-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Бинт марлевий медичний 7 м×14 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Бинт марлевий медичний 5 м×10 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Вата медична гігроскопічна нестерильна, 100 г, типу "зигзаг", НК 024:2019: 58234 - Стрічка ватяна, код ДК 021:2015: 33141117-3; Відріз марлевий медичний нестерильний (cкладка) 1000см×90см, НК 024:2019: 34655 - Марля, неткана, код ДК 021:2015: 33141114-2; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 – Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8)
Завершена
760 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 600.00 UAH
Номер:
88f52f95742b4e89932d347aa587d910
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-05-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.06.2023 00:00
Період моніторингу:
06.06.2023 13:17 - 28.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.06.2023 № 138
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 05.06.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 05.06.2023 № 138
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
8. UA-2023-05-01-004219-a 01.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції Фізичної Особи-Підприємця Арістової Анастасії Юріївни встановлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам та Постанови № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема шляхом припинення зобов`язань по договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2023 р.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О.І. МЕЩАНІНОВА" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2023 рік, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 01.05.2023 р. №90, протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 12.05.2023 р. №92 стосовно визначення переможця та про намір укласти договір про закупівлю товару з Фізичною Особою-Підприємцем Арістовою Анастасією Юрієвною, (Ідентифікаційний код 3557505763), Договір про закупівлю від 23.05.2023 р. №90 укладений між Замовником та Фізичною Особою-Підприємцем Арістовою Анастасією Юрієвною, (Ідентифікаційний код 3557505763), (далі – Договір). Пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 13 червня 2023 р. (далі – Пояснення).
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до пунктів 5.2 та 5.3 тендерної документації Замовником встановлено такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання зокрема аналогічного за предметом закупівлі договору з його невід’ємними частинами.
Так, у складі тендерної пропозиції Фізичної Особи-Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ надано договір поставки №19/11 від 19.11.2020 без Додаткової угоди №1 від 01.12.2020, факт укладання якої встановлено відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c).
Таким чином, учасник Фізична Особа-Підприємець АРІСТОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону в частині не підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Фізичної Особи-Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ, як таку що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір на суму 3 893 326,56 гривень.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 09.06.2023 р. звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо вищезазначеної невідповідності тендерної пропозиції Фізичної Особи-Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовником надано пояснення зокрема наступного змісту: «…Відповідно до абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Аналіз вказаної норми свідчить про те, що замовник не може вимагати надання документального підтвердження інформації, яка оприлюднена у формі відкритих даних, зокрема, є доступною в електронній системі закупівель та Додаткова угода №1 від 01.12.2020 р. до договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р., на дату подання Учасником тендерної пропозиції, а саме 08.05.2023 року, була оприлюднена в електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c), а відповідно, була доступною для перегляду.
Таким чином, враховуючи наведене та те, що додаткова угода №1 від 01.12.2020р. до договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р., на дату подання учасником тендерної пропозиції, була оприлюднена у електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c), а отже, вона була публічною та доступною для перегляду, надання її у складі тендерної пропозиції не повинно вимагатися замовником з урахуванням абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Період усунення порушень:
23.06.2023 09:05 - 08.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
23.06.2023 09:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
АРҐУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ
на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-06-05-000054
За результатами моніторингу закупівлі UA-M-2023-06-05-000054 північно-східним офісом Держаудитслужби складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, який оприлюдненню в електронній системі закупівель 23.06.2023 р.
Керуючись ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О.І.МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) надає арґументовані заперечення на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок), номер оголошення UA-2023-05-01-004219-a, предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Бинт марлевий медичний 7 м×14 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Бинт марлевий медичний 5 м×10 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Вата медична гігроскопічна нестерильна, 100 г, типу "зигзаг", НК 024:2019: 58234 - Стрічка ватяна, код ДК 021:2015: 33141117-3; Відріз марлевий медичний нестерильний (cкладка) 1000см×90см, НК 024:2019: 34655 - Марля, неткана, код ДК 021:2015: 33141114-2; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 – Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8).
За результатами моніторингу органом державного фінансового контролю (далі – орган контролю) Висновком встановлено про наявність порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Замовник наголошує, що Висновок складено з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель: при складанні Висновку органом контролю застосовано норми законодавства, що не регулюють дані правовідносини, а саме: норми статті 31 Закону.
