• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування (ДК 021:2015 - 45233000-9 "Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг")

Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». Мова (мови) якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська; Обсяг виконання робіт: згідно вимог тендерної документації Додатку 3

Завершена

3 682 285.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 411.42 UAH
Номер: 99c077a57046445f8133edf32c26b683
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-17-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.08.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 17.08.2023 12:46 - 08.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.08.2023 № 50-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.08.2023 № 50-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 7. UA-2023-05-05-009774-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ТЕК ЦЕНТР» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов укладеного договору законодавству установлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону, пункту 17 Особливостей, пунктів 17 та 83 Постанови № 668. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.05.2023 № 135, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, відповідність укладеного договору про закупівлю законодавству у сфері закупівель. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Головного управління житлово-комунального господарства Кропивницької міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.05.2023 № 21, тендерна пропозиція переможця приватного підприємства «ТЕК ЦЕНТР» (далі - ПП «ТЕК ЦЕНТР»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 17.05.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.05.2023 № 28, повідомлення про намір укласти договір від 18.05.2023, договір про закупівлю від 30.05.2023 № 135, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 22.08.2023, інформація з веб-сайту Кропивницької міської ради за посиланням: https://kr-rada.gov. ua/upravlinnya-gkh-20220312/publichna-informatsiya-jkh/. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника ПП «ТЕК ЦЕНТР» не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 3 до тендерної документації встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників розрахунків ціни: пояснювальної записки до договірної ціни, договірної ціни, локальних кошторисів, розрахунків вартості матеріальних ресурсів (в межах середньо-регіональних цін), розрахунків вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, розрахунків загальновиробничих витрат до локальних кошторисів. При цьому, підпунктом 1.10 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, що ціна пропозицій учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями (далі - Настанова). Також, відповідно до пункту 2.2 розділу 2 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 8 до тендерної документації) визначено, що договірна ціна обґрунтовується відповідно до вимог Настанови та згідно інших діючих нормативно-кошторисних документів. Слід відмітити, що відповідно пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Разом з тим, відповідно до пункту 5.17 розділу V Настанови визначено, що у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат) або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови. Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ТЕК ЦЕНТР» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «8. Договірна ціна») розраховані відповідно до показників Додатку № 27 Настанови (показники слугують виключно для інвесторської кошторисної документації), а не на підставі показників визначених розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу або за показниками, наведеними в Додатку 26 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 5.17 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 1.10 пункту 1 розділу ІІІ, пункту 6 розділу ІІІ, Додатку № 3 та пункту 2.2 розділу 2 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 8) тендерної документації. Також, моніторингом установлено, що учасник ПП «ТЕК ЦЕНТР» відповідно до пояснювальної записки з урахуванням норм пунктів 4.38 та 4.39 Настанови (файл «8. Договірна ціна») в ціні пропозиції для розрахунку адміністративних витрат застосував показник - 3,89, для визначення розміру кошторисного прибутку застосував показник - 7,65, при тому, що об’єкт будівництва: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» відноситься до класу наслідків (відповідальності) – СС2, для якого згідно вимог Додатків № 25 та № 27 Настанови показник для розрахунку адміністративних витрат становить - 5,06, а показник для визначення розміру кошторисного прибутку становить - 18,11, що не відповідає вимогам пунктів 4.38 та 4.39 Настанови, а відтак не відповідає вимогам підпункту 1.10 пункту 1 пункту 6 розділу ІІІ та пункту 2.2 розділу 2 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 8) тендерної документації. Відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується. При цьому, Замовником у підпункті 1.10 пункту 1 розділу ІІІ та пункті 2.1 розділу 2 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 8) до тендерної документації встановлено, що договірна ціна є динамічною. Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ПП «ТЕК ЦЕНТР» у складі ціни пропозиції (договірної ціни, файл «8. Договірна ціна») враховано кошти на покриття ризиків в розмірі 2 %, що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам підпункту 1.10 пункту 1 розділу ІІІ, пункту 6 розділу ІІІ, Додатку № 3 та пунктів 2.1, 2.2 розділу 2 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 8) до тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та/або не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «ТЕК ЦЕНТР» як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та/або не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. За результатами моніторингу питання відповідності укладеного договору про закупівлю законодавству у сфері закупівель установлено, що в укладеному між Замовником та ПП «ТЕК ЦЕНТР» договорі про закупівлю робіт від 30.05.2023 № 135, відсутні календарний графік виконання робіт та план фінансування робіт, які мають бути його невід’ємними частинами, що не відповідає вимогам пунктів 17 та 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Постанова № 668), а відтак не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей.
Період усунення порушень: 29.08.2023 16:25 - 13.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 29.08.2023 16:25

