• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт бульв.Чоколівський (Тунель виїзд з бульв.Чоколівський на просп.В.Лобановського) в Солом’янському районі міста Києва

Завершена

8 119 746.01 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 598.73 UAH
Номер: 779668cc461a411dbb58fd8c7a00b0b5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-12-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.09.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 12.09.2023 17:21 - 04.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 12.09.2023 № 55-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 12.09.2023 № 55-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2023-05-18-012233-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 246-16-47, ania.sherstoboeva@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено не врахування вимог пункту 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 жовтня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Солом'янського району» м. Києва (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника від 18.05.2023 та від 22.05.2023, тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕГДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ»), тендерна пропозиція переможця ТОВ «ВЕЛАРМ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 31.05.2023 та від 09.06.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.06.2023 № 02/06/3 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.06.2023 № 09/06 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.06.2023 № 15/06/1 про визначення переможцем ТОВ «ВЕЛАРМ», повідомлення про намір укласти договір від 15.06.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.06.2023 № 30/06/1 про продовження строку для укладання договору, договір про закупівлю від 03.07.2023 № 193, додаткові угоди від 03.07.2023 № 1 та від 10.08.2023 № 2, повідомлення про внесення змін до договору від 05.07.2023 та від 10.08.2023, пояснення Замовника з копіями документів, отримане через електронну систему закупівель 22.09.2023 та 25.09.2023. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, повідомлення про намір укласти договір, договір тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Вільхової Яни Леонідівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не враховано вимоги пункту 3 Порядку № 1082. Також, в підпункті 2 пункту 6.3.3 розділу 6 тендерної документації встановлено умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». В той же час предметом закупівлі є послуги, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що зокрема свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей. Окрім цього, в пункті 17.5 розділу XVII проєкту договору (Додаток № 5 до тендерної документації) зазначено, що «Істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені згідно з ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», при тому, що на момент проведення даної процедури закупівлі істотні умови договору про закупівлю визначені пунктом 19 Особливостей. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов та умови в проєкті договору не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «ВЕЛАРМ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до підпункту 1.1.6 пункту 1.1 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен мати власну чи залучену лабораторію контролю, що є акредитованою на визначення ефективної питомої активності природних радіонуклідів згідно ДСТУ ISO/IEC 17025, з наданням у складі тендерної пропозиції, зокрема, документу про відповідність лабораторії вимогам чинного законодавства України (Атестат про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019), де вказано сферу акредитації, що виданий компетентним органом та дійсний (чинний) на дату його подання. На виконання вказаних вимог учасник ТОВ «ВЕЛАРМ» в складі тендерної пропозиції надав скан-копію атестату про акредитацію відповідності незалежної випробувальної лабораторії, залученої у ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «АТОМКОМПЛЕКСПРИЛАД», вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (ISO/IEC 17025:2019) у сфері випробування продукції для потреб АЕС (матеріали, електрообладнання, контейнери, ЗІЗ, кабельна продукція) за показниками радіаційної безпеки, функціонування, стійкості до зовнішніх впливових факторів; будівельних матеріалів, продукції сільського господарства за показниками радіаційної безпеки, зареєстрованого у Реєстрі 19.08.2020 за № 20102 (далі – атестат про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (ISO/IEC 17025:2019) № 20102). Також, в наданому атестаті зазначено, що невід’ємною частиною цього атестату є додаток, який складається з 29 сторінок. Враховуючи викладене, в ході проведення моніторингу, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі, через електронну систему закупівель 19.09.2023 оприлюднено запит про надання пояснення та документів (далі – Запит), зокрема, щодо питання відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» в частині надання не в повному обсязі скан-копії атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (ISO/IEC 17025:2019) № 20102. За результатами вищевказаного запиту про надання пояснення та документів Замовником 22.09.2023 надано відповідь, що «Умовами документації не встановлено окремих вимог щодо необхідності надання додатків до Атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019». Отже, Замовник не заперечує відсутність додатку на 29 сторінок до атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (ISO/IEC 17025:2019) № 20102. При цьому, в пункті 4 розділу 3 тендерної документації встановлено імперативну умову, що усі документи повинні надаватися в повному обсязі та усі документи, які містять додатки, акти, додаткові угоди або інші невід’ємні частини, повинні надаватися разом з ними. Однак, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» надано скан-копію атестату про акредитацію відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (ISO/IEC 17025:2019) № 20102 не в повному обсязі, а саме, відсутній додаток, що є невід’ємною частиною цього атестату, який складається з 29 сторінок, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1.6 