• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція частини будівлі школи А-2 з надбудовою третього поверху з утепленням для розміщення ВПО за адресою: Львівська область с. Зубра, вул. Шкільна, 1А . Коригування». (ДК 021:2015 454540000-4 Реконструкція)

Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика автоматично встановлено крок пониження 0.5%, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі. Обсяг виконання робіт відповідно до Технічної специфікації (згідно до Додатку №2 до Тендерної документації).

Завершена

6 360 856.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 804.28 UAH
Номер: 9dbfc1d308864842bf692999ef790eaa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-17-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.01.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 17.01.2024 14:50 - 08.02.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 17.01.2024 № 7 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 17.01.2024 № 7. Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-11-014716-a, 11.05.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АК «Трудові ресурси» встановлено порушення вимог пункту 3, пункту 40 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей №1178, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Закону, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону - шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «АК «Трудові ресурси» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 43 чинної редакції Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 січня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Солонківської сільської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-11-002874-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 29.05.2023 щодо кваліфікації пропозиції учасника ТОВ «Аутстафінгова компанія «Трудові ресурси» (далі – ТОВ «АК «Трудові ресурси»); тендерну пропозицію ТОВ «АК «Трудові ресурси»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «АК «Трудові ресурси» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «АК «Трудові ресурси» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 27.07.2023 №2707, додаткові угоди від 07.09.2023 №1 та від 30.10.2023 №2 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані разом з такими додатковими угодами; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Законуна період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3.1. розділу 3 тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема, з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (надається згідно з Додатком №1 до тендерної документації). За вимогами Розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаціному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник повинен надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за формою Таблиці Б, наведеної у Додатку №1 до тендерної документації), а також для підтвердження інформації про наявність працівників, вказаних в Таблиці Б, а саме щодо кваліфікації спеціалістів, що відповідатимуть за охорону праці, учасник повинен надати документ встановленого законодавством взірця (шляхом подання сканованих з оригіналу копій посвідчень та протоколів/витягів з протоколу комісії з перевірки знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які чинні на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (учасник повинен надати чинні документи з перевірки знань не менше двох спеціалістів із питань пожежної безпеки, правил безпечної експлуатації електроустановок, правил безпечної експлуатації електрозахисних засобів). Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АК «Трудові ресурси» надано Довідку (від 16.05.2023 №4-16/05) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій зазначено наступних працівників: Буторін П.Є. – директор, Сень Ю.В. – інженер з охорони праці, Перейма І.М. – інженер з охорони праці, Клименко Л.Б. – виконроб та Гладиш Р.В. – виконроб. Також, учасником надано копії наказу від 07.07.2020 №07/07/20 про прийняття Перейми І.М. на посаду виконроба на повний оклад згідно штатного розпису та наказу від 03.04.2023 №03/04/23 про переведення Перейми І.М. на посаду інженера з охорони праці на повний оклад згідно штатного розпису; копії наказу від 06.05.2021 №06/05/21 про прийняття Сеня Ю.В. на посаду майстра за сумісництвом згідно штатного розпису та наказу від 30.04.2023 №03/04/23 про переведення Сеня Ю.В. на посаду інженера з охорони праці на повний оклад згідно штатного розпису. При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АК «Трудові ресурси» містяться копії витягу з протоколу №011-22 від 14.04.2022 та посвідчення №011-22/8 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером охорони праці ТОВ «ВАШ БІЛИЙ ДІМ»; копії витягів з протоколу №ОП-042-22 від 09.02.2022 та з протоколу №ОП-042(ІДЕН)-22 від 09.02.2022, а також посвідчення № ОП-042-22/9 щодо проходження перевірки знань правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів Переймою І.