-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин марки А-95 (талони), дизельне паливо (талони))»
Завершена
350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Номер:
5e456ddaa3404c48bc249da413f066b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-06-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2023 00:00
Період моніторингу:
06.06.2023 14:04 - 28.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.06.2023 № 138
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 05.06.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 05.06.2023 № 138
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
18 UA-2023-05-04-009367-a 04.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Постанови №1178.
За результатами моніторингу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформацій̈ про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону та Особливостей; розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2023 року
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформацій̈ про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості, Постанова №1178); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію відкритих торгів на закупівлю Комунальним некомерційним підприємством Харківської обласної ради «Обласна дитяча інфекційна лікарня», (далі – КНП «ОДІЛ» Замовник) ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти (бензин марки А-95 (талони), дизельне паливо (талони))», затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.05.2023, протокол розкриття тендерних пропозиції від 12.05.2023 року; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД САН ОЙЛ» (далі – ТОВ «ТД САН ОЙЛ», Учасник, переможець); повідомлення про намір укласти договір від 12.05.2023 року; договір № ТД-5834 про закупівлю товарів від 22.05.2023 з ТОВ «ТД САН ОЙЛ» (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 08.06.2023 року.
За результатами моніторингу встановлено, що вимогами абзацу першого пункту 28 Постанови № 1178 передбачено складання тендерної документації відповідно до статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Водночас, вимогами пункту 17 частини другої статті 22 Закону передбачено зазначення у тендерній документації прізвища, ім’я та по батькові, посади та електронної адреси однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Згідно пункту 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) – службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Крім того, у Національному класифікаторі України «Класифікатор професій ДК 003:2010», затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327 із змінами, така посада як «уповноважена особа» відсутня.
Проте, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 04.05.2023 не містить у собі інформації щодо посади посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Зазначене є порушенням вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та вимог пункту 28 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
26.06.2023 16:55 - 11.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.06.2023 16:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Північно-східного офісу Держаудитслужби, повідомляємо, що 28.06.2023 року медичним директором КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНА ДИТЯЧА ІНФЕКЦІЙНА КЛІНИЧНА ЛІКАРНЯ» Світланою ТКАЧЕНКО була проведена нарада, щодо розгляду результатів Висновку. На нараді були присутні заступник генерального директора з економічних питань Наталія БУРЯК, головний бухгалтер Олена БЄЛАШ та уповноважена особа з публічних закупівель, - заступник головного бухгалтера, Олена МОСКОВА. На нараді були розглянути результати проведеного моніторингу, обговорені причини допущенних порушень, проведена роз’яснювальна робота з уповноваженою особою, щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо недопущення в подальшому порушень чинного законодавства в сфері публічних закупівель, вказано уповноваженой особі Олені МОСКОВІЙ на необхідність неухильного дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Дата публікації звіту:
28.06.2023 16:13
Запити/Пояснення
Номер:
439ce01095774d20b4ab775fcf6ce4d3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.06.2023 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів (код ДК 021:2015: 33600000-6 - Нафта і дистиляти (бензин марки А-95 (талони), дизельне паливо (талони))» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-05-04-009367-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином виконано п. 11 Додатку 2 Тендерної документації, яким передбачено, що для підтвердження можливості отримання Товару з партнерських АЗС учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції оригінал листа від власника (ків) чи операторів кожної АЗС, вказаних у довідці як партнерських, виданий учаснику, не пізніше дати оголошення про проведення цих торгів, про гарантійний та безперебійний відпуск палива по талонам зразка, запропонованого учасником (лист повинен містити зразки талонів (лицьову та зворотну сторону). На оригінал листа накладається кваліфікований (КЕП)/удосконалений (УЕП) електронний підпис уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП/УЕП.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
48037a276ac04cd99b5e63173283397b
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України ID моніторингу UA-M-2023-06-06-000031
Дата опублікування:
08.06.2023 16:01
Опис:
Уважно вивчивши Запит на надання пояснень від 07.06.2023 15:27, повідомляємо наступне:
Згідно з Додатком 2 Тендерної документації:
10. Для підтвердження можливості отримання Товару з власної чи орендованої АЗС учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції оригінал/копію ліцензії, виданої на ім’я учасника, на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника.
11. Для підтвердження можливості отримання Товару з партнерських АЗС учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції оригінал листа від власника (ків) чи операторів кожної АЗС, вказаних у довідці як партнерських, виданий учаснику, не пізніше дати оголошення про проведення цих торгів, про гарантійний та безперебійний відпуск палива по талонам зразка, запропонованого учасником (лист повинен містити зразки талонів (лицьову та зворотну сторону). На оригінал листа накладається кваліфікований (КЕП)/удосконалений (УЕП) електронний підпис уповноваженої особи, що його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП/УЕП.
Вимоги, вказані в п. 10 та п. 11 Додатку 2 Тендерної документації взаємо виключають одна одну. Тобто, при виконанні Учасником вимог п. 10 – виконання п. 11 не є необхідним та обов’язковим.
Оскільки Замовник розділяє поняття «власна», «орендована» та «партнерська» АЗС, та щодо кожного права користування АЗС встановлює визначені та вичерпні вимоги для підтвердження можливості отримання Товару.
Обґрунтовуючи вищенаведену диференціацію слід навести положення РЕКОМЕНДАЦІЙ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ № 17-рк від 09 квітня 2020 р. (далі - Рекомендації), а саме, що стосуються НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПРОЦЕДУРИ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ВИСОКООКТАНОВИХ БЕНЗИНІВ, ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛИВА, МАЗУТУ ТА СКРАПЛЕНОГО ГАЗУ.
Згідно п. 28 Рекомендацій:
Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.
Задля уникнення звуження кола потенційних учасників аукціону, що призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази (партнерські АЗС) Замовником було внесено пункт 11 Додатку 2 до Тендерної документації.
Згідно п. 36 Рекомендацій:
Оскільки продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, у таких суб’єктів господарювання відсутні ліцензії на здійснення діяльності з роздрібної торгівлі пальним. При цьому відпуск нафтопродуктів здійснюється через партнерські АЗС інших суб’єктів господарювання, які мають відповідні ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.
Таким чином, Антимонопольний комітет України чітко відмежовує використання Учасником партнерських АЗС, коли в Учасника відсутні ліцензії на здійснення діяльності з роздрібної торгівлі пальним, і саме для цієї категорії Учасників, застосовується п. 11 Додатку 2 Тендерної документації.
В нашому випадку ТОВ "ТД "САН ОЙЛ" (далі – Учасник) надав у складі тендерної пропозиції договори оренди (файли «Договір оренди Блек Ренталс (Ландау, 12кв).pdf», «Договір оренди Граунд Енерджи (Харьков+обл).pdf») та ліцензії, виданої на ім’я учасника, на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС (файли «Лицензія АЗС 142.pdf», «Лицензія АЗС 144.pdf», «Лицензія АЗС 146.pdf» чим підтвердив, що відпуск нафтопродуктів буде здійснюватись з орендованої АЗС, та виконав п. 10 Додатку до Тендерної документації.
Отже, позиція Замовника в тому, що Учасник повністю підтвердив можливість отримання Товару з орендованих АЗС.
Крім цього у складі тендерної пропозиції Учасника не було надано підтвердження того, що будуть використовуватись партнерські АЗС, тому виконання п. 11 Додатку до Тендерної документації не стосується Учасника та є непотрібним.