У разі невідповідності окремих положень підпорядкованого нормативно-правового акта положенням основного нормативно-правового акта, будь-які зміни у регулюванні однопредметних правовідносин відбуваються з одночасним внесенням змін до основного акта.
Відповідно до п. 37 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
П. 3 Особливостей передбачено: Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Керуючись нормами Закону та Особливостей Замовником проведена закупівля UA-2023-05-01-004219-a за процедурою «відкриті торги з особливостями».
Тому Замовником при проведенні процедури закупівлі UA-2023-05-01-004219-a застосовані норми Закону з урахуванням Особливостей, про що зазначено в преамбулі проєкту договору про закупівлю (Додаток 2 до тендерної документації) та самому договорі, укладеному за результатами процедури закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій замовники при вирішенні питання про наявність або відсутність підстав відхилення тендерних пропозицій застосовують пункт 41 Особливостей (зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 18.04.2023 № 336 – в редакції що діяла на дату оприлюднення оголошення про закупівлю), а не статтю 31 Закону.
Пункт 41 Особливостей містить вичерпний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій. Також, відповідно до положень п. 41 Особливостей підпунктом 3.1 пункту 3 розділу V Тендерної документації зазначені підстави відхилення тендерної пропозиції.
ПУНКТ 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ ТА ПІДПУНКТ 3.1 ПУНКТУ РОЗДІЛУ V ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НЕ МІСТЯТЬ ТАКОЇ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ЯК: «УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ НЕ ВІДПОВІДАЄ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ (КВАЛІФІКАЦІЙНОМУ) КРИТЕРІЯМ, УСТАНОВЛЕНИМ СТАТТЕЮ 16 ЦЬОГО ЗАКОНУ ТА/АБО НАЯВНІ ПІДСТАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ ЧАСТИНОЮ ПЕРШОЮ СТАТТІ 17 ЦЬОГО ЗАКОНУ». ТАКА ПІДСТАВА ЗАЗНАЧЕНА В СТАТТІ 31 ЗАКОНУ, ПРОТЕ ДАНУ ПРАВОВУ НОРМУ ЗАМОВНИКИ НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬ НА ПЕРІОД ДІЇ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ ТА ПРОТЯГОМ 90 ДНІВ З ДНЯ ЙОГО ПРИПИНЕННЯ АБО СКАСУВАННЯ.
Також Замовник звертає увагу на наступне.
В констатуючій частині Висновку органом контролю зазначено: «Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Фізичної Особи Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ, як таку що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір на суму 3 893 326,56 гривень.».
Замовнику незрозуміло, який договір мається на увазі, оскільки між Замовником та переможцем процедури закупівлі ФО-П Арістовою А.Ю. укладено договір на суму 487 900,00 грн. Тому сума укладеного договору між Замовником та ФО-П Арістовою А.Ю., що зазначена у Висновку, не відповідає дійсності.
Щодо відсутності у складі тендерної пропозиції Учасника Додаткової угоди №1 від 01.12.2020 р. до Договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р. Замовник зазначає наступне.
Пунктом 5.2. Розділу ІІІ Тендерної документації передбачено: «Відповідно до статті 16 Закону учасники повинні відповідати такому кваліфікаційному критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).»
Відповідно до пп. 5.3 п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації для документального підтвердження інформації про відповідність установленому кваліфікаційному критерію учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
1) аналогічний за предметом закупівлі договір з його невід’ємними частинами (додатковими угодами, додатками тощо) виконаний учасником у повному обсязі;
2) видаткові накладні/акти приймання-передачі товару тощо, та/або лист-відгук від контрагента про виконання учасником в повному обсязі аналогічного за предметом закупівлі договору, який надається учасником згідно підпункту 1)5.3 цього пункту, з обов’язковим наведенням у листі-відгуку предмета договору, номеру та дати його укладення.
