• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єкту

Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика автоматично встановлено крок пониження 1 %, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі. Кількість - 1 послуга варто розуміти обсяг надання послуг відповідно до технічних вимог Додатку № 2 тендерної документації Місце надання послуги – пост № 1 центральна прохідна Замовника за адресою: вул. Театральна, 18, Львів, Львівська область, Україна, 79008 пост № 2 центральна прохідна Замовника за адресою: вул. Судова, 5, Львів, Львівська область, Україна, 79008

Завершена

910 708.72 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 553.54 UAH
Номер: 76567ffbea724ef8ab48e432dafb4dc7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-18-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.07.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.07.2023 16:30 - 09.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.07.2023 № 215 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.07.2023 № 215. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-08-013330-a, 08.05.2023. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» встановлено порушення вимог підпункту 1 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178. Крім того Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та ненадання документів у випадках, визначених Законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог підпункту 1 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178, порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладенні договору; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; правомірності внесеня змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Державний природознавчий музей Національної академії наук України» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-08-004015-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковану вимогу ТОВ «А1 ОХОРОНА» щодо усунення Замовником порушень при проведенні процедури закупівлі та опубліковану відповідь Замовника на таку вимогу; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ«ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» (щодо правомірності її відхилення Замовником), тендерну пропозицію ПП «ЛЕВ-2»; опублікованї в електронній системі закупівель повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях учасників ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» та ПП «ЛЕВ-2», а також опубліковані вказаними учасниками документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 19.05.2023 №1 від 22.05.2023 б/н; від 29.05.2023 б/н; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ПП «ЛЕВ-2» як переможцем документи; договір про закупівлю від 07.06.2023 №0623/ОХ; додаткову угоду від 07.06.2023 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковане при внесенні вказаним додатковою угодою змін до договору; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. За нормою частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу 19.07.2023 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит щодо надання відповідної інформації та документів, зокрема, щодо обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також надання посилання на сторінку відповідного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі. На вищевказаний запит Замовником інформація та документи опубліковані лише 25.07.2023, тобто з перевищенням терміну, визначеного Законом, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Також, у наданому поясненні Замовником зазначено, що ним здійснено розрахунок очікуваної вартості послуг з охорони об’єкту відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, з використанням цін, отриманих з відкритих джерел інформації, а саме сайту Prozorro та сайту надавачів відповідних послуг, а також відповідно до діючих тарифів та нормативів, встановлених законодавством для даного виду послуг. Проте, документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. На запит органу державного фінансового контролю щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, що Замовник не є головним розпорядником бюджетних коштів та/або розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (є одержувачем бюджетних коштів) та не зобов’язане дотримуватися вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, на Замовника не покладено додаткового обов’язку оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, про які ідеться у Постанові КМУ №710. Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної закупівлі є кошти державного бюджету. Також, відповідно до наявних у вільному публічному доступі даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Крім того, згідно з нормами частини другої статті 22 Господарського кодексу України Замовник є та суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Таким чином, на порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710 Замовником (як суб’єктом господарювання державного сектору економіки та розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів чи суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), чим порушено вимогу пункту 4-1 постанови КМУ №710. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 22.05.2023 б/н Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» (яким надано найбільш економічно вигідну цінову пропозицію) на підставі підпункту 1 пункту 41 Особливостей №1178 (учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей). Так, у вищезгаданому протокольному рішенні вказано, що відповідно до вимог Розділу 2 Додатку 1 тендерної документації, учасник підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44 Особливостей №1178 (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту) шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та, оскільки абзац чотринадцятий пункту 44 Особливостей №1178 не декларується в електронній системі закупівель – Замовник вимагає підтвердження відсутності даної підстави, а саме: щодо виконання/невиконання своїх зобовязань за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Також, у протокольному рішенні уповноваженої особи Замовника від 22.05.2023 б/н щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» зазначено, що Замовником було виявлено невідповідності у тендерній пропозиції учасника щодо підтвердження відсутності підстав, зазначених в абзаці чотринадцятому пункту 44 Особливостей №1178, та вказано на необхідність для усунення виявлених невідповідностей надати інформацію з підтвердженням абзацу чотирнадцятого пункту 44 Особливостей №1178 щодо виконання/невиконання своїх зобовязань за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. На обгрунтування підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» у протокольному рішенні уповноваженої особи Замовника від 22.05.2023 б/н зазначено, що учасником надано довідку (файл – ст. 17) та довідку (файл – ст. 17 (довідка), в яких зазначив підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, посилаючись на статтю 17 Закону, тоді як повинен був підтвердити відсутність підстав пункту 44 (абзацу чотирнадцятого) Особливостей №1178, а отже не виправив виявлені Замовником невідповідності. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до вимог Розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі учасник повинен надати підтвердження відсутності підстав, визначених у пункті 44 Особливостей №1178, зокрема, учасник процедури закупівлі повинен підтвердити відсутність підстави, вказаної в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178. При цьому, у Розділі 2 Додатку 1 тендерної документації Замовника зазначено, що спосіб такого підтвердження визначається учасником самостійно. Так, в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178 вказано, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, а учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків). Слід зазначити, що аналогічного змісту підстава міститься і у частині другій статті 17 Закону (Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків). Учасником ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» у складі тендерної пропозиції не надано підтвердження відсутності підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178. За чинною для досліджуваної процедури закупівлі редакцією норми пункту 40 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Моніторингом встановлено, що Замовником, з врахуванням не надання ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» у складі тендерної пропозиції підтвердження відсутності підстав, визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178, опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вказаного учасника (з посиланням на вимоги Розділу 2 Додатку 1 тендерної документації), а саме: надати (шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених, або нових документів) інформацію з підтвердженням абзацу чотирнадцятого пункту 44 Особливостей №1178 щодо виконання/невиконання своїх зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. На виконання вищевказаної вимоги учасником ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» опубліковано «Довідку про відсутність підстав для відмови статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (№100 від 19.05.2023, файл «ст.17.pdf»), у якій, серед іншого, учасник повідомив про відповідність вимогам статті 17 Закону, а саме вказав, що відсутні факти того, учасник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Також у вказаній довідці учасника №100 від 19.05.2023 зазначено, що учасник не мав досвіду спіпраці із Замовником даної закупівлі. Крім того, учасником ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» надано Довідку №109 від 19.05.2023 (файл «ст.17 (довідка).pdf»), у якій вказано: «Товариство з обмеженою відповідальністю «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» повідомляє про відповідність вимогам статті 17 Закону, а саме: відсутні факти того, що учасник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник не мав досвіду спіпраці із Замовником даної закупівлі.». Таким чином, не зважаючи на те, що у наданих довідках від 19.05.2023 №100 та №109 учасником ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» здійснено посилання на статтю 17 Закону, у вказаних довідках учасником підтверджено у визначений ним спосіб відсутність підстави, яка за змістом відповідає підставі у абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178. Отже, учасником ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» усунено невідповідності у тендерній пропозиції, виявлені Замовником, щодо яких було опубліковано повідомлення про усунення невідповідностей, та, зважаючи на викладену у довідках від 19.05.2023 №100 та №109 інформацію, підтверджено відсутність підстави, визначеної в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178 (у спосіб, визначений самостійно учасником відповідно до умов Розділу 2 Додатку 1 тендерної документації). Таким чином, на порушення вимог пінпункту 1 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178 Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» за невиправлення виявлених Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції (щодо вимог Розділу 2 Додатку 1 тендерної документації). З врахуванням неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» (цінова пропозиція – 312 885,12 грн) та, як наслідок, розгляду тендерної пропозиції ПП «ЛЕВ-2» (цінова пропозиція – 327 574,08 грн) та визначення його переможцем тендеру, додаткові витрати Замовника можуть розрахунково становити 14 688,96 гривень.
