Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Відповідно до п. 35. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Значення розміру мінімального кроку пониження ціни занесено у зв`язку з технічними особливостями майданчика. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 44 Особливостей. Посилання в електронному оголошенні на ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" зумовлено технічними особливостями майданчика. Якщо при здійсненні самостійного декларування відсутності підстав, зазначених у пункті 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), в електронній системі буде визначено підтвердження інформації щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, учасник шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, в місцях, де є підтвердження інформації щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, таким декларуванням підтверджує інформацію саме щодо керівника учасника. Крім того, якщо при здійсненні самостійного декларування відсутності підстав, зазначених у пункті 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), в електронній системі буде визначено підтвердження інформації за підпунктом 11 пункту 44 Особливостей лише щодо учасника процедури закупівлі, учасник шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції таким декларуванням в місці, де є підтвердження інформації за підпунктом 11 пункту 44 Особливостей лише щодо учасника процедури закупівлі, підтверджує, що учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”. Код ДК 021-2015 (CPV): 33600000-6 - Фармацевтична продукція
Завершена
6 500 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 65 000.00 UAH
Період моніторингу:20.11.2023 14:45 - 12.12.2023 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.11.2023 №53-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України №003100-18/12934-2023 від 08.11.2023, доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 20.11.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
20.11.2023 №53-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-17-015794-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 18, абзацу першого пункту 28, пункту 35, підпунктів 3, 6 та 12 пункту 44 Особливостей.
За результатом розгляду питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель при складанні тендерної документації, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 29.11.2023.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 в редакції станом на 20.04.2023 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; стан усунення порушень Замовником відповідно до рішення комісії АМКУ; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору чинному законодавству України та умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, що затверджена протоколом Уповноваженої особи від 17.05.2023 № ПР2023-144; вимога Замовника про усунення невідповідностей ТОВ «Томаш»; відповідь на вимогу ТОВ «Томаш»; протокол Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Томаш» від 02.06.2023 №ПР2023-167, від 04.07.2023 №ПР2023-194; протокол Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Галафарм» від 04.07.2023 №ПР2023-195; пропозицію учасника ТОВ «Дойч-Фарм»; протокольне рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Дойч-Фарм» від 05.07.2023 №ПР2023-196; повідомлення про намір укласти договір від 05.07.2023; договір про закупівлю від 11.07.2023 №23-189, зміни до договору, внесені Додатковою угодою №1 від 14.08.2023, пояснення Замовника, надані 23.11.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатом проведеного моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено, що відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Проте, у пункті 5 Розділу 3 до тендерної документації Замовник установив вимогу про надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав визначених підпунктами 3, 6 і 12 пункту 44 Особливостей щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, а не до керівника учасника, чим не дотримано вимоги підпунктів 3, 6 та 12 пункту 44 Особливостей.
Також, у пункті 5 Розділу 3 до тендерної документації Замовник визначив, що приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі підтвердження підстав визначених пунктами 3, 6 і 12 статті 17 Закону щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, а не до керівника учасника, чим не дотримано вимоги підпунктів 3, 6 та 12 пункту 44 Особливостей.
Крім того, у пункті 5 Розділу 3 до тендерної документації Замовник визначив, що приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі підтвердження підстав визначених пунктом 11 статті 17 Закону щодо учасника процедури закупівлі, проте у тендерній документації Замовник не зазначив, що вказана норма також розповсюджується до кінцевого бенефіціарного власника, члена або учасника (акціонера) юридичної особи - учасника процедури, чим не дотримано вимоги підпункту 11 пункту 44 Особливостей.
Також, моніторингом установлено, що підпункт 3.1 Розділу 6 тендерної документації містять умови, які передбачають застосування електронного аукціону, чим не дотримано вимоги пункту 18 та 35 Особливостей.
Крім того, моніторингом установлено, що пункт 5 Розділу 1, підпункт 1.1 Розділу 3, пункт 5.1 та 5.2 Розділу 3, пункт 3 Розділу 5, пункт 3 та 4 Розділу 6 тендерної документації, містить посилання на норми вимог Закону, при наявності норм, які визначені Особливостями
Виходячи з вищевикладеного, тендерна документація складена з порушенням вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей.
Період усунення порушень:29.11.2023 12:33 - 14.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:29.11.2023 12:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:Направлення фахівця з публічних закупівель для підвищення кваліфікації та неухильне дотримання законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:01.12.2023 12:44
p7s
sign.p7s
application/pdf
Наказ
Запити/Пояснення
85854
Номер:1beb0239881e4e12827b4aef820346d8
Назва:Про надання пояснень
Дата опублікування:20.11.2023 18:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:24.11.2023 00:00
Автор:ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
41168685
Контактна особа:
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) +38 (0 66) 501-12-16 oksana_shapovalova_c@ukr.net
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі Лікарських засобів згідно до ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro за номером ID UA-2023-05-17-015794-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
86183
Номер:0b9c3678045c4a9291249687081047d1
Назва:Пояснення
Дата опублікування:23.11.2023 11:52
Автор:Комунальне некомерційне підприємство "Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування" (КНП "ББЛІЛ")
08301, Україна, Київська область, Бориспіль, вул.Котляревського,1
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:У звязку з проведенням ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ моніторингу закупівлі «Лікарські засоби», за кодом ДК 021:2015: 333600000-6 - Фармацевтична продукція (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-17-015794-a) та оприлюдненням запиту про надання пояснень (дата публікації: 20.11.2023 09:34), КНП «Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» (далі – Замовник/ КНП «ББЛІЛ») надає наступну інформацію.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у тендерній документації зазначаються такі відомості інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Під час визначення технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі Замовником були враховані вищезазначені вимоги Закону.