На підтвердження відповідності установленому кваліфікаційному критерію учасником ФО-П Арістовою А.Ю. у складі тендерної пропозиції надано наступні документи:
- Договір поставки від 19.11.2020 № 19/11 на суму 58 360,00 грн, предмет закупівлі згідно ДК 021:2012 : 33140000-3 Медичні матеріали;
- Додаток 1 до договору від 19.11.2020 № 19/11 «Специфікація»;
- Видаткова накладна від 04.12.2020 № 436 на суму 29 250,69 грн;
- Видаткова накладна від 06.12.2020 № 437 на суму 29 109,31 грн.
З наданих документів вбачається, що договір поставки від 19.11.2020 № 19/11 виконано постачальником ФО-П Арістовою А.Ю. в повному обсязі на загальну суму 58 360,00 грн. Номенклатура (найменування товару), кількість та ціна за одиницю товару, що зазначені в Специфікації (Додаток 1 до Договору) відповідають номенклатурі (найменування товару), кількості та ціні за одиницю товару, що зазначені у видаткових накладних.
До того ж уповноважена особа Замовника при розгляді тендерної пропозиції учасника ФО-П Арістової А.Ю., керуючись пунктом 44 Особливостей (в редакції що діяла на дату оприлюднення оголошення про закупівлю), звернулась до електронної системи закупівель, в якій було розміщена інформація стосовно даного договору (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-26-005260-c), зокрема договір із додатком до нього, додаткова угода. Також було розміщено звіт про виконання договору про закупівлю, що своєю чергою підтверджує виконання договору в повному обсязі.
Разом з тим, відповідно до абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Аналіз вказаної норми свідчить про те, що замовник не може вимагати надання документального підтвердження інформації, яка оприлюднена у формі відкритих даних, зокрема, є доступною в електронній системі закупівель.
До того ж Замовник звертає увагу, що в договорі поставки від 19.11.2020 № 19/11 не зазначено, що є його невід'ємними частинами. Тому у Замовника не було підстав вимагати від Учасника документ, посилаючись на відповідний пункт в наданому договорі поставки (тобто факт, що вищезазначена додаткова угода є його невід’ємною частиною в наданому договорі поставки не встановлено). Замовник не міг вимагати від Учасника усунути невідповідності шляхом завантаження Додаткової угоди №1 від 01.12.2020 р.
Тому Замовником зроблено висновок про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції.
Щодо зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема шляхом припинення зобов`язань по договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України Замовник зазначає наступне.
Положеннями Цивільного та Господарського кодексу України визначено підстави припинення зобов’язань. Відповідно до ст. 589 ЦК України зобов'язання припиняється на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Зі змісту ст. 202 ГК України вбачається, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Відповідно до ст. 611 ЦК України припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, або розірвання договору допускається лише у випадку якщо це встановлено договором або законом і лише у разі порушення зобов`язання іншою стороною зобов`язання.
У Замовника відсутні підстави для одностороннього припинення (розірвання) зобов`язання. Крім того, орган державного фінансового контролю не зазначив, які правові підстави повинен використати Замовник для його дострокового припинення чи розірвання.
До того ж припинення зобов’язання, тобто розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи - учасника закупівлі та матиме негативні наслідки для репутації Замовника та учасника-переможця, що є непропорційним у співвідношенні з недоліками, на які посилається у Висновку орган контролю.
Як вбачається зі змісту Висновку за результатами моніторингу, орган контролю не встановив неефективне, незаконне або нецільове використання коштів з джерела фінансування за результатами укладання Замовником договору з переможцем процедури закупівлі.
Разом з цим, органом державного фінансового контролю не наведені належні обґрунтування, які підтверджують вчинення під час процедури закупівлі Замовником або учасниками процедури таких порушень, які б могли обумовлювати необхідність застосування зазначених у Висновку заходів.
Припинення зобов’язань по договору про закупівлю не відповідає критерію пропорційності та може призвести до несприятливих наслідків для прав, свобод та інтересів громадян, оскільки одними з основних завдань Замовника є забезпечення кваліфікованого, якісного та ефективного обстеження, лікування пацієнтів в стаціонарних умовах, консультації щодо діагностики хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров’я тощо. На виконання поставлених завдань Замовник здійснює функції зокрема надання висококваліфікованої лікувально-діагностичної допомоги, проведення оперативного достовірного аналізу стану здоров’я, контроль за повнотою та якістю обстеження, забезпечення своєчасного та якісного проведення діагностичних процедур, маніпуляцій, хірургічних втручань. Для виконання зазначених завдань та функцій, з метою надання в тому числі екстреної спеціалізованої та невідкладної, цілодобової екстреної медичної допомоги Замовник повинен забезпечити наявність медичних матеріалів.
