• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо (налив) ДП Євро-5 ВО, код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

1 730 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 300.00 UAH
Номер: 9d1728028df8428a87f5f6358f7437c2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-11-21-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.11.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 21.11.2023 17:26 - 13.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.11.2023 №85-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 21.11.2023 №85-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 6.UA-2023-05-08-012298-a 08.05.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, lilizakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №11781. За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178, повноти виконання рішення комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), повноти виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Іллінецького аграрного фахового коледжу (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 08 травня 2023 року №65), запитання до процедури від 08 травня 2023 року, відповідь Замовника від 09 травня 2023 року, рішення комісії АМКУ від 12 червня 2023 року №8472-р/пк-пз, тендерні пропозиції ТОВ «Сентайм Груп», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 12:48 год. 20 червня 2023 року, ТОВ «Немирів Нафтобаза», протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 19 травня 2023 року №71, від 26 травня 2023 року №73, від 16 червня 2023 року №83, від 21 червня 2023 року №85, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 27 червня 2023 року №73 (далі - Договір №73), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткові угоди від 07 липня 2023 року №1, від 10 липня 2023 року №2 (далі – Додаткова угода №2), від 31 липня 2023 року №3 (далі – Додаткова угода №3), від 17 серпня 2023 року №4 (далі – Додаткова угода №4), від 21 серпня 2023 року №5 (далі – Додаткова угода №5), від 12 вересня 2023 року №6 (далі – Додаткова угода №6), звіт про виконання договору про закупівлю, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 04 та 07 грудня 2023 року через електронну систему закупівель. Моніторинг, щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Немирів нафтобаза», якого обрано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Так, Замовником у пункті 6 Додатку №3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» тендерної документації установлено вимогу, що учасником надається лист погодження з тим, що розрахунок покупцем за товар здійснюється у національній валюті України шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок продавця протягом не менше 30-ти календарних днів після отримання партії товару. Проте, у складі пропозиції учасника ТОВ «Немирів нафтобаза», не міститься вищезазначений лист погодження. Окрім того, установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Немирів нафтобаза» не міститься довідки із зазначенням аналогічних договорів на постачання дизельного палива, організацій (замовників), із яким укладено такі договори, з адресами та контактними телефонами організацій (замовників), номерами та датами укладання договорів, сум договорів та стану їх виконання, що були укладені в 2022 році, разом з копіями таких договорів (не менше двох), що вказані у довідці та документальним підтвердженням його виконання (копія акту приймання-передавання товару або видаткової накладної, або відгуку тощо), що вимагалась пунктом 9 Додатку №3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» тендерної документації Замовника. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів) з питань, які є предметом дослідження, зокрема: яким чином учасником ТОВ «Немирів нафтобаза», якого обрано переможцем торгів, виконано вищевказані вимоги тендерної документації. На зазначений запит Замовник пояснив, зокрема, що: «…Учасник ТОВ «Немирів Нафтобаза» надав узагальнену довідку, завантажену в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за назвою: «1.3 Згода погодження умов.pdf», у якій зазначено наступне: «ТОВ «Немирів Нафтобаза» інформує даним листом про ознайомлення iз тендерною документацією по процедурi відкриті торги (з особливостями) та погоджується iз викладеними умовами та вимогами до предмета закупiвлi Дизельне паливо (налив) ДП Євро-5 ВО, код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти, Замовника - Iллiнецький аграрний фаховий коледж. На виконання вимог пункту 9 Додатку №3 тендерної документації учасник ТОВ «Немирів Нафтобаза» надав довідку про наявність в учасника досвіду виконання аналогічних за 2023 та 2020 роки. Єдина, на нашу думку, несуттєва невідповідність, що розміщені договори та інформація про них за 2023 та 2020 роки, а не за 2022 рік…» Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Постанови №1178. Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Немирів нафтобаза», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Постанови №1178, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір №73 на придбання дизельного палива (налив) ДП Євро-5 на загальну суму 1 712 535,00 грн. На дату укладання Договору №73 сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну дизельного палива, яка згідно з специфікацією (додаток №1 Договору №73) становила 32,01 грн без ПДВ (50000 л.). Умовами підпункту 2 Розділу 11. «Інші умови» Договору №73 визначено, що його істотні умови не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Постановою №1178, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Водночас, Замовником на підставі підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 до Договору №73 внесені зміни Додатковими угодами №2, №3, №4, №5, №6 в частині збільшення ціни за одиницю товару. При цьому, згідно з інформацією та документами, оприлюдненими в електронній системі закупівель та наданими Замовником на запит Управління щодо підстав для укладання вищевказаних додаткових угод Замовник надав інформацію: «…Додаткова угода №2 від 10 липня 2023 року: підстава підняття ціни за одиницю товару - Висновок Кіровоградської ТПП від 07 липня 2023 року №В-228 (середня ціна 39,90 з ПДВ без вартості