-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дороги вул. Грабовецька в с. Дуліби Стрийського району Львівської області
Завершена
11 363 388.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 56 816.94 UAH
мін. крок: 0.5% або 56 816.94 UAH
Номер:
c3cce4313bd843c7abb508f076a71e38
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-15-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.08.2023 00:00
Період моніторингу:
15.08.2023 12:55 - 06.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.08.2023 № 221
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олексій КОРОЛЬ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2023-05-04-014537-a 04.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «БРАТИ» встановлено недотримання пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922- VIII та підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 20.04.2023 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.05.2023 № б/н, зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.05.2023, протокол розкриття від 17.05.2023, тендерну пропозицію ТОВ «БРАТИ» (далі – Переможець), протокол уповноваженої особи щодо визначення переможця від 23.05.2023 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю
від 23.05.2023, договір від 06.06.2023 № 30, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 18.08.2023.
Моніторингом встановлено, що Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію єдиного учасника даних торгів - ТОВ «БРАТИ», з ціною 10 690 525,54 гривень.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 ТД установлено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема, інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 до ТД, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Замовник установив вимогу, щодо надання довідки у повній відповідності із формою Таблиці щодо наявності, необхідної для виконання технічної специфікації (технічного завдання), техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо. Крім того, Замовник наголошує, що у разі оренди/лізингу/надання послуг машин, механізмів та техніки, учасник в складі тендерної пропозиції надає оригінал чинного договору оренди/лізингу/надання послуг тощо (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/договорами за наявності таких) дійсний та чинний, протягом всього строку виконання договору про закупівлю або містить умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (надання послуг) та оригінали/завірені копії свідоцтв про реєстрацію авто на кожну одиницю, вказану учасником в довідці.
На виконання зазначеної вище вимоги Замовника, Переможець у складі тендерної пропозиції надає Інформацію про наявність техніки від 08.05.2023 № Б-96 (далі – Довідка МТБ), відповідно до пунктів 9-11 якої зазначено, зокрема:
9. Автогрейдер – ДЗ-143 – 1 од.;
10. Каток дорожній – BW-144 AD – 1 од.,
11. Каток дорожній – ДА-30 – 1 од.
Разом з тим, на підтвердження права користування зазначеною вище технікою, Переможець надає Договір про надання послуг від 07.04.2023 № 07/04/2023, відповідно до умов якого, встановлено, зокрема: Замовник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Брати» в особі директора Макух Ірини Степанівни, Виконавець: ТзОВ «Дорсервіс» в особі директора Алексаняна Армена Гулверлвича.
При цьому, на виконання вимоги Замовника, щодо надання оригіналів/завірених копій свідоцтв про реєстрацію авто на кожну одиницю, вказану учасником в довідці, ТОВ «БРАТИ» у складі тендерної пропозиції надає свідоцтва про реєстрацію машин від 24.07.2006 Серія АБ № 357981, від 08.08.2003 Серія АА № 038266 та від 14.04.2004 Серія АБ № 111182, згідно з якими власником вказаної вище техніки є Суб’єкт підприємницької діяльності фізична особа (СПД ФО) Амірханян Едуард (Едік) Грачикович.
Зважаючи на викладене вище, надані свідоцтва про реєстрацію машин не є підтвердженням інформації викладеної у Договорі про надання послуг від 07.04.2023 № 07/04/2023, адже не можуть підтвердити правомочність ТОВ «Дорсервіс» користуватися/розпоряджатися/надавати послуги зазначеною вище технікою, чим, відповідно, не дотримано вимоги пункту 1 Додатку 2 до ТД.
Також слід зазначити, що умовами пункту 5 Додатку № 2 до ТД передбачено, що учасник має підтвердити відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання робіт підвищеної небезпеки (зокрема, але не виключно: роботи в шурфах, траншеях; земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2м або в зоні розташування підземних комунікацій, зварювальні роботи) шляхом надання Дозволу та/або декларації відповідності, відповідно до чинного законодавства.
Так, відповідно до наданих Переможцем у складі договірної ціни відомостей ресурсів до локальних кошторисів, зазначено про виконання робіт Краном на автомобільному ходу (МАЗ КС 35715), який є у власності ТОВ «БРАТИ» на підставі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу від 30.04.2021 СХА № 001785.
Відповідно до Постанови КМУ від 03.02.2021 № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» вантажопідіймальні крани і машини входять до Групи А Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Однак, Переможець у складі своєї тендерної пропозиції надав Лист-пояснення від 08.05.2023 № Б-97, у якому зазначив: на даний час ТОВ «БРАТИ» уже провело експертизу, отримало позитивний висновок щодо додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки та звернулося в органи Держпраці щодо одержання дозволу на експлуатацію зазначеної машини (Автокран МАЗ КС 35715). Проте, видача дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки на період воєнного стану призупинена.
При цьому, згідно з Постановою КМУ від 03.02.2021 № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» установлено, що на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування.
З огляду на те, що Переможець прямо повідомив Замовника про відсутність дозвільної документації на право експлуатації машини «Кран на автомобільному ходу (МАЗ КС 35715)», але натомість включив зазначену техніку до переліку матеріально-технічної бази, а також зазначив про виконання робіт такою машиною у складі кошторисної документації, тендерна пропозиція ТОВ «БРАТИ» не відповідає вимогам пункту 5 Додатку № 2 до ТД.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БРАТИ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам до учасника процедури закупівлі установленим статтею 16 цього Закону № 922-VIII.