М. як інженером охорони праці ТОВ «ВАШ БІЛИЙ ДІМ»; копії витягу з протоколу №ПБ-007-23 від 25.01.2023 та посвідчення щодо проходження перевірки знань з питань пожежної безпеки Переймою І.М. як начальником відділу охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; копії витягу з протоколу №ОП-655-21 від 24.12.2021 та посвідчення №ОП-655-21/16 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером з охорони праці ТОВ «ЕТАЛОН-КОМ», копії витягу з протоколу №ОП-004-22 від 12.01.2022 та з протоколу №ОП-004(ІДЕН)-21 від 12.01.2022 та посвідчення №004-22-14 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером з охорони праці ТОВ «ЕТАЛОН-КОМ». Також учасником надано копії витягу з протоколу №011-22 від 14.04.2022 та посвідчення №011-22/18 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Сеньом Ю.В. як інженером охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; копії витягів з протоколу №ОП-417-22 від 21.12.2022 та з протоколу №ОП-417(ІДЕН)-22 від 21.12.2022, також посвідчення № ОП-417-22/10 щодо проходження перевірки знань правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів Сеньом Ю.В. як інженером охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; копії витягу з протоколу №ПБ-007-23 від 25.01.2023 та посвідчення щодо проходження перевірки знань з питань пожежної безпеки Сеньом Ю.В. як інженером охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД». Водночас, відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Одночасно, відповідно до статті 15 зазначеного Закону на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. Крім того, за нормами статті 18 зазначеного вище Закону працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці. Фінансування охорони праці, відповідно до статті 19 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці», здійснюється роботодавцем. За нормами п. 1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці. Однак, подані учасником ТОВ «АК «Трудові ресурси» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження перевірки знань з охорони праці не менше двох спеціалістів (із питань пожежної безпеки, правил безпечної експлуатації електроустановок, правил безпечної експлуатації електрозахисних засобів) Переймою І.М. та Сеньом Ю.В. як інженерами охорони праці ТОВ «АК «Трудові ресурси», чим недотримано вимог пункту 3.1. розділу 3 тендерної документації та Розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації Замовника. За вимогами пункту 3.7. розідлу 3 тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт. У підпункті 3.8.2 пункту 3.8 розділу 3 тендерної документації визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати, зокрема, розрахунок договірної ціни та кошторис; пояснювальну записку; локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат. ТОВ «АК «Трудові ресурси» у складі тендерної пропозиції надано, зокрема, розрахунок договірної ціни, локальні кошториси, розрахунок вартості матеріальних ресурсів (Підсумкову відомість ресурсів), розрахунки загальновиробничих витрат, коштів на покриття адміністративних витрат та прибутку. Зокрема, у наданих учасником Локальних кошторисах №02-01-02, №02-01-09 та №07-01-01 враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з перевезення сміття та ґрунту. Водночас, ТОВ «АК «Трудові ресурси» у складі тендерної пропозиції надано Довідку (від 16.05.2023 №1-16/05) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у якій наведено перелік техніки та обладнання, що буде використовуватись учасником для виконання робіт за предметом закупівлі. У вказаній довідці зазначено, що вся техніка та обладнання наявні в учасника на підставі договорів про надання послуг, зокрема: кран вантажопідйомністю 20 т GROVE COLES 620 (за договором №1/07 вiд 01.07.2019, надавач послуг – ФОП Дякович B.I.); навантажувач Bobcat S220, екскаватор-навантажувач JCB 3СХ, віброущільнювач Avant АР 90 Rapton, вібромашина для стабілізації грунту Вiбер УГМС-16 (за договором №1-11/01 від 11.01.2021, надавач послуг – ПП «Мегапромбудімпекс»); електрогенератор Firmап, зварювальний апарат iнвенторного типу 3eHiT, сверлильний пристрій HCCB-6D HIDROSTRESS, пістолет монтажний Свiтязь FG-31 0В, бадді, кутова шлiфувальна машина Bosch GWS 24-230 JZ, пилки дискові Makita HS7604, апарат Wегk для газового зварювання і рiзання, дриль електрична Dпiрrо-М HD-120, вібратор поверхневий lB-1 05-2, вібратор глибинний МVЕ1501 Мasalta, шуруповерти, фарборозпилювачі ручні, перфоратори електричні, пилосос промисловий, машина паркетно-шліфувальна, станок для різання керамічної плитки (договір №1-03/08 від 03.08.2020, надавач послуг – ТОВ «Вандер-Україна»). Також, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АК «Трудові ресурси» містяться скан-копії договору №1-11/01 від 11.01.2021 (укладений учасником з ПП «Мегапромбудімпекс»), договору №12/05/23 від 12.05.2023 (з ФОП Дяковичем В.