-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт будівлі гуртожитку Турківського професійного ліцею по вул. Січових Стрільців, 52 в м.Турка Самбірського району Львівської області (І черга)."
Закупівлю оголошено згідно очікуваної вартості робіт. В залежності від реального фінансування видатків обсяги виконаних робіт та ціна договору можуть бути зменшені. Строк виконання робіт на період з 2023 року до 2024 року.
Завершена
21 428 634.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 107 143.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 107 143.17 UAH
Номер:
ae1d4c440d4e4d9eb667288697828c9e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-17-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.08.2023 00:00
Період моніторингу:
17.08.2023 20:26 - 08.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.08.2023
№ 50-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.08.2023 № 50-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
10. UA-2023-05-18-015840-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 та пункту 35 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Західатомбудсервіс» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 14.06.2023 року № 1/2023, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель
Турківського професійного ліцею (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, тендерна пропозиція учасника ПП «ФІРМА «БУДРЕМСЕРВІС», тендерна пропозиція переможця ТОВ «Західатомбудсервіс», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.06.2023 № 6К, від 06.06.2023 року № 8К та від 08.06.2023 № 10К, повідомлення про намір укласти договір від 08.06.2023, договір про закупівлю від 14.06.2023 року № 1/2023, пояснення Замовника з копіями документів, отримане через електронну систему закупівель 24.08.2023.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в підпункті 4.4 пункту 4 розділу 6 та підпункту 2 пункту 11.6 проєкту договору (Додаток № 3 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
В той же час, предметом закупівлі є роботи, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями.
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Також, моніторингом установлено, що Замовником в підпункті 3.1 пункту 3 розділу 4 тендерної документації, яка затверджена протоколом Уповноваженої особи від 19.05.2023 № 3К, встановлено умову, що відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону, тобто встановлено умову в редакції пункту 35 Особливостей, яка втратила чинність з 19.05.2023, при відсутності умов, що для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій, який проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону, яка визначена пунктом 35 Особливостей в редакції чинній на дату затвердження тендерної документації.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «Західатомбудсервіс» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 розділу 3 тендерної документації встановлено, зокрема, імперативну умову, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Разом з тим, відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 розділу 3 тендерної документації встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників кошторисного розрахунок цінової пропозиції, складеного у відповідності до технічного завдання, а саме:
- зведений кошторисний розрахунок;
- договірну ціну з пояснювальною запискою;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу);
- відомість ресурсів до локальних кошторисів.
Слід відмітити, що відповідно пункту 5.1 розділу V Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 08.11.2021 (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Разом з тим, відповідно до пункту 5.17 розділу V Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови.
Проте, проведеним моніторингом установлено, що відповідно до пояснювальної записки, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Західатомбудсервіс» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «22.2. Дц.») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.1 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни - не враховується.
Поряд з тим, Замовником відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 розділу 3 тендерної документації та пункту 3.1 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 3) тендерної документації встановлено, що договірна ціна є твердою.
Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Західатомбудсервіс» у складі ціни пропозиції (договірної ціни, файл «22.2. Дц.») враховано кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються в розмірі 2 %, що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.1 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Слід відмітити, що згідно пункту 5.33 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Однак, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника (договірній ціні) ТОВ «Західатомбудсервіс» відсутні кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у складі договірної ціни (файл «22.2. Дц.»), що не відповідає вимогам пункту 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 6.1 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та/або не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Західатомбудсервіс» як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та/або не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
11.09.2023 18:04 - 26.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.09.2023 18:04
Оскарження висновку в суді
Опис:
Аргументовані заперечення Замовника щодо висновку від 11.09.2023 року
Повідомляємо наступне:
1. Відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі. З аналізу оскаржуваного висновку Управління Північного офісу Держадитслужби в Житомирській області свідчить про відсутність обґрунтування щодо кожного з зазначених порушень.
2. Зазначене порушення Держаудитслужбою щодо не відповідності тендерної документації Замовника щодо проведення електронного аукціону слід зазначити наступне. Електронна система закупівель Ргozorro функціонує відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» та розроблена на підставі Технічного завдання, затвердженого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. Повернення до аукціонів, як передбачено в Постанові Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, внесеними згідно №491 від 16.05.2023) технічно було реалізовано наступним чином: закупівля за замовчуванням створюється з аукціоном. Зважаючи на це, проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону відбувалось автоматично, зважаючи на порядок роботи електронного майданчика.
