-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт мосту на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення С 070902 Верхнє Водяне – Солотвино км 6+421. Коригування
Завершена
18 621 047.00
UAH з ПДВ
Номер:
831f8969793e4b9cb5af37b46cf40e11
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-14-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.07.2023 00:00
Період моніторингу:
14.07.2023 11:27 - 05.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.07.2023 № 219
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
18 UA-2023-05-19-002685-a 19.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «САНТОРІС» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи протоколом від 24.05.2023 № 71, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «САНТОРІС» (далі – ТОВ «САНТОРІС»), повідомлення про намір укласти договір від 05.06.2023, договір від 22.06.2023 № 46 на суму 17 949 649,10 грн з ПДВ, додаткову угоду від 22.06.2023 № 1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 20.07.2023 та 27.07.2023.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до вимог розділу 2 «Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» Додатку 1 тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт (надання послуг) із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти, найменування учбового закладу, спеціальності, загального стажу роботи у дорожньому господарстві (роки), досвід роботи на цій посаді в підприємстві (роки), із зазначенням - штатний / цивільно-правова угода за формою та встановленою мінімальною кількістю працівників.
Серед мінімально необхідної кількості працівників, яку повинен підтвердити учасник у складі своєї тендерної пропозиції відповідно до Таблиці для виконання робіт згідно предмету закупівлі, замовник визначив наявність у учасників інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації) мінімум 1 особа.
Також, Замовник вимагає від учасників надання до тендерної пропозиції сканованих копій дипломів працівників, які мають вищу освіту.
На виконання вищевказаних умов учасник ТОВ «САНТОРІС» надав довідку про наявність персоналу відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 23.05.2023 № 23/0523-3 в якій зазначив, зокрема, інформацію про інженера з проектно-кошторисної роботи Мальфанової Ніни Володимирівни.
Однак, учасник ТОВ «САНТОРІС» у складі тендерної пропозиції не надав диплом про вищу освіту Мальфанової Ніни Володимирівни, чим не підтвердив кваліфікацію працівника, який має відповідний рівень знань для можливості виконання робіт на займаній посаді інженера-проектувальника та недотримався вимоги розділу 2 «Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*» Додатку 1 тендерної документації.
Відповідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «САНТОРІС» як такого, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленого статтею 16 Закону та уклав з ним договір.
Також, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовник вимагає надання договірної ціни у паперовому вигляді з супроводжувальним листом на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер).
Таким чином, Замовник установив у тендерній документації вимогу щодо надання документів у паперовому вигляді, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
02.08.2023 16:32 - 17.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.08.2023 16:32
Оскарження висновку в суді
Опис:
Про оскарження висновку до суду
На виконання вимог частини десятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області» інформує про те, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-19-002685-a оскаржено до Закарпатського окружного адміністративного суду 11 серпня 2023 року
Дата публікації:
14.08.2023 13:27
Дата відкриття провадження:
25.08.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
260/7054/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення та інформація до висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-05-19-002685-a додається
Дата публікації звіту:
07.08.2023 16:15
Запити/Пояснення
Номер:
0bb5bc18c99343dea95b7baadc7d0c4b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.07.2023 10:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Капітальний ремонт мосту на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення С 070902 Верхнє Водяне – Солотвино км 6+421. Коригування» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-19-002685-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткової угоди від 22.06.2023 № 1 до Договору підряду від 22.06.2023 № 46.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f3aaed9926ac44dda66ea4775b3b13f9
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
20.07.2023 11:36
Опис:
1. Обґрунтування бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості здійснено на підставі проектно-кошторисної документації, затвердженої наказом державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області» від 08.05.2023 № 27 (додається), позитивних експертних звітів Філії ДП "Укрдержбудекспертиза" у Закарпатській області № 07-0050/01-23 від 04 травня 2023 та № 07-0544/01-21 від 28.12.2021 (додаються) та відповідно до Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затверджений наказом Міністерства інфраструктури від 07.10.2022 № 753.
2. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, необхідно забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області» не має власного веб-сайту, у зв’язку з чим, відповідна інформація розміщується на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки, тобто на сайті Закарпатської ОДА (https://carpathia.gov.ua/) в розділі «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» (https://carpathia.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-priznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli). Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі по закупівлі знаходиться за посиланням: https://carpathia.gov.ua/storage/app/sites/21/finance/2023/UA2023-05-19-002685-a.pdf
3. Стосовно підстав для укладання додаткової від 22.06.2023 № 1 до Договору підряду від 22.06.2023 № 46 повідомляємо, що відповідно до пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Об’єктивними обставинами, які вплинули на продовження строку дії договору являється затримка фінансування витрат замовника, документальним підтвердженням якого є Розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації – Закарпатської обласної військової адміністрації від 11.04.2023 № 355 (додається), згідно якої на даний об’єкт виділено 11 900, 000 тис. грн., при сумі договору в 17949649,10 грн.
Номер:
ce63420129064c5393b2fc6cc71591f9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.07.2023 18:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Капітальний ремонт мосту на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення С 070902 Верхнє Водяне – Солотвино км 6+421. Коригування» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-19-002685-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати пояснення у зв’язку з чим Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «САНТОРІС» при наявності невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, зокрема, відсутність у тексті гарантії вимоги, що умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику.
2. Надати пояснення у зв’язку з чим Замовник в супереч частини восьмої статті 12 Закону вимагає від учасників подання у паперовому вигляді інформації, зокрема щодо договірної ціни у паперовому вигляді з супроводжувальним листом на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер).
