• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:34110000-1 "Легкові автомобілі"(Транспортний засіб– легкові автомобілі типу універсал)

ДК 021:2015:34110000-1 "Легкові автомобілі"(Транспортний засіб– легкові автомобілі типу універсал)

Завершена

25 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 125 000.00 UAH
Номер: c0f9c413404347fea2e3bab0e3c20b49
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-04-000132
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.09.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 04.09.2023 16:36 - 26.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.09.2023 № 75-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 04.09.2023 № 75-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2023-05-15-011443-a, 15.05.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 036-83-09, arhi1971@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 3 та абзацу 1 пункту 28 Постанови № 1178. За результатом аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо: - усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення головним розпорядником бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті замовника (головного розпорядника); - а також, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та неможливість їх усунення, здійснити заходи щодо недопущення їх в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради (далі – Замовник) UA-P-2023-05-15-003482-a на 2023 рік; веб-сайт https://omr.gov.ua/ua/city/departments/bezpeka/; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-05-15-011443-a; протокол уповноваженої особи від 15.05.2023 № 05/05/23 щодо прийняття рішення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію замовника на закупівлю товару б/н, б/д; запитання до процедури від 16.05.2023 та відповідь замовника від 18.05.2023; вимога про усунення порушення № UA-2023-05-15-011443-а.а1 SENSO DYNAMICS LLC, Код ЄДРПОУ: 7416638 від 16.05.2023 та рішення замовника від 18.05.2023; тендерну пропозицію учасника ТОВ «АДІС-МОТОР»; протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2023-05-15-011443-a; протокол від 29.05.2023 № 05/05/23 про визнання переможцем ФОП «АДІС-МОТОР»; повідомлення про намір укласти договір від 29.05.2023; договір від 05.06.2023 № 19/2023 на суму 24 600 000,00 грн. (з ПДВ), укладений з ФОП «АДІС-МОТОР»; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель 08.09.2023, 12.09.2023. Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме пункту 4-1 Постанови № 710 в частині не оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, пунктом 4-1 Постанови № 710 передбачено, що головні розпорядники бюджетних коштів з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів мають забезпечити, зокрема, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному (офіційному) веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Згідно з відомостями Державного веб-порталу бюджету для громадян https://openbudget.gov.ua/ Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів, код юридичної особи в ЄДРПОУ 39431426, КВК 22. Разом з цим, в ході моніторингу проаналізовано офіційний веб-сайт Одеської міської ради, зокрема розділ сайту «Департамент муніципальної безпеки» https://omr.gov.ua/ua/city/departments/bezpeka/ та встановлено, що сайт не містить відповідної інформації, а саме: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі замовником, як головним розпорядником бюджетних коштів, не розміщено у спосіб передбачений пунктом 4-1 Постанови № 710. З метою підтвердження або спростування встановленого, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 04.09.2023 через електронну систему закупівель надано відповідний запит. Замовником 08.09.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. У своїй відповіді замовник зазначив, що: «…розділ 4, в тому числі пункт 4 - 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) є рекомендаційним, а не обов’язковим для виконання», «…безпосередньо Департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради особистого сайту не має. Існує розділ Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради в складі офіційного сайту Одеської міської ради, однак його адміністрування та наповнення відноситься до повноважень та функцій Департаменту інформації та цифрових рішень Одеської міської ради». Також, замовником у відповіді зазначено, що: «… на підставі відповідного доручення Одеського міського голови та рішення Одеської міської ради Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради було виділено кошти по Міській цільовій програмі сприяння розвитку підрозділів територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси на 2022 – 2025 роки…». Проте, жодного конкретного посилання на розміщення відповідної інформації (необхідного обґрунтування) на веб-сайті міської ради чи в розділі сайту https://omr.gov.ua/ua/city/departments/bezpeka/ «Департамент муніципальної безпеки» не вказано. Поряд з цим, норма пункту 4-1 Постанови № 710 є обов’язкова до виконання, оскільки передбачає: головним розпорядникам бюджетних коштів з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Враховуючи наведене, органом державного фінансового контролю в електронній системі закупівель повторно розміщено запит, щодо надання пояснення. Замовником, 12.09.2023 в електронній системі закупівель, по суті запиту, відповідь не надано. При цьому, замовником повторно проінформовано, що: «…розділ 4, в тому числі пункт 4 - 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) є рекомендаційним, а не обов’язковим для виконання.». Отже, на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником норм чинного законодавства, а саме: абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником