-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт зовнішньої мережі теплопостачання для забезпечення мікроклімату приміщень з перебуванням внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб у будівлі Сколівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 Сколівської міської ради
Завершена
7 090 454.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 70 904.55 UAH
мін. крок: 1% або 70 904.55 UAH
Номер:
41983470d98c4467a4be20c461ef7ae5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-08-16-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.08.2023 00:00
Період моніторингу:
16.08.2023 14:59 - 07.09.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.08.2023 № 229
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.08.2023 № 229.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-05-03-013894-a, 03.05.2023. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, пункту 7 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, пункту 7 частини другої статті 21 Закону при заповненні оголошення про проведення відкритих торгів, вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації.
Крім того, внести зміни до умов укладеного договору про закупівлю, виключивши з нього посилання на нечинні державні стандарти (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 вересня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради на 2023 рік (UA-P-2023-05-03-004183-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ПП «КОМФОРТГРУП»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПП «КОМФОРТГРУП» та опубліковані документи вказаним учасником на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №15 від 16.05.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПП «КОМФОРТГРУП» як переможцем тендеру документи; договір №48 від 23.05.2023; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Зокрема, за нормою пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати за закупівлею.
В опублікованому Замовником оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі вказано наступні умови оплати: післяоплата 100 відсотків протягом 30 календарних днів після виконання робіт.
Моніторингом встановлено, що за умовами пункту 4.1 Проєкту договору, що міститься в Додатку №6 до тендерної документації, розрахунки проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом 30-ти календарних днів після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), рахунку на оплату, шляхом проміжних платежів, та тільки в межах бюджетних призначень та при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту.
Поряд з цим, у пункті 4.4 вищевказаного Проєкту договору вказано, що кінцеві розрахунки здійснюються у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором (контрактом) робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката, в тому числі щодо пускових комплексів та черг, згідно належно оформлених актів виконання робіт (Форма КБ-2в), довідок (Форма КБ-3) та рахунків на оплату, а у пункті 4.12 – що Замовник здійснює оплату робіт Підряднику на підставі виставленого рахунку та акту виконаних робіт на умовах відстрочки платежу на термін 35 календарних днів з моменту виконання робіт.
Однак, зазначені вище умови щодо кінцевих розрахунків та відстрочки платежу не зазначені в опублікованому Замовником оголошенні про проведення досліджуваної процедури, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
За нормами абзаців шостого та восьмого пункту 28 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 у тендерній документації обов’язково зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
В абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178 вказано, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у випадках, визначених у підпунктах 1 – 12 цього пункту, та може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
При цьому, згідно з абзацом шістнадцятим пункту 44 Особливостей №1178 учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі (пункт 5 розділу ІІІ та Додаток №3) наведено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей №1178, та вказано, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44 Особливостей №1178 шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції шляхом заповнення відповідних електронних полів, визначених адміністратором електронної системи закупівель і реалізованих в електронній системі закупівель.
Проте, в електронній системі закупівель відсутні (не реалізовані електронні поля щодо підтвердження відсутності підстав, наведених у абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178.
Одночасно, відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника.
Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №116, оператор електронного майданчика повинен забезпечити для усіх користувачів на безоплатній основі рівний доступ до інформації про закупівлі, інформаційну підтримку, забезпечити для учасників надання можливості учаснику управляти документами, які були створені на одному авторизованому/попередньо авторизованому електронному майданчику, в разі перереєстрації учасника на іншому; безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу, зокрема забезпечити можливість прийняття, обробки і обміну документами та інформацією про здійснення закупівлі між авторизованим/попередньо авторизованим електронним майданчиком та веб-порталом Уповноваженого органу; можливість подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції з використанням електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісами), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету.
Таким чином, Замовником у тендерній документації не визначено для учасників можливого способу підтвердження відсутності підстав для відхилення, наведених в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Також, відповідно до норм пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Одночасно, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у Додатку №6 тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі міститься Проєкт договору про закупівлю, в умовах якого здійснено посилання на державні стандарти, не чинні на час проведення закупівлі.
