-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт спального корпусу КЗ ЛОР "Львівського державного ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою ім. Героїв Крут" на вул. Пасічній, 68 в м. Львові. Коригування (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
41 062 564.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 410 625.64 UAH
мін. крок: 1% або 410 625.64 UAH
Номер:
50410590c9084752b5af13add285e864
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-08-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2024 00:00
Період моніторингу:
08.05.2024 15:49 - 30.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.05.2024 № 96
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.05.2024 № 96.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 07. UA-2023-04-28-009945-a, 28.04.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД» встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, вимог Особливостей №1178 (пунктів 3 та 44 чинної редакції) при розгляді тендерних пропозицій, а також привести умови договору (розрахунок договірноїі ціни) у відповідність до вимог законодавства (з урахуванням вимог пункту 5.31 розділу V Настанови №281) та вжити заходи щодо уточнення загальної вартості виконаних підрядних робіт відповідно до пункту 6.16 розділу VI Настанови №281 (у разі фактичного використання підрядником техніки для перевезення сміття за договорами про надання послуг технікою).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі, правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-04-28-003030-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 09.05.2023; тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 16.05.2023 №42; додаткові угоди від 25.09.2023 №1, від 28.09.2023 №2, від 25.10.2023 №3 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 15 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
У частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Також, у частині третій статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Водночас, за чинними для досліджуваної процедури закупівлі нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 44 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується.
Так, у пункті 44 Особливостей №1178 було визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Моніторингом встановлено, що у частині 3.4 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії розміром 200 000,00 грн та строком дії – не менше строку, протягом якого тендерна пропозиція вважається дійсною, але не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
При цьому, у частині 3.5 розділу 3 тендерної документації визначено перелік підстав, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Отже, при складанні тендерної документації Замовником положення статті 25 Закону застосовано без урахування положень пункту 44 Особливостей №1178, чим порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Як наслідок, учасником ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД», яким надано банківську гарантію №BG/U/03-2-02451 від 04.05.2023 (видана АТ «Український будівельно-інвестиційний банк»), що містить умову її неповернення: «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону», тобто надання забезпечення тендерної пропозиції здійснено без урахування чинних норм Особливостей №1178 (положень пункту 44 цих особливостей).
Слід зазначити, що у разі надання переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції згідно з пунктом 44 Особливостей №1178 у строк, що не перевищує 10 днів (відповідно до частини шостої статті 17 Закону), однак що перевищує 4 дні (встановлений пунктом 44 Особливостей №1178 строк) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник втратив би можливість стягнути (не повернути) забезпечення тендерної пропозиції в сумі 200 000,00 гривень.
Крім того моніторингом встановлено, що за вимогами пункту 3.8.1 частини 3.8 розділу 3 тендерної документації Замовника виконання робіт проводиться відповідно до чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281.
Одночасно, за вимогами пункту 3.8.2 частини 3.8 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати, зокрема: розрахунок договірної ціни та кошторис, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат.
Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво) визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Настанова №281 є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Так, загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281.
Відповідно до норм пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Одночасно, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Моніторингом встановлено, що учасником «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД» у складі тендерної пропозиції надано розрахунок договірної ціни, пояснювальну записку до договірної ціни, локальні кошториси, розрахунок загальновиробничих витрат та підсумкову відомість ресурсів.
Аналізом вищевказаних локальних кошторисів учасника встановлено, що у Локальному кошторисі №02-01-01 ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД», включено трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки при виконанні робіт з перевезення сміття (С311-10-М, 133 т).
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД» міститься Довідка (№15Т-11 від 04.05.2023) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у якій вказано про наявність в учасника відповідно до укладених договорів надання послуг технікою : самоскида КАМАЗ 5511 (договір №9 від 05.12.2022), автокрана КТА 25 (договір №01/03/2023 від 01.03.2023) та екскаватора JCB JS175W (договір №01/02/2023 від 01.02.2023).
Також, учасником надано копії договорів про надання послуг технікою: №9 від 05.12.2022 з ФОП Бриковським Т.Г., №01/03/2023 від 01.03.2023 з ПП «Престижбуд» та №01/02/2023 від 01.02.2023 з ТОВ «ЕДБУДТРАНС», відповідно до умов яких послуги надаватимуться водіями (операторами) виконавця (надавача послуг).
Відповідно до наданих учасником документів і інформації у складі тендерної пропозиції, ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД» не буде використовуватись власна самохідна техніка для виконання таких робіт як перевезення сміття.
