-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт системи електропостачання КНП «Центральна міська клінічна лікарня» Ужгородської міської ради. Встановлення джерел резервного живлення (установка генераторів)
Завершена
4 943 359.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 717.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 717.00 UAH
Номер:
ca0fefb83f4143ecb8cf9bfb90d29192
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-10-30-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.10.2023 00:00
Період моніторингу:
30.10.2023 13:30 - 21.11.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.10.2023 № 36-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 30.10.2023 № 36-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2023-04-27-011472-a 27.04.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям встановлено, що тендерна документація складена з порушенням пункту 14 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення договору та додатків до нього встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та їх оприлюднення встановлено порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Фірцак Олександр Іванович встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору,– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення у зв’язку з оплатою за договором у повному обсязі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8, пунктів 10, 11 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII, пункту 14 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII, пункту 28 Особливостей, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 листопада 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16.12.2020 № 1266, далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 20.04.2023, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасність, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КНП "Центральна міська клінічна лікарня" Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 27.04.2023 № 57/2023; тендерну пропозицію Фізичної особи підприємця Фірцак Олександр Іванович ( далі – ФОП Фірцак Олександр Іванович); протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможців та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП Фірцак Олександр Іванович від 11.05.2023 № 61; повідомлення про намір укласти договір від 11.05.2023 року; договір про закупівлю від 18.05.2023 №121; додаткова угода від 09.08.2023 № 1.
Під час аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
У відповідності до пункту 28 Особливостей - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Проте, за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: тендерна документація розроблена замовником без урахування внесених до Особливостей змін, що діяли на момент оголошення закупівлі (зміни від 20.04.2023).
Так, відповідно до пункту 28 Особливостей, у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Проте, у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V тендерної документації замовником визначені підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника яка не відповідає чинній для досліджуваної процедури закупівель редакції Особливостей, а саме, в абзаці другому, третьому, п'ятому, шостому та сьомому підпункту 1 пункту 41 Особливостей, в абзаці другому, третьому підпункту 2 пункту 41 Особливостей та в абзаці третьому та шостому підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
Окрім цього, Замовником у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V тендерної документації до підстав для відхилення тендерної пропозиції включено підставу, яка відсутня у пункті 41 Особливостей (тендерна пропозиція викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією).
Отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції Замовником було визначено не у відповідності до чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей.
Також, під час аналізу тендерної документації Замовника встановлено, що в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону №922-VIII в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині відхилення/не відхилення переможця ФОП «Фірцак Олександр Іванович» встановлено наступне.
Абзацом п’ятнадцятим пункту 44 Особливостей установлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено Замовником 11.05.2023 року, однак переможцем ФОП «Фірцак Олександр Іванович» не надано документи, які підтверджують відсутність підстав, установлених в абзаці п’ятнадцятому пункту 44 Особливостей та у спосіб і строки встановлені в тендерній документації Замовника (додаток 2 тендерної документації).
Відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Проте, Замовником на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей не відхилено переможця торгів ФОП «Фірцак Олександр Іванович», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, а укладено з ним договір від 18.05.2023 №121 на суму 4 938 519,00 гривень (без ПДВ).
Відповідно до пунктів 2.7 та 3.1 договору від 18.05.2023 №121 невід’ємними частинами цього договору є календарний план виконання робіт (додаток №2) та договірна ціна (додаток №1).
Абзацом другим пункту 10 Особливостей визначено, що за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та всі додатки до нього відповідно до вимог Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII договір про закупівлю та всі додатки до нього публікуються протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення договору та додатків до нього встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднені додатки №1 та №2, які є невід’ємними частинами договору чим порушено вимоги абзацу другого пункту 10 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткової угоди) та їх оприлюднення встановлено наступне.
Так, під час моніторингу установлено, що 09 серпня 2023 року між Замовником та ФОП «Фірцак Олександр Іванович» укладено додаткову угоду №1 до договору від 18.05.2023 № 121 щодо зменшення ціни договору на 147334,00 гривень ( підпункт 5 пункту 19 Особливостей).
Абзацом десятим пункту 19 Особливостей визначено, що у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону №922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Водночас, у відповідності до пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону (пунктом 19 Особливостей) - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору встановлено, що додаткову угоду №1 до договору від 18.05.2023 № 121, укладену з ФОП «Фірцак Олександр Іванович» 09.08.2023 Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель 21.08.2023 (на восьмий робочий день), чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Окрім того, в ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 31.10.2023 було направлено запит про надання пояснень з питань, які є предметом досліджень в рамках моніторингу, зокрема, щодо невідхилення тендерної пропозиції Учасника, проте відповідь (пояснення) на поставлене питання Замовником не надано, чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII.
Згідно наявної інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/new/transactions/search) Замовником здійснено оплату за вказаним договором на загальну суму 4 791 185,00 гривень (без ПДВ).
Період усунення порушень:
09.11.2023 17:10 - 24.11.2023 00:00
Дата публікації висновку:
09.11.2023 17:10
Запити/Пояснення
Номер:
b8ee6cdf91ae42c1ae07a36930007b50
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.10.2023 11:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт системи електропостачання КНП «Центральна міська клінічна лікарня» Ужгородської міської ради. Встановлення джерел резервного живлення (установка генераторів)», (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-04-27-011472-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
2. Чому Уповноваженою особою КНП "Центральна міська клінічна лікарня" Ужгородської міської ради не відхилено переможця ФОП Фірцак Олександр Іванович, як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» у строки та у спосіб, зазначений у Додатку 2 тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.