пункту 1.1 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації та пункту 4 розділу 3 тендерної документації та не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Відповідно до вимог підпункту 1.2.1 пункту 1.2 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник повинен надати, зокрема, довідку про кваліфікацію та досвід фахівців основних спеціальностей, в тому числі осіб, відповідальних за організацію робіт та складання документації щодо виконання робіт, що будуть залучені до виконання робіт, які є предметом закупівлі та копію диплому про освіту з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера з охорони праці (наявність вищої освіти з отримання спеціальності з галузі знань «Інженер з профілактичних робіт» тощо). На виконання вищевказаних вимог учасник ТОВ «ВЕЛАРМ» в складі тендерної пропозиції надав довідку про кваліфікацію та досвід фахівців основних спеціальностей, в тому числі осіб, відповідальних за організацію робіт та складання документації щодо виконання робіт, що будуть залучені до виконання робіт, які є предметом закупівлі від 24.05.2023 № 24/67, в якій в пункті 7 зазначено інформацію про інженера з охорони праці – Демченко Світлану Василівну. Також, в складі тендерної пропозиції вказаний учасник надав скан-копію диплому спеціаліста, виданого 30.06.1998 Демченко Світлані Василівні, яким їй присвоєно кваліфікацію вчителя математики та скан-копію свідоцтва про підвищення кваліфікації, виданого 29.11.2007 Демченко Світлані Василівні, який свідчить, що вона підвищила кваліфікацію з курсу «Охорона праці в галузі будівництва». Однак, в складі тендерної пропозицій учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» відсутня копія диплому про освіту з відповідним додатком (у разі їх наявності) інженера з охорони праці Демченко Світлани Василівни з отримання спеціальності з галузі знань «Інженер з профілактичних робіт» тощо, чим не дотримано вимоги підпункту 1.2.1 пункту 1.2 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації та не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Відповідно до вимог пункту 4 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено імперативну умову, що «Розрахунок ціни пропозиції здійснюється Учасником відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами), з урахуванням усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів, інших витрат». Також пунктом 5 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено вимогу, що «Договірна ціна, що пропонується за умовами торгів, складається на підставі орієнтовного обсягу будівельно-монтажних робіт, який надається в складі документації конкурсних торгів, є приблизним кошторисом (динамічна договірна ціна) та може уточнюватись у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва». Слід відмітити, що відповідно пункту 5.1 розділу V Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 08.11.2021 (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Слід відмітити, що згідно пункту 5.33 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. На виконання вищевказаних вимог, учасник ТОВ «ВЕЛАРМ» у складі тендерної пропозиції надав файл «3.2. Договірна ціна», який містить файли «Договірна ціна» в форматі pdf та «365» в формат imd. Однак, проведеним моніторингом установлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» договірної ціни (файл «3.2. Договірна ціна») у ціні вказаної пропозиції (договірній ціні) учасником не враховано кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що не відповідає вимогам пунктів 5.1 та 5.33 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пунктів 4-5 Додатку № 3 до тендерної документації. Крім того слід відмітити, що відповідно до пункту 5.17 Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови. Проте, проведеним моніторингом установлено, що відповідно до пояснювальної записки та Розрахунку № 10. «Кошти на покриття адмiнiстративних витрат» у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛАРМ» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «3.2. Договірна ціна», який містить, зокрема, файл «365» в формат imd) розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам пунктів 4-5 Додатку № 3 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності її вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та/або не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВЕЛАРМ» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 03.10.2023 16:09 - 18.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 03.10.2023 16:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами висновку моніторингу UA-M-2023-09-12-000008 та встановлених зобов’язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, далі повідомляємо наступне. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги, щодо усунення виявлених порушень законодавства. Варто зазначити, що ані вказаним Законом, ані іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Натомість, відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено, або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору в повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Виходячи з того, що за результатом проведеної закупівлі UA-2023-05-18-012233-a договір підряду у будівництві було укладено 03.07.2023 року, Виконавець завершив виконання послуг, у Замовника відсутні нарікання щодо порушення істотних умов, у Замовника відсутня можливість розірвати договір в односторонньому порядку. Також, ні Замовником, ні Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не було встановлено завданої шкоди Замовнику (нецільове використання коштів, розтрата бюджетних коштів, тощо). Враховуючи сказане та надані Вами роз’яснення на наш запит (навіть враховуючи їх нечіткість), на нашу думку, єдиним способом розірвати укладений договір є згода сторін договору про його розірвання. Для цього нами було вчинено заходи для розірвання договору - було направлено відповідний запит про розірвання укладеного договору до ТОВ «ВЕЛАРМ». Лист – звернення про розірвання договору про закупівлю від 03.07.2023 № 193 та відповідь на нього ТОВ «ВЕЛАРМ», додаються.
Дата публікації звіту: 10.10.2023 20:11

Запити/Пояснення