Так, у пункті 3.2 Проєкту договору зазначено, що коригування твердої ціни відбувається лише у випадках, передбачених законодавством, що регулює сферу державних закупівель, Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 та цим договором, а у пункті 4.3 – що керуючись нормами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» Замовник зазначає, що незалежно від виду договірної ціни та способів взаєморозрахунків при виявлені у кошторисах виконаних робіт (примірні форми № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та №КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», які були оформлені та оплачені у попередні періоди) безперечних помилок та порушень чинного порядку визначення вартості будівництва загальна вартість виконаних підрядних робіт підлягає уточненню з моменту виявлення зазначених помилок з урахуванням термінів позовної давності згідно з законодавством України.
Однак, наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затверджено Настанову з визначення вартості будівництва (яка визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення в будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування та є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії) та скасовано низку документів з ціноутворення в будівництві, зокрема ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником включено до неї інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, чим порушено норми абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що в укладеному між Замовником та ПП «КОМФОРТГРУП» договорі №48 від 23.05.2023 у пунктах 3.2 та 4.12 також визначено відповідні умови щодо коригування договірної ціни та її уточнення у разі виявлення помилок з посиланням на нечинний ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Період усунення порушень:
04.09.2023 15:47 - 19.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.09.2023 15:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
І Н Ф О Р М А Ц І Я
про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель,
викладених у висновку
(в порядку абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»)
03 травня 2023 року відділом освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради (надалі – Замовник) було оприлюднено інформацію про закупівлю – оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-03-013894-a). Предмет закупівлі – Капітальний ремонт зовнішньої мережі теплопостачання для забезпечення мікроклімату приміщень з перебуванням внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб у будівлі Сколівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 Сколівської міської ради (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація). Очікувана вартість предмета закупівлі – 7 090 454, 80 гривень з ПДВ.
23 травня 2023 року відділом освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради на підставі проведеної закупівлі укладено договір № 48 із переможцем ПП «Комфортгруп» ФОП Поронюк Б.Ю. на суму 6 962 479,37 гривень без ПДВ.
В період з 16 серпня 2023 року по 04 вересня 2023 року Західним офісом Державної аудиторської служби проведено моніторинг вказаної закупівлі.
За результатами проведеного моніторингу Держаудитслужбою встановлено:
«Висновок
Дата публікації висновку:
4 вер 15:47
Період публікації висновку про результати:
4 вер 15:47 – 19 вер 00:00
Наявність порушень:
Так
Тип порушень:
Встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї
Встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 вересня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради на 2023 рік (UA-P-2023-05-03-004183-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ПП «КОМФОРТГРУП»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ПП «КОМФОРТГРУП» та опубліковані документи вказаним учасником на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника №15 від 16.05.2023; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПП «КОМФОРТГРУП» як переможцем тендеру документи; договір №48 від 23.05.2023; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. Зокрема, за нормою пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати за закупівлею. В опублікованому Замовником оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі вказано наступні умови оплати: післяоплата 100 відсотків протягом 30 календарних днів після виконання робіт. Моніторингом встановлено, що за умовами пункту 4.1 Проєкту договору, що міститься в Додатку №6 до тендерної документації, розрахунки проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом 30-ти календарних днів після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), рахунку на оплату, шляхом проміжних платежів, та тільки в межах бюджетних призначень та при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту. Поряд з цим, у пункті 4.4 вищевказаного Проєкту договору вказано, що кінцеві розрахунки здійснюються у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором (контрактом) робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката, в тому числі щодо пускових комплексів та черг, згідно належно оформлених актів виконання робіт (Форма КБ-2в), довідок (Форма КБ-3) та рахунків на оплату, а у пункті 4.12 – що Замовник здійснює оплату робіт Підряднику на підставі виставленого рахунку та акту виконаних робіт на умовах відстрочки платежу на термін 35 календарних днів з моменту виконання робіт. Однак, зазначені вище умови щодо кінцевих розрахунків та відстрочки платежу не зазначені в опублікованому Замовником оголошенні про проведення досліджуваної процедури, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. За нормами абзаців шостого та восьмого пункту 28 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 у тендерній документації обов’язково зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. В абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178 вказано, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у випадках, визначених у підпунктах 1 – 12 цього пункту, та може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. При цьому, згідно з абзацом шістнадцятим пункту 44 Особливостей №1178 учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі (пункт 5 розділу ІІІ та Додаток №3) наведено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей №1178, та вказано, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44 Особливостей №1178 шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції шляхом заповнення відповідних електронних полів, визначених адміністратором електронної системи закупівель і реалізованих в електронній системі закупівель. Проте, в електронній системі закупівель відсутні (не реалізовані електронні поля щодо підтвердження відсутності підстав, наведених у абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178. Одночасно, відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється учасником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника. Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №116, оператор електронного майданчика повинен забезпечити для усіх користувачів на безоплатній основі рівний доступ до інформації про закупівлі, інформаційну підтримку, забезпечити для учасників надання можливості учаснику управляти документами, які були створені на одному авторизованому/попередньо авторизованому електронному майданчику, в разі перереєстрації учасника на іншому; безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу, зокрема забезпечити можливість прийняття, обробки і обміну документами та інформацією про здійснення закупівлі між авторизованим/попередньо авторизованим електронним майданчиком та веб-порталом Уповноваженого органу; можливість подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції з використанням електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісами), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету. Таким чином, Замовником у тендерній документації не визначено для учасників можливого способу підтвердження відсутності підстав для відхилення, наведених в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Також, відповідно до норм пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Одночасно, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що у Додатку №6 тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі міститься Проєкт договору про закупівлю, в умовах якого здійснено посилання на державні стандарти, не чинні на час проведення закупівлі. Так, у пункті 3.2 Проєкту договору зазначено, що коригування твердої ціни відбувається лише у випадках, передбачених законодавством, що регулює сферу державних закупівель, Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 та цим договором, а у пункті 4.3 – що керуючись нормами ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» Замовник зазначає, що незалежно від виду договірної ціни та способів взаєморозрахунків при виявлені у кошторисах виконаних робіт (примірні форми № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та №КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», які були оформлені та оплачені у попередні періоди) безперечних помилок та порушень чинного порядку визначення вартості будівництва загальна вартість виконаних підрядних робіт підлягає уточненню з моменту виявлення зазначених помилок з урахуванням термінів позовної давності згідно з законодавством України. Однак, наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затверджено Настанову з визначення вартості будівництва (яка визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення в будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування та є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії) та скасовано низку документів з ціноутворення в будівництві, зокрема ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником включено до неї інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, чим порушено норми абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Слід зазначити, що в укладеному між Замовником та ПП «КОМФОРТГРУП» договорі №48 від 23.05.2023 у пунктах 3.2 та 4.12 також визначено відповідні умови щодо коригування договірної ціни та її уточнення у разі виявлення помилок з посиланням на нечинний ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, пункту 7 частини другої статті 21 Закону при заповненні оголошення про проведення відкритих торгів, вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації. Крім того, внести зміни до умов укладеного договору про закупівлю, виключивши з нього посилання на нечинні державні стандарти (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013). Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Висновок про наявність чи відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, пункту 7 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.»
Щодо висновку моніторингу можемо пояснити наступне:
1) На виконання висновку Держаудитслужби, щодо порушення Замовником норм пункту 7 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 3 і 26 Особливостей № 1178, нами внесено зміни до Договору № 48 від 23.05.2023, якими проведено у відповідність пункти Договору щодо Оголошення про проведення закупівлі про умови оплати за закупівлею (Додаткова угода № 2 від 08.09.2023).
Крім цього, на виконання Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері державних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу Держаудитслужби, керівництвом відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради Сомар І.М. щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 7 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктів 3 і 26 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, при заповненні оголошення про проведення відкритих торгів.
2) Згідно з висновком Держаудитслужби: «Замовником у тендерній документації не визначено для учасників можливого способу підтвердження відсутності підстав для відхилення, наведених в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178».
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 (чинних на момент оголошення закупівлі): «У тендерній документації обов’язково зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.»
Відповідно до пункту 44 Особливостей №1178 (чинних на момент оголошення закупівлі): «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.»
У пункті 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовником зазначено: «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого пункту 44 Особливостей), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого пункту 44 Особливостей), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 44 Особливостей.», що повністю відповідає змісту пункту 44 Особливостей №1178 (чинних на момент оголошення закупівлі), у зв’язку з чим не можна стверджувати, що тендерна документація складена Замовником не у відповідності із вимогами закону.