Під час визначення вимог щодо підтвердження якості характеристик лікарських засобів ураховано галузеві стандарти у сфері охорони здоров’я , що містяться в статті 14-1 Закону України «Основні законодавства України про охорону здоров’я» , згідно із Державним реєстром лікарських засобів та Національним переліком основних лікарських засобів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 №333 зі змінами, з урахуванням МНН, лікарської форми та відповідного дозування.
Під час визначення предмета закупівлі лікарські засоби та їх характеристик у процедурі Закупівлі Замовником вжито вичерпні заходи щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі.
З вищевикладеного випливає, що Замовником у процедурі Закупівлі визначено технічні та якісні характеристики предмету закупівлі у чіткій відповідності із законодавством України та з дотриманням основоположних принципів здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі у розмірі 6 500 000,00 грн (шість мільйонів пятсот тисяч гривень 00 копійок), визначений відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі за текстом – Наказ) та враховано Постанову КМУ від 17.10.2008р. № 955, Лист МЕРТ 0.04.2014 № 3721-08/11000-12 «Щодо порядку розрахунку визначення вартості лікарських засобів та виробів медичного призначення з урахуванням податку на додану вартість та існуючих надбавок».
На виконання вимог розділу ІІ Наказу Замовником було визначено очікувану вартість предмету закупівлю у такій послідовності:
По-перше, на підставі аналізу фактичного використання лікарських засобів для забезпечення діяльності Замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних заявок Замовника, Замовником було визначено потребу в товарах, які є предметом закупівлі. Для цього, зокрема, були використані статистичні дані стаціонарних відділень по пролікованим випадкам у 2021-2022 р.р.
По-друге, Замовником було сформовано опис предмета закупівлі із залученням відповідних фахівців Замовника, які відповідають за подальше використання лікарських засобів.
По-третє, Замовником було здійснено аналіз ринку щодо цін на лікарські засоби, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідного товару, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель та відповідно до отриманих цінових (комерційних) пропозиціях (копії додаються). Оскільки лікарські засоби відносять до такої групи товарів, щодо яких проводиться державне регулювання цін, відповідно розрахунки відбувалися з урахуванням чинного законодавства щодо закупівлі фармацевтичної продукції. Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (зі змінами та доповненнями) (далі – Постанова) затверджені Національний перелік основних лікарських засобів та Порядок формування цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання. Відповідно до приписів абзацу 1 п. 1-1 Постанови з 1 вересня 2017 р. лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого цією Постановою, підлягають закупівлі закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів. Саме тому переважна частина лікарських засобів, які купує Замовник, включені до Національного переліку основних лікарських засобів. При закупівлі медикаментів, які включені до Національного переліку основних лікарських засобів, Замовник керується Реєстром відомостей щодо граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти та підлягають референтному ціноутворенню.
В той же час абзац 3 п. 1-1 Постанови дозволяє замовникам за наявності бюджетних асигнувань, що залишаються після визначення повного обсягу потреби в лікарських засобах, включених до Національного переліку основних лікарських засобів, також здійснювати закупівлі лікарських засобів, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та не включені до зазначеного Національного переліку. При цьому закупівля лікарських засобів здійснюється за принципом максимальної економії та ефективності із застосуванням галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я. При закупівлі лікарських засобів, які не включені до Національного переліку основних лікарських засобів але в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, Замовник керувався Реєстром оптово-відпускних цін на лікарські засоби.
Крім того, розрахунок очікуваної вартості формувався у відповідності до наступних вимог:
1)на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів, а також лікарських засобів, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу), які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків (згідно Постанови КМУ від 17.10.2008р. № 955);
2)податок на додану вартість 7 відсотків додається до бази оподаткування, яка визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості лікарського засобу, до якої включається гранична торговельна (роздрібна) надбавка до закупівельної ціни (згідно Листа МЕРТ 0.04.2014 № 3721-08/11000-12 «Щодо порядку розрахунку визначення вартості лікарських засобів та виробів медичного призначення з урахуванням податку на додану вартість та існуючих надбавок»).
Обґрунтування технічних і якісних характеристик предмету закупівлі, розмір витрат та очікуваної вартості не розміщено на веб-сайт КНП «Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування».
Відповідно до положень пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 р. № 710 передбачений обов’язок головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Так, у відповідності до вимог Бюджетного кодексу України Комунальне некомерційне підприємство КНП «ББЛІЛ» являється саме одержувачем бюджетних коштів.
Підсумовуючи вищевикладене та беручи до уваги вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», КНП «ББЛІЛ» не відноситься до суб’єктів, які зобов’язані обов’язково оприлюднювати на офіційному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі.
У додатках до пояснення додаються: Заявка відповідальної особи про потребу заклада, Комерційні (цінові) пропозиції.