-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Клинки фехтувальні FIE (рапіра, шпага) за кодом CPV за ДК 021:2015 – 35310000-0 Зброя різна
Завершена
1 105 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
6f9e301f2fc14378a4d4af08ddcb17eb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-08-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.09.2023 00:00
Період моніторингу:
08.09.2023 17:30 - 30.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.09.2023 № 243
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10
UA-2023-05-18-015987-a 18.05.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при формуванні та оприлюднені тендерної документації установлено недотримання вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII та вимог пункту 51 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ФОП АНТОНЮКА ПАВЛА АНДРІЙОВИЧА, встановлено недотримання вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 20.04.2023 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 29.05.2023 б/н, зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 03.06.2023, протокол розкриття від 03.06.2023, тендерну пропозицію ФОП АНТОНЮКА ПАВЛА АНДРІЙОВИЧА (далі – Переможець), протокол уповноваженої особи щодо визначення переможця від 05.06.2023 № 05/06-23-1, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 05.06.2023, договір від 15.06.2023 № 15/06-23КФРШ, відповіді Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 15.09.2023 та від 25.09.2023.
Моніторингом встановлено, що Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію єдиного учасника даних торгів - ФОП АНТОНЮКА ПАВЛА АНДРІЙОВИЧА, з ціною 1 104 999,00 гривень.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178.
Відповідно до пункту 51 Особливостей № 1178 установлено, що у разі внесення змін до тендерної документації, строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. При цьому, зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено, що рішенням уповноваженої особи (протокол від 29.05.2023 № 29/05-23/1 внесено зміни до початкової редакції тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 18.05.2023 б/н, та 29.05.2023 оприлюднено нову редакцію тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1 Розділу 4 ТД редакції від 18.05.2023, кінцевий строк подання тендерних пропозиції – 30.05.2023. При цьому, відповідно до пункту 1 Розділу 4 ТД редакції від 29.05.2023, кінцевий строк подання тендерних пропозиції установлений аналогічно – до 30.05.2023, натомість, відповідно до оголошення про проведення торгів, кінцевий строк подання тендерних пропозиції установлений – 03.06.2023, чим, відповідно, не дотримано вимоги пункту 51 Особливостей № 1178, в частині не внесення змін до пункту 1 Розділу 4 ТД.
Крім того, відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Однак, складена Замовником тендерна документація не містить опису та прикладів формальних помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим, відповідно, не дотримано вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД установлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. Крім того, Замовник наголошує, що спосіб документального підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей визначений у Додатку 8 до тендерної документації.
Відповідно до Додатку 8 до ТД, Замовник установлює вимоги щодо надання переможцем, зокрема, довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (дата документа повинна бути не раніше дати оголошення даної процедури закупівель) витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (дата документа повинна бути не раніше дати оголошення даної процедури закупівель.), а також довідки довільної форми про відсутність фактів не виконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Разом з тим, Замовник наголошує, що документи мають бути надані учасником-переможцем в електронному вигляді шляхом завантаження на вебпорталі Уповноваженого органу («Прозорро») по відповідній закупівлі, з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» з накладенням кваліфікованого електронного підпису/удосконаленого електронного підпису КЕП/УЕП.
Однак, аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Переможцем не оприлюднено в електронній системі публічних закупівель жодного із зазначених вище документів переможця на підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей № 1178, чим не дотримано вимоги Додатку 8 до ТД.
Відповідно до підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Однак, в порушення підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП АНТОНЮКА ПАВЛА АНДРІЙОВИЧА, з підстав, коли переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, а, натомість, уклав з ним договір на суму 1 104 999,00 гривень.
Період усунення порушень:
04.10.2023 13:18 - 19.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.10.2023 13:18
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник не згоден з викладеною у висновку інформацією щодо наявності порушення (порушень) у сфері публічних закупівель та скористався правом оскаржити висновок у суд
Дата публікації:
11.10.2023 17:32
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
ec0fedb2bfb042eab839e858e22395ca
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
12.09.2023 17:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є клинки фехтувальні FIE (рапіра, шпага) за кодом CPV за ДК 021:2015 – 35310000-0 Зброя різна, замовником якої є Київська міська школа вищої спортивної майстерності, (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-18-015987-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Також надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4fc73cdd54854f978a443a9037e4a3d0
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
15.09.2023 23:59
Опис:
Відповідь на запит
Номер:
55878264539f4c308bf73e44572ad9a7
Назва:
Пояснення щодо запиту (моніторинг)
Дата опублікування:
25.09.2023 21:42
Опис:
Пояснення з розрахунком цін