-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021-2015: 39510000-0 Вироби домашнього текстилю (простирадло одинарне із бязі відбіленої, наволочка верхня з клапаном із бязі відбіленої)
номенклатурна позиція: 39512000-4 Постільна білизна
Завершена
9 638 860.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 194.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 194.30 UAH
Номер:
52853492f13f409fa5b9bcc3e5a48f4d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-13-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.06.2023 00:00
Період моніторингу:
13.06.2023 12:26 - 05.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
12.06.2023 № 172
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, зважаючи на наказ Держаудитслужби від 19 травня 2023 року № 110-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
21 UA-2023-05-09-002803-a 09.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1 та абзацу шостого підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТК-Домашній Текстиль», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує усунути порушення шляхом внесення змін до договору від 02.06.2023 № 92-К-23 в частині виключення суми ПДВ 1 582 292,68 грн і зменшення загальної вартості за цим договором пропорційно надлишково включеній сумі ПДВ та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на момент проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державної установи «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України» Міністерства юстиції (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.05.2023 № 1-09/05/2023, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТК-Домашній Текстиль» (далі – ТОВ «ТК-Домашній Текстиль») та товариства з обмеженою відповідальністю ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ (далі - ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.05.2023, протокольні рішення уповноваженої особи від 22.05.2023 № 2-22/05/2023 та від 26.05.2023 № 2-26/05/2023, повідомлення про намір укласти договір від 26.05.2023, договір від 02.06.2023 № 92-К-23 (далі – Договір) вартістю 9 493 756,08 грн, повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 02.06.2023 № 1 до Договору (далі – Додаткова угода), пояснення (інформацію та документи) Замовника отримані 29.06.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що частиною першою розділу V тендерної документації Замовник визначив перелік критеріїв оцінки тендерної пропозиції. Зокрема, ціна тендерної пропозиції повинна враховувати податки і збори, у тому числі, що сплачуються або мають бути сплачені відповідно до положень Податкового кодексу України. В цій же частині тендерної документації, Замовник розмістив застереження, що «у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, ціна тендерної пропозиції зазначається без ПДВ».
Водночас, учасник закупівлі ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ при поданні тендерної пропозиції в електронній системі закупівель розмістив цінову пропозицію в сумі 9 493 756,08 грн обравши відмітку «з ПДВ». При цьому, відповідно до інформації, розміщеної в формі «Відомості про учасника» від 09.05.2023 № 23, починаючи з 26.09.2022 ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ перейшов на спрощену систему оподаткування за нормами 3 Групи платників єдиного податку (2%) на період дії воєнного часу, надзвичайного стану в Україні.
Також відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 17.05.2023 ціна тендерної пропозиції учасника ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ становить 9 493 756,08 грн. з ПДВ. Окрім цього, відповідно до розміщеного повідомлення про намір укласти договір від 26.05.2023, ціна тендерної пропозиції/пропозиції - «9 493 756,08 UAH з ПДВ».
За результатами проведеної процедури закупівлі, між Замовником та переможцем закупівлі ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ 02.06.2023 укладено Договір, в якому пунктом 4.1 зафіксовано, що «загальна вартість Договору становить 9 493 756,08 гривень (дев'ять мільйонів чотириста дев'яносто три тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень, 08 копійок), у тому числі ПДВ - 1 582 292,68 гривень (один мільйон п'ятсот вісімдесят дві тисячі двісті дев'яносто дві гривні, 68 копійок). Вартість Договору включає в себе ціну самого товару, його упаковки, маркування, доставки, передачі, ПДВ, yci податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені щодо поставки товару».
Таким чином, сторони дійшли згоди щодо виокремлення з суми договору ПДВ в розмірі 1 582 292,68 гривень (один мільйон п'ятсот вісімдесят дві тисячі двісті дев'яносто дві гривні, 68 копійок). Відповідно, сторони досягли згоди що у вартості товарів, що є предметом закупівлі закладено непрямий податок (ПДВ) на зазначену суму.
