023 року. За результатами проведеного моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено, що згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахування цих особливостей. Проте, Додаток 6 до тендерної документації «Проект договору» не містить вичерпний перелік підстав, за якими надається право вносити зміни до істотних умов договору про закупівлю, які наведені у пункті 19 Особливостей. Таким чином, при складанні Проекту договору про закупівлю, зміст якого наведено у Додатку 5 до тендерної документації Замовника не враховані всі підпункти пункту 19 Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 та пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень: 12.09.2023 22:09 - 27.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 12.09.2023 22:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на ваш висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-22-012374-a від 12 вересня 2023 року надаємо аргументовані заперечення до висновку. На виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. В свою чергу, пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація має містити, зокрема, проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тобто, проєкт договору про закупівлю є частиною тендерної документації. Крім того, законодавством встановлено імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору може здійснюватися виключно у випадках, визначених законодавством, вичерпний перелік яких наведено в пункті 19 Особливостей. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю можливо, якщо у договорі зазначено перелік таких змін. Відкоригувати договір з метою включення чи виключення до нього переліку підстав для зміни істотних умов після підписання договору є неможливим. Отже, Замовник в обов’язковому порядку зазначає перелік підстав для зміни істотних умов договору у проєкті договору про закупівлю під час формування тендерної документації. В п. 10.1. Проекту договору Замовником зазначено про те, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 3) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання послуг/робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, послуг/робіт і послуг); 5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. Звертаємо вашу увагу на те, що предметом даної закупівлі є послуга, про що вказано у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів. При цьому, не вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю: 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; застосовується Замовниками в разі, якщо предметом закупівель є товар, відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей. Таким чином, затвердження Замовником у тендерній документації випадку зміни істотних умов для товару при закупівлі послуги, не відповідало б нормі пункту 19 Особливостей та порушувало б вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. Вказане підтвержується висновками моніторингів наступних закупівель: UA-2023-07-18-010538-a UA-2023-07-07-006314-a Такі Висновки за результатами закупівель прикріпляємо до відповіді на висновок за результатами моніторигну даної закупівлі. Згідно даних висновків Замовник не мав вказувати у тендерній документації випадку зміни істотних умов для товару при закупівлі послуги, адже це відповідає нормі пункту 19 Особливостей та порушує вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. Крім того , згідно абз. 1 п. 28 Постанови КМУ №1178 28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно вимог статті 22 Закону . Згідно п. 19 Постанови КМУ №1178 19. Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, перерахованих в даному пункті. Відтак, ні п. 19 Постанови КМУ №1178 ні ст. 22 Закону ні п. 28 Особливостей не містять обов’язку включати ВСІ підпункти п. 19 Особливостей в умови Проекту договору та або в умови Тендерної документації. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. 2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Таким чином, в порушення вимог пункту 19 Особливостей та статті 638 ЦК України, Замовником укладено договір про закупівлю послуг, зазначення серед переліку випадків внесення змін до договору, зокрема зміни істотних умов (погодження зміни ціни за одиницю товару), не відповідало б умовам, необхідним для договору закупівлі послуги. Керуючись ч. 8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»: 8. Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Зважаючи на те, що інформація вказана у висновку по даній закупівлі суперечить інформації у висновках за результатами моніторингів у закупівлях UA-2023-07-18-010538-a UA-2023-07-07-006314-a замовником 15.09.2023 р. через електронну систему закупівель надано Звернення за роз'ясненням щодо висновку щодо того яким чином діяти Замовнику, для того щоб не допускати порушень та яким чином Замовник порушив п. 19 Постанови КМУ №1178, ст. 22 Закону та п. 28 Особливостей, зважаючи на те, що предметом закупівлі є послуга. Керуючись ч. 8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»: Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Однак станом на 19.09.2023 р. (останній день на надання відповіді на висновок за результатами моніторингу закупівлі. Відтак задля недопущення протермінування строку п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку надаємо аргументовані заперечення до висновку. З повагою!
Дата публікації звіту: 19.09.2023 11:18

Запити/Пояснення