• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виконання будівельних робіт по об’єкту: «Реконструкція. Модифікація СВРК для забезпечення контролю активної зони реактора в зв'язку з впровадженням палива "Вестінгауз" на енергоблоці №3 Рівненської АЕС»

Завершена

21 542 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 215 425.00 UAH
Номер: abfbf58802434a15bebab917112a6d2c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-18-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.08.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 18.08.2023 11:42 - 09.09.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 18.08.2023 № 249 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 22 UA-2023-05-03-000085-a 03.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, holod.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж» установлено порушення вимог абзацу пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план державного підприємства «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.05.2023 (зі змінами від 05.05.2023 №1) реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж» (далі – ТОВ «Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж»), протокол уповноваженої особи від 18.05.2023 №7209, повідомлення про намір укласти договір від 19.05.2023, договір поставки від 25.05.2023 № 20-129-01-23-02773 (далі – Договір) на суму 25 164 240,00 грн. з ПДВ, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 31.08.2023. Під час моніторингу встановлено, що Замовник відповідно до пункту 5 частини І розділу ІІІ тендерної документації вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному(-ним) критерію(-ям), встановленому(-им) замовником відповідно до Закону згідно з пунктом 1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. Відповідно до пункту 1.1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку за формою, наведеною у Додатку 6 до тендерної документації, про наявність документального підтвердженого досвіду, за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та скріплена печаткою (у разі її використання), із зазначенням дати складання, у сканованому вигляді в форматі PDF або електронний документ з накладеним ЕП відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Також на підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник надає, зокрема, договір(-и) з усіма додатками, на який (-і) є посилання у довідці та документ(-и), який(-і) підтверджує(-ють) повне виконання учасником договору(-ів), зазначеного(-их) у довідці (видаткова накладна, або акт приймання-передачі, або інший документ, який підтверджує учасником надання послуг належної якості та у визначений договором строк) та лист-відгук (-и) від кінцевого споживача (-ів), в якому повинна бути зазначена інформація щодо повного найменування послуги з деталізацією, яка дозволяє підтвердити те, що робота(-и), яка(-і) виконувалися є аналогічною (-ими) відповідно до абз. 2 пп. 1.1 п. 1 Частини ІІ А, Розділу ІІІ тендерної документації, надана своєчасно та в повному обсязі, належної якості та в строки відповідно до умов договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці. Учасник ТОВ Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про досвід виконання аналогічних договорів від 08.05.2023 №05/2, скан-копії договорів від 24.06.2019 №355Ш-19 та від 24.02.2022 №415-22. Однак у складі тендерної пропозиції ТОВ Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж» відсутні документ(-и) (видаткова накладна або акт приймання-передачі, або інший документ, який підтверджує учасником надання послуг належної якості та у визначений договором строк), який (-і) підтверджує (-ють) повне виконання учасником договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці, а саме, договору від 24.06.2019 №355Ш-19 (з урахуванням додаткових угод) на суму 47 415 668,18 грн з ПДВ та договору від 24.02.2022 №415-22/46-122-13-22-11849 на суму 1 704 000, грн з ПДВ, що не відповідає вимог пункту 1.1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. В поясненнях на запит Держаудитслужби Замовник зазначив, що за договором від 24.06.2019 №355Ш-19, укладеним між учасником та державним підприємством «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» в особі відокремленого підрозділу «Южно-Українська АЕС» (далі – ВП ЮАЕС), повне виконання договору підтверджено листом-відгуком ВП ЮУАЕС, де зазначено, що роботи виконані у повному об’ємі. Також слід зазначити, що скан-копію договору від 24.06.2019 №355Ш-19 учасник ТОВ Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж» надав не у повному обсязі – відсутній «Додаткок 2а – Договірна ціна на ПНР з додатками», що є доповненням й невід’ємною частиною відповідно до пункту 16.10 цього ж договору, чим не дотримався вимог пункту 1.1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. Отже, надавши на підтвердження кваліфікаційного критерію інформацію щодо двох виконаних аналогічних договорів, не підтвердив їх повне виконання в спосіб, визначений Замовником в тендерній документації. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей Отже, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж», як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, установленим статтею 16 цього Закону, визначив його переможцем та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень: 12.09.2023 21:39 - 27.09.2023 00:00
Дата публікації висновку: 12.09.2023 21:39

