-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з консультування та технічної підтримки комп’ютерної програми «Система автоматичної фіксації габаритно-вагового контролю транспортних засобів»
ДК 021:2015: 72250000-2 Послуги, пов’язані із системами та підтримкою
Завершена
1 596 203.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 962.03 UAH
мін. крок: 1% або 15 962.03 UAH
Номер:
2b90a3778be940239bde4f273d45db8b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-30-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.11.2023 00:00
Період моніторингу:
30.11.2023 12:35 - 22.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.11.2023 № 345
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
14 UA-2023-05-10-004819-a 10.05.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі"
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 статті 31 Закону, абзацу п’ятого підпункту 2 та абзацу четвертого підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної служби України з безпеки на транспорті (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 10.05.2023 № 19, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол уповноваженої особи від 19.05.2023 № 21, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛЛІ ТРАНС» (далі – ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС»), повідомлення про намір укласти договір від 19.05.2023, договір від 25.05.2023 № 56 на суму 1 592 448,00 з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи на запити Держаудитслужби отримані 06.12.2023 та 18.12.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 1 чистини III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації встановлено перелік документів, які передбачені тендерною документацією та повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції та наведений в Додатку 4 до цієї документації.
Пунктом 4 Додатку 4 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати: документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів цінової пропозиції: виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність, доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів цінової пропозиції та договору про закупівлю, або витяг (виписка) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців для фізичних осіб-підприємців.
В складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» 16.05.2023 через електронну систему закупівель надано довіреність від 17.02.2022 № 163, яка уповноважує заступника генерального директора Хімченка Максима Олександровича представляти інтереси Товариства, в тому числі на підписання документів цінової пропозиції та договору про закупівлю (далі – Довіреність) (файл: «Довіреність Хімченко М.О.pdf).
Однак завантажена Довіреність є чинною з 18.02.2022 до 31.07.2022 року включно, якщо не буде скасована чи іншим шляхом припинена раніше зазначеної дати. Інших документи щодо підтвердження повноваження посадової особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів цінової пропозиції відсутні.
Враховуючи зазначене станом на дату подання тендерної пропозиції учасником (станом на 16.05.2023) Довіреність не була чинною, що є порушенням пунктом 4 Додатку 4 тендерної документації.
Таким чином, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, відповідно до вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів учасники повинні надати довідку у довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
На підтвердження виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), який (які) зазначений (зазначені) в довідці, надаються копії: виконаного договору, видаткової накладної, інші документи (у разі наявності), що підтверджують його виконання.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» надало довідку про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі від 15.05.2023 № 36/2 (файл «Лист №36.2 від 15.05.2023 Довідка про виконання аналогічних договорів.pdf») (далі- Довідка).
Водночас, на підтвердження виконання аналогічних договорів, які зазначені в Довідці учасником ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» не надані копії виконаних договорів, видаткових документів, інших документів, що підтверджують їх виконання, чим не дотримано умови підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам до учасника процедури закупівлі, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, в порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам до учасника процедури закупівлі установленим статтею 16 цього Закону, а уклав з ним договір.
Водночас, пунктом 40 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 40 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС», що вимагалися на підтвердження вимогам визначеними у Додатку 1 а Додатку 4 тендерної документації, тим самим не надав можливість учаснику ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» усунути такі невідповідності.
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 41 Закону Переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Підпунктом 5 пункту 3 Додатку 7 «Перелік документів для переможця процедури закупівель, що надаються для підтвердження відсутності підстав визначених статтею 17 Закону, а також документи що надаються для укладання договору» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що переможець процедури через електронну систему закупівель повинен надати замовнику документи необхідні для укладення договору про закупівлю, у т.ч. підтвердження про право його підпису: довідку про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (у разі отримання) та паспорт громадянина України (заповнені сторінки паспорта 1-6, 11-16, у разі оформлення паспорту у формі книжечки) цієї фізичної особи-підприємця або особи, уповноваженої підписувати договір. У разі оформлення паспорта громадянина України у формі картки надається витяг із Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання.
Водночас, переможцем ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» не були оприлюдненні в електронній системі закупівель зазначені документи, що є порушенням підпункту 5 пункту 3 Додатку 7 тендерної документації та абзацу другого частини другої статті 41 Закону.