доставки). Додаткова угода №3 від 31 липня 2023 року: підстава підняття ціни за одиницю товару - лист постачальника №78 від 31 липня 2023 року (додається) (згідно цієї Додаткової угоди №3 - ціна з доставкою до покупця 43,60 грн з ПДВ, коливання ціни становить 9,23%). Додаткова угода №4 від 17 серпня 2023 року: підстава підняття ціни за одиницю товару - Висновок Кіровоградської ТПП від 17.08.2023 року №В-276 (середня ціна 51,26 з ПДВ без вартості доставки) – додається. (згідно цієї Додатковою угодою №4 - ціна з доставкою до покупця 45,78 грн з ПДВ). Додаткова угода №5 від 21 серпня 2023 року: підстава підняття ціни за одиницю товару - Висновок Кіровоградської ТПП від 17 серпня 2023 року №В-276 (середня ціна 51,26 з ПДВ без вартості доставки) – додається (згідно цієї Додаткової угоди №5 - ціна з доставкою до покупця 46,80 грн з ПДВ). У Додатковій угоді №5 помилково зазначена інша підстава коливання ціни, а саме: лист постачальника №78 від 31 липня 2023 року. Додаткова угода №6 від 12 вересня 2023 року: підстава підняття ціни за одиницю товару - Висновок Кіровоградської ТПП від 17 серпня 2023 року №В-276 (середня ціна 51,26 з ПДВ без вартості доставки) – додається. (згідно цієї Додаткової угоди №6 - ціна з доставкою до покупця 49,62 грн з ПДВ)». Так, моніторингом установлено, що Додатковою угодою №2 (10 липня 2023 року) внесено зміни до Договору №73, а саме, збільшено ціну за одиницю товару до 33,60 грн/л без ПДВ та відповідно зменшено на 2244,08 літрів кількість постачання товару (з 50000 літрів до 47755,92 літрів). Підставою для укладання Додаткової угоди №2, згідно з поясненями Замовника, є експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07 липня 2023 року №В-228 (далі – Висновок №В-228). Однак, моніторингом установлено, що Висновок №В-228 містить інформацію про середню ринкову вартість дрібного гурту, без врахування вартості доставки, дизельного палива (з урахуванням ПДВ) станом на певну дату (06 липня 2023 року) та не містить інформацію про коливання ціни на дизельне паливо в період між датами укладення Договору №73 (27 червня 2023 року) та Додаткової угоди №2 (10 липня 2023 року). Додатковою угодою №3 (31 липня 2023 року) внесено зміни до Договору №73, а саме, збільшено ціну за одиницю товару до 36,33 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 2261,24 літрів кількість постачання товару (з 47755,92 літрів до 45494,68 літрів) та збільшено загальну суму Договору №73 до 1909872,16 грн з ПДВ. Для укладання Додаткової угоди №3, згідно з поясненнями Замовника, є лист ТОВ «Немирів нафтобаза» від 31 липня 2023 року №78, в якому зазначена інформація, що станом на 31 липня 2023 року ціна за один літр зросла та становить 36,33 грн без ПДВ та коливання ціни з останню декаду липня 2023 року складає становить 9,23%, що документально не підтверджує коливання ціни товару на ринку (дизельне паливо), що відбулося з моменту останнього внесення змін до Договору №73 до дати укладання Додаткової угоди №3 (31 липня 2023 року). Поряд з цим, підпунктом 2 пункту 19 Постанови №1178 визначено, що зокрема: збільшення ціни за одиницю товару не повинно призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. При цьому, Замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 при укладанні Додаткової угоди №3 підвищив ціну за одиницю товару, зменшив обсяг закупівлі та збільшив загальну суму Договору №73. Додатковою угодою № 4 (17 серпня 2023 року) внесено зміни до Договору №73, а саме, збільшено ціну за одиницю товару до 38,15 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 1329,81 літрів кількість постачання товару (з 45494,68 літрів до 44164,87 літрів) та зменшено загальну суму Договору №73 до 1909775,52 з ПДВ. Додатковою угодою №5 (21 серпня 2023 року) внесено зміни до Договору №73, а саме, збільшено ціну за одиницю товару до 39,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 406,29 літрів кількість постачання дизельного палива (з 44164,87 літрів до 43758,59 літрів) без зміни загальної вартості Договору №73. Додатковою угодою №6 (12 вересня 2023 року) внесено зміни до Договору №73, а саме, збільшено ціну за одиницю товару до 41,35 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 142,91 літрів кількість постачання товару (з 43758,59 літрів до 43615,68 літрів) без зміни загальної вартості Договору №73. Підставами для укладання Додаткових угод №4, №5 та №6 до Договору №73, згідно з поясненнями Замовника, є експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 07 липня 2023 року №В-276 (далі – Висновок №В-276). Однак, моніторингом установлено, що Висновок №В-276 містить інформацію про середню ринкову вартість дрібного гурту, без врахування вартості на АЗС на дизельне паливо (з урахуванням ПДВ) станом на певну дату (14 серпня 2023 року) та не містить інформації про коливання ціни на дизельне паливо в період між датами укладення Додаткової угоди №3 (31 липня 2023 року), Додаткової угоди №4 (17 серпня 2023 року), Додаткової угоди №5 (21 серпня 2023 року) та Додаткової угоди №6 (12 вересня 2023 року). З огляду на зазначене, Замовник без наявності документального підтвердження коливання ціни товару на ринку Додатковими угодами №2, №3, №4, №5 та №6 вніс зміни до істотних умов Договору №73, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень: 12.12.2023 17:03 - 27.12.2023 00:00
Дата публікації висновку: 12.12.2023 17:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 12 грудня 2023 року про наявність порушень законодавства у сфері закупівель, виявлених у межах проведення моніторингу закупівлі дизельного палива (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-05-08-012298-a) директором Іллінецького аграрного фахового коледжу прийнято Наказ від 13.12.2023 №117-к "Про затвердження плану заходів, направлених на недопущення встановлених порушень законодавства з питань публічних закупівель". На його виконання, помічником директора з кадрових питань розроблено відповідний план заходів та доведено його до виконавців: уповноваженої особи Кучер Н.П. та фахівця з питань публічних закупівель Ратушняк Н.О. Термін виконання заходів: з 18.12.2023 до 02.02.2024 року.
Дата публікації звіту: 19.12.2023 12:53

Запити/Пояснення