-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі м. Києва)
У порядку, визначеному Постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495, відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону, однак з технічних причин вказується мінімальний розмір кроку аукціону в розмірі 0,5 % через те, що система не сприймає нульового значення.
Завершена
13 985 031.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 69 925.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 69 925.16 UAH
Номер:
ff1bc7cfb8754ad49cb2252ea014bd29
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-28-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.08.2023 00:00
Період моніторингу:
28.08.2023 15:51 - 19.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.08.2023 № 47-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 28.08.2023 № 47-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
1 UA-2023-05-18-015061-a 18.05.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Онищенко І.В.
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КОВАЛЬЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1-4) до тендерної документації окремими файлами.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує привести у відповідність умови договору відповідно до вимог чинного законодавства шляхом внесення змін до договору з урахуванням положень Цивільного та Господарського кодексів України, врахувати виявлені порушення та дотримуватися вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей під час складання тендерної документації та наказу №680 під час завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального підприємства "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Деснянського району" м. Києва (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.05.2023 № 60/3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 31.05.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ –ВР», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2023 №66, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СК НЕВА+» (далі – ТОВ «СК НЕВА+»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «СК Нева+», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.06.2023 №68.1, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.06.2023 №70, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Авест Буд» (далі – ТОВ «Авест Буд»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «Авест Буд», документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ТОВ «Авест Буд» протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.06.2023 №74, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 21.06.2023, договір про закупівлю від 30.06.2023 № 76-06/23 (далі – Договір), додаткові угоди № 1 від 05.07.2023 та № 2 від 08.08.2023, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 05.07.2023 та від 09.08.2023, пояснення від 31.08.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Згідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Моніторингом встановлено, що підпунктом 17.5.2. пункту 17.5 розділу 17 «Порядок внесення змін, розірвання та призупинення дії Договору» проєкту Договору (Додаток 3 до тендерної документації) та відповідно в Договорі Замовником встановлено порядок зміни істотних умов договору, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
Однак, нормами підпункту 2 пункту 19 Особливостей зміна ціни за одиницю товару передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар.
Згідно річного плану закупівель та відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів і тендерної документації предметом закупівлі є послуги, а саме: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі м. Києва) - 1 послуга
За результатами моніторингу встановлено, що включення до умов проєкту Договору та відповідно до Договору такої підстави для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни товару у разі коливання на ринку, не відповідає вимогам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 № 680 (далі – Наказ №680) щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1-4) до тендерної документації окремими файлами.
Період усунення порушень:
05.09.2023 10:16 - 20.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.09.2023 10:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі м. Києва):
1) умови Договору № 76-06/23 від «30» червня 2023 року, укладеного між комунальним підприємством «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Деснянського району» м. Києва та Товариством з обмеженою відповідальністю «АВЕСТ БУД», приведено у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом внесення змін до договору з урахуванням положень Цивільного та Господарського кодексів України (Додаткова угода № 3 від 11 вересня 2023 року додається), виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені в майбутніх закупівлях,
2) уповноваженою особою в подальшому буде враховано дотримання вимог наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 № 680, в т. ч. в частині завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
Дата публікації звіту:
12.09.2023 15:29
Запити/Пояснення
Номер:
f8ce66317ef24ddea168aff8367f8a0a
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
29.08.2023 10:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.09.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-015061-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
442e64594b46404c8058376eb4b4e64d
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
31.08.2023 16:36
Опис:
Опрацювавши запит від 29.08.2023 року про надання інформації (пояснень) стосовно закупівлі: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі м. Києва), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-18-015061-a, КП ШЕУ Деснянського району м. Києва надає пояснення з приводу рішення про моніторинг.
Номер:
88979e77800c4d5dba5ab68528f22107
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
08.09.2023 16:11
Опис:
Опрацювавши Ваш висновок від 05.09.2023 року стосовно усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель щодо закупівлі: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі м. Києва), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-18-015061-a, звертаємося за роз’ясненням змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку.
Номер:
fa84bdae79324982b45a340d48f264b5
Назва:
Про надання роз’яснень щодо змісту висновку та зобов’язань, зазначених у висновку від 05.09.2023 № 276
Дата опублікування:
11.09.2023 14:18
Опис:
На Ваш запит про надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (далі – Управління) повідомляє наступне.
Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі придбання послуг з будівництва трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі м. Києва) ДК 021:2015: 45233142-6 — Ремонт доріг (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-18-015061-a), оприлюдненого в електронній системі закупівель 18 травня 2023 року, встановлені наступні порушення:
- порушення вимог Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1-4) до тендерної документації окремими файлами;
- порушення вимог абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Стосовно порушення вимог абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
В свою чергу, пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація має містити, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тобто проект договору про закупівлю є частиною тендерної документації.
Крім того, законодавством встановлено імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору може здійснюватися виключно у випадках, визначених законодавством, вичерпний перелік яких наведено в пункті 19 Особливостей.
Згідно з статтею 9 Закону Уповноваженим органом розроблено та затверджено відповідні порядки, зокрема щодо визначення предмета закупівлі.
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Порядок № 708), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783.
Цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Так, відповідно до пункту 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Отже, замовник визначає предмет закупівлі самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку № 708.
Згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Згідно з пунктом 21 частини першої статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Згідно річного плану закупівель та відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів і тендерної документації, а також укладеного за результатами процедури закупівлі Договору від 30.06.2023 № 76-06/23 Замовником визначено, що предметом закупівлі є ПОСЛУГИ, а саме: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт вул. Гната Хоткевича в Деснянському районі м. Києва) - 1 послуга.
Однак, нормами підпункту 2 пункту 19 Особливостей зміна ціни за одиницю товару передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар.
Слід зазначити, що моніторинг не є заходом державного фінансового контролю, який спрямований на встановлення збитків або доведення інших негативних наслідків виконання договору, а здійснення моніторингу спрямоване на дотримання вимог Закону. При цьому, метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
З огляду на встановлене порушення, Управлінням зобов’язано Замовника привести у відповідність умови договору відповідно до вимог чинного законодавства шляхом внесення змін до договору з урахуванням положень Цивільного та Господарського кодексів України, врахувати виявлені порушення та дотримуватися вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей під час складання тендерної документації з метою запобігання порушенням при внесенні змін до договору.
Поряд з цим повідомляємо, що відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.