Оскарження висновку в суді

Опис: 25.09.2023 до Київського окружного адміністративного суду подано позовну заяву ДП "НАЕК "Енергоатом" від 25.09.2023 № 01-19187/10-вих про визнання протиправним та скасування висновку ДАСУ про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-03-000085-a від 12.09.2023.
Дата публікації: 25.09.2023 14:37
Дата відкриття провадження: 02.10.2023 00:00
Номер відкриття провадження: № 320/32642/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Державна аудиторська служба України Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі 12.09.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено висновок Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) про результати моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (Виконання будівельних робіт по об’єкту: «Реконструкція. Модифікація СВРК для забезпечення контролю активної зони реактора в зв`язку з впровадженням палива "Вестінгауз" на енергоблоці №3 Рівненської АЕС») [URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-03-000085-a], відповідно до якого ДАСУ установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Зазначені висновки ДАСУ обґрунтовані тим, що у складі тендерної пропозиції ТОВ Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж» відсутні документ (-и) (видаткова накладна або акт приймання-передачі, або інший документ, який підтверджує учасником надання послуг належної якості та у визначений договором строк), який (-і) підтверджує (-ють) повне виконання учасником зазначеного у довідці договору від 24.06.2019 № 355Ш-19 (з урахуванням додаткових угод) на суму 47 415 668,18 грн. з ПДВ та договору від 24.02.2022 № 415-22/46-122-13-22-11849 на суму 1 704 000, грн. з ПДВ, що не відповідає вимогам пункту 1.1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації. ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) не погоджується з вищезазначеним висновком ДАСУ та, користуючись наданим абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» правом, надає аргументовані заперечення до висновку ДАСУ. Так, відповідно до вимог п. 1.1 ч. ІІ (А) р. ІІІ тендерної документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку за формою Додатка 6 до тендерної документації про наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Довідка надається за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та скріплена печаткою (у разі її використання), із зазначенням дати складання, у сканованому вигляді в форматі PDF або електронний документ з накладеним ЕП відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Аналогічними договорами вважаються договори, за якими виконані роботи з реконструкції, модифікації системи внутрішньореакторного контролю на проммайданчиках АЕС. На підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник надає: - договір (-и) з усіма додатками, на який (-і) є посилання у довідці та документ (-и), який (-і) підтверджує (-ють) повне виконання учасником договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці (видаткова накладна, або акт приймання-передачі, або інший документ, який підтверджує учасником надання послуг належної якості та у визначений договором строк) та - лист-відгук (-и) від кінцевого споживача (-ів), в якому повинна бути зазначена інформація щодо повного найменування послуги з деталізацією, яка дозволяє підтвердити те, що робота(-и), яка(-і) виконувалися є аналогічною (-ими) відповідно до абз. 2 пп. 1.1 п. 1 Частини ІІ А, Розділу ІІІ тендерної документації, надана своєчасно та в повному обсязі, належної якості та в строки відповідно до умов договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці. Учасник може надати інформацію, що підтверджує виконання будь-якого (-их) договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці, але не менше одного. Отже, тендерною документацією передбачено право учасника надати інший документ, який підтверджує надання послуг належної якості та у визначений договором строк. Для підтвердження відповідності встановленому у тендерній документації замовником кваліфікаційному критерію – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), учасником процедури закупівлі ТОВ Кузнецовське налагоджувально-монтажне підприємство «Електропівденмонтаж» (далі – ТОВ КНМП «ЕПМ») у складі тендерної пропозиції надано довідку встановленої форми про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів ) від 08.05.2023 № 05/2. Серед інших у Довідці в якості аналогічного зазначений договір від 24.06.2019 № 355Ш-19/20-123-01-19-05532 від 27.06.2019, укладений між учасником та ВП ЮУАЕС ДП «НАЕК «Енергоатом». Виконання договору підтверджено листом-відгуком ВП ЮУАЕС від 16.07.2020 № 29/11496, де