Період усунення порушень: 02.08.2023 16:48 - 17.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 02.08.2023 16:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015:75240000-0: Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (Послуги з охорони об’єкту) (UA-2023-05-08-013330-a) від 02 серпня 2023 року повідомляємо наступне: Щодо документального підтвердження наведеної у поясненні інформації Замовником отримано запит про надання пояснення, а саме «Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?» В свою чергу Замовником надано відповідь, що розрахунок очікуваної вартості послуг з охорони об’єкту здійснено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) з використанням цін, отриманих з відкритих джерел інформації, а саме сайту Prozorro та сайту надавачів відповідних послуг, а також відповідно до діючих тарифів та нормативів, встановлених законодавством для даного виду послуг. Визначення потреби в послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання послуги для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. Таким чином, Замовник виконав вимогу Держаудитслужби та надав інформацію, про те, яким чином здійснено розрахунок очікуваної вартості, а саме: використанням цін, отриманих з відкритих джерел інформації, а саме сайту Prozorro та сайту надавачів відповідних послуг, а також відповідно до діючих тарифів та нормативів, встановлених законодавством для даного виду послуг. А щодо документів на підставі яких здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, то в даному випадку, інформація знаходиться у відкритому доступі і вимоги, що ці документи потрібно надати, як передбачено в пункті 3 запиту «Щодо інформації (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 2 частини другої статті 41 Закону» - не було. В свою чергу додаткову надаємо Договори з сайту Prozorro на підставі яких здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту Згідно статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» ДП "ДЕРЖАВНИЙ ПРИРОДОЗНАВЧИЙ МУЗЕЙ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ" оприлюднює в електронній системі закупівель, а саме на Zakupki.prom.ua на майданчику для здійснення державних і комерційних торгів, офіційному учаснику системи публічних закупівель Prozorro, всю інформацію стосовно закупівель. Частина 4 статті 10 Закону дає можливість, а не зобов’язує (носить імперативний характер зобов’язання) замовників додатково оприлюднювати в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Відповідно до статті 8 Конституції України Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Закони мають вищу юридичну силу щодо підзаконних нормативно-правових актів. Внесення змін до постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» в частині забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель іде всупереч з вимогами закону, зокрема ч.4 ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, Замовником не порушено вимог чинного законодавства. Щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» Відповідно до пункту 3-7 Закону України «Про публічні закупівлі», установити, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Відповідно до пункту 28 Постанови 1178 (в редакції від 20.04.2023 року), У тендерній документації обов’язково зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 44 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Таким чином, Замовником в розділі 2 Додатку 1 тендерної документації, передбачено, що Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44 Особливостей (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Також, варто зазначити, що пункт 44 Особливостей передбачає, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. На відміну від частини 2 статті 17 Закону, Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. В свою чергу, Замовником на виконання вимоги пункту 40 Особливостей надано учаснику ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ» 24 години на виправлення інформації та/або документів, а саме: «Надати інформацію з підтвердженням абзацу чотирнадцятого п. 44 щодо виконання/невиконання своїх зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору». Таким чином, Замовник звернув увагу Учасника на невідповідність, проте Учасник її не виправив, а завантажив аналогічну довідку. Також, варто зазначити, що наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» передбачено вичерпний перелік формальних помилок допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Дана невідповідність не підпадає під жодний пункт Наказу. Таким чином, Замовник правомірно відхилив учасника ТОВ «ГУАРД-ОХОРОНА ОБ'ЄКТІВ». Зважаючи на Висновок про результати моніторингу процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів: ДК 021:2015:75240000-0: Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (Послуги з охорони об’єкту), порушення, які були виявлені під час проведення моніторингу (ідентифікатор UA-M-2023-07-18-000053), Уповноваженою особою було виконано висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ та проведено заходи направлені на недопущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь яких інших порушень. Зокрема, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Західним офісом Державної аудиторської служби, Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Уповноважена особа, зобов’язується в майбутньому не допускати порушень та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 07.08.2023 14:14

Запити/Пояснення