І.) та договору №1-03/08 від 03.08.2020 (з ТОВ «Вандер Україна»), за умовами яких виконавець надає послуги технічно справними будівельними машинами та механізмами з водіями (машиністами) відповідної кваліфікації, виконавець зобов’язується за завками замовника надавати техніку з необхідним персоналом. Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Так, відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Проведеним моніторингом встановлено, що ТОВ «АК «Трудові ресурси» при розрахунку договірної ціни зазначені у Локальних кошторисах №02-01-02, №02-01-09 та №07-01-01 трудовитрати робітників, які обслуговують машини, керування якими здійснюватиметься силами надавачів послуг технікою, включено до розрахунків загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку. З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «АК «Трудові ресурси» у наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договорами надання послуг технікою із здійсненням керування силами надавача послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації. Відповідно до норм підпункту 2 пункту 41 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АК «Трудові ресурси», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 27.07.2023 №2707. Також моніторингом встановлено, що у поданій учасником ТОВ «АК «Трудові ресурси» Довідці (від 16.05.2023 №1-16/05) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вказано кран вантажопідйомністю 20 т GROVE COLES 620 із зазначенням договору №1/07 вiд 01.07.2019 про надання послуг та надавача послуг – ФОП Дякович B.I. тоді, як учасником у складі тендерної пропозиції щодо вказаної техніки надано договір №12/05/23 від 12.05.2023 з ФОП Дяковичем В.І. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АК «Трудові ресурси» міститься договір цивільно-правового характеру №1.02/12-05 від 12.05.2023, укладений з ФОП Макаром С.І. (щодо виготовлення кошторисної документації по обєкту, що є предметом досліджуваної процедури закупівлі), у якому зазначено, що виконавець зобовязується розробити документацію дотримуючись вимог, що містяться у ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Проте, відповідно до пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до Настанови №281, а ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 з 08.11.2021 втратили чинність. Відповідно до норм пункту 40 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АК «Трудові ресурси» встановлено невідповідності щодо поданих учасником документів, а саме щодо ненадання гарантійного листа про те, що залучена до виконання робіт техніка повинна бути в робочому стані, в повному комплекті, готова до використання та виконання робіт за предметом закупівлі. Однак, вимога щодо усунення невідповідностей у Довідці від 16.05.2023 №1-16/05 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а також щодо договору цивільно-правового характеру №1.02/12-05 від 12.05.2023 з ФОП Макаром С.І. Замовником до учасника не встановлювалася, чим порушено норми пункту 40 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Окрім того моніторингом встановлено, що відповідно до Технічної специфікації (Додаток №2 до тендерної документації Замовника) та поданих ТОВ «АК «Трудові ресурси» у складі тендерної пропозиції локальних кошторисів та підсумкових відомостей ресурсів (Локальний кошторис №02-01-08) при виконання робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено придбання дизельного генератора 6 кВт Zipper 5,9 кВт / 6,5 кВт 380 В ZI-STE7500DSH. Згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році – 15 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як дизель-генераторні установки; генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням; турбогенераторні установки. Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. Отже, особливості щодо застосування ступеня локалізації застосовується у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в тому числі дизель-генераторних установок; генераторних установок з двигуном із іскровим запалюванням; турбогенераторних установок), якщо вартість предмета закупівлі (а не конкретної одиниці товару, вказаного у переліку), становить або перевищує 200 тис. грн (про що також зазначено у роз’ясненні Міністерства економіки України від 30.08.2022 №3323-04/62315-06). Проведеним під час моніторингу аналізом відомостей у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (15 і більше відсотків) на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://cutt.ly/SX8MmIQ) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/localisation) інформації щодо товару: дизельний генератор 6 кВт Zipper 5,9 кВт / 6,5 кВт 380 В ZI-STE7500DSH із підтвердженим ступенем локалізації більше 15 відсотків у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації не виявлено. Крім цього, досліджувана закупівля (предмет закупівлі) не підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також під винятки, зазначені в абзацах четвертому - шостому пункту 3 Особливостей №1178. Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, Замовником здійснено досліджувану закупівлю робіт з реконструкції частини будівлі школи (виконання яких передбачає набуття Замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону) з порушенням вимог пункту 3 Особливостей №1178, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Період усунення порушень: 25.01.2024 16:14 - 09.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.01.2024 16:14