Застосування вищезазначеного заходу реагування у вигляді припинення зобов’язань по договору свідчить про недотримання органом державного фінансового контролю балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення, та є виключним заходом, обрання якого є можливим лише у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
Зважаючи на це, зобов`язання Замовника щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які зазначені у Висновку, не можна вважати пропорційним.
З огляду на вище викладене Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-06-05-000054 в частині встановлення порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону винесено з недотриманням норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
30.06.2023 10:05
Запити/Пояснення
Номер:
f777e6ed2c5647d49cfa1841ad9d6762
Назва:
Щодо надання інформації
Дата опублікування:
09.06.2023 09:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.06.2023 00:00
Опис:
КЕРІВНИКУ
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О.І. МЕЩАНІНОВА" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
_________________________
61103, Україна , Харківська обл., м. Харків, пров. Балакірєва, буд. 3-А
Запит щодо надання інформації
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: код ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Бинт марлевий медичний 7 м×14 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Бинт марлевий медичний 5 м×10 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Вата медична гігроскопічна нестерильна, 100 г, типу "зигзаг", НК 024:2019: 58234 - Стрічка ватяна, код ДК 021:2015: 33141117-3; Відріз марлевий медичний нестерильний (cкладка) 1000см×90см, НК 024:2019: 34655 - Марля, неткана, код ДК 021:2015: 33141114-2; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 – Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8), (ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали), інформацію про проведення відкритих торгів з особливостями опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-05-01-004219-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 р. №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон України), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, виникла потреба в отриманні пояснень (інформації та відповідних документів) з наступного питання:
- Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість на суму 760000,00 грн.
- Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
- Надати інформацію щодо порушення вимог п.п. 7 п. 19 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178. В договорі про закупівлю товарів від 23.05.2023 р. №90, у п. 11.1, в Проекті договору (Дод. 2) також порушено вимоги Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178. Порушено вимоги передбачені п.п. 3 п. 2 ст. 16 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII та вимоги передбачені абз. 1 п.п. 5.3 п. 5 розділу ІІІ Тендерної Документації. Учасником-переможцем у Тендерній пропозиції неоприлюднено Додаткову угоду від 01.12.2020 р. №1 до Договору поставки від 19.11.2020 р. №19/11.
Пояснення, інформацію та документи, які буде зазначено в поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, прошу Вас надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Головний державний аудитор відділу контролю у галузі промисловості енергетики, транспорту та фінансових послуг Північно-східного офісу Держаудитслужби Роман ГРОМИКА
Номер:
74f5c4ce4c85439fb0781943bd78635e
Назва:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Дата опублікування:
13.06.2023 14:17
Опис:
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), цим надаємо пояснення на запит про надання пояснень Північно-східного офісу Держаудитслужби від 09.06.2023 року щодо процедури закупівлі товару: код ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Бинт марлевий медичний 7 м×14 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Бинт марлевий медичний 5 м×10 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Вата медична гігроскопічна нестерильна, 100 г, типу "зигзаг", НК 024:2019: 58234 - Стрічка ватяна, код ДК 021:2015: 33141117-3; Відріз марлевий медичний нестерильний (cкладка) 1000см×90см, НК 024:2019: 34655 - Марля, неткана, код ДК 021:2015: 33141114-2; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 – Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8) (далі – Закупівля), яка проводилася Замовником – КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О.І.МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник).
Щодо питання яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість на суму 760000,00 грн., повідомляємо наступне.
Одними з основних завдань КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О. І. МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ є забезпечення кваліфікованого, якісного та ефективного обстеження, лікування пацієнтів в стаціонарних умовах, консультації щодо діагностики хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров’я тощо. На виконання поставлених завдань Замовник здійснює функції зокрема надання висококваліфікованої лікувально-діагностичної допомоги, проведення оперативного достовірного аналізу стану здоров’я, контроль за повнотою та якістю обстеження, забезпечення своєчасного та якісного проведення діагностичних процедур, маніпуляцій, хірургічних втручань.