Проте, додатковою угодою від 02.06.2023 № 1 внесені зміни до пункту 4.1 Договору та викладено його в наступній редакції «загальна вартість цього Договору становить 9 493 756,08 гривень (дев'ять мільйонів чотириста дев'яносто три тисячі cімсот п'ятдесят шість гривень 08 копійок), у тому числі обов'язкові податки та збори. Вартість Договору включає в себе ціну самого товару, його упаковки, маркування, доставки, передачі, yci податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені щодо поставки товару».
При порівнянні двох редакцій пункту 4.1 в Договорі та Додатковій угоді встановлено, що сторонами за взаємною згодою було видалено частину тексту, що має відношення до ПДВ. Отже, сторони залишили загальну вартість договору 9 493 756,08 незмінною, проте видалили з формули розрахунку непрямий податок (ПДВ), що спричинило збільшення ціни за одиницю товару. Слід зазначити, що умовами пункту 4.3 Договору сторонами було узгоджено, що збільшення ціни на товар не допускається.
Замовник вніс зміни до істотних умов Договору на підставі «зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів, зміною системи оподаткування та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування (Постанова)».
Держаудитслужба керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, 27.06.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень та підтвердних документів щодо наявності підстав укладання Додаткової угоди до Договору.
У встановлений Законом термін, 29.06.2023 Замовник завантажив в електронну систему закупівель інформацію та підтверджуючі документи, що свідчать про те, що підставою для внесення змін в Договір був Закон України від 15.03.2022 р. № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», а підставою укладання Додаткової угоди - листи учасника-переможця від 30.05.2023 та 31.05.2023 № 57 та № 58 відповідно, в яких учасник-переможець звертає увагу на перехід на іншу систему оподаткування з 26.09.2022.
Таким чином, на дату подання розрахунку ціни тендерної пропозиції (15.05.2023) та дату укладання Договору (02.06.2023) переможець торгів ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ не був платником ПДВ.
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини другої розділу V тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей.
Також відповідно до абзацу шостого пункту 3 частини другої розділу V тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей.
Проте, в порушення вимог абзацу другого підпункту 1 та абзацу шостого підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі та переможця закупівлі відповідно та уклав з ним Договір.
Також відповідно до повідомлення про внесення змін до договору обрана підстава для укладання Додаткової угоди «зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів, зміною системи оподаткування та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування (Постанова)». Однак, перехід ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ на іншу систему оподаткування відбувся з 26.09.2022 до укладання Договору.
Водночас, Замовник не змінив ціну договору в частині виключення суми ПДВ 1 582 292,68 гривні.
Період усунення порушень:
05.07.2023 16:36 - 20.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
05.07.2023 16:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
Уповноваженою особою опрацьовано Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-09-002803-a, який оприлюднено департаментом моніторингу та перевірок закупівель державної аудиторської служби України 05 липня 2023 року на веб-порталі PROZORRO та відповідно частини 8 статті 8 Закону надаю аргументовані заперечення до висновку, а саме:
09.05.2023 Генеральною дирекцією ДКВС України (далі-Замовник) було оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю «ДК 021-2015: 39510000-0 Вироби домашнього текстилю (простирадло одинарне із бязі відбіленої, наволочка верхня з клапаном із бязі відбіленої)» (ID: UA-2023-05-09-002803-a).
В оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням ПДВ.
За результатом розгляду та оцінки тендерних пропозицій, замовником визначено переможця вказаної процедури закупівлі, а саме: ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ, з ціновою пропозицією, яка оприлюднена товариствам в електронній системі PROZORRO, а саме: 9 493 756,08 грн. з ПДВ.
Відповідно до інформації, розміщеної в формі «Відомості про учасника» від 09.05.2023 № 23, починаючи з 26.09.2022 ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ перейшов на спрощену систему оподаткування за нормами 3 Групи платників єдиного податку (2%) на період дії воєнного часу, надзвичайного стану в Україні.
Відповідно до проведеної вищезазначеної процедури закупівлі, між Замовником та ТОВ ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ укладено договір про закупівлю від 02.06.2023 № 92-К-23 (далі – Договір), загальна вартість договору про закупівлю становила 9 493 756,08 грн. з ПДВ.