Слід зазначити, що відповідно до наданої учасником Довідки (№15Т-11.3 від 04.05.2023) учасник не залучатиме потужності інших суб’єктів господарювання (субпідрядників) для виконання загально-будівельних робіт (перевезення сміття).
Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Водночас, моніторингом встановлено, що зазначені у Локальному кошторисі №02-01-01 ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД» трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з перевезення сміття, включено до розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку.
З врахуванням вищенаведеного, ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД» у наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договором надання послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог частини 3.8 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та, відповідно, пункту 3 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Будівельна фірма «ЖОВКВА», ЛТД», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 16.05.2023 №42.
Слід зазначити, що відповідно до умов укладеного за результатами процедури закупівлі договору про закупівлю від 16.05.2023 №42 договір діє до 31.12.2024 або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань, а в частині розрахунків до повного його виконання (п.13.1 договору).
Відповідно до наявної у вільному доступі інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів щодо оплати за договором про закупівлю від 16.05.2023 №42 встановлено, оплата за вказаним договором проведена в повному обсязі у 2023 році (40 965 873,92 грн, що відповідає сумі договору) на підставі актів приймання виконаних робіт (№1-№8).
Також, слід зазначити, що відповідно до пункту 6.16 розділу VI Настанови №281 незалежно від виду договірної ціни та способів взаєморозрахунків при виявленні у кошторисах виконаних робіт (які були оформлені та оплачені у попередні періоди) безперечних помилок та порушень чинного порядку визначення вартості будівництва загальна вартість виконаних підрядних робіт підлягає уточненю з дати виявлення зазначених помилок з урахуванням термінів позовної давності згідно з законодавством України.
Період усунення порушень:
29.05.2024 17:06 - 13.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.05.2024 17:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі повідомляємо наступне:
Щодо частини першої висновку:
Відповідно до пп. 3.4.5. п. 3.4. Розділу 3 Тендерної документації Банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ. (Форма банківської гарантії міститься в Додатку №6 до тендерної документації).
Пунктом 26 постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 встановлено, що гарантія повинна містити такі реквізити: 1) назву документа; 2) номер, місце складання, дату видачі; 3) повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності); 4) код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків); 5) назву валюти, у якій надається гарантія; 6) суму гарантії цифрами та словами; 7) назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія; 8) дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини; 9) найменування бенефіціара - юридичної особи, для бенефіціара - фізичної особи - прізвище, ім'я, по батькові (за наявності); 10) код згідно з ЄДРПОУ - для бенефіціара - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для бенефіціара - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків); 11) найменування банку-гаранта; 12) дату закінчення дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим; 13) умови, за яких надається право вимагати платіж; 14) умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії (у разі потреби); 15) підпис(и) уповноваженої(их) особи(іб) банку-гаранта; 16) інші умови (за потреби). Реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Таким актом є наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ, в пунктах 3,4 якого зазначається, що реквізити гарантії, визначені у формі (додається, як Додаток №6 до тендерної документації) є обов’язковими для складання гарантії. У реквізитах гарантії: 1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація: повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; код банку (у разі наявності); адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування; адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи; SWIFT-адреса гаранта (у разі, якщо гарантом є банк); 2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, зазначається інформація: повне найменування - для юридичної особи; прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) - для фізичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - для принципала юридичної особи - резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала фізичної особи - резидента (у разі наявності); серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта); адреса місцезнаходження; 3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація: повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; адреса місцезнаходження; 4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти - словами; 5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34; 6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності; 7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане; 8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошення про проведення спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайта інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»; 9) в інформації щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначаються: дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі; назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошенням про проведення спрощеної закупівлі; 10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях; 11) у разі якщо надавачем гарантії є страхова організація, зазначається: назва договору, відповідно до якого надається гарантія, його номер та інші реквізити договору в разі їх наявності; ліцензія на здійснення страхової діяльності. Така умова неповернення гарантії, як «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону» передбачена безпосередньо у формі, яка є Додатком №6 до тендерної документації і відповідно до якої була оформлена гарантія.
Виходячи з викладеного вище, Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а надана учасником електронна банківська гарантія оформлена відповідно до вимог тендерної документації та вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки Замовник не має права самовільно вносити зміни у форми, затверджені МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ а також не має права на власний розсуд вносити зміни в положення статтей Закону України Про публічні закупівлі.
Щодо другої частини висновку повідомляємо наступне:
Згідно п. 3.8.2. Розділу 3 Тендерної документації:
3.8.2.Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати:
- розрахунок договірної ціни та кошторис;
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат.