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: «Реконструкція частини будівлі школи А-2 з надбудовою третього поверху з утепленням для розміщення ВПО за адресою: Львівська область с. Зубра, вул. Шкільна, 1А . Коригування». (ДК 021:2015 454540000-4 Реконструкція) UA-2023-05-11-014716-a У відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція частини будівлі школи А-2 з надбудовою третього поверху з утепленням для розміщення ВПО за адресою: Львівська область с. Зубра, вул. Шкільна, 1А . Коригування». (ДК 021:2015 454540000-4 Реконструкція) (UA-2023-05-11-014716-a) Замовник торгів повідомляє наступне: Щодо частини першої висновку Моніторингом стверджується, що подані учасником ТОВ «АК «Трудові ресурси» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження перевірки знань з охорони праці не менше двох спеціалістів (із питань пожежної безпеки, правил безпечної експлуатації електроустановок, правил безпечної експлуатації електрозахисних засобів) Переймою І.М. та Сеньом Ю.В. як інженерами охорони праці ТОВ «АК «Трудові ресурси», чим недотримано вимог пункту 3.1. розділу 3 тендерної Згідно із п. 5.6 Типового положення позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці. В даному випадку переведення працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду не потребує жодних додаткових знань з питань охорони праці. Дана позиція підтверджується постановою про скасування судового рішення і ухвалення нового (ст. 317КАС)" від 07.11.2022 Справа: 380/24377/21, провадження: А/857/10674/22 Суд: "Восьмий апеляційний адміністративний суд", дата набрання законної сили: 07.11.2022 (додаємо в складі даної інформації) (Далі – постанова суду). Відтак, відсутні підстави для застосування до правовідносин п. 5.6 Типового положення. Аналогічний висновок викладений у постанові Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 25 листопада 2021 року у справі № 520/5530/19. (https://reyestr.court.gov.ua/Review/101404444.) Відповідно до приписів статті 15 Закону України «Про охорону праці», на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. Згідно штатного розпису наданого Учасником в складі Тендерної пропозиції, в Учасника наявні всього 11 працівників. Згідно приписів статті 18 Закону України «Про охорону праці» посадові особи, діяльність яких пов'язана з організацією безпечного ведення робіт, під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, проходять навчання, а також перевірку знань з питань охорони праці за участю профспілок. У складі тендерної пропозиції ТОВ «АК «Трудові ресурси» містяться копії витягу з протоколу №011-22 від 14.04.2022 та посвідчення №011-22/8 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером охорони праці ТОВ «ВАШ БІЛИЙ ДІМ»; копії витягів з протоколу №ОП-042-22 від 09.02.2022 та з протоколу №ОП-042(ІДЕН)-22 від 09.02.2022, а також посвідчення № ОП-042-22/9 щодо проходження перевірки знань правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів Переймою І.М. як інженером охорони праці ТОВ «ВАШ БІЛИЙ ДІМ»; копії витягу з протоколу №ПБ-007-23 від 25.01.2023 та посвідчення щодо проходження перевірки знань з питань пожежної безпеки Переймою І.М. як начальником відділу охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; копії витягу з протоколу №ОП-655-21 від 24.12.2021 та посвідчення №ОП-655-21/16 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером з охорони праці ТОВ «ЕТАЛОН-КОМ», копії витягу з протоколу №ОП-004-22 від 12.01.2022 та з протоколу №ОП-004(ІДЕН)-21 від 12.01.2022 та посвідчення №004-22-14 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Переймою І.М. як інженером з охорони праці ТОВ «ЕТАЛОН-КОМ». Також учасником надано копії витягу з протоколу №011-22 від 14.04.2022 та посвідчення №011-22/18 щодо проходження перевірки знань з питань охорони праці Сеньом Ю.В. як інженером охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; копії витягів з протоколу №ОП-417-22 від 21.12.2022 та з протоколу №ОП-417(ІДЕН)-22 від 21.12.2022, також посвідчення № ОП-417-22/10 щодо проходження перевірки знань правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів Сеньом Ю.В. як інженером охорони праці ПП «ВІР-ЗАХІДБУД»; копії витягу з протоколу №ПБ-007-23 від 25.01.2023 та посвідчення щодо проходження перевірки знань з питань пожежної безпеки Сеньом Ю.