-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія - ДК 021:2015: 09310000-5
Завершена
27 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 135 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 135 000.00 UAH
Номер:
726d475025764519a2406fbb34209f7d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-30-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.10.2023 00:00
Період моніторингу:
30.10.2023 11:55 - 21.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.10.2023 № 69-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 13 жовтня 2023 року № 003100-18/11797-2023,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 30.10.2023 № 69-З
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2023-05-02-013971-a, 02.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20.11 2023.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Квартирно-експлуатаційного відділу міста Черкаси (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 03.05.2023 № 38/2; зміни до тендерної документації; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ» (далі – Товариство); протокольне рішення уповноваженої особи від 10.05.2023 № 26; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями Товариством у спосіб, визначений тендерною документацією; договір від 19.05.2023 № 71001000626; звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткові угоди до договору від 25.05.2023 № 1, від 12.07.2023 № 2/532, від 08.08.2023 № 3/638, від 09.10.2023 № 4/793, від 12.10.2023 № 5/799, від 25.10.2023 № 6/825, від 14.11.2023 № 7/898; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; пояснення Замовника, отримане 03.11.2023 в електронній системі закупівель.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію Товариства як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону: в складі тендерної пропозиції Товариство не надало гарантійний лист, в якому зазначає, що маржа в пропозиції учасника не буде від’ємною, надання якого передбачено пунктом 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Період усунення порушень:
23.11.2023 14:31 - 08.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.11.2023 14:31
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник не погоджується з висновком Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про результати моніторингу UA – 2023-05-02-013971-а і готує позов до суду у строк, визначений Законом . Згідно п. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня, з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Дата публікації:
30.11.2023 16:45
Дата відкриття провадження:
11.12.2023 09:00
Номер відкриття провадження:
№580/11687/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
106d72c39d9547f183cf4be021a9a5b4
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.11.2023 10:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-02-013971-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чому не відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ», якщо ним не надано в складі тендерної пропозиції гарантійного листа, в якому зазначає, що маржа в пропозиції учасника не буде від’ємною, надання якого передбачено пунктом 1 Розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
0a1fe84a030e4bf1ae81831036802671
Назва:
Пояснення щодо закупівлі
Дата опублікування:
03.11.2023 15:40
Опис:
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-02-013971-a) повідомляємо наступне:
По першому питанню: керуючись Наказом від 18.02.2020 № 275 Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України, КЕВ міста Черкаси було проведено аналіз ринку шляхом отримання інформації щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах, у тому числі на сайтах постачальників. Було отримано комерційні пропозиції. Відповідно до пп.1) п.1 Розділу ІІІ Наказу від 18.02.2020 № 275 Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України визначено, що всі ціни приведені до єдиних умов, зокрема валюта (гривня), умови поставки (постійно), умови оплати (післяплата). Відповідно до пп.2) п.1 Розділу ІІІ Наказу від 18.02.2020 № 275 Міністерства економіки торгівлі та сільського господарства України з отриманих пропозицій було виключено пропозиції, що суттєво відрізняються в меншу/більшу сторону та виділено 3 комерційні пропозиції ТОВ «Український струм», ТОВ «Кіровоградська обласна енергопостачальна компанія», ТОВ «ЕНЕРГО ЗБУТ ТРАНС» взято до уваги попередній договір на постачання електричної енергії КЕВ міста Чекраси. Відповідно до пп.3 п.1 Розділу ІІІ Наказу від 18.02.2020 № 275 Міністерства економіки торгівлі та сільського господарства України визначено очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних:
(5,06 + 5,28 + 4,47 +5,10)/4 = 4,98 грн. за 1 кВт
Ціна за 1 кВт зведена до єдиного цілого та має значення 5,00 грн.
Відповідно до пп.4 п.1 Розділу ІІІ Наказу від 18.02.2020 № 275 Міністерства економіки торгівлі та сільського господарства України визначено очікувану вартість як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару.