Оскарження висновку в суді

Опис: Інформація про оскарження в суді
Дата публікації: 13.09.2023 08:44
Дата відкриття провадження: 18.09.2023 00:00
Номер відкриття провадження: 340/7772/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надаємо аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу Північним офісом Держаудитслужби в Житомирській області процедури закупівлі Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування (ДК 021:2015 - 45233000-9 "Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг") (UA-2023-05-05-009774-a). За результатами моніторингу Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області 29.08.2023 р. опубліковано висновок, згідно якого, на думку Управління, встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності умов укладеного договору законодавству ймовірно установлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону, пункту 17 Особливостей, пунктів 17 та 83 Постанови № 668. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язало здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 30.05.2023 № 135, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Замовник не погоджується з вказаним висновком, вважає його необґрунтованим з наступних підстав: Щодо розрахунку адміністративних витрат у складі договірної ціни учасника закупівлі. Виготовлення кошторисної документації здійснювалося Кіровоградським відділом комплексного проектування державного підприємства Українського державного інституту з проектування об’єктів дорожнього господарства "Укрдіпродор" (Код ЄДРПОУ: 22217272), з яким укладено договір від 16.01.2023 року № 2/2538. Дана кошторисна документація пройшла експертизу у філілї ДП «Укрдержбудекспертиза» у Кіровоградській області щодо розгляду кошторисної частини документації «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» від 22.02.2023 року № 12-0008/01-23. За результатами розгляду кошторисної документації та після зняття зауважень встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проектом, складено згідно з наказом Мінрегіону від 25.06.2021 №162 «Деякі питання ціноутворення в будівництві», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за №1225/36487, та Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова). При цьому, в затвердженій та погодженій проектній документації показник для визначення в інвесторській кошторисній документації розміру адміністративних витрат будівельних організацій в розрахунку на 1 люд.год загальної кошторисної трудомісткості будівельних робіт врахований в розмірі 3,89 грн/люд.год. Відповідно до пункту 4.39 Настанови кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій призначені на відшкодування адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Перелік витрат, що враховуються показниками при обчисленні адміністративних витрат, наведено у додатку 26 цієї Настанови. В інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір адміністративних витрат визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4 та 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови). Тобто при виконанні капітального ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою застосовується показник для визначення розміру адміністративних витрат, наведений у пункті 4 таблиці Додатка 27, а саме 3,89 грн/люд.год. Тендерною документацією Замовника від учасника не вимагалось окремо надавати розрахунок розміру адміністративних витрат у складі пропозиції учасника. Врахований учасником показник адміністративних витрат, не перевищує усереднений показник, що передбачений проектною документацією. Тендерна пропозиція учасника в цій частині відповідала вимогам до предмета закупівлі та умовам тендерної документації. Надані ПП «ТЕК ЦЕНТР» розрахунки повністю відповідали вимогам тендерної документації, тому у Замовника не було підстав відхиляти цього учасника через зазначення окремого розрахунку адміністративних витрат, надання якого не вимагалося. Щодо застосування показника 7,65 для визначення кошторисного прибутку по об’єкту «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування (ДК 021:2015 - 45233000-9 "Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг"). Збірник офіційних документів та роз’яснень «Ціноутворення у будівництві» № 7 за липень 2023 р. містить наступне роз’яснення: Згідно зі статтею 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд – це характеристика рівня можливості небезпеки для здоров’я і життя людей, які знаходяться постійно або періодично перебувають на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних витрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта. Клас наслідків визначається для кожного об’єкта – будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх частин, лінійних об’єктів інженерно транспортної інфраструктури. Проектувальник розраховує клас наслідків (відповідності) кожного об’єкта під час розроблення проектної документації. Згідно з п 4.38 «Настанови з визначення вартості будівництва» розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у Додатку 25 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта) крім видів робіт, зазначених у пунктах 4,5 то 6 Додатка 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). Тобто при виконанні капітального ремонту житла, об’єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою застосовується показник для визначення розміру кошторисного прибутку, наведений у пункті 4 таблиці Додатка 25, а саме 7,65 грн./люд.год. Відповідно до статті 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що до об'єктів у сфері благоустрою населених пунктів належать: вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки. Відповідно до п 5.30 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований показник прибутку, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат. У складі цінової пропозиції наданої учасником ПП «ТЕК ЦЕНТР» прямі витрати складають 2633,63938 тис.грн., загальновиробничі витрати – 197,31720 тис.грн. Прибуток – 39,20709 тис.грн., який взагалі складає 1,4% від суми прямих і загальновиробничих витрат та відповідно є значно меншим, ніж допускається Настановою, тобто до 15%. Щодо врахування учасником у складі ціни пропозиції коштів на покриття ризиків в розмірі 2%. Відповідно до статті 42 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Пунктом 4.40. Настанови визначається наступне: Кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; 2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів. Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків. В затвердженій проектній документації показник розміру коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва, які застосовуються у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва на стадії РП враховано відповідно до таблиці 3 п. 6 «Інженерні мережі та благоустрій (у тому числі озеленення та вертикальне планування) за окремими проектами - 2%. Далі, у п.5.1. Настанови визначається, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Також у Настанові відповідно до п.5.31. у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни — не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Також, Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25 червня 2021 року № 162 затверджено Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва. Цей Порядок визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі - будівництво). Застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві є обов’язковим для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівель додатково можуть включатися кошти: на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріальних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися під час виконання проектування та експертизи; на покриття ризиків; на відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням додаткових робіт (збір вихідних даних, підготовка передпроектних матеріалів, проведення аудиту безпеки автомобільних доріг, виконання функцій замовника експертизи проектної документації тощо). Відповідно до розділу VI Настанови, при розрахунках з підрядником за динамічної договірної ціни прямі витрати при визначенні вартості виконаних робіт розраховуються на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні. Компенсація підряднику витрат, спричинених зростанням вартості матеріально-технічних ресурсів, здійснюється у складі вартості цих ресурсів за поточними цінами відповідно до умов, передбачених договором підряду. Вартість матеріальних ресурсів у складі прямих витрат при проведенні розрахунків за обсяги виконаних робіт визначається на підставі виконаних обсягів робіт, нормативних витрат матеріальних ресурсів, визначених за КНУ РЕКН, та їх уточненої вартості. Враховуючи викладене, у зазначених законодавчих актах немає прямої заборони щодо обчислення і включення до складу договірної ціни коштів на покриття ризиків. Зазначення у Настанові того, що при динамічній договірній ціні кошти на покриття ризиків не враховуються не свідчить про наявність будь-якої заборони, а вказує на недоцільність такого зазначення, оскільки в ході виконання будівельних робіт зазначені кошти на покриття ризиків не оплачуватимуться, а сторони договору не позбавлені права на проведення компенсації підряднику витрат, спричинених зростанням вартості матеріально-технічних ресурсів. Кошти, які враховані у складі договірної ціни учасника (підрядника) на покриття ризиків, як і кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, за відсутності відповідних потреб (обставин) і обґрунтувань їх використання не можуть бути пред’явлені до оплати. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Згідно з абзацом 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, у Замовника були відсутні підстави передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями для відхилення тендерної пропозиції ПП «ТЕК ЦЕНТР» на підставі вищезазначеної норми. Щодо невідповідності укладеного договору про закупівлю частині 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Так, в частині 1 статті 41 Закону зазначено, що Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. В пункті 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Таким чином договір за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України. Частиною 1 статті 628 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Частиною першою статті 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Статтею 318 Господарського кодексу України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об`єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов`язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об`єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об`єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору. Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі - Постанова № 668) істотні умови - умови договору, визнані істотними за законом і необхідні для договорів підряду в будівництві, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін досягнуто згоди. При цьому Постанова № 668 визначає, що істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об`єкта); права та обов`язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов`язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об`єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об`єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об`єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об`єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Таким чином, істотними умовами договору підряду є, поміж іншого, строки початку та закінчення робіт (будівництва об`єкта), які визначені у пункті 5.1. Договору про закупівлю, а також джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об`єкта), як це вказано у Розділі 3 Договору про закупівлю. Наявність чи відсутність календарного графіку виконання робіт та плану фінансування робіт у формі додатків до договору про закупівлю, їх публікація, жодним чином не є порушенням частини 1 статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей, оскільки зазначені істотні умови зазначені безпосередньо в самому Договорі про закупівлю. Окремо слід зазначити про неможливість виконання вимоги Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, а саме зобов’язання здійснення заходів щодо розірвання договору та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, викладених у висновку. За результатами проведених відкритих торгів Головним управлінням житлово-комунального господарства Кропивницької міської ради укладено договір про закупівлю робіт з ПП «ТЕК ЦЕНТР», яке було єдиним учасником процедури закупівлі. Договір про закупівлю робіт від 30.05.2023 року №135 є чинним, фінансується та виконується. При цьому звертаємо увагу, що строк дії договору встановлено до 31.12.2023, але у будь-якому випадку до повного виконання Виконавцем своїх зобов`язань за Договором. Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України, якою визначені підстави для зміни або розірвання договору, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. ПП «ТЕК ЦЕНТР» зобов’язання за договором про закупівлю робіт виконує належним чином, підстави для розірвання договору в односторонньому порядку відсутні. Ні чинне законодавство України ні укладений договір про закупівлю робіт не містить такої підстави для розірвання договору як висновок Держаудитслужби. Враховуючи, що процедура закупівлі була проведена Замовником з дотримання вимог Закону, просимо переглянути рішення щодо наявності порушення законодавства у сфері закупівель.
Дата публікації звіту: 04.09.2023 13:25

Запити/Пояснення