• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Бинт марлевий медичний 7 м×14 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Бинт марлевий медичний 5 м×10 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Вата медична гігроскопічна нестерильна, 100 г, типу "зигзаг", НК 024:2019: 58234 - Стрічка ватяна, код ДК 021:2015: 33141117-3; Відріз марлевий медичний нестерильний (cкладка) 1000см×90см, НК 024:2019: 34655 - Марля, неткана, код ДК 021:2015: 33141114-2; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 – Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8)

Завершена

760 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 600.00 UAH
Номер: 88f52f95742b4e89932d347aa587d910
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-05-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.06.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 06.06.2023 13:17 - 28.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.06.2023 № 138 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 05.06.2023 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 05.06.2023 № 138 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 8. UA-2023-05-01-004219-a 01.05.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 211-59-26, Roman.hromyka@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції Фізичної Особи-Підприємця Арістової Анастасії Юріївни встановлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам та Постанови № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема шляхом припинення зобов`язань по договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2023 р. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О.І. МЕЩАНІНОВА" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2023 рік, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 01.05.2023 р. №90, протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 12.05.2023 р. №92 стосовно визначення переможця та про намір укласти договір про закупівлю товару з Фізичною Особою-Підприємцем Арістовою Анастасією Юрієвною, (Ідентифікаційний код 3557505763), Договір про закупівлю від 23.05.2023 р. №90 укладений між Замовником та Фізичною Особою-Підприємцем Арістовою Анастасією Юрієвною, (Ідентифікаційний код 3557505763), (далі – Договір). Пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 13 червня 2023 р. (далі – Пояснення). Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до пунктів 5.2 та 5.3 тендерної документації Замовником встановлено такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання зокрема аналогічного за предметом закупівлі договору з його невід’ємними частинами. Так, у складі тендерної пропозиції Фізичної Особи-Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ надано договір поставки №19/11 від 19.11.2020 без Додаткової угоди №1 від 01.12.2020, факт укладання якої встановлено відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c). Таким чином, учасник Фізична Особа-Підприємець АРІСТОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону в частині не підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Фізичної Особи-Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ, як таку що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір на суму 3 893 326,56 гривень. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 09.06.2023 р. звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо вищезазначеної невідповідності тендерної пропозиції Фізичної Особи-Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовником надано пояснення зокрема наступного змісту: «…Відповідно до абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Аналіз вказаної норми свідчить про те, що замовник не може вимагати надання документального підтвердження інформації, яка оприлюднена у формі відкритих даних, зокрема, є доступною в електронній системі закупівель та Додаткова угода №1 від 01.12.2020 р. до договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р., на дату подання Учасником тендерної пропозиції, а саме 08.05.2023 року, була оприлюднена в електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c), а відповідно, була доступною для перегляду. Таким чином, враховуючи наведене та те, що додаткова угода №1 від 01.12.2020р. до договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р., на дату подання учасником тендерної пропозиції, була оприлюднена у електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-10-26-005260-c), а отже, вона була публічною та доступною для перегляду, надання її у складі тендерної пропозиції не повинно вимагатися замовником з урахуванням абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації». Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Період усунення порушень: 23.06.2023 09:05 - 08.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.06.2023 09:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: АРҐУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-06-05-000054 За результатами моніторингу закупівлі UA-M-2023-06-05-000054 північно-східним офісом Держаудитслужби складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, який оприлюдненню в електронній системі закупівель 23.06.2023 р. Керуючись ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ ТА НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ІМ. ПРОФ. О.І.