-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливо дизельне та бензинове, Код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти
Місце поставки товарів: на умовах DDP - склад Покупця (Інкотермс-2020), 65026, Одеса, Митна площа, 1. Строк поставки товарів: 2023 рік, протягом 5 (п’яти) робочих днів з дня отримання заявки Покупця на поставку конкретної партії Товару. Кількість товарів: відповідно до Технічних вимог (Додаток 3 до тендерної документації). Мова(мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Більш детальна інформація стосовно мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції в п.7 Розділу 1 Загальні положення Тендерної документації.
Завершена
11 445 316.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 114 453.17 UAH
мін. крок: 1% або 114 453.17 UAH
Номер:
4972aab91100486ca2189eca949dd778
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-23-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.08.2023 00:00
Період моніторингу:
23.08.2023 16:42 - 14.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.08.2023 № 46-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Валерій ДЗЮБЛЮК
Додаток до наказу від 23.08.2023 № 46-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
1. UA-2023-05-12-012603-a 12.05.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Волинець М.С.
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КОВАЛЬЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час оприлюднення змін до договору встановлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону та пункту 10 Особливостей.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами (Додаток 1-3, 5-6).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону та пункту 10 Особливостей під час оприлюднення змін до договору, Наказу №680 щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 20.04.2023) (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік ДП "Одеський морський торговельний порт" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.05.2023 №40 із змінами, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ» (далі – ТОВ «ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ», документи, завантажені через електронну систему закупівель учасником ТОВ «ТЕКА ПЕТРОЛЕУМ» протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції, інформацію про відхилення тендерної пропозиції б/д № б/н, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕЙД», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 31.05.2023, договір про закупівлю товару від 09.06.2023 №КД-22066 (далі – Договір), додаткову угоду від 09.06.2023 №1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 14.06.2023, додаткову угоду від 06.07.2023 №2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11.08.2023, пояснення від 29.08.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 10 Особливостей повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 11 частини першої статті 10 Закону встановлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
За результатами моніторингу встановлено, що додатковою угодою від 06.07.2023 №2 внесено зміни до Договору, однак повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору Замовником опубліковано лише 11.08.2023, чим не дотримано вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону та пункту 10 Особливостей.
Також, моніторингом встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 № 680 (далі – Наказ №680) щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків (Додаток 1-3, 5-6) до тендерної документації окремими файлами.
Період усунення порушень:
30.08.2023 15:02 - 14.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.08.2023 15:02
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13-07-0023/2024 ПР
Дата відкриття провадження:
09.10.2023 00:00
Номер відкриття провадження :
13-07-0024/2023 ПН
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Запити/Пояснення
Номер:
19c0aada5d734b31ab3f985f7f2f2f5c
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
24.08.2023 10:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-12-012603-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону № 922 з урахуванням Особливостей (п. 39 Особливостей).
Враховуючи вищевикладене надайте інформацію та документи, які підтверджують обрання переможця закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕЙД».
3. Відповідно до пункту 6 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору.
Враховуючи вищевикладене, надайте документальне підтвердження щодо забезпечення виконання договору.
4. Відповідно до пункту 10 Особливостей повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 11 частини першої статті 10 Закону встановлено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін
Додатковою угодою від 06.07.2023 №2 внесено зміни до договору, однак повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору Замовником оприлюднено 11.08.2023.
Отже, надайте інформацію (пояснення) чому повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю Замовником опубліковано лише 11.08.2023
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7d526a7230ed4c1eb72969670d7de9f0
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
29.08.2023 11:12
Опис:
Керуючись частиною 5 Статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо пояснення по суті запиту:
Щодо питання першого запиту: Закупівля палива дизельного та бензинового здійснювалась відділом закупівель ДП «Одеський порт» у зв’язку з виникненням виробничої необхідності на підставі заявок підрозділів порту .
Стосовно технічних та якісних характеристик предмета закупівлі можемо пояснити наступне:
ДП «Одеський порт» має на балансі значну кількість судноплавних засобів, автомобільних засобів та інших машин і механізмів які обладнані двигунами внутрішнього згорання які працюють на дизельному паливі та бензині. Для здійснення основного виду діяльності та для забезпечення безперебійної роботи підприємства в період зернової угоди є постійна потреба структурних підрозділів ДП «Одеський порт» у різному виді палива. Основними видами є дизельне та бензинове паливо А -95 регламентовано чинним законодавством:
Дизельне паливо - Згідно ДСТУ 7688:2015 та/або «Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами)
Бензин А-95 наливом - Згідно ДСТУ 7687:2015 та/або «Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами)
Закупка необхідної кількості палива проводиться відповідно до заявок структурних підрозділів з урахуванням норм витрат палива на кожен вид транспорту та сезонність експлуатації судноплавних та автомобільних засобів.
