• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у таборах з денним перебуванням у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова)

Завершена

8 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 81 000.00 UAH
Номер: 91910ed407604ded957b31627448b7b0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-13-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.06.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 13.06.2023 12:25 - 05.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 12.06.2023 № 172 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, зважаючи на наказ Держаудитслужби від 19 травня 2023 року № 110-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.», НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 23 UA-2023-05-11-013061-a 11.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, vynohradov.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення абзацу другого, четвертого пункту 28 Особливостей, принципи закупівель, визначені статтею 5 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції КП «Шкільне» Чернігівської міської ради, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом зменшення ціни договору на суму ПДВ врахованого при оголошенні торгів або збільшити обсяг послуг за договором на відповідну суму, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 червня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Чернігівської міської ради, (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.05.2023 протокол № 136, тендерну пропозицію комунального підприємства «Шкільне» Чернігівської міської ради (далі – КП «Шкільне» Чернігівської міської ради), реєстр пропозицій, розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 23.05.2023, договір про закупівлю послуг від 31.05.2023 № 1736 (далі – Договір) на суму 8 100 000,00 грн без ПДВ, додаткові угоди від 15.06.2023 № 1 та від 29.06.2023 № 2 до Договору, пояснення та документи Замовника на запит Держаудитслужби, отримані через електронну систему закупівель 20.06.2023. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом другим пункту 28 Особливостей визначено, що замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. При цьому абзацом четвертим пункту 28 Особливостей визначено, що у разі якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 11.05.2023 протоколом № 136, установлено що Замовник у пункті 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Крім цього відповідно до пункту 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник визначив, що найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Водночас, відповідно до підпункту «г» підпункту 197.1.7 пункту 197.1 статті 197 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI звільняються від оподаткування операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах та громадян у закладах охорони здоров'я. Порядок надання таких послуг затверджується Кабінетом Міністрів України Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116 (далі – Порядок № 116). Пунктом 3 Порядку № 116 передбачено, що від обкладення ПДВ звільняються операції з надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах у межах затверджених норм харчування в грамах, а для тих учнів, для яких не встановлено норми харчування в грамах, - у межах визначеної грошової норми. Однак, Замовник визначив очікувану вартість з урахуванням ПДВ, про що також зазначено й в інформації про процедуру, розміщену в електронній системі закупівель. Тобто вартість послуг без урахування ПДВ (1 620 000,00 грн – сума ПДВ) становить 6 480 000,00 гривень. За результатами здійснення моніторингу зазначеної процедури закупівлі установлено, що відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2023-05-11-013061-a та пояснення Замовника від 20.06.2023 № 1516/04, оприлюдненому в електронній системі закупівель 20.06.2023, Замовник визначив очікувану вартість предмета закупівлі на рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 24.11.2022№ 608 «Про організацію харчування дітей у закладах освіти міста Чернігова комунальної форми власності» та затвердженого розміру вартості харчування для дитини у шкільному таборі з денним перебуванням розмірі 8 100 000,00 гривень. Участь у торгах взяв один учасник КП «Шкільне» Чернігівської міської ради, який у своїй ціновій пропозиції від 15.05.2023 № 77 файл «Тендерна пропозиція» зазначив суму 8 100 0000,00 грн без ПДВ, та зазначив, що відповідно до Порядку № 116 від обкладання податком на додану вартість звільняються операції з надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах у межах затверджених норм харчування в грамах, а для тих учнів, для яких не встановлено норми харчування в грамах, - у межах визначеної грошової норми. З огляду на вищезазначене учасник КП «Шкільне» Чернігівської міської ради подав свою цінову пропозицію в сумі 8 100 0000,00 грн без ПДВ, яка в свою чергу перевищила очікувану вартість предмета закупівлі без врахування ПДВ на суму 1 620 000,00 грн. Крім того, пунктом 28 Особливостей, передбачено, що якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. При цьому тендерна документація Замовника не містить посилання на вищезазначену норму Особливостей, що не відповідає вимогам діючого законодавства. Отже Замовник, враховуючи вимоги Податкового кодексу України та Порядку № 116 заздалегідь безпідставно завищив очікувану вартість предмета на суму ПДВ 1 620 000,00 грн, чим порушив пункт 28 Особливостей та принципи закупівель, визначені статтею 5 Закону
Період усунення порушень: 30.06.2023 16:29 - 15.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 30.06.2023 16:29

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління освіти Чернігівської міської ради надає відповідь на висновок за результатами моніторигу лист №225/23/вих02.09. від 07.07.2023 року
Дата публікації звіту: 07.07.2023 15:43

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
Опис: в електронній системі закупівель Замовник оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю, в якому зазначив, що сума оплати за договором про закупівлю склала 2 908 620,00 грн.
Дата публікації: 17.07.2023 09:11

Запити/Пояснення