• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво зовнішніх мереж водопостачання та каналізації індустріального парку «Хмельницький» по вул. Вінницьке шосе, 18 в м. Хмельницькому (коригування)

Завершена

154 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 772 000.00 UAH
Номер: ce0c72cb59c74079ac56503e9f9f0fcb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-27-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.09.2023 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 27.09.2023 16:54 - 19.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 25.09.2023 № 85-З Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 25.09.2023 № 85-З Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 3. UA-2023-05-22-012001-a, яку проводить Управління капітального будівництва Хмельницької міської ради.
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 234-11-70, 08_des@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами питання оприлюднення додаткових угод встановлдено порушення п.10 Особливостей та п.11 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, укладання додаткових угод порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення додаткової угоди від 14.08.2023 №1 до договору від 22.06.2023 №01-1-23, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: « 17 » жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозиції ТОВ “Будівельний Альянс Груп”, укладання договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі – ТД) затверджену уповноваженою особою (протокол №53 від 29.05.2023), тендерну пропозицію ТОВ “Будівельний Альянс Груп”, договір від 22.06.2023 №01-1-23, додаткові угоди до договору. Під час дослідження договору від 22.06.2023 №01-1-23 встановлено вимоги щодо надання авансу, в частині п.4.1 розділу 4 «Порядок здійснення оплати», а саме на підставі норм Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва» № 1764 від 27.12.2001 року, Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 4 грудня 2019 р. № 1070 та Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 22 липня 2020 р. № 641, Замовник надає Підряднику попередню оплату (аванс) в розмірі не більше 30 (тридцяти) % вартості річного обсягу на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів на строк не більше 90 календарних днів. В той же час додатковою угодою від 22.08.2023 №2 (пункт 4.2 договору від 22.06.2023 №01-1-23) змінено розмір попередньої оплати, яка у 2023 році складає 2,955 млн грн, замість визначених договором 0,00 грн, на підставі підпункту 7 пункту 19 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку "на добу наперед", що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни (Постанова). Поряд з цим, пунктом 3.1.1 договору сума бюджетних асигнувань на 2023 рік затверджено на рівні 9,00 гривень. Крім того, система Prozorro не містить завантаженої додаткової угоди від 14.08.2023 №1 до договору від 22.06.2023 №01-1-23, якою можливо вносились зміни в істотні умови договору, в частині суми бюджетних асигнувань на 2023 рік. В ході моніторингу надіслано запит про надання пояснень щодо зазначених фактів (надання авансу у сумі 2,955 млн з недотриманням п.4.1 розділу 4 договору та не оприлюднення додаткової угоди від 14.08.2023 №1). Замовником надано відповідь із завантаженням додаткової угоди від 14.08.2023 №1 до договору від 22.06.2023 №01-1-23, в який змінено річний план фінансування на 2023 рік, в частині збільшення суми бюджетних асигнувань до 9 850 000,00 гривень. Слід зазначати, що додаткова угода, яка містить зміни в плані фінансування на 2023-2024 роки, змінює істотні умови договору, так як відноситься до порядку фінансування робіт. Пунктом 13.4 договору від 22.06.2023 №01-1-23 зазначено, що згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» істотними (основними) умовами договору є джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта). Пунктом 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668, зазначено про фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Таким чином, неоприлюднення додаткової угоди від 14.08.2023 №1 до договору від 22.06.2023 №01-1-23 є порушенням п.10 Особливостей та п.11 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 18.10.2023 18:07 - 01.11.2023 23:00
Дата публікації висновку: 18.10.2023 18:07