3. Крім того, слід зазначити, що основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів) (пп. 3 п. 3 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43). Чинним законодавством, в тому числі Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Відповідно до умов Договору Замовник має право вимагати розірвання договору за наявності істотних порушень підрядником умов цього договору. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Оскільки станом на момент викладення даних заперечень жодних зауважень до виконання робіт та істотних порушень умов договору не встановлено, договір зберігає свою чинність в силу вимог Цивільного кодексу України.
Крім того, тендерна документація учасника відповідала вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Особливостей.
Зважаючи на вищевикладені обставини, замовник буде змушений звертатись до суду з приводу оскарження висновку Управління Північного офісу Держадитслужби в Житомирській області від 11.09.2023 року.
Дата публікації:
18.09.2023 15:13
Дата відкриття провадження:
18.10.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
П/380/22994/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
4120fb2a3c8e446dbaa8c0285c7a93b6
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
22.08.2023 11:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Капітальний ремонт будівлі гуртожитку Турківського професійного ліцею по вул. Січових Стрільців, 52 в м.Турка Самбірського району Львівської області (І черга)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-015840-a) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та п. 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
5c16d416b48243738b9ec13fd2145b37
Назва:
Відповідь Замовника
Дата опублікування:
24.08.2023 10:21
Опис:
На ваш запит, опублікований в рамках моніторингу закупівлі , "Капітальний ремонт будівлі гуртожитку Турківського професійного ліцею по вул. Січових Стрільців, 52 в м.Турка Самбірського району Львівської області (І черга).", Класифікація за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, UA-2023-05-18-015840-a, надаємо наступні пояснення:
1. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної документації, визначеної з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» та затвердженого Експертного звіту щодо розгляду проєктної документації на будівництво за робочим проектом "Капітальний ремонт будівлі гуртожитку Турківського професійного ліцею по вул. Січових Стрільців, 52 в м.Турка Самбірського району Львівської області (І черга)."(зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва та експертний звіт додаються).
З акупівля здійснюється відповідно до Програми реалізації пріоритетних інфраструктурних проєктів у Львівській області та показників обласного бюджету Львівської області на 2023 рік (зі змінами) від 07.04.2022 р. №17/0/5-22ВА. Відповідно до річного плану по закупівлі зазначено, що джерелом фінансування є кошти місцевого (обласного) бюджету. Конкретні суми фінансування узгоджуються у графіку фінансування, залежно від надходження коштів на рахунок замовника.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) уповноважена особа Турківського професійного ліцею, підготувала обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яке розміщене на власному веб-сайті за посиланням
https://www.turkaptl.org/%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%BB%D1%96
Номер:
a530cc6882bf4b0d82dedffab77f25ba
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
24.08.2023 12:51
Опис:
Кошторисна частина проекту "Капітальний ремонт будівлі гуртожитку Турківського професійного ліцею по вул. Січових Стрільців, 52 в м.Турка Самбірського району Львівської області (І черга)." (UA-2023-05-18-015840-a)
Номер:
43f0ac95a9c84b50a6456a5a223fdf0e
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
18.09.2023 14:51
Опис:
Заперечення Замовника щодо висновку від 11.09.2023 року
Повідомляємо наступне:
1. Відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» у висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі. З аналізу оскаржуваного висновку Управління Північного офісу Держадитслужби в Житомирській області свідчить про відсутність обґрунтування щодо кожного з зазначених порушень.
2. Зазначене порушення Держаудитслужбою щодо не відповідності тендерної документації Замовника щодо проведення електронного аукціону слід зазначити наступне. Електронна система закупівель Ргozorro функціонує відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» та розроблена на підставі Технічного завдання, затвердженого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. Повернення до аукціонів, як передбачено в Постанові Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, внесеними згідно №491 від 16.05.2023) технічно було реалізовано наступним чином: закупівля за замовчуванням створюється з аукціоном. Зважаючи на це, проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону відбувалось автоматично, зважаючи на порядок роботи електронного майданчика.
3. Крім того, слід зазначити, що основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів) (пп. 3 п. 3 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43). Чинним законодавством, в тому числі Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Відповідно до умов Договору Замовник має право вимагати розірвання договору за наявності істотних порушень підрядником умов цього договору. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Оскільки станом на момент викладення даних заперечень жодних зауважень до виконання робіт та істотних порушень умов договору не встановлено, договір зберігає свою чинність в силу вимог Цивільного кодексу України.
Крім того, тендерна документація учасника відповідала вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Особливостей.
Зважаючи на вищевикладені обставини, замовник буде змушений звертатись до суду з приводу оскарження висновку Управління Північного офісу Держадитслужби в Житомирській області від 11.09.2023 року.