Крім того, відповідно до пункту 2 Додатку 3 до ТД (Технічні вимоги), учасник має підтвердити відповідність своєї пропозиції технічним та якісним вимогам до предмету закупівлі наступними документами, зокрема: гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику виконати роботи (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни встановлені замовником, а також необхідно зазначити що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції, будуть відповідати вимогам проектів ДБН, ДСТУ та іншим нормативно-правовим актам у сфері будівництва, із зазначенням гарантійних строків експлуатації об’єкта (зазначити термін не менший чим в проекті договору).
Так, на виконання зазначеної вище вимоги Замовника, Переможець надає Гарантійний лист від 08.05.2023 № Б-87, у якому відсутня інформація щодо гарантійних строків експлуатації об’єкта, чим, відповідно, не дотримано вимоги пункту 2 Додатку 3 до ТД (Технічні вимоги).
До того ж, відповідно до пункту 2 Додатку 3 до ТД, Замовник установив вимогу, щодо надання учасником сканованої копії оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником матеріалів відповідно до технічного завдання, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі. Крім того, Замовник наголошує, що учасник гарантує якість та відповідність встановленим нормам матеріалів, а саме: при формуванні тендерної пропозиції, згідно технічного завдання, учасники повинні надати відповідне документальне підтвердження відповідності запропонованих матеріалів: документ, який підтверджує, що матеріали відповідають екологічним (санітарним, епідеміологічним) нормам, затвердженим у встановленому законодавством порядку, а також надати прайс (цінову пропозицію) на запропоновані матеріали, затверджений (ні) виробником чи його офіційним представником.
На виконання зазначених вище вимог Замовника, Переможець у складі тендерної пропозиції надає листи виробників (постачальників) бетонних виробів, ФЕМ, піску, щебенево-піщаних сумішей, прайс-листи на такі матеріали, а також долучає відповідне документальне підтвердження відповідності запропонованих матеріалів екологічним (санітарним, епідеміологічним) нормам, затвердженим у встановленому законодавством порядку.
Однак, умовами технічного завдання Замовника передбачено, крім іншого, установлення дорожніх знаків, а також нанесення дорожньої розмітки. Варто зазначити, що Переможцем у складі тендерної пропозиції не надано жодного документу, з вище перелічених, на підтвердження поставки матеріалів, необхідних для виконання вказаних робіт/ надання послуг, а також на відповідність таких матеріалів (фарба для розмітки дорожньої, розчинник, щитки та стояки металеві дорожніх знаків тощо) екологічним (санітарним, епідеміологічним) нормам, затвердженим у встановленому законодавством порядку, чим, відповідно, не дотримано вимоги пункту 2 Додатку 3 до ТД.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, в порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БРАТИ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір на суму 10 690 525,54 гривень.
Період усунення порушень:
08.09.2023 16:37 - 23.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.09.2023 16:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник здійснив усі необхідні дії для усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема дії щодо припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, звернувшись до Підрядника з проханням розірвати Договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України листом від 15.09.2023 року №511-вх, а отже усунув порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у висновку.
Дата публікації звіту:
15.09.2023 16:47
Запити/Пояснення
Номер:
6b1aeac1b9ed4004846ff0141b55c99d
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
17.08.2023 09:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є капітальний ремонт дороги вул. Грабовецька в с. Дуліби Стрийського району Львівської області, замовником якої є Грабовецько-Дулібівська сільська рада Стрийського району Львівської області, (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-04-014537-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Також надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f8b3b39b0af84d2e90f95fb136e00bf9
Назва:
Пояснення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість
Дата опублікування:
18.08.2023 14:38
Опис:
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Капітальний ремонт дороги вул. Грабовецька в с. Дуліби Стрийського району Львівської області (UA-2023-05-04-014537-a)» здійснено на підставі розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації на даний об’єкт, експертного звіту №112.1209.23 від 20.04.2023 року (рішення виконавчого комітету Грабовецько-Дулібівської сільської ради №58 від 26 квітня 2023 року «Про затвердження проектно-кошторисної документації та експертного звіту на «Капітальний ремонт дороги вул. Грабовецька в с. Дуліби Стрийського району Львівської області»), Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво від 08.11.2021 року) (зі змінами).
Обгрунтування розміру витрат на закупівлю робіт «Капітальний ремонт дороги вул. Грабовецька в с. Дуліби Стрийського району Львівської області (UA-2023-05-04-014537-a)» здійснено на підставі рішення сесії Грабовецько-Дулібівської сільської ради від 02 березня 2023 р. №620 «Про затвердження Програми соціально-економічного та культурного розвитку Грабовецько-Дулібівської сільської територіальної громади на 2023 рік» (зі змінами: рішення №724 від 09 травня 2023 р.), де заплановано кошти на 2023-2024 роки у сумі 11 658 104,00 грн. з ПДВ на «Капітальний ремонт дороги вул. Грабовецька в с. Дуліби Стрийського району Львівської області», а обсяг фінансування на 2023 рік складає 3 800 000,00 грн.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво від 08.11.2021 року) (зі змінами), а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року 3301.» та проектно-кошторисної документації.
На момент затвердження річного плану закупівель слід керуватися чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Надаємо посилання на сторінку вебсайту Грабовецько-Дулібівської сільської ради, де розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Капітальний ремонт дороги вул. Грабовецька в с. Дуліби Стрийського району Львівської області (UA-2023-05-04-014537-a)», розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://gd-gromada.gov.ua/news/1683619625/