В. як інженером охорони праці ПП «ВІРЗАХІДБУД». Відтак, всі надані вищеперераховані документи були чинними на дату подання пропозиції та відповідали вимогам пункту 3.1. розділу 3 тендерної документації та Розділу №2 Додатку №1 до тендерної документації Замовника. Щодо частини другої висновку Проведеним моніторингом встановлено, що ТОВ «АК «Трудові ресурси» при розрахунку договірної ціни зазначені у Локальних кошторисах №02-01-02, №02-01-09 та №07-01-01 трудовитрати робітників, які обслуговують машини, керування якими здійснюватиметься силами надавачів послуг технікою, включено до розрахунків загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку. З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «АК «Трудові ресурси» у наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договорами надання послуг технікою із здійсненням керування силами надавача послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації. Зазначаємо, що згідно пп. 3.8.2 п 3.8. Розділу 3 Тендерної документації Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати: - розрахунок договірної ціни та кошторис; - пояснювальну записку; - локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкову відомість ресурсів; - розрахунок загальновиробничих витрат; - проект календарного графіку виконання робіт. (під час укладання договору календарний графік може бути відкориговано щодо проміжних робіт. Кінцевий строк виконання робіт може змінюватися виключно у випадках, передбачених законом). Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. Відтак, Замовником не було встановлено жодних вимог, щодо форми чи змісту локального кошторису чи договірної ціни які повинен був надати учасник в складі Тендерної пропозиції. Також, Замовником не було встановлено вимоги щодо того, що такі документи повинні були бути складеними у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва. Відтак, локальні кошториси та договірна ціна учасника повністю відповідала вимогам Тендерної документації і у Замовника не було підстав для відхилення Тендерної пропозиції Учасника Зазначаємо, що тендерна документація передбачає, що Виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво». Замовником, для здійснення перевірки виконання робіт у відповідності до чинних кошторисних норм, було залучено авторський та технічний нагляд на підставі окремих договорів. В період кваліфікації учасника замовник здійснює лише оцінку його тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації. Оскільки, Замовник здійснює безпосередню оцінку пропозиції учасника на відповідність вимог, передбачених Тендерною документацією, замовником безпосередньо шляхом аналізу відповідності кошторисної документації ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУТСТАФІНГОВА КОМПАНІЯ"ТРУДОВІ РЕСУРСИ" на відповідність видам робіт, передбачених в проектно-кошторисній документації. Тож, кошторисна документація, яка надана ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУТСТАФІНГОВА КОМПАНІЯ"ТРУДОВІ РЕСУРСИ" у складі тендерної пропозиції, відповідає вимогам передбаченим тендерною документацією та технічним і якісним характеристикам предмету закупівлі. Щодо здійснення перевірки розрахунку учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУТСТАФІНГОВА КОМПАНІЯ"ТРУДОВІ РЕСУРСИ" загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку повідомляємо, що дані дії здійснюються вже на етапі виконання робіт з безпосереднім залученням авторського та технічного нагляду. Додатково варто відзначити, що згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які ОРЕНДУЮТЬСЯ разом із цими робітниками, не враховуються. При цьому, відсутня заборона при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові враховувати трудовитрати робітників, зайнятих НА КЕРУВАННІ ТА ОБСЛУГОВУВАННІ БУДІВЕЛЬНИХ МАШИН І МЕХАНІЗМІВ, ЯКИМИ НАДАЮТЬСЯ ПОСЛУГИ ВИКОНАВЦЕМ РАЗОМ З ТАКИМИ РОБІТНИКАМИ, А НЕ ОРЕНДУЮТЬСЯ. Учасником згідно змісту його Тендерної пропозиції не орендує будівельні машини і механізми, а оскільки має укладені договори про надання послуг, що надані в складі Тендерної пропозиції. А тому Тендерна пропозиція Учасника відповідає вимогам Тендерної документації та Настанові №281. Щодо частини третьої висновку Також моніторингом встановлено, що у поданій учасником ТОВ «АК «Трудові ресурси» Довідці (від 16.05.2023 №1-16/05) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вказано кран вантажопідйомністю 20 т GROVE COLES 620 із зазначенням договору №1/07 вiд 01.07.2019 про надання послуг та надавача послуг – ФОП Дякович B.I. тоді, як учасником у складі тендерної пропозиції щодо вказаної техніки надано договір №12/05/23 від 12.05.2023 з ФОП Дяковичем В.І. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АК «Трудові ресурси» міститься договір цивільно-правового характеру №1.02/12-05 від 12.05.2023, укладений з ФОП Макаром С.