Для виконання зазначених завдань та функцій, з метою надання в тому числі екстреної спеціалізованої та невідкладної, цілодобової екстреної медичної допомоги Замовник повинен забезпечити наявність медичних матеріалів.
Визначення Замовником очікуваної вартості медичних матеріалів (предмета Закупівлі) здійснювалося в декілька етапів, таких як:
- визначення потреби в медичних матеріалах (перелік медичних матеріалів, кількісні та якісні показники тощо) з урахуванням запланованих поточних завдань Замовника, узгоджених з відділеннями Замовника, та з фармацевтом аптеки Замовника, на підставі аналізу минулих періодів;
- формування опису предмета закупівлі із зазначенням переліку медичних матеріалів, що підлягає закупівлі, технічних і якісних характеристик із залученням відповідних фахівців Замовника, які відповідають за подальше використання медичних матеріалів, що будуть закуплені;
- аналіз ринку з використанням загальнодоступної інформації щодо цін на медичні матеріали, яка міститься у відкритих джерелах;
- визначення вимог до умов постачання і оплати з урахуванням періоду запланованого отримання товару протягом поточного року, а також з урахуванням фінансових можливостей Замовника (затвердженого плану фінансувань на 2023 рік);
- визначення очікуваної вартості предмета Закупівлі з урахуванням виду предмета Закупівлі, конкуренції на ринку.
Визначення Замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено наступним методом: на підставі інформації щодо цін на медичні матеріали, яка міститься у відкритих джерелах, методом порівняння ринкових цін (інформація щодо цін на медичні матеріали, яка міститься у відкритих джерелах та комерційна пропозиція додаються).
Отже, визначення очікуваної вартості (розміру витрат) предмета Закупівлі здійснювалося Замовником з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 (із змінами), а визначення технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі – на підставі запланованих поточних потреб Замовника, узгоджених з відповідними фаховими спеціалістами Замовника.
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, зазначаємо наступне.
З метою ефективного використання державних коштів постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 зі змінами (далі – Постанова №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду України та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття рекомендовано забезпечити заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме зокрема оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, вимоги Постанови № 710 щодо обов’язкового розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, його очікуваної вартості на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) застосовуються до головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки, які використовують кошти державного бюджету. Для органів місцевого самоврядування, Пенсійного фонду України та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття такі вимоги Постанови № 710 носять рекомендаційний характер.
Слід зазначити, що Замовник - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О. І. МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ згідно чинного законодавства України не є головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня) чи суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
Відповідно до положень пункту 1.1. Статуту КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О. І. МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ підприємство підпорядковано та підзвітне Департаменту охорони здоров’я Харківської міської ради. Згідно пунктів 1.2., 1.3. Статуту засновником підприємства є Харківська міська рада, а власником майна є територіальна громада міста Харкова в особі Харківської міської ради. Відповідно до пункту 1.4. Статуту Замовник є неприбутковим унітарним комунальним підприємством (витяг зі Статуту КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О. І. МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ додається).
Крім того, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зокрема містяться наступні відомості про організаційно-правову форму підприємства (Замовника торгів): КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО та перелік засновників юридичної особи: ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань додається).
Згідно п. 1.5. Статуту Замовник у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Президента України, нормативними та методичними документами Міністерства охорони здоров’я України, рішеннями Харківської міської ради та її виконавчого комітету, наказами Департаменту охорони здоров’я Харківської міської ради, цим Статутом та іншими нормативними актами.
При цьому жодним з вищенаведених нормативно-правових актів, а також законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено обов’язок розміщення на сторінці власного вебсайту обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі під час проведення конкурентних процедур закупівлі Замовником торгів, що не є головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня) та не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
Разом з тим повідомляємо, що Замовник у відповідності до бюджетного законодавства є одержувачем бюджетних коштів.
Поняття «головні розпорядники бюджетних коштів» та «розпорядник бюджетних коштів» визначені в пунктах 18 та 47 частини першої статті 2 Бюджетного Кодексу України:
«18) головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень;…
47) розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету;».