МЕЩАНІНОВА» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) надає арґументовані заперечення на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок), номер оголошення UA-2023-05-01-004219-a, предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Бинт марлевий медичний 7 м×14 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Бинт марлевий медичний 5 м×10 см, нестерильний, НК 024:2019: 13414 - Бавовняний рулон, код ДК 021:2015: 33141113-4; Вата медична гігроскопічна нестерильна, 100 г, типу "зигзаг", НК 024:2019: 58234 - Стрічка ватяна, код ДК 021:2015: 33141117-3; Відріз марлевий медичний нестерильний (cкладка) 1000см×90см, НК 024:2019: 34655 - Марля, неткана, код ДК 021:2015: 33141114-2; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 - Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8; Пластир 2,5 см×5 м, НК 024:2019: 34831 – Лейкопластир гіпоалергенний, код ДК 021:2015: 33141112-8). За результатами моніторингу органом державного фінансового контролю (далі – орган контролю) Висновком встановлено про наявність порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. Замовник наголошує, що Висновок складено з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель: при складанні Висновку органом контролю застосовано норми законодавства, що не регулюють дані правовідносини, а саме: норми статті 31 Закону. У разі невідповідності окремих положень підпорядкованого нормативно-правового акта положенням основного нормативно-правового акта, будь-які зміни у регулюванні однопредметних правовідносин відбуваються з одночасним внесенням змін до основного акта. Відповідно до п. 37 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). П. 3 Особливостей передбачено: Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Керуючись нормами Закону та Особливостей Замовником проведена закупівля UA-2023-05-01-004219-a за процедурою «відкриті торги з особливостями». Тому Замовником при проведенні процедури закупівлі UA-2023-05-01-004219-a застосовані норми Закону з урахуванням Особливостей, про що зазначено в преамбулі проєкту договору про закупівлю (Додаток 2 до тендерної документації) та самому договорі, укладеному за результатами процедури закупівлі. При розгляді тендерних пропозицій замовники при вирішенні питання про наявність або відсутність підстав відхилення тендерних пропозицій застосовують пункт 41 Особливостей (зі змінами, внесеними Постановою КМУ від 18.04.2023 № 336 – в редакції що діяла на дату оприлюднення оголошення про закупівлю), а не статтю 31 Закону. Пункт 41 Особливостей містить вичерпний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій. Також, відповідно до положень п. 41 Особливостей підпунктом 3.1 пункту 3 розділу V Тендерної документації зазначені підстави відхилення тендерної пропозиції. ПУНКТ 41 ОСОБЛИВОСТЕЙ ТА ПІДПУНКТ 3.1 ПУНКТУ РОЗДІЛУ V ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НЕ МІСТЯТЬ ТАКОЇ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ЯК: «УЧАСНИК ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ НЕ ВІДПОВІДАЄ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ (КВАЛІФІКАЦІЙНОМУ) КРИТЕРІЯМ, УСТАНОВЛЕНИМ СТАТТЕЮ 16 ЦЬОГО ЗАКОНУ ТА/АБО НАЯВНІ ПІДСТАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ ЧАСТИНОЮ ПЕРШОЮ СТАТТІ 17 ЦЬОГО ЗАКОНУ». ТАКА ПІДСТАВА ЗАЗНАЧЕНА В СТАТТІ 31 ЗАКОНУ, ПРОТЕ ДАНУ ПРАВОВУ НОРМУ ЗАМОВНИКИ НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬ НА ПЕРІОД ДІЇ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ ТА ПРОТЯГОМ 90 ДНІВ З ДНЯ ЙОГО ПРИПИНЕННЯ АБО СКАСУВАННЯ. Також Замовник звертає увагу на наступне. В констатуючій частині Висновку органом контролю зазначено: «Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Фізичної Особи Підприємця АРІСТОВОЇ АНАСТАСІЇ ЮРІЇВНИ, як таку що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір на суму 3 893 326,56 гривень.». Замовнику незрозуміло, який договір мається на увазі, оскільки між Замовником та переможцем процедури закупівлі ФО-П Арістовою А.Ю. укладено договір на суму 487 900,00 грн. Тому сума укладеного договору між Замовником та ФО-П Арістовою А.Ю., що зазначена у Висновку, не відповідає дійсності. Щодо відсутності у складі тендерної пропозиції Учасника Додаткової угоди №1 від 01.12.2020 р. до Договору поставки №19/11 від 19.11.2020 р. Замовник зазначає наступне. Пунктом 5.2. Розділу ІІІ Тендерної документації передбачено: «Відповідно до статті 16 Закону учасники повинні відповідати такому кваліфікаційному критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).» Відповідно до пп. 5.3 п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації для документального підтвердження інформації про відповідність установленому кваліфікаційному критерію учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: 1) аналогічний за предметом закупівлі договір з його невід’ємними частинами (додатковими угодами, додатками тощо) виконаний учасником у повному обсязі; 2) видаткові накладні/акти приймання-передачі товару тощо, та/або лист-відгук від контрагента про виконання учасником в повному обсязі аналогічного за предметом закупівлі договору, який надається учасником згідно підпункту 1)5.3 цього пункту, з обов’язковим наведенням у листі-відгуку предмета договору, номеру та дати його укладення. На підтвердження відповідності установленому кваліфікаційному критерію учасником ФО-П Арістовою А.Ю. у складі тендерної пропозиції надано наступні документи: - Договір поставки від 19.11.2020 № 19/11 на суму 58 360,00 грн, предмет закупівлі згідно ДК 021:2012 : 33140000-3 Медичні матеріали; - Додаток 1 до договору від 19.11.2020 № 19/11 «Специфікація»; - Видаткова накладна від 04.12.2020 № 436 на суму 29 250,69 грн; - Видаткова накладна від 06.12.2020 № 437 на суму 29 109,31 грн. З наданих документів вбачається, що договір поставки від 19.11.2020 № 19/11 виконано постачальником ФО-П Арістовою А.