• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт гуртожитку Державного професійно-технічного навчального закладу "Новороздільський професійний ліцей" по вул. Чорновола, 9 в м. Новий Розділ Львівської області»

Завершена

20 123 089.00 UAH з ПДВ
Номер: 46f0650eefd14909953088cfcd95d85c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-11-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.07.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.07.2023 15:13 - 02.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.07.2023 № 209 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.07.2023 № 209. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-19-011642-a, 19.05.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання у повному обсязі інформації та документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, своєчасності надання відповідей на звернення за роз’ясненнями, а також розгляду вимоги про усунення порушення щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 липня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності надання відповідей на звернення за роз’ясненнями, а також розгляду вимоги про усунення порушення щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного професійно-технічного навчального закладу «Новороздільський професійний ліцей» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-19-003323-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненнями та вимогу про усунення порушення щодо тендерної документації, а також відповіді та рішення Замовника на вказані звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМОПЛАСТ БУД» (далі – ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД»); протоколи про прийняття рішення уповноваженою особою від 07.06.2023 №10 та від 15.06.2023 №11; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 29.06.2023 №1; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Пунктом 3 Особливостей №1178 визначено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Зокрема, відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту, а також у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Водночас, у тендерній документації Замовника (зокрема, частини 3.1., 3.4., 3.6. та 3.8. розділу 3, частина 4.2. розділу 4, частина 5.1. розділу 5, розділ 2 Додатку №1) при визначенні підстав для відмови в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі здійснено посилання на статтю 44 Закону. Перелік підстав, за яких замовник відхиляє тендерну пропозицію, наведений у пунктах 44, 45 та 47 Особливостей №1178. Моніторингом встановлено, що у частині 5.3. розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено підстави для відхилення тендерних пропозицій з посиланням на абзац другий пункту 39 Особливостей №1178, абзац п’ятий пункту 38 Особливостей №1178, абзац другий пункту 36 Особливостей №1178, пункти 40 та 44 Особливостей №1178, тоді як такі підстави для відхилення у пункті 44 Особливостей №1178 визначені з посиланням на абзац перший пункту 42 Особливостей №1178, абзац перший частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзац дев’ятий пункту 37 Особливостей №1178, пункти 40, 43, 47 Особливостей №1178. Крім того, у вищевказаній частині розділу 5 тендерної документації Замовника однією з підстав для відхилення переможця процедури закупівлі вказано «не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону». Проте, вищевказана підстава у чинній на момент проведення процедури закупівлі редакції Особливостей №1178, відстуня. Також, у частині 5.1.1. розділу 5 тендерної документації зазначено, що у випадку, якщо тендерна пропозиція є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, тоді як перелік підстав, за яких замовник відхиляє тендерну пропозицію, наведено у пунктах 44, 45 та 47 Особливостей №1178. Пунктом 6.4 розділу 6 тендерної документації Замовника визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей №1178, тоді як за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Отже, Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. При цьому у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження. Замовником у наданій відповіді на вишевказаний запит (12.07.2023) зазначено, що визначення очікуваної вартості проєктних та проєктно-вишукувальних робіт проводиться з урахуванням видів та обсягів робіт, що планується закупити відповідно до Зведеного кошторисного розрахунку вартосты об’єкта будівництва, затвердженого 17.05.2023 по об’єкту «Капітальний ремонт гуртожитку Державного професійно-технічного навчального закладу «Новороздільський професійний ліцей» по вул.Чорновола, 9 в м. Новий Розділ Львівської області». Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 25.07.2023 15:30 - 09.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.07.2023 15:30

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13/0158/2023пр
Дата відкриття провадження: 14.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження : 13/0140/2023пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керівництвом Державного професійно-технічного навчального закладу "Новороздільський професійний ліцей" була проведена роз’яснювальної робота , щодо правильності виконання уповноваженою особою своїх обов’язків у сфері публічних закупівель. Зокрема зобов’язали слідкувати за оновленням інформації на : https://prozorro.gov.ua/ ., https://zakon.rada.gov.ua ,щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом
Дата публікації звіту: 31.07.2023 14:12

Запити/Пояснення