5(грн)*5 400 000(кВт)=27 000 000(грн)
По другому питанню: повідомляємо При розгдяді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Черкасиенергозбут», відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Постанови Кабінету Міністрів Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування №1178 (далі – Постанова), та перерахунку Цінової пропозиції, було виявлено, що маржа не є від’ємною, всі інші документи що вимагалися тендерною документацією надані. Зазначимо, що визначення невідповідностей в документах, поданих у складі тендерної пропозиції учасника, здійснюється замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та вимог, встановлених в тендерній документації, керуючись принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 5 Закону, та переліком інформації та/або документів, передбачених частиною шістнадцятою статті 29 Закону. Надання саме цього гарантійного листа не вплинуло на зміст самої пропозиції, а інформація, що мала зазначатись визначається при розрахунку цінової пропозиції, а отже міститься в документі, що вже подався учасником. А отже, досягнуто мети та принципів закупівлі, відповідно до ст.5 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відхилення тендерної пропозиції містить чіткий перелік, не подання довідки не може бути причиною відхилення ТОВ «Черкасиенергозбут» так як не підпадає під жоден з пунктів по відхиленню тендерної пропозиції. Зазначимо, що в період оскарження інші учасники даної закупівлі не зверталася зі скаргами в порядку згідно чинного законодавства України.
Чинними нормами КУпАП не визначається поняття малозначності вчиненного правопорушення та виключного переліку діянь, які можуть вважатися малозначними. Орган (посадова особа), уповноважений розглядати справи про адміністративні правопорушення, звільняє правопорушника від адміністративної відповідальності в кожному випадку окремо, зважаючи на характер вчинюваного діяння та обставини справи - про це йдеться у листі Міністерства юстиції України від 02.08.2013 № 6802-0-4-13/1.Частиною другою статті 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Номер:
b38e67af9d714d4f94dd7760e019e57c
Назва:
Звернення щодо надання роз’яснення змісту висновку та зобов’язань замовника, визначенні у висновку від 23.11.2023 року
Дата опублікування:
27.11.2023 16:16
Опис:
Звертаємось до Вас у порядку, визначеному частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», за роз'ясненням змісту висновку та зобов'язань замовника, визначених у висновку від 23.11.2023 року по закупівлі UA-2023-05-02-013971-a: просимо повідомити, які саме заходи необхідно здійснити замовнику для забезпечення усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині припинення зобов'язань по договору.
Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства.
Крім цього просимо уточнити який саме пункт відповідної частини та статті Закону України "Про публічні закупівлі” необхідно застосовувати замовнику та які конкретні підстави для припинення зобов'язань за договором.
Номер:
c2f83b91cccd415e97fa5414aacde8dc
Назва:
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
06.12.2023 11:45
Опис:
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (далі – Управління) розглянуло звернення за роз’ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-02-013971-a), що проведена Квартирно-експлуатаційним відділом міста Черкаси (далі - Замовник), та повідомляє.
Згідно з частиною першою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи. Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Замовник звернувся до Управління за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, встановлених у висновку про результати моніторингу, складеного 23.11.2023 року, зокрема «просимо повідомити, які саме заходи необхідно здійснити замовнику для забезпечення усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині припинення зобов'язань по договору. Крім цього просимо уточнити який саме пункт відповідної частини та статті Закону України "Про публічні закупівлі” необхідно застосовувати замовнику та які конкретні підстави для припинення зобов'язань за договором».
За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі було встановлено, що Замовником на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, не відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ» (далі - Товариство) як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону: в складі тендерної пропозиції Товариство не надало гарантійний лист, в якому зазначає, що маржа в пропозиції учасника не буде від’ємною, надання якого передбачено пунктом 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Законом, а також Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 №552, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.10.2020 за № 958/35241, визначено форму та зміст висновку, який складається за результатами моніторингу процедури закупівлі. Так, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 Висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
У пункті 3 Висновку чітко вказано, що керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939 від 26.01.1993 Управління зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Отже, пункт 3 Висновку, у відповідності до вимог Закону містить посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, також у пункті 3 Висновку буквально наведено зміст відповідної структурної одиниці компетенційного нормативно-правового акту та, як один з можливих способів, для усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель зазначено здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень.
У висновку запропоновано шлях усунення порушень, а саме: зазначено дії, які повинен вчинити Замовник, визначено спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, отже висновок Управління є конкретизованим.
Усунення порушення шляхом припинення зобов`язань за договором є варіантом правомірної поведінки замовника при усунені порушень, що направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан, оскільки у разі недотримання учасником процедури закупівлі усіх кваліфікаційних вимог, зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим.
Відповідно до приписів статті 65 Господарського кодексу України правом вибору певного конкретного способу усунення порушень наділений керівник підприємства.