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі розділу 2 «Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 тендерної документації, в частині документального підтвердження кваліфікації інженера з проектно-кошторисної роботи Мальфанової Ніни Володимирівни, зокрема, надання сканованої копії диплому.
4. Надати пояснення у зв’язку з чим умови пунктів 4.2, 4.6, 15.2, 16.3, 18.3.12 та 18.3.13 договору підряду від 22.06.2023 № 46 відрізняються від проекту договору та змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b178bc3374564d0e8355fc96f7b452b8
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
27.07.2023 16:35
Опис:
По першому питанню: У пункті 6. Банківської гарантії №131-23 від 26.05.2023 зазначено наступне: «Зміни до цієї гарантії можуть бути внесені в установленому законодавством порядку, після чого вони стають невід’ємною частиною цієї гарантії».
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Тендерної документації, банківська гарантія надана банком-резидентом України повинна бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». Банківська гарантії №131-23 від 26.05.2023 повністю відповідає вимогам постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 та наказу від 14.12.2020 № 2628.
В пункті 32. постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 зазначено наступне: «Бенефіціар за винятком випадків, передбачених умовами гарантії, має право відмовитися від змін до гарантії, поки він не повідомить про свою згоду з такими змінами або не здійснить представлення, що відповідає умовам гарантії, виключно з урахуванням таких змін». Крім того, пунктом 8. вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 встановлено, що зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід’ємною частиною цієї гарантії. Таким чином, умови Банківської гарантії №131-23 від 26.05.2023 можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику, отже, банківська Банківська гарантія №131-23 від 26.05.2023 повністю відповідає умовам тендерної документації та вимогам законодавства, тому Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «САНТОРІС».
По другому питанню: В пункті 2 Розділ V Тендерної документації зазначено наступне: «Договірна ціна надається Замовнику у паперовому вигляді з супроводжувальним листом на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер)» У цьому ж пункті тендерної документації зазначено таке: «Учасник-переможець протягом 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, з метою підтвердження достовірності інформації, щодо ціни пропозиції надає Замовнику розрахунок ціни тендерної пропозиції….Договірна ціна - це ціна за результатами проведеної процедури відкритих торгів». Частиною 8 статті 12 Закону зазначено, що «Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі». Отже, оскільки договірна ціна розраховується за результатами проведеної процедури відкритих торгів, зрозуміло, що договірна ціна паперовому вигляді з супроводжувальним листом на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер) надається не учасником закупівлі а переможцем закупівлі. Замовник не вимагає від учасника надання договірної ціни у паперовому виді. Така вимога Замовником ставиться до переможця торгів. Таким чином, дана вимога не суперечить частини восьмої статті 12 Закону.
По третьому питанню: Учасником у складі Тендерної позиції надано Інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні звання та досвід від 23.05.2023 №23/05/23-3. На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасником надано скан-копію Кваліфікаційного сертифікату Серія АР №014449, виданий про те, що Мульфанова Ніна Володимирівна пройшла професійну атестацію, що підтверджує її відповідальність кваліфікаційним вимогам у сфері діяльності, пов’язаної зі створенням об’єктів архітектури, професійну спеціалізацію, необхідний рівень кваліфікації і знань по категорії інженер-проектувальник. Таким чином Замовник переконався в тому, що Мульфанова Ніна Володимирівна має необхідні звання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Окрім того, на офіційному веб-сайті Всеукраїнської громадської організації «Гільдія проектувальників у будівництві» в розділі «Професійна атестація інженерів-проектувальників» (http://vugip.org.ua/training/) зазначено наступне:
Для проходження процедури професійної атестації виконавець подає пакет документів, який вміщує заяву про допуск до проведення професійної атестації у паперовій або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі – електронна система) та/або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою, в якій зазначає свої прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контактні дані.
До заяви про допуск додаються:…
– документа (документів) про вищу освіту (про здобуття ступеня бакалавра або магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог;
…
Таким чином, Мальфанова Ніна Володимирівна не могла отримати Кваліфікаційний сертифікат Серія АР №014449 без наявності у неї освіти, зазначеної в Інформаційній довідці від 23.05.2023 №23/05/23-3.
У підтвердження цього надаємо сканкопію димлома Мальфанової Н. В.
По четвертому питанню: Відповідно до частини першої статті 41 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Умови договору, укладеного з переможцем торгів відповідають вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця закупівлі. Зміни до істотних умов договору відносно проекту договору не вносились.
Визначення істотних умов договору містяться у статті 638 Цивільного кодексу України та означають умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Також за приписами статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.
Крім того у частині четвертій статті 36 Закону України не йдеться мова про тендерну документацію. Натомість є застереження до основних вимог до договору про закупівлю за результатами проведення її процедури та неможливість в подальшому зміни істотних умов договору про закупівлю вже після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, які встановлені в цій же правовій нормі.
Відповідно до частини третьої статті 180 ГК України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору
Пункти 4.2, 4.6, 15.2, 16.3, 18.3.12 та 18.3.13 договору підряду від 22.06.2023 № 46 відповідають змісту тендерної пропозиції переможця, не є істотними умовами договору, вони не суперечать чинному законодавству, а навпаки, посилюють відповідальність переможця в інтересах держави, підписанням договору підряду переможець погодився на умови, визначені в договір підряду, а отже договір підряду від 22.06.2023 № 46 укладений відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі»
По цьому поводу така же і позиція Верховного Суду, яка викладена у Постанові Верховного Суду від 05.05.2021 по справі №160/4421/20.