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управлінням капітального будівництва Хмельницької міської ради Висновок від 18.10.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-22-012001-a, розглянуто. За результатами розгляду, на підставі ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо аргументовані заперечення до Висновку та інформацію про причини неможливості усунення виявлених нібито порушень. По-перше, щодо не оприлюднення додаткової угоди від 14.08.2023 №1. Замовником в електронній системі закупівель «PROZORRO» проведено відкриті торги на закупівлю робіт (код ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт) «Нове будівництво зовнішніх мереж водопостачання та каналізації індустріального парку «Хмельницький» по вул. Вінницьке шосе, 18 в м. Хмельницькому (коригування)», оголошення UA-2023-05-22-012001-a. Зазначена закупівля здійснена Замовником на підставі «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування») затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості). На момент укладання договору від 22.06.2023 №01-1-23 в Управління капітального будівництва Хмельницької міської ради були відсутні бюджетні асигнування на фінансування робіт у 2023 році. Відповідно до п.3.1.1 договору, Сума бюджетних асигнувань на 2023 рік складає 9,00 (дев’ять гривень) грн 00 коп., в тому числі ПДВ 1,50 грн. Джерелом фінансування виконання робіт у 2023 році є кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади. Рішенням позачергової 31 сесії Хмельницької міської ради №7 від 28.07.2023 виділено бюджетні асигнування на «Нове будівництво зовнішніх мереж водопостачання та каналізації індустріального парку «Хмельницький» по вул. Вінницьке шосе, 18 в м. Хмельницькому (коригування)». У зв’язку із збільшенням бюджетних асигнувань на 2023 рік 14.08.2023 було укладено додаткову угоду №1. Відповідно до п.п.6.4.2 п.4 Розділу VI тендерної документації, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 3) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; Відповідно до п.п.6.4.2 п.4 Розділу VI тендерної документації, Основними (істотними) умовами договору, укладеного за результатами даної закупівлі, є: • найменування та реквізити сторін; • місце і дата укладення договору підряду; • предмет договору підряду; • договірна ціна; • строки виконання робіт; • права та обов'язки сторін; • порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; • порядок залучення субпідрядників; • вимоги до організації робіт; • порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; • джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); • порядок розрахунків за виконані роботи; • порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); • гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; • відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; • порядок врегулювання спорів; • порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Відповідно до п.13.4 Договору від 22.06.2023 №01-1-23, згідно Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» істотними (основними) умовами договору є: • найменування та реквізити сторін; • місце і дата укладення договору підряду; • предмет договору підряду; • договірна ціна; • строки виконання робіт; • права та обов'язки сторін; • порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; • умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; • порядок залучення субпідрядників; • вимоги до організації робіт; • порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; • умови здійснення технічного нагляду за виконанням робіт; • джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); • порядок розрахунків за виконані роботи; • порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); • гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; • відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; • порядок врегулювання спорів; • порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Пунктом 13.5 Договору передбачено, що зміна істотних умов може здійснюватися за згодою сторін у випадках, що передбачені п.19 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України 12.10.2022 №1178, про що укладається додаткова угода із подальшим оприлюдненням таких змін відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням цих особливостей. Відповідно до п.13.6 Договору, інші зміни, що не стосуються істотних (основних) умов договору, згідно ЦКУ, ГКУ та Особливостей, вносяться шляхом укладання додаткової угоди без оприлюднення таких змін відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п.19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. Відповідно до п.11 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Відповідно до абз.4 п.10 Особливостей, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Отже, особливостями визначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей оприлюднюється із підстав передбачених виключно пунктом 19. Водночас оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про внесення змін до договору в частині фінансування робіт у поточному році, а ні Законом, а ні Особливостями не передбачено. Оскільки додаткова угода № 1 та № 2 змінювали істотні умови договору, однак такі зміни не передбачені, а ні п.19 Особливостей, а ні ст.41 Закону, у замовника був відсутній обов’язок їх оприлюднювати. По-друге, щодо зобов’язання оприлюднення додаткової угоди від 14.08.2023 №1. Відповідно до п.11 ч.1 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Відповідно до абз.4 п.10 Особливостей, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Отже, Законом та Особливостями встановлений строк для оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору лише для випадків, які передбачені п.19 Особливостей. Оприлюднення повідомлень про внесення змін до договору, у випадках, які не передбачені п.19 Особливостей, не має визначеного строку. А тому, оприлюднення додаткової угоди від 14.08.2023 №1 у жовтні 2023 року не є порушенням строків оприлюднення інформації про закупівлі.
Дата публікації звіту: 23.10.2023 14:05

Запити/Пояснення