-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт вул. Шкільна в с. Стара Ягільниця Чортківського району Тернопільської області
Завершена
1 095 191.00
UAH з ПДВ
Номер:
951bb8a4558a43b4b10a4a02e722aa74
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-09-04-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.09.2023 00:00
Період моніторингу:
04.09.2023 16:12 - 26.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
01.09.2023 № 178
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/8714-2023 від 03.08.2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 01.09.2023 № 178
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
4 UA-2023-05-15-011633-a 15.05.2023 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БЛАГОУСТРІЙ" Нагірянської сільської ради Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 28, 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, для уповноваженої особи з метою забезпечення недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель під час складання тендерної документації, унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства "БЛАГОУСТРІЙ" Нагірянської сільської ради (далі Замовник) ID: UA-P-2023-05-15-005123-b на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 15.05.2023 №16 із змінами (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, скаргу до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі АМКУ) від 19.05.2023 UA-2023-05-15-011633-a.b1, рішення від 31.05.2023 № 7792-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника - переможця ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2023 №49, вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 19.06.2023, договір про надання послуг від 29.06.2023 №46, звіт про виконання договору оприлюднений 07.09.2023.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами проведеного аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям встановлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог законодавства у сфері закупівель, а саме: у розділі «2. Підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення» Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлені вимоги для переможця процедури закупівлі щодо надання документального підтвердження інформації, що підтверджує відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2, 8 частини першої статті 17 Закону, чим порушено вимоги пункту 28 та абзацу третього пункту 44 Особливостей, а саме:
- Переможець процедури закупівлі повинен надати Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
- Переможець процедури закупівлі повинен надати скан-копію інформаційної довідки в довільній формі міжрегіонального управління Міністерства юстиції України за місцем знаходження Учасника про те, що Учасник процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура.
При цьому, відповідно до вимог пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
За нормами пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: послуги; назва предмета закупівлі «Поточний ремонт вул. Шкільна в с. Стара Ягільниця Чортківського району Тернопільської області» та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступну номенклатурну позицію щодо послуги, яка є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 45233142-6 «Ремонт доріг».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
В ході моніторингу Замовник в електронній системі закупівель 07.09.2023 оприлюднив Звіт про виконання договору про закупівлю. Сума оплати за договором про закупівлю становить 886 192,01 гривень.
Період усунення порушень:
22.09.2023 11:03 - 07.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:
22.09.2023 11:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
22.09.2023, в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-05-15-011633-a, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-05-15-011633-a в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати проведення моніторингу відповідного змісту:
«За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 28, 44 Особливостей. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.» дану інформацію опрацьовано та взято до уваги.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою забезпечення недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель під час складання тендерної документації, унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом навчаня уповноваженої особи Комунального підприємства «Благоустрій» Нагірянської сільської ради Гашок Іванни Ігорівни. (договір та довідка про навчання додається)
Дата публікації звіту:
28.09.2023 16:06