Таким чином, виходячи зі змісту положення, зазначеного у пункті 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, можна прийти до висновку, що способом підтверження відсутності підстав для відмови в участі учаснику закупівлі у відкритих торгах відповідно до абзацу чотирнадцятого пункту 44 Особливостей (чинних на момент оголошення закупівлі) є будь-які документи, що підтверджують відсутність вище вказаних підстав, що і є інформацією про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Крім цього, на виконання Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері державних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу Держаудитслужби, керівництвом відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради Сомар І.М. щодо недопущення в подальшому порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктів 3 і 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, при складанні тендерної документації.
3) На виконання висновку Держаудитслужби, щодо порушення Замовником норм абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пунктів 3 і 28 Особливостей № 1178, нами внесено зміни до Договору № 48 від 23.05.2023, якими виключено із Договору посилання на нечинні державні стандарти (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) (Додаткова угода № 2 від 08.09.2023).
Крім цього, на виконання Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері державних закупівель, викладених у Висновку про результати моніторингу Держаудитслужби, керівництвом відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженою особою відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради Сомар І.М. щодо недопущення в подальшому порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктів 3 і 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, при складанні тендерної документації.
Таким чином, Замовник усунув порушення законодавства у сфері державних закупівель, викладених у Висновку моніторингу, проведеного Держаудитслужбою.
Відповідно до частини 9 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі”: « У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку».
Дата публікації звіту:
11.09.2023 12:25
Запити/Пояснення
Номер:
37ee97e4308f41cb8d9b5ad81f7f23f2
Назва:
Пр надання пояснеь
Дата опублікування:
17.08.2023 17:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2023-05-03-013894-a, яка проводилась Відділом освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b4f9805e25e447538d1d38c65af73289
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
21.08.2023 17:30
Опис:
03 травня 2023 року відділом освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради (надалі – Замовник) було оприлюднено інформацію про закупівлю – оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-03-013894-a). Предмет закупівлі – Капітальний ремонт зовнішньої мережі теплопостачання для забезпечення мікроклімату приміщень з перебуванням внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб у будівлі Сколівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 Сколівської міської ради (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація). Очікувана вартість предмета закупівлі – 7 090 454,8 гривень з ПДВ.
На запит Західного офісу Держаудитслужби пояснюю наступне:
1). 17 березня 2023 року відділом освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради з метою забезпечення мікроклімату приміщень з перебуванням внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб у будівлі Сколівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 Сколівської міської ради було визначено необхідність проведення капітального ремонту зовнішньої мережі теплопостачання, у зв’язку з чим виникла необхідність у проведенні закупівлі.
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі розроблені відповідно до Кошторисної документації, виготовленої ТОВ «Макро-Будомат», на підставі Договору № 20 від 30.09.2022, яка підтверджена Експертним звітом (позитивним), на підставі Договору № 1188/22 від 04.11.2022.
Також 03 травня 2023 року внесено зміни до річного плану закупівель у 2023 році відділом освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради.
Розрахунок очікуваної вартості зазначеної закупівлі було складено на підставі Кошторисної документації, виготовленої ТОВ «Макро-Будомат», на підставі Договору № 20 від 30.09.2022, яка підтверджена Експертним звітом (позитивним), на підставі Договору № 1188/22 від 04.11.2022, та розміру бюджетного призначення на дану закупівлю, відповідно до розрахунку до кошторису на 2023 рік, яка становить 7 090 454,8 (сім мільйонів дев’яносто тисяч чотириста п’ятдесят чотири гривні вісімдесят копійок) гривень з ПДВ.
2). Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та розміру бюджетного призначення оприлюднено 05 травня 2023 року на веб-сайті відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради (посилання на сторінку веб-сайту: https://skole.osv.org.ua/).
Додаток:
- інформаційний лист інженера відділу освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради про потребу у закупівлі;
- річний план закупівель (зміни) у 2023 році відділом освіти, молоді та спорту Сколівської міської ради;
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та розміру бюджетного призначення;
- зведений кошторисний розрахунок;
- експертний звіт (позитивний);
- відомість обсягів робіт.