Також переможець процедури закупівлі листами від 30.05.2023 та від 31.05.2023 повідомив, що на період дії воєнного стану з 26 вересня 2022 року є зареєстрованим платником єдиного податку третьої групи із ставкою 2%.
Відповідно до зазначених листів 02.06.2023 було укладено додаткову угоду № 1 та внесено зміни до Договору в частині вартості Договору та викладено суму 9 493 756,08 гривень без ПДВ.
Крім того, відповідно до інформації наданої фахівцями електронного майданчику ДЕРЖЗАКУПІВЛІ.ОНЛАЙН, Замовник може оголосити закупівлю на очікувану вартість з ПДВ або без ПДВ. І при цьому в будь-якому тендері Переможцем може бути платник чи не платник ПДВ. Адже немає обмежень з приводу участі в тендерах платників чи не платників ПДВ.
Якщо закупівля оголошена з ПДВ – у постачальника не платника ПДВ відсутня технічна можливість подати пропозицію без ПДВ. Вже на етапі публікації договору Замовник зазначає, що укладений договір без ПДВ (листи додаються)
Враховуючи вищевказане інформуємо, що Замовник не погоджується з висновком департаменту моніторингу та перевірок закупівель державної аудиторської служби України за результатами моніторингу процедури закупівлі та в порядку, передбаченому діючим законодавством, буде ЗВЕРТАТИСЯ ДО СУДУ ЩОДО ОСКАРЖЕННЯ
Інформація про відкриття провадження та номер такого провадження Замовником буде надано додатково після отримання ухвали суду про відкриття провадження.
Дата публікації:
11.07.2023 14:15
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
fe092ecf97624a2da3eec01f628b0459
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
27.06.2023 11:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Вироби домашнього текстилю (простирадло одинарне із бязі відбіленої, наволочка верхня з клапаном із бязі відбіленої)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-09-002803-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та розрахунки із підтвердним документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
2. На підставі яких документів чи нормативно-правових актів Замовник вніс зміни в істотні умови договору від 02.06.2023 № 92-К-23 з підстави, визначеної підпунктом 6 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції від 20.04.2023.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e5600d0d6b724f10a52f7f03b2a3e682
Назва:
Інформація, документи та пояснення на запит департаменту моніторингу та перевірок закупівель Державної аудиторської служби України
Дата опублікування:
29.06.2023 13:23
Опис:
1. Закупівля постільної білизни (простирадло одинарне із бязі відбіленої та наволочка верхня з клапаном із бязі відбіленої) здійснена з метою забезпечення потреб засуджених та ув’язнених постільними речами у відповідності до вимог наказу Міністерства юстиції України від 20.02.2012 № 280/5 «Про затвердження Порядку забезпечення речовим майном та норм належності речового майна для засуджених, які відбувають покарання в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах» (зі змінами).
Технічні та якісні характеристики визначені відповідно опису та ДСТУ 3119-95 «Білизна постільна», з урахуванням вимог до транспортування та подальшого зберігання.
Потреба у предметах закупівлі визначена відповідно до норм забезпечення, які затверджені наказом Міністерства юстиції України від 20.02.2012 № 280/5, розрахунки проведено на чисельність засуджених та ув’язнених, які утримуються в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах ДКВС України, та в межах кошторисних призначень виділених на 2023 рік.
Очікувана вартість визначена згідно з Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275.
Для розрахунку очікуваної вартості використовувались ціни комерційних пропозицій швейних підприємств, відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro» та мережі Інтернет, з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют (моніторинг вартості простирадл та наволочок додається).
2. В умовах запровадження військового стану вдосконалено правове регулювання у податковій сфері, прийнято Закон України від 15.03.2022 р. № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», який передбачає можливість ФОП та юридичним особам сплачувати єдиний податок з обороту в обсязі 2% за правилами, встановленими для 3-ї групи платників єдиного податку, тобто із звільненням від податку на прибуток, ПДВ та інших платежів.
До договору від 02.06.2023 № 92-К-23 на підставі листів ТОВ «ТМ СТИЛЬ ТЕКСТИЛЬ» від 30.05.2023 № 57 та 31.05.2023 № 58 укладено додаткову угоду від 02.06.2023 № 1 (копії листів додаються).