зазначена інформація про комплекс виконання робіт, що роботи виконані у повному об’ємі, якісно, професійно, на високому технічному рівні та в необхідні строки, а також, що ТОВ КНМП «ЕПМ» має великий досвід та кваліфікований персонал для виконання електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт. Також виконання робіт підтверджено Звітом про виконання договору про закупівлю від 24.06.2019 № 355Ш-19, наданим у додатку до пояснення уповноваженої особи ДП «НАЕК «Енергоатом» на запит Держаудитслужби від 28.08.2023, що є відкритою інформацією у системі «Прозорро» до процедури закупівлі № UA-2019-05-22-000493-b, проведеної ВП ЮУАЕС ДП «НАЕК «Енергоатом». Крім того, оскільки процедура закупівлі № UA-2019-05-22-000493-b, за результатом якої укладений договір від 24.06.2019 № 355Ш-19, проведена ВП ЮУАЕС ДП «НАЕК «Енергоатом», Замовником здійснено заходи стосовно перегляду та повної перевірки вказаного договору, який поданий як підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів за закупівлею № UA-2023-05-03-000085-a, зокрема усіх додатків, повноти виконання договору, тощо (Додаток 2а – Договірна ціна на ПНР з додатками додається). Враховуючи вищевикладене, Замовником здійснено весь комплекс заходів, передбачений законодавством, для повного та об’єктивного розгляду пропозиції учасника, та встановлено, що учасник ТОВ КНМП «ЕПМ» відповідає кваліфікаційному критерію – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ КНМП «ЕПМ» відсутні. Таким чином, твердження державних аудиторів про порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону є хибним, а зауваження носять суто формальний характер, оскільки жодне з них не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганням проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Стосовно зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором (п. 3 висновку ДАСУ) варто зауважити таке. ДАСУ не конкретизувала, яких саме заходів має вжити Замовник, не визначила спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність. Зокрема главою 50 Цивільного кодексу України врегульовано правові аспекти припинення зобов’язань. Так, статтею 599 Цивільного кодексу України зобов’язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Також зобов’язання може припинитись шляхом передання відступного, зарахуванням, прощенням боргу, за домовленістю сторін, неможливістю його виконання, ліквідацією юридичної особи. Договір, укладений за результатом закупівлі № UA-2023-05-03-000085-a, не передбачає якихось особливих/додаткових підстав для припинення зобов’язань, а законодавство, в свою чергу, не містить такої підстави для припинення зобов’язання як зобов’язання виконати висновки ДАСУ чи іншого органу. Таким чином, можливою реалізацією заходу, запропонованого ДАСУ, є припинення зобов’язань шляхом його виконання або за домовленістю сторін (тобто шляхом розірвання договору за згодою сторін). Разом з тим, такий захід реагування у вигляді зобов’язання розірвати укладений договір про закупівлю, роботи за яким виконані у повному обсязі, а оплата здійснена частково, є виключним заходом, обрання якого можливе у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Більш того, зобов’язання державних аудиторів щодо припинення зобов’язань за Договором, яке передбачає розірвання договору, не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів – сторін договору. Крім того, варто зазначити, що статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначено права органу державного фінансового контролю, проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів державного фінансового контролю вимагати розірвання договору чи припинення зобов’язань за договором. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Виходячи з викладеного зобов`язання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, зокрема заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії та відповідає висновкам Верховного Суду, які були неодноразово викладені, зокрема, у постановах від 05.03.2020 у справі № 640/467/19, від 23.04.2020 у справі № 160/5735/19 та від 11.06.2020 в справі № 160/6502/19, від 26.11.2020 у справі № 160/11367/19. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що висновок державних аудиторів за результатами проведеного моніторингу є протиправним, а прийняті Замовником рішення та вчинені дії під час проведення зазначеної процедури закупівлі не заподіяли шкоди фізичним, юридичним особам, суспільним та державним інтересам, не вплинули на подальший перебіг та результати процедури закупівлі, не були предметом оскарження. Додаток: на 20 арк. Уповноважена особа Анатолій ДУМЕНКО
Дата публікації звіту: 18.09.2023 09:18

Запити/Пояснення