-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо
закупівля здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та власних коштів
Завершена
4 086 375.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 431.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 431.88 UAH
Номер:
2ebb89a4e1884032977f12ecf5d353b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-29-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.05.2023 00:00
Період моніторингу:
29.05.2023 11:23 - 20.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.05.2023 №32-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 29.05.2023 №32-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2023-05-12-012399-a 12.05.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено порушення вимог пункту 29 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОГ РЕСУРС» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом скасування рішення про визначення переможця торгів з подальшою відміною торгів у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 01 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунгосп» Долинської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, скаргу ТОВ «ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ» UA-2023-05-12-012399-a.a1 від 17.05.2023, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.05.2023 №6898-р/пк-пз, звернення Левконовича Ю.Ю. UA-R-2023-05-24-000002 від 24.05.2023, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОГ РЕСУРС» (далі – ТОВ «ВОГ РЕСУРС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.05.2023 №50, повідомлення про намір укласти договір від 24.05.2023 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що у пункті 2 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» Замовник вимагає надати «довідку (лист) довільної форми за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за наявності) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Довідка повинна містити інформацію про наявність заправних станцій, в т.ч. в м.Долина Івано-Франківської обл. Учасник повинен забезпечити можливість заправки пальним автомобілів Замовника на щонайменше двох АЗС в радіусі до 10 км. від місця розташування (матеріальної бази) Замовника (вул.Заводська,1а). На АЗС Учасника повинен бути під’їзд дорогою з асфальтно-бетонним покриттям в придатному для експлуатації стані (без ям, вибоїн, підтоплень, тощо. АЗС Учасника повинні бути обладнані залом (приміщення для розрахунків та обслуговування) з опаленням в зимовий період, можливістю користування санітарним вузлом (туалетом), а також можливістю придбання напоїв (гарячих і прохолодних) та супутніх товарів (оливи, технічних рідин тощо). (Учасник подає довідку або лист довільної форми про відповідність критеріям визначеним в абзаці 2-4 цього пункту).»
Пунктом 29 Постанови №1178 визначено, що: «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.»
Отже, Замовник встановив у тендерній документації положення пункту 1 частини другої статті 16 Закону (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій), чим порушив вимоги пункту 29 Постанови №1178.
Також встановлено, що у пункті 3 Додатку 1 до ТД Замовник вимагає підтвердження наявності фінансової спроможності фінансовою звітністю за останній звітній період.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 15.07.1999 №996-XIV звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік.
Однак, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ВОГ РЕСУРС» надано Баланс (Звіт про фінансовий стан) на 31 березня 2023 року та Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за І квартал 2023 року, що не відповідає пункту 3 Додатку 1 до ТД Замовника.
Таким чином, на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВОГ РЕСУРС» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до підпункту 2 пункту 47 Постанови №1178 Замовник відміняє торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
01.06.2023 11:17 - 16.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.06.2023 11:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
07 червня 2023 року
Управлінню Західного офісу Держаудитслужби
в Івано-Франківській області
вул. Василіянок 48, м. Івано-Франківськ 76018
Про розгляду висновків
Західного офісу Держаудитслужби
Комунальне підприємство «Комунгосп» Долинської міської ради розглянуло висновки Західного офісу Декржаудитслужби за результатами моніторингів процедури закупівлі дизельного пального (ID моніторингу UA-M- 2023-05-29-000008) та бензину А-95 (ID моніторингу UA-M- 2023-05-29-000010) та інформує про таке.
За результатами обидвох моніторингів зроблено висновки про наявність у кожному з них порушення вимог п.29 Постанови №1178 та порушення абзацу п’ятого підпункту 2пункту 41 Постанови №1178.
З висновками моніторингу КП «Комунгосп» не може погодитись і подає свої заперечення виходячи з таких аргументів.
1. Склавши та розмістивши в електронній системі закупівель тендерну документацію для закупівлі дизельного пального та бензину А-95 КП «Комунгосп» не порушило п.29 Постанови №1178, бо підприємством не застосовувались положення п.1 частини другої статті 16 Закону. Інформацію, що міститься в пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації слід розцінювати як більш деталізовану і конкретизовану інформацію про місце та спосіб отримання підприємством послуг із заправки автомобілів пальним, що є предметом закупівлі. Адже предметом закупівлі є не гуртові закупівлі пального, а саме послуги із заправки дизельного пального чи бензину А-95 в бак автомобілів в час і в місці відповідно до потреб підприємства (тобто, роздрібний продаж пального безпосередньо на АЗС). Розміщуючи в ТД таку інформацію, підприємство хотіло довести до відома потенційних учасників, що участь в закупівлі можуть брати лише учасники, які спроможні фізично надати послугу (товар) виходячи з її природи, бо предметом закупівлі є не абстрактна поставка певної кількості пального, а саме заправка в бак автомобіля і саме в потрібному для замовника місці. Адже зрозуміло, що для того, щоб заправитись, автомобілі КП «Комунгосп» не можуть їздити, наприклад, до Калуша чи Івано-Франківська. Розміщення В ТД такої інформації не суперечить вимогам Закону і не може розцінюватись як порушення.
2. Щодо підтвердження фінансової спроможності учасника його фінансовою звітністю. Відповідно до норм Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»:
фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства;
користувачі фінансової звітності - фізичні або юридичні особи, які потребують інформації про діяльність підприємства для прийняття рішень;
звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Учасник процедури закупівлі – ТзОВ «ВОГ РЕСУРС» - подав для підтвердження його фінансової спроможності офіційну фінансову звітність за перший квартал 2023 року. Подана учасником звітність відповідає вимогам законодавства і містить достатню інформацію, що підтверджує спроможність учасника надати послугу (товар), що є предметом закупівлі. Тому КП «Комунгосп» заперечує проти висновку, що тендерна пропозиція ТзОВ «ВОГ РЕСУРС» мала бути відхилена.
КП «Комунгосп» переконливо просить Західний офіс Держаудитслужби в Івано-Франківській області» взяти до уваги наведену в цих запереченнях інформацію.
Заст. директора КП «Комунгосп» з фінансових питань В. Білущак
тел. 0505821658
Дата публікації звіту:
07.06.2023 17:56