І. (щодо виготовлення кошторисної документації по обєкту, що є предметом досліджуваної процедури закупівлі), у якому зазначено, що виконавець зобовязується розробити документацію дотримуючись вимог, що містяться у ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Проте, відповідно до пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до Настанови №281, а ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 з 08.11.2021 втратили чинність. Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АК «Трудові ресурси» встановлено невідповідності щодо поданих учасником документів, а саме щодо ненадання гарантійного листа про те, що залучена до виконання робіт техніка повинна бути в робочому стані, в повному комплекті, готова до використання та виконання робіт за предметом закупівлі. Однак, вимога щодо усунення невідповідностей у Довідці від 16.05.2023 №1-16/05 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, а також щодо договору цивільно-правового характеру №1.02/12-05 від 12.05.2023 з ФОП Макаром С.І. Замовником до учасника не встановлювалася, чим порушено норми пункту 40 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Повідомляємо, що згідно з Розділом №1 Додатку №1 до тендерної документації учасники повинні підтвердити Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій шляхом подання за встановленою формою довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. При цьому, Інформація про автомобільну техніку (на автомобільному ходу) підтверджується документально, а саме: - у разі, якщо автомобільна техніка власна, то на підтвердження подаються копії технічних паспортів/свідоцтв про реєстрацію на автомобільну техніку (на автомобільному ходу); - у разі, якщо автомобільна техніка (на автомобільному ходу) орендована, чи у лізингу, чи надаються послуги автотранспорту, тощо, то подаються копії технічних паспортів/свідоцтв про реєстрацію та копії договорів (з усіма додатками) оренди (лізингу, надання послуг, тощо) на запропоновану автомобільну техніку (на автомобільному ходу). Договори повинні бути чинні на дату подання пропозиції або ж повинен бути представлений протокол намірів про продовження терміну дії договору. Також обов’язково надається лист-підтвердження орендодавця (надавача послуг, тощо), щодо не заперечення використання його машин та механізмів для виконання робіт учасником за предметом закупівлі, а також з підтвердженням, що договір є діючий на момент проведення закупівлі, а також за необхідності буде продовжено на строк необхідний для закінчення робіт по предмету закупівлі. ТОВ «АК «Трудові ресурси» у складі тендерної пропозиції надано Довідку (від 16.05.2023 №1-16/05) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у якій наведено перелік техніки та обладнання, що буде використовуватись учасником для виконання робіт за предметом закупівлі. Серед автомобільної техніки Учасником, зокрема, вказано кран вантажопідйомністю 20 т GROVE COLES 620 (за договором №1/07 вiд 01.07.2019, надавач послуг – ФОП Дякович B.I.). Учасником у складі тендерної пропозиції щодо вказаної техніки надано договір №12/05/23 від 12.05.2023 з ФОП Дяковичем В.І., свідоцтво про реєстрацію серія ЕЕ №134103, за яким власником є Дякович Віктор Іванович, та лист-підтвердження надавача послуг Дяковича В. І. Відтак, ТОВ «АК «Трудові ресурси» повністю підтвердили наявність вказаної техніки чинними документами, оскільки співпадають дані щодо найменування самої техніки та надавача послуг/власника. У зв’язку з цим, невідповідність вказаних у довідці дати та номера договору надання послуг з ФОП Дякович В. І. наданому договору №12/05/23 від 12.05.2023 з ФОП Дяковичем В.І. відноситься до формальної помилки з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та п. 3.2 Розділу 3 тендерної документації. Також моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АК «Трудові ресурси» міститься договір цивільно-правового характеру №1.02/12-05 від 12.05.2023, укладений з ФОП Макаром С.І. (щодо виготовлення кошторисної документації по обєкту, що є предметом досліджуваної процедури закупівлі), у якому зазначено, що виконавець зобовязується розробити документацію дотримуючись вимог, що містяться у ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013. Проте, відповідно до пункту 3.7. розділу 3 тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до Настанови №281, а ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 з 08.11.2021 втратили чинність. Необхідно зазначити, що повністю п. 3.3 вказаного договору цивільно-правового характеру звучить так: «Виконавець зобов’язується розробити документацію в порядку та на умовах, визначених цим Договором, дотримуючись вимог, що містяться у ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 та інших вихідних даних, наданих Замовником (ТОВ «АК «Трудові ресурси»), а також спеціальних вказівок та вимог останнього.» При цьому всі положення умов будь-якого договору потрібно розглядати у їх взаємозв’язку. Пунктом 3.1 вказаного договору цивільно-правового характеру передбачається, зокрема, що