Відтак, п. 3.8.2. Розділу 3 Тендерної документації не було встановлено вимоги про те, що розрахунок договірної ціни та кошторис повинен здійснюватись з врахуванням пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281.
Відповідно, п. 41. редакції Постанови КМУ №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, яка діяла на період здійснення закупівлі, зазначено наступне:
«41. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей;
{Абзац другий підпункту 1 пункту 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1495 від 30.12.2022}
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
{Абзац третій підпункту 1 пункту 41 в редакції Постанови КМ № 157 від 17.02.2023}
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей;
{Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1495 від 30.12.2022}
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей;
{Абзац шостий підпункту 1 пункту 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1495 від 30.12.2022}
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
{Абзац сьомий підпункту 1 пункту 41 в редакції Постанови КМ № 157 від 17.02.2023}
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей;
{Абзац другий підпункту 2 пункту 41 в редакції Постанови КМ № 157 від 17.02.2023}
{Абзац третій підпункту 2 пункту 41 виключено на підставі Постанови КМ № 157 від 17.02.2023}
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;».
Відтак, зважаючи на те, що Тендерною документацією не було передбачено вимог про те, що розрахунок договірної ціни та кошторис повинен здійснюватись з врахуванням пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281, в Замовника були відсутні підстави для відхилення Тендерної пропозиції Учасника. Звертаємо вашу увагу на те, що за неправомірне відхилення тендерної пропозиції чинним законодавством передбачена відповідальність.
Зазначене підтверджується і аналогічним рішення Антимонопольного комітету України: UA-2024-04-18-012669-a (Рішення від 30.05.2024 №9530.pdf) .
Просимо прийняти до уваги надані пояснення.
Окрім того повідомляємо проте, що Замовником щодо Уповноваженої особи проведено роз’яснювальну роботу, та відправлено на економічні навчання в тому числі в сфері публічних закупівель. Також замовником на виконання Висновку вжито заходи щодо уточнення загальної вартості виконаних підрядних робіт відповідно до пункту 6.16 розділу VI Настанови №281 шляхом підписання корегуючого акту №8/3 приймання виконання будівельних робіт (надаємо в складі відповіді) а також шляхом повернення коштів врахованих на трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з перевезення сміття, включені до розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку підрядником згідно акту №8/3 в сумі 16503 грн. 4 коп. (виписку з рахунку надаємо в складі відповіді).
Наголошуємо на тому, що згідно ч.9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» 9. У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
З повагою!
Дата публікації звіту:
05.06.2024 15:55
Запити/Пояснення
Номер:
25063d91cdc84cd386b6d06d387c8a65
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
14.05.2024 16:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.05.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2023-04-28-009945-a, яка проведена Комунальним закладом Львівської обласної ради «Львівський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю та копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно з частиною 6.3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати інформацію про право підписання договору про закупівлю та копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням щодо виконання переможцем тендеру Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Жовква», ЛТД» вимоги частини 6.3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
de912d07e01b40ae986140cc7a777ab1
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
15.05.2024 21:16
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень повідомляємо наступне щодо зазначених Вами питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з суми зазначеної в зведеному кошторисному розрахунку та згідно Розпорядження Львівської військової адміністрації Про внесення змін до Програми реалізацій пріоритетних інфраструктурних проєктів у Львівській області та показників обласного бюджету Львівської області на 2023 рік.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб Замовника у закупівлі з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником торгів на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту Капітальний ремонт спального корпусу КЗ ЛОР "Львівського державного ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою ім. Героїв Крут" на вул. Пасічній, 68 в м. Львові. Коригування було розроблено проекту документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об’єкта будівництва та її кошторисної частини за робочим проектом № 14-0047/01-23 від 15 квітня 2023 року (надаємо в складі пояснення). В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству.
3. Визначення очікуваної вартості:
Згідно Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обгрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни.
Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі (зверений коштрис надаємо в складі пояснення).
Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника та інжинірінгові послуги (Глава 10 кошторису) та Главу 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд».
Таким чином, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із Зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації. При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 та глави 12, з урахуванням ПДВ.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено за посиланням: https://ldl-gk.lviv.ua/informatsiya/publichna-informatsiya-2/derzhavni-zakupivli/
3. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням щодо виконання переможцем тендеру Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Жовква», ЛТД» вимоги частини 6.3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Документи на підтвердження виконання переможцем тендеру Товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма «Жовква», ЛТД» вимоги частини 6.3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та частини другої статті 41 Закону щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору надаємо разом з відповіддю про надання пояснень.
З повагою!