-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з організації харчування
Завершена
2 792 700.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 963.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 963.50 UAH
Номер:
094e9290746f48b69bddf73da006c737
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-21-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.11.2023 00:00
Період моніторингу:
21.11.2023 15:10 - 13.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
20.11.2023 № 39-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VІІІ «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами), доручення Держаудитслужби України від 15.11.2023 № 003100-18/13264-2023.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 20.11.2023
№ 39-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ЗАКЛАД З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) UA-2023-05-12-012227-a 12.05.2023 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону та абзацу третього пункту 40 Особливостей (в редакціях, що діяли на момент проведення процедури).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації із змінами вимогам Закону та Особливостей, своєчасності надання роз’яснень до процедури, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, дотримання рішень АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю із внесеними змінами та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущим через необ’єктивний та упереджений розгляд цінових пропозицій учасників торгів та з огляду на відсутність механізму усунення таких порушень керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації із змінами вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень до процедури, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасником, розгляду тендерних пропозицій, дотримання рішень АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю із внесеними змінами та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКИЙ ЗАКЛАД З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.05.2023 із змінами від 16.05.2023 № 15/23, від 17.05.2023 № 16/23 та від 19.05.2023 № 17/23, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 21.06.2023 № 9103-р/пк-пз та від 24.07.2023 № 11239-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника-переможця Товариство з обмеженою відповідальністю «ХІЛІНГ ФУД» (далі – ТОВ «ХІЛІНГ ФУД»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення учасника ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» від 30.05.2023 №6/23, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення учасника ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» від 01.07.2023 №8/23, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця учасника ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» від 02.08.2023 №21/23, повідомлення про намір укласти договір, договір про надання послуг харчування від 11.08.2023 №87, додаткова угода №1 від 11.08.2023, додаткова угода №2 від 29.08.2023, додаткова угода №3 від 05.09.2023, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення надані через електронну систему закупівель станом на 06.12.2023.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом питання дотримання Замовником законодавства в частині розгляду тендерних пропозицій, встановлено:
Під час розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» Замовником в електронній системі закупівель було розміщене повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей «в частині відсутності у наданої у складі тендерної пропозиції банківської гарантії від 22.05.2023 № IG/23291/001, виданої АТ «ОТП БАНК» інформації про настання підстави для повернення забезпечення тендерної пропозиції».
На виконання вищевказаних вимог учасником ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» у визначений Замовником термін надано лист-пояснення від27.05.2023№01.УН (файл «01. Лист-пояснення.pdf.asice.zip»), яким повідомлено про виконання вимоги п. 3 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, адже у наданій банківській гарантії зазначено усю необхідну інформацію, що вимагалась Тендерною документацією та повторно надано банківську гарантію з усіма супровідними документами.
Проте, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.05.2023 №6/23, Замовником відхилено пропозицію ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та кваліфікаційним критеріям, які встановлені у тендерній документації Замовником.
Рішенням від 21.06.2023№ 9103-р/пк-пз, прийнятим Комісією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду скарги поданої учасником ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» (скаржник), визначено неправомірним відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» та зобов'язано Замовника скасувати зазначене рішення про таке відхилення.
Після виконання прийнятого АМКУ рішення в частині скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» Замовником розміщено повторне повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» інших невідповідностей - щодо підтвердження права підпису документів, які наявні у складі тендерної пропозиції учасника (терміном виконання до 01.07.2023), які не були встановлені Замовником при первинному розгляді тендерної пропозиції.
На виконання вищевказаних вимог учасник ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» у встановлений термін виправлено невідповідності, шляхом завантаження додаткових документів та пояснення.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.07.2023 № 8\23 пропозицію ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» відхилено вдруге. Не погоджуючись з рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції, ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» вдруге звернулись до органу оскарження.
Рішенням від 24.07.2023 № 11239-р/пк-пз, прийнятим Комісією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за результатами розгляду скарги поданої учасником ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» (скаржник), визначено необгрунтованим звернення Замовника до учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей, неправомірним відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» та зобов'язано Замовника скасувати зазначене рішення про таке відхилення.
На виконання рішення АМКУ від 24.07.2023 № 11239-р/пк-пз Замовником повністю скасоване рішення про відхилення та обрано ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» переможцем, з яким укладено договір про надання послуг харчування від 11.08.2023 №87 на суму 2 099 179,50 грн. без урахування ПДВ.
Згідно з частиною шістнадцятою статті 29 Закону та абзацем третім пункту 40 Особливостей (в редакціях, що діяли на момент проведення процедури), Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Натомість, Замовником щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі - ТОВ «ХІЛІНГ ФУД» неправомірно розміщено більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах, що надані ним у складі тендерної пропозиції, не пов’язаних з рішенням органу оскарження, чим порушено частину шістнадцяту статті 29 Закону та абзац третій пункту 40 Особливостей (в редакціях, що діяли на момент проведення процедури).
Період усунення порушень:
13.12.2023 17:32 - 28.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.12.2023 17:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо, що КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКИЙ ЗАКЛАД З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) опрацьовано Висновок від 13.12.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-12-012227-a на придбання кейтерингових послуг (наказ про проведення моніторингу від 20.11.2023 № 39-з) та з огляду на відсутність механізму усунення виявлених моніторингом порушень здійснено комплексні заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме: організовано проведення роз’яснювальної роботи та економічних навчань, заходів з підвищення кваліфікації уповноважених осіб, а також забезпечено притягнення до відповідальності осіб.