Однак, в порушення вимог абзацу четвертого підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» як такого, що не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
22.12.2023 15:01 - 06.01.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2023 15:01
Запити/Пояснення
Номер:
1643920c673540cbbb0def3606fac6b6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.12.2023 17:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з консультування та технічної підтримки комп’ютерної програми «Система автоматичної фіксації габаритно-вагового контролю транспортних засобів (ДК 021:2015:72250000-2: Послуги, пов’язані із системами та підтримкою) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-10-004819-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
6ac1493cffb94e658c7e166753ad3b59
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.12.2023 17:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.12.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з консультування та технічної підтримки комп’ютерної програми «Система автоматичної фіксації габаритно-вагового контролю транспортних засобів (ДК 021:2015:72250000-2: Послуги, пов’язані із системами та підтримкою) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-10-004819-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином учасник ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» підтвердив кваліфікаційні вимоги визначені підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації, в частині надання копії виконаного договору, видаткової накладної, інші документи (у разі наявності), на підтвердження виконання аналогічних договорів, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі від 15.05.2023 № 36/2 ?
2. Яким чином учасник ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» підтвердив вимоги визначені підпунктом 2 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, в частині надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: згода з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації (додаток 2 до Заявки) та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації або у вигляді довідки в довільній формі ?
3. Яким чином переможцем ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» виконано вимоги Додатку 7 до тендерної документації, в частині підтвердження переможцем відсутності підстав визначених статтею 17 Закону, а також документи що надаються для укладання договору ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9b45f91d651a4e86a86eca31eb06434f
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
18.12.2023 08:17
Опис:
Відповідь на звернення
Номер:
f1448b27442944a88e2090bbadb6a066
Назва:
Звернення до Держаудитслужби України
Дата опублікування:
26.12.2023 10:01
Опис:
Прошу внести зміни в розділ «Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель» та в абзац перший розділу «Висновок про наявність чи відсутність порушень законодавства» Висновку від 22.12.2023р. у зв’язку з тим, що порушення при розгляді тендерної пропозиції відсутні. На підтвердження додаю документ Довіреність Хімченко М.О..pdf від 04 травня 2023 16:22, якій розміщено в закупівлі «Послуги з доопрацювання інформаційно-комунікаційної системи «Система автоматичної фіксації габаритно вагового контролю транспортних засобів» (ID закупівлі UA-2023-05-01-010380-a) за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-01-010380-a . В даній закупівлі ТОВ «ОЛЛІ ТРАНС» надано довіреність на ім’я Хімченко М.О., яка є чинною з 01.01.2023 до 30.06.2023 р.р.
Номер:
aee13fb6027c46a88252067a55a63000
Назва:
Роз’яснення щодо висновку
Дата опублікування:
08.01.2024 15:30
Опис:
Державна аудиторська служба України розглянула ваше звернення за роз’ясненням щодо висновку від 26.12.2023, оприлюднене в електронній системі закупівель, щодо роз’яснення змісту висновку (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-10-004819-a) та зобов’язань, визначених у висновку оприлюдненому в електронній системі закупівель 22.12.2023 та повідомляє.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Частиною восьмою статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Та враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 1 чистини III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації Замовника встановлено перелік документів, які передбачені тендерною документацією та повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції та наведений в Додатку 4 до цієї документації, зокрема учасник процедури закупівлі повинен надати: документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів цінової пропозиції: виписка з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність, доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів цінової пропозиції та договору про закупівлю, або витяг (виписка) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців для фізичних осіб-підприємців.
В складі тендерної пропозиції учасника в закупівлі за номером UA-2023-05-10-004819-a завантажена довіреність, яка станом на дату подання тендерної пропозиції учасника не була чинною.
Відповідно до пункту 4 частини сьомої статті 8 Закону Держаудитслужба обов’язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 19.10.2023 у справі 420/25126/21 встановлено, що беручи участь у публічній закупівлі, учасник повинен відповідати усім висунутим Замовником критеріям та подати необхідні підтверджуючі документи перелік яких міститься у Тендерній документації з тим, щоб Замовник мав можливість належним чином перевірити вказані критерії та визначити найвигіднішу пропозицію для відповідної закупівлі
Таким чином Держаудитслужба при описі порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі чітко дотримувалася норм та вимог, установлених Законом, врахувала позицію Верховного Суду викладену у справі № 420/25126/21.
Водночас зазначаємо, що надана Замовником інформація в електронній системі закупівель 22.12.2023 не спростовує порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які виявлені за результатами моніторингу процедури закупівлі.