обрано код предмету закупівлі «ДК 021:2015: 34110000-1 – Легкові автомобілі», що відповідає Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708). Разом з цим, замовник в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначеного згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, відповідно до норм пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме конкретне найменування товару, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-05-15-011443-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремому рядку зазначено номенклатурну позицію предмету закупівлі: «Транспортний засіб – легкові автомобілі типу універсал». При цьому, навпроти відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено «ДК 021:2015:34110000-1: Легкові автомобілі». Натомість, відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Транспортний засіб – легкові автомобілі типу універсал» – відповідає код «ДК 021: 2015: 34111100-9 – Легкові автомобілі типу «універсал». З урахуванням викладеного, замовником порушено пункт 14 Порядку № 1082 в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-05-15-011443-a коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 3 та абзацу 1 пункту 28 Постанови № 1178, в частині недотримання порядку оформлення тендерної документації. На дату проведення процедури закупівлі UA-2023-05-15-011443-a діяла Постанова № 1178 в редакції від 20.04.2023. Згідно з абзацом 1 пункту 3 Постанови № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з абзацом 1 пунктом 28 Постанови № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації зазначено: - в абзаці 2 частини 1 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, замовник зазначає умови щодо відхилення тендерної пропозиції: «у разі коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону», тоді як така умова відхилення передбачена абзацом 2 підпункту 1 пункту 41 Постанови № 1178: «у разі коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей»; - в абзаці 5 частини 1 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, вказано, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли учасник процедури закупівлі: «не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону». При цьому, вищезазначена умова щодо відхилення не обґрунтованої аномально низької ціни передбачена абзацом 5 частини 1 пункту 41 Особливостей протягом строку, визначеного абзацом 5 пункту 38 Особливостей; - в абзаці 6 частини 1 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, вказано, що замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли учасник процедури закупівлі: «визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону». При цьому, вищезазначена умова щодо відхилення передбачена абзацом 6 частини 1 пункту 41 Особливостей відповідно до вимог абзацу 2 пункту 36 Особливостей; - в абзаці 7 частини 1 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, вказано, що тендерна пропозиція відхиляється у разі якщо учасник процедури закупівлі: «є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь…». Тоді як, в абзаці 7 підпункту 1 пункту 41 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) зазначено: «є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь…»; - в абзаці 3 частини 2 абзацу 1 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вказано, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція: «викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією». В той час як Особливостями не передбачено такої підстави для відхилення; - в абзаці 6 частини 3 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вказано, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: « надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону». При цьому, вищезазначена умова щодо відхилення передбачена абзацом 6 частини 3 пункту 41 Особливостей «…згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей». Згідно з нормами абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З урахуванням викладеного, замовником складено тендерну документацію з порушенням абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 3 та абзацу 1 пункту 28 Постанови № 1178 в частині включення до тендерної документації іншої інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Період усунення порушень: 20.09.2023 17:41 - 05.10.2023 00:00
Дата публікації висновку: 20.09.2023 17:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами розгляду висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області щодо виявлених в ході проведення моніторингу процедури закупівлі порушень законодавства у сфері закупівель за номером ID: UA-2023-05-15-011443-a інформуємо про вжиття відповідних заходів щодо усунення порушень, які можуть бути усунуті Замовником на даному етапі. Так, на офіційному веб-сайті Одеській міській раді в розділі Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради було оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, посилання на сайт - https://omr.gov.ua/ua/city/departments/bezpeka/byudjet/publichnie-zakupki/ Виявлені технічні помилки/порушення в тендерній документації були прийняті до уваги, враховані в роботі, внесені відповідні зміни/виправлення до тендерної документації Замовника з метою недопущення їх в подальшому. Також, у зв’язку з неможливістю усунення частини виявлених порушень на даному етапі, враховуючи, що такі порушення є технічними та не призвели до негативних наслідків, прийняті заходи щодо недопущення в подальшому таких порушень, зокрема, шляхом проведення відповідної роз’яснювальної роботи, направлення на підвищення рівня кваліфікації та позбавлення премій відповідальних осіб, якими допущено такі порушення.
Дата публікації звіту: 26.09.2023 15:17

Запити/Пояснення