Дата публікації звіту:
18.12.2023 16:57
Запити/Пояснення
Номер:
a00600bedacb4558916198bab77b6fd0
Назва:
питання для пояснення
Дата опублікування:
01.12.2023 19:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-12-012227-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
693ca7c171304c4184c5abec159cd46b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.12.2023 15:07
Опис:
У відповідь на запит від 01.12.2023, надісланий в рамках моніторингу UA-M-2023-11-21-000016 відносно процедури закупівлі UA-2023-05-12-012227-a на придбання кейтерингових послуг (наказ про проведення моніторингу від 20.11.2023 № 39-з) повідомляємо.
Питання згідно з запитом: надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість – у закупівлі UA-2023-05-12-012227-a, предмет закупівлі - ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування).
Відповідь. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКИЙ ЗАКЛАД З НАДАННЯ ПСИХІАТРИЧНОЇ ДОПОМОГИ» ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), далі – КНП «МЗНПД», є замовником публічних закупівель як юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють організацію лікувального харчування, а саме:
- Наказу Міністерства охорони здоров’я України 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні», зареєстрованого у Мін’юсті 26.12.2013 за № 2205/24737;
- Порядку надання послуг з харчування громадян у закладах охорони здоров'я, операції з надання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2012 № 818.
Орієнтовне 7-денне циклічне меню з урахуванням сезонності, а саме в період весна-літо включати свіжі овочі та фрукти, розроблене відповідно до вказаних вище нормативно-правових актів та з урахуванням попереднього досвіду організації харчування пацієнтів Лікарні психіатричної допомоги.
Джерело фінансування діяльності, у тому числі і для придбання кейтерингових послуг – кошти, отримані за договором від Національної служби здоров’я України. Таким чином, оскільки для придбання кейтерингових послуг не залучалися бюджетні кошти, надати інформацію про обґрунтування розміру бюджетних призначень не вбачається за можливе.
Разом з тим інформуємо, що при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі Лікарня психіатричної допомоги спиралася:
в частині об’єму послуги – на прогнозовану кількість пацієнтів у відповідному періоді (з урахуванням завантаженості лікарні у попередніх періодах);
в частині очікуваної вартості послуги (ліжко/дня) – на результати порівняння поточних цін на аналогічні послуги, що відображені в електронній системі закупівель, з урахуванням наявного фінансового ресурсу та витрат лікарні на вказані цілі у попередніх періодах, скорегованих на індекс інфляції, як це і передбачено положеннями Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275.
Так, процедура закупівлі кейтерингових послуг на 2022 рік оголошувалася з розрахунку 75 грн/ліжко/день, однак, враховуючи один лише індекс споживчих цін (рівень інфляції) за 2022 рік у розмірі 126,6 %, очевидно, що очікувана вартість предмета закупівлі на 2023 рік не могла становити менше 90-95 грн/день.
Відкриті торги на закупівлю кейтерингових послуг на 2023 рік оголошувалися неодноразово. Закупівлі UA-2023-05-12-012227-a передували процедури UA-2022-12-12-015334-a, UA-2022-12-22-021473-a та UA-2023-04-05-010672-a, що були відмінені з різних причин. Очікувана вартість предмета закупівлі в усіх цих торгах визначалася на рівні 90 грн/ліжко/день з розрахунком на можливе зниження ціни за підсумками аукціону, що водночас відповідало середньому рівню ринкових цін на аналогічні послуги. Оголошенню процедури закупівлі щоразу передувало ретельне вивчення ринку шляхом аналізу інформації про закупівлі кейтерингових послуг інших закладів охорони здоров’я, доступної в електронній системі закупівлі.
Так, аналіз ринку, проведений безпосередньо перед оголошенням процедури відкритих торгів з особливостями UA-2023-05-12-012227-a, щодо відображених в електронній системі закупівель цінових пропозицій та договорів про закупівлю, що укладалися до середини весни 2023 року, засвідчив, що коливання цін на аналогічні послуги (тобто, послуги медичного кейтерингу для дорослих пацієнтів) складає, в середньому від 80 до 110 грн, хоча подекуди може сягати і 120-140 грн.
Для прикладу:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-16-009573-a - пропозиція ФОП Судакової Т.С. по ціні 111,09 грн;
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-23-006667-a - пропозиція ФОП Дженджери О.П. по ціні 100,0 грн;
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-22-006068-a - пропозиція ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» по ціні 142,00 грн;
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-20-004336-a - пропозиція ФОП Гуляк Н.Ю. по ціні 120,00 грн;
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-16-013902-a - пропозиція ТОВ «Домашня кухня» по ціні 122 грн.
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-21-014221-a - пропозиція ТОВ «Хілінг Фуд» по ціні 111 грн. (загальний стіл);
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-21-001795-a - пропозиція ТОВ «ОЛІМПІУС КОНСАЛТ» по ціні від 80,23 до 102,72 грн (залежно від днів тижня);
Відтак, зважаючи на рівень ринкових цін, що склався на час оголошення процедури закупівлі, очікуваної вартості предмета попередніх успішних закупівель КНП «МЗНПД», скорегованої на індекс споживчих цін, а також з урахуванням необхідності економії наявних фінансових ресурсів та одночасного забезпечення неухильного дотримання визначених законодавством засад організації лікувального харчування було визначено очікувану вартість предмета закупівлі з розрахунку 90 грн за ліжко/день.
Додаток: матеріали цінових пропозицій та договорів про закупівлю кейтерингових послуг, використаних для цілей оцінки поточних ринкових цін та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-05-12-012227-a, на 129 арк.