Головні розпорядники коштів Державного бюджету України визначаються відповідно до пункту 1 частини 2 статті 22 Бюджетного Кодексу України та затверджуються законом про Державний бюджет України шляхом встановлення їм бюджетних призначень. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет відповідно до пунктів 2 і 3 частини 2 статті 22 Бюджетного Кодексу України.
Пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного Кодексу України визначене поняття одержувача бюджетних коштів:
«38) одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету».
Враховуючи вищевикладене, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О. І. МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ є одержувачем бюджетних коштів за визначенням Бюджетного Кодексу України.
На підтвердження цього надаємо скріншот з офіційного сайту Державного вебпорталу бюджету для громадян, на якому розміщена інформація щодо віднесення Замовника до одержувача бюджетних коштів (посилання на сторінку сайту: https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/02003557/profile).
Що стосується суб’єктів господарювання державного сектору економіки, то дане визначення наведене в частині 2 статті 22 Господарського Кодексу України:
«2. Суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів».
В частині 3 статті 24 Господарського Кодексу України визначене поняття суб'єкта господарювання комунального сектора економіки: «3. Суб'єктами господарювання комунального сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише комунальної власності, а також суб'єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.»
Враховуючи той факт, що засновником КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О. І. МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ є Харківська міська рада, яка має право вирішального впливу на господарську діяльність підприємства, а також у статутному капіталі підприємства частка комунальної власності складає 100 відсотків, Замовник є суб'єктом господарювання комунального сектора економіки.
З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо Замовника у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків), розміщеному на офіційному вебсайті Фонду державного майна України, за посиланням: https://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-stateproperty-Subiekti-gospodaruvannya.html.
Отже, норми Постанови № 710 не поширюються на Замовника, крім того жоден нормативно-правовий акт не встановлює обов’язку розміщення одержувачем бюджетних коштів комунального сектора економіки на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Таким чином, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі не підлягає розміщенню на вебсайті підприємства (Замовника торгів).
Щодо порушення вимог п.п. 7 п. 19 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178. В договорі про закупівлю товарів від 23.05.2023 р. №90, у п. 11.1, в Проекті договору (Дод. 2) також порушено вимоги Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178, зазначаємо наступне.
Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі — Особливості). Відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов має міститися у тендерній документації.
Водночас згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частини третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків, передбачених пунктом 18 Особливостей. Отже, замовник укладає договір про закупівлю з учасником-переможцем відповідно до вимог, встановлених у тендерній документації (в т. ч. вимог щодо умов оплати) та пропозиції учасника-переможця.
У свою чергу, відповідно до підпункту 7 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Отже, істотні умови договору можуть змінюватись у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей, у разі якщо договором про закупівлю передбачений відповідний порядок зміни цін. У зв’язку з тим, що предметом закупівлі є : код ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Бинт марлевий медичний 7 м×14 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Бинт марлевий медичний 5 м×10 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Вата медична гігроскопічна нестерильна, 100 г, типу "зигзаг", НК 024:2019: 58234 - Стрічка ватяна, код ДК 021:2015: 33141117-3; Відріз марлевий медичний нестерильний (cкладка) 1000см×90см, НК 024:2019: 34655 - Марля, неткана, код ДК 021:2015: 33141114-2; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 – Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8) замовником не застосовується індекс споживчих цін, курс іноземної валюти, біржові котирування або показники Platts, ARGUS, регульовані ціни (тарифи), нормативи, середньозважені ціни на електроенергію на ринку «на добу наперед», встановлені на момент оголошення процедури закупівлі, як наслідок замовником не встановлювався порядок зміни ціни в договорі про закупівлю відповідно до підпункту 7 пункту 19 Особливостей.
Закон з урахуванням Особливостей визначає передумови для можливого перегляду ціни, зокрема згідно підпункту 7 пункту 19 Особливостей, однак не зобов’язує замовника включати його до проекту договору, адже кожен предмет закупівлі має свою специфіку.
Порядок та умови зміни ціни замовник визначає в проекті договору про закупівлю, який складається замовником самостійно з дотриманням Цивільного та Господарського кодексів України, специфіки предмета закупівлі та принципів здійснення закупівлі, визначених в статті 5 Закону.