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін. На виконання положень постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, розміщено на офіційному сайті ДП «Одеський порт», розділ «Бізнесу»- «Публічні оголошення»: Посилання на сторінку веб-сайту: https:// https://inform.omtp.com.ua/sales/65.
Щодо питання другого запиту: За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону № 922 з урахуванням Особливостей (п. 39 Особливостей). Переможцем процедури закупівлі визначено учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕЙД» відповідно до протоколу №60 від 31.05.2023. (скан копія додається у окремому файлі до цієї відповіді) та повідомлення про рішення укласти договір про закупівлю оприлюднено у електронній системі закупівель 31.05.2023.
Щодо питання третього запиту: Відповідно до пункту 6 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору.
Додаємо скан-копію платіжної інструкції, що підтверджує перерахування переможцем закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕЙД» забезпечення виконання договору про закупівлю.
Щодо питання четвертого запиту: Додатковою угодою від 06.07.2023 №2 внесено зміни до договору про закупівлю у зв’язку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, у зв’язку з повним виконання договору про закупівлю станом на 06.07.2023 та необхідністю звітувати замовником про виконання договору про закупівлю за умови, що такий договір про закупівлю виконаний сторонами .
Неможливість оприлюднення додаткової угоди у встановлений строк пов’язана з вимушеною віддаленою роботою працівників контрагента та замовника у зв’язку з введенням воєнного стану та періодичними обстрілами міста Одеси та зокрема портової інфраструктури, відсутністю технічної можливості завірення угоди печаткою контрагента та спрямувати її замовнику задля своєчасної публікації в електронній системі закупівель.. Додаткову угоду оприлюднено в електронній системі закупівель одразу після її отримання замовником від контрагента із супровідним листом вих #128 від 11.08.2023 з відповідними поясненнями (додається).
Номер:
0397a14077004aadbae8248f4455a025
Назва:
Зауваження/заперечення відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата опублікування:
31.08.2023 17:42
Опис:
Керуючись частиною 8 Статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) по суті Висновку від 30.08.2023 за результатами моніторингу повідомляємо:
1.Замовник не погоджується з одним з виявлених порушень. А саме з тим, що при підготовці тендерної документації не дотримано наказу від 13.04.2016 № 680 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами. Оскільки, по-перше, даним наказом затверджено примірну тендерну документацію, тож така примірна форма не встановлює норм права, має рекомендаційний характер та не встановлює обов’язок для замовника. По-друге, це означає, що примірна тендерна документація має рекомендаційний характер та що її положення можуть змінюватися. По-третє, Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено вимог щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами. По-четверте, наказ від 13.04.2016 № 680 не юстований у Міністерстві юстиції України та не може носити обов’язковий характер до виконання.
При цьому, замовником оприлюднено тендерну документацію з додатками з дотриманням вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», частиною 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Також замовником оприлюднено окремим файлом Проект договору про закупівлю, що є Додатком 4 до тендерної документації, чим дотримано вимоги пункту 1 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, замовником повністю дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель при оприлюдненні тендерної документації та порушення у цій частині відсутні. У зв’язку з наведеним просимо переглянути Висновок за результатом моніторингу та внести відповідні зміни.
2.Стосовно другого зауваження Висновку зазначаємо, що ДП «Одеський порт» прикладає максимальних зусиль щодо дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель, але як вже зазначалось у поясненні у липні відбувались значні обстріли міста Одеси, зв'язок з контрагентом був відсутній та оприлюднити додаткову угоду протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору не вбачалось можливим. Таким чином, кваліфікувати дії замовника як порушення в цьому випадку є не коректним, а через причинно-наслідковий зв'язок подій, їх можливо і необхідно розцінювати або кваліфікувати як форс-мажорні обставини. Враховуючи вищевикладене, вважаю припустимим і справедливим не кваліфікувати дії замовника як порушення термінів опублікування додаткової угоди протягом трьох робочих днів із дня внесення змін до договору.