Ю. в повному обсязі на загальну суму 58 360,00 грн. Номенклатура (найменування товару), кількість та ціна за одиницю товару, що зазначені в Специфікації (Додаток 1 до Договору) відповідають номенклатурі (найменування товару), кількості та ціні за одиницю товару, що зазначені у видаткових накладних. До того ж уповноважена особа Замовника при розгляді тендерної пропозиції учасника ФО-П Арістової А.Ю., керуючись пунктом 44 Особливостей (в редакції що діяла на дату оприлюднення оголошення про закупівлю), звернулась до електронної системи закупівель, в якій було розміщена інформація стосовно даного договору (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-26-005260-c), зокрема договір із додатком до нього, додаткова угода. Також було розміщено звіт про виконання договору про закупівлю, що своєю чергою підтверджує виконання договору в повному обсязі. Разом з тим, відповідно до абзацу третього підпункту 12 пункту 44 Особливостей та абзацу другого підпункту 5.7. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Аналіз вказаної норми свідчить про те, що замовник не може вимагати надання документального підтвердження інформації, яка оприлюднена у формі відкритих даних, зокрема, є доступною в електронній системі закупівель. До того ж Замовник звертає увагу, що в договорі поставки від 19.11.2020 № 19/11 не зазначено, що є його невід'ємними частинами. Тому у Замовника не було підстав вимагати від Учасника документ, посилаючись на відповідний пункт в наданому договорі поставки (тобто факт, що вищезазначена додаткова угода є його невід’ємною частиною в наданому договорі поставки не встановлено). Замовник не міг вимагати від Учасника усунути невідповідності шляхом завантаження Додаткової угоди №1 від 01.12.2020 р. Тому Замовником зроблено висновок про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції. Щодо зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема шляхом припинення зобов`язань по договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України Замовник зазначає наступне. Положеннями Цивільного та Господарського кодексу України визначено підстави припинення зобов’язань. Відповідно до ст. 589 ЦК України зобов'язання припиняється на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Зі змісту ст. 202 ГК України вбачається, що господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Господарське зобов'язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. Відповідно до ст. 611 ЦК України припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, або розірвання договору допускається лише у випадку якщо це встановлено договором або законом і лише у разі порушення зобов`язання іншою стороною зобов`язання. У Замовника відсутні підстави для одностороннього припинення (розірвання) зобов`язання. Крім того, орган державного фінансового контролю не зазначив, які правові підстави повинен використати Замовник для його дострокового припинення чи розірвання. До того ж припинення зобов’язання, тобто розірвання договору, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи - учасника закупівлі та матиме негативні наслідки для репутації Замовника та учасника-переможця, що є непропорційним у співвідношенні з недоліками, на які посилається у Висновку орган контролю. Як вбачається зі змісту Висновку за результатами моніторингу, орган контролю не встановив неефективне, незаконне або нецільове використання коштів з джерела фінансування за результатами укладання Замовником договору з переможцем процедури закупівлі. Разом з цим, органом державного фінансового контролю не наведені належні обґрунтування, які підтверджують вчинення під час процедури закупівлі Замовником або учасниками процедури таких порушень, які б могли обумовлювати необхідність застосування зазначених у Висновку заходів. Припинення зобов’язань по договору про закупівлю не відповідає критерію пропорційності та може призвести до несприятливих наслідків для прав, свобод та інтересів громадян, оскільки одними з основних завдань Замовника є забезпечення кваліфікованого, якісного та ефективного обстеження, лікування пацієнтів в стаціонарних умовах, консультації щодо діагностики хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров’я тощо. На виконання поставлених завдань Замовник здійснює функції зокрема надання висококваліфікованої лікувально-діагностичної допомоги, проведення оперативного достовірного аналізу стану здоров’я, контроль за повнотою та якістю обстеження, забезпечення своєчасного та якісного проведення діагностичних процедур, маніпуляцій, хірургічних втручань. Для виконання зазначених завдань та функцій, з метою надання в тому числі екстреної спеціалізованої та невідкладної, цілодобової екстреної медичної допомоги Замовник повинен забезпечити наявність медичних матеріалів. Застосування вищезазначеного заходу реагування у вигляді припинення зобов’язань по договору свідчить про недотримання органом державного фінансового контролю балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення, та є виключним заходом, обрання якого є можливим лише у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Зважаючи на це, зобов`язання Замовника щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які зазначені у Висновку, не можна вважати пропорційним. З огляду на вище викладене Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-06-05-000054 в частині встановлення порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону винесено з недотриманням норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 30.06.2023 10:05

Запити/Пояснення