-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт покрівлі будівлі за адресою: м. Житомир, пров. Львівський, 5» (код за ЄЗС ДК 021:2015 - 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи )
Завершена
2 233 997.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 169.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 169.99 UAH
Номер:
010f3127974c42ab8c353abf7e53266a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-18-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2023 00:00
Період моніторингу:
18.07.2023 15:18 - 09.08.2023 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.07.2023
№ 43-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.07.2023 № 43-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
11. UA-2023-05-15-013810-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» установлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління поліції охорони в Житомирській області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.05.2023, тендерна пропозиція переможця ПП «СЛМ-ПЛАСТ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.05.2023 № 51, повідомлення про намір укласти договір від 25.05.2023, договір про закупівлю від 02.06.2023 № 139, пояснення Замовника з копіями документів, надані через електронну систему закупівель 27.07.2023.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ПП «СЛМ-ПЛАСТ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 1 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено імперативну умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників розрахунку договірної ціни з пояснювальною запискою (з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» від 08.11.2021 року), а також підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни (зведений кошторис, локальні кошториси, відомість ресурсів).
Відповідно пункту 5.1. розділу V кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6) (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі
вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Разом з тим, відповідно до пункту 5.17 розділу V Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови.
Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «Кошторис (договірна ціна з розрахунками)») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 1 Додатку № 3 до тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 2 Таблиці 2 Додатку № 1 тендерної документації, Замовником, від учасників у складі тендерних пропозицій, зокрема, імперативно вимагалось надання наступних документів, а саме: «Копію ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт (за умови якщо роботи визначені у предметі закупівлі підлягають під ліцензування) або декларацію про провадження господарської діяльності відповідно до постанови № 314 КМУ та за необхідності всі інші дозвільні документи».
Слід відмітити, що Додатком № 3 до тендерної документації передбачено відомість обсягів робіт, яка містить перелік та обсяги робіт, які є предметом вищевказаної процедури закупівлі.
Вищевказаним Додатком № 3 до тендерної документації, зокрема, пунктами 8, 35, 36 передбачено виконання робіт із ґрунтування металевих поверхонь за один раз ґрунтовкою ГФ-021 та фарбування металевих поґрунтованих поверхонь емалями ПФ-115.
Слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (в редакції яка діє з 10.03.2021 року, далі - Порядок № 1107), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 17 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи Б Додатку № 2 Порядку № 1107, а саме: «Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпаклівок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)», здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання вищевказаних робіт підвищеної небезпеки, що не відповідає вимогам пункту 2 Таблиці 2 Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід в учасника», встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника «довідки у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Поряд з цим, відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено імперативну умову, щодо обов’язкової наявності в Учасника інженерно-технічного персоналу, зокрема спеціаліста з аудиту енергетичної ефективності будівель, на підтвердження наявності якого надається копія кваліфікаційного атестату на проведення аудиту енергетичної ефективності будівель.
На виконання вищевказаних вимог, учасник ПП «СЛМ-ПЛАСТ» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 18.05.2023 № 5/1 (файл «5. Довідка про наявність працівників»), яка містить інформацію про наявність 13 штатних працівників, зокрема спеціаліста з аудиту енергетичної ефективності будівель (Саюк Людмила Петрівна).
Однак, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» відсутня копія кваліфікаційного атестату на проведення аудиту енергетичної ефективності будівель, чим не дотримано вимог підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, а відтак не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід в учасника».
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
28.07.2023 16:10 - 03.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.07.2023 16:10
Запити/Пояснення
Номер:
e7bbb5de89564d06a447654414e8f4c9
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.07.2023 15:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Капітальний ремонт покрівлі будівлі за адресою: м. Житомир, пров. Львівський, 5», (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-15-013810-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
2) Відповідно до пункту 2 Таблиці 2 Додатку № 1 до тендерної документації вимагалося надання «Копії ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт (за умови якщо роботи визначені у предметі закупівлі підлягають під ліцензування) або декларацію про провадження господарської діяльності відповідно до постанови № 314 КМУ та за необхідності всі інші дозвільні документи».
Додатком № 3 до тендерної документації передбачено відомість обсягів робіт, яка містить перелік та обсяги робіт, які є предметом вищевказаної процедури закупівлі, зокрема пунктами 35, 36 - грунтування металевих поверхонь за один раз грунтовкою ГФ-021 та Фарбування металевих погрунтованих поверхонь емаллю ПФ-115.
Слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (в редакції яка діє з 10.03.2021 року, далі - Порядок № 1107), виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 17 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи Б Додатку № 2 Порядку № 1107, а саме: «Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпаклівок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)», здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на виконання вищевказаних робіт підвищеної небезпеки, що не відповідає вимогам пункту 2 Таблиці 2 Додатку № 1 до тендерної документації.
3) Відповідно до пункту 1 Додатку № 3 до тендерної документації встановлено імперативну умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників розрахунку договірної ціни (з урахуванням положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» від 08.11.2021 року.), а також підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 5.17 кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» згідно наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (із внесеною Зміною № 1, що затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 6) (далі - Настанова) визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови.
Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «Інші розрахунки до ДЦ») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 1 Додатку № 3 до тендерної документації.
4) Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід в учасника», обов’язкова наявність в Учасника інженерно-технічного персоналу, зокрема спеціаліста з аудиту енергетичної ефективності будівель. На підтвердження надається копія кваліфікаційного атестату на проведення аудиту енергетичної ефективності будівель.
Моніторингом встановлено, учасник ПП «СЛМ-ПЛАСТ» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 18.05.2023 № 5/1 (файл «5. Довідка про наявність працівників»), з інформацією, що Саюк Людмила Петрівна - спеціаліст з аудиту енергетичної ефективності будівель.
Поясніть, чи надав учасник ПП «СЛМ-ПЛАСТ» у складі тендерної пропозиції копію кваліфікаційного атестату на проведення аудиту енергетичної ефективності будівель? Якщо так, то напишіть назву у якому файлі завантажений вищевказаний документ?
Таким чином, чому Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та не відмінено відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень відповідно до вимог пункту 2 пункту 44 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2239f499326741439f70641cf17a604f
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
27.07.2023 15:31
Опис:
У відповідь на запит від Державної аудиторської служби України північного офісу Держаудитслужби Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 24.07.2023 повідомляю, що 15.05.2023 було оголошено відкриті торги з особливостями (UA-2023-05-15-013810-a), технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені на підставі проектно-кошторисної документації, що пройшла відповідну експертизу (реєстраційний номер EX01:8871-3064-0633-1763, експертний звіт №41903 від 08 травня 2023).
Відповідно до пункту 2 Таблиці 2 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником вимагалось надати учасниками Копія ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт (за умови якщо роботи визначені у предметі закупівлі підлягають під ліцензування) або декларація про провадження господарської діяльності відповідно до постанови № 314 КМУ та за необхідності всі інші дозвільні документи. Дана вимога виконана учасником в повному обсязі шляхом надання в складі тендерної документації Ліцензії виданої згідно наказу про видачу ліцензії від 25 вересня 2019 року № 54-Л. Надання декларації визначеної Постановою КМУ № 1107 від 26.10.2011 Замовником не вимагалось, адже в тендерній документації чітко визначено згідно якого нормативно-правового акту вимагається надання дозвільного документу. Тому підстав для відхилення учасника не було.
Щодо розміру адміністративних витрат, врахованих учасником у складі договірної ціни, повідомляємо наступне. Зміною № 1 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 30.04.2022 № 67, у пункті 5.17: абзац другий пункту доповнено словами «або за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови.»; доповнити пункт новим останнім абзацом такого змісту: «При обчисленні адміністративних витрат за показниками, наведеними в Додатку 26 цієї Настанови, пункт 5.18 не застосовується.» В той же час, в Настанові з визначення вартості будівництва (зі змінами) в п. 5.17 є посилання на додаток 26 «Перелік адміністративних витрат», але в цьому додатку наведений саме перелік таких витрат, а не їх показники, як це передбачено згідно п. 5.17 Зміни №1 до Настанови з визначення вартості будівництва. Показники адміністративних витрат наведені виключно в додатку 27 «Показники для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт» Настанови з визначення вартості будівництва (зі змінами). Враховуючи вищезазначене, в Настанові з визначення вартості будівництва наявна диспозиція посилань п.5.17 на додатки 26 та 27 Настанови, що підтверджено офіційним представником відділу ціноутворення в будівництві Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, як технічна помилка (Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України готує технічні правки до Настанови з визначення вартості будівництва). Учасник ПП “СЛМ-ПЛАСТ” в розрахунках адміністративних витрат у складі договірної ціни застосував показник із додатку 27 правомірно. Крім того, Учасником врахований найнижчий рівень адміністративних витрат, що дає економію витрат Замовника та не призводить до будь яких негативних наслідків при підрахунку ціни пропозиції.
Кваліфікаційний атестат надано в файлі: “Кваліфікаційний атестат Саюк Л.М.PDF”
На підставі вищевикладеного та керуючись чинним законодавством України підстав визначених в ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» для відхилення учасника не було, всі вимоги Замовника зазначені в тендерній документації виконані.
Номер:
69b3fd1a60d942968e9a9748b0183b12
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
04.08.2023 17:43
Опис:
Добрий день! В звязку з відсутністю технічної можливості поінформувати про вжиті заходи по усуненню порушень, повідомляємо, що листом УПО Житомирської області від 03.08.2023 року за вих.№ 5384/43/25/01-2023, ПП “СЛМ-ПЛАСТ” запропоновано проект додаткової угоди про розірвання Договору від 02.06.2023 року №139 за взаємною згодою. За загальним правилом, встановленим ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено законом або договором. Право на подання позову про розірвання договору виникає у Сторони в разі, коли у відповідь на пропозицію змінити чи розірвати договір надійшла відповідь із відмовою або не надійшло відповіді у 20-денний строк. За таких обставин, у разі відмови ПП “СЛМ-ПЛАСТ” розірвати договір за взаємною згодою, УПО Житомирської області буде подано відповідний позов для розгляду у судовому порядку.