виконавець зобов’язується надавати послуги в порядку та на умовах, передбачених цим Договором та чинним законодавством України, що свідчить про допущену формальну (механічну помилку згідно з з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та п. 3.2 Розділу 3 тендерної документації. Відповідно до норм пункту 40 Постанови КМУ № №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Зауважуємо також, що тендерною документацією не було встановлено жодних вимог щодо форми та змісту цивільно-правового договору. Відтак в даній частині були відсутні підстави для встановлення до учасника вимоги щодо усунення невідповідностей, Оскільки це б свідчило про встановлення нових вимог які не містяться в умовах Тендерної документації. Щодо частини четвертої висновку Проведеним під час моніторингу аналізом відомостей у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації (15 і більше відсотків) на офіційному веб-сайті Мінекономіки (https://cutt.ly/SX8MmIQ) та на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (https://prozorro.gov.ua/page/ localisation) інформації щодо товару: дизельний генератор 6 кВт Zipper 5,9 кВт / 6,5 кВт 380 В ZI-STE7500DSH із підтвердженим ступенем локалізації більше 15 відсотків у Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації не виявлено. Крім цього, досліджувана закупівля (предмет закупівлі) не підпадає під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також під винятки, зазначені в абзацах четвертому - шостому пункту 3 Особливостей №1178. Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, Замовником здійснено досліджувану закупівлю робіт з реконструкції частини будівлі школи (виконання яких передбачає набуття Замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону) з порушенням вимог пункту 3 Особливостей №1178, а також пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Повідомляємо, що згідно з вимогами пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2023 році - 15 відсотків. При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як дизель-генераторні установки; генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням; турбогенераторні установки.. Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. Так, дійсно, учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУТСТАФІНГОВА КОМПАНІЯ"ТРУДОВІ РЕСУРСИ" у складі тендерної пропозиції надано «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-08)» на Пункт незламності, Школа, у якому вказано устаткування: дизельний генератор 6 кВт Zipper 5,9 кВт / 6,5 кВт 380 В ZI-STE7500DSH.. Звертаємо вашу увагу на те, що вартість вказаного учасником насоса згідно наданого учасником Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-08 складає всього 71 335.00 грн. Оскільки при здійснення замовником закупівлі даних робіт виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товару, вартість якого є меншою ніж 200 тисяч гривень, положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються. Зазначена нами інформація підтверджується Листом Мінекономіки № 3323-04/62315-06 від 30.08.2022 р. Цитуємо: "ОТЖЕ, ВИМОГА ПРО СТУПІНЬ ЛОКАЛІЗАЦІЇ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ДО ЗАКУПІВЕЛЬ У РАЗІ ЯКЩО ВАРТІСТЬ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ВКАЗАНОГО У ПЕРЕЛІКУ (у тому числі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом), СТАНОВИТЬ АБО ПЕРЕВИЩУЄ 200 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ." А у переліку вказаний саме товар – дизельний генератор. Відтак, Тендерна пропозиція Учасника відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки пропонований учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУТСТАФІНГОВА КОМПАНІЯ"ТРУДОВІ РЕСУРСИ" устаткування (дизельний генератор), що буде ним монтуватися при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі (про який зазначено вище) через визначену в кошторисі вартість – менше 200 тисяч, і відповідно не підпадає під вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. А тому тендерна пропозиція Учасника відповідає вимогам Тендерної документації. В той же час повідомляємо, що Замовником було виконано зобов’язання щодо усунення порушень у строк визначений ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі", шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. А саме, 01 лютого 2024 року Сторонами укладено додаткову угоду про розірвання договору та оприлюднено її в електронній системі закупівель. Крім того, повідомляємо, що Уповноважену особу, яка здійснювала дану закупівлю було звільнено. Згідно ч. 8-9 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі: Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. 9. У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Просимо прийняти надану інформацію до уваги. З повагою!
Дата публікації звіту: 01.02.2024 12:17

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: договір розірвано
Дата публікації: 12.03.2024 08:51

Запити/Пояснення