Враховуючи специфіку предмета закупівлі, ані розмір індексу споживчих цін, ані курс іноземної валюти, ні біржові котирування або показники Platts, ARGUS, ні регульовані ціни (тарифи), нормативи, середньозважені ціни на електроенергію на ринку “на добу наперед” не встановлювалися в проекті договору про закупівлю як передумови для можливого перегляду ціни як істотної умови договору.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 46 Особливостей замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У зв’язку з відсутністю застосування та встановлення порядку зміни істотних умов договору відповідно до підпункту 7 пункту 19 Особливостей в проекті договору про закупівлю пояснюється відсутність застосування та встановлення Замовником п.п. 7 п. 19 Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178. В договорі про закупівлю товарів від 23.05.2023 р. №90.
Щодо порушення вимоги передбаченої п.п. 3 п. 2 ст. 16 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII та вимоги передбачені абз. 1 п.п. 5.3 п. 5 розділу ІІІ Тендерної Документації. Учасником-переможцем у Тендерній пропозиції неоприлюднено Додаткову угоду від 01.12.2020 р. №1 до Договору поставки від 19.11.2020 р. №19/11, зазначаємо наступне.
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, наявність/відсутність підстав для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації:
інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, згідно підпункту 5.3 пункту 5 розділу ІІІ цієї тендерної документації;
5.3. Спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленому кваліфікаційному критерію.
Для документального підтвердження інформації про відповідність установленому кваліфікаційному критерію учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
1) аналогічний за предметом закупівлі договір* з його невід’ємними частинами (додатковими угодами, додатками тощо) виконаний учасником у повному обсязі;
2) видаткові накладні/акти приймання-передачі товару тощо, та/або лист-відгук від контрагента про виконання учасником в повному обсязі аналогічного за предметом закупівлі договору, який надається учасником згідно підпункту 1)5.3 цього пункту, з обов’язковим наведенням у листі-відгуку предмета договору, номеру та дати його укладення.
* аналогічним за предметом закупівлі договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду постачання перев’язувальних матеріалів.
На підтвердження вищезазначеної вимоги фізичною особою-підприємцем Арістовою Анастасією Юріївною (далі – Учасник) у складі тендерної пропозиції було надано договір поставки №19/11 від 19 листопада 2020 року укладений між Учасником та комунальним некомерційним підприємством «Баранівська центральна районна лікарня» Баранівської міської ради на поставку товарів медичного призначення на загальну суму 58 360,00 грн. виконаний Учасником у повному обсязі, що підтверджується видатковими накладними загальною сумою 58 360,00 грн. Отже вимоги передбачені абз. 1 п.п. 5.3 п. 5 розділу ІІІ Тендерної Документації учасником виконано.
Відповідно до абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Аналіз вказаної норми свідчить про те, що замовник не може вимагати надання документального підтвердження інформації, яка оприлюднена у формі відкритих даних, зокрема, є доступною в електронній системі закупівель.
Додаткова угода №1 від 01.12.2020 р. до договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р., на дату подання Учасником тендерної пропозиції, а саме 08.05.2023 року, була оприлюднена в електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c), а відповідно, була доступною для перегляду.
Таким чином, враховуючи наведене та те, що додаткова угода №1 від 01.12.2020р. до договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р., на дату подання учасником тендерної пропозиції, була оприлюднена у електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c), а отже, вона була публічною та доступною для перегляду, надання її у складі тендерної пропозиції не повинно вимагатися замовником з урахуванням абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, а відповідно, і не може бути визначено як порушення вимоги передбаченої п.п. 3 п. 2 ст. 16 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII та вимог передбачених абз. 1 п.п. 5.3 п. 5 розділу ІІІ Тендерної Документації. Цієї ж правової позиції дотримується й Дніпропетровський окружний адміністративний суд: Рішення від 20 лютого 2023 року у Справі № 160/18655/22 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/109080765)
Додатки:
1) Витяг зі Статуту КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О. І. МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ
2) Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
3) Скріншот з офіційного сайту Державного вебпорталу бюджету для громадян;
4) Комерційна пропозиція ТОВ «Медичний Центр «М.Т.К.»;
5) Інформація щодо цін на медичні матеріали, яка міститься у відкритих джерелах.