• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

15540000-5 Сирні продукти (Сир кисломолочний)

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Номер: 55bd1855eeec4df4899d92a5641be39a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-06-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.06.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 06.06.2023 09:42 - 28.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.06.2023 Одеса № 144 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 05.06.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 05.06.2023. В.о. начальника Валентина КОРОЛЬ Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 05.06.2023 № 144 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 UA-2023-04-27-011341-a 27.04.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 66) 719-35-16, d.o.morozov@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзаців 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 червня 2023 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Балтського психоневрологічного будинка-інтерната (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 26.04.2023 № 93, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.05.2023 № 106, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Двойнос Валентини Степанівни (далі – ФОП Двойнос В.С.), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 08.05.2023 в електронній системі закупівель, договір про постачання продукції від 15.05.2023 № 125 (далі - Договір), пояснення отримані 09.06.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Отже, на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД не вірно зазначено підставу для відмови в участі у відкритих торгах, встановлену підпунктом 11 пункту 44 Особливостей, в частині встановлення такої підстави лише до учасника процедури закупівлі, що суперечить нормам підпункту 11 пункту 44 Особливостей, яким передбачено таку підставу до учасника процедури закупівлі або кінцевого бенефіціарного власника, члена або учасника (акціонера) юридичної особи - учасника процедури закупівлі. Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2023 року № 157 були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, що не враховані Замовником під час складання ТД, в тому числі внесені зміни до пункту 40 Особливостей, що не враховано Замовником у пункті 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД щодо визначення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що в складі пропозиції повинен надаватись лист, в якому учасник зазначає, що він погоджується з умовами проєкту договору та згоден його підписати у разі перемоги у закупівлі. Проте у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Двойнос В.С. не надано лист, в якому учасник зазначає, що він погоджується з умовами проєкту договору та згоден його підписати у разі перемоги у закупівлі, чим не дотримано вимоги підпункту 3.3 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД. Відповідно до підпункту 3.8 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД встановлена вимога до учасника, відповідно до якої останній повинен надати роз’яснення щодо обставин передбачених статтею 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» надати лист роз’яснення та копію підтверджуючого документу у вигляді фінансового звіту за останній звітній період. Крім того, підпунктом 3.3 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД встановлюється вимога до учасника, відповідно до якої документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції, але надається лист-роз'яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якому зазначаються законодавчі підстави ненадання таких документів. Однак у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Двойнос В.С. не надано ні фінансовий звіт за останній звітній період, ні лист-роз'яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якому зазначаються законодавчі підстави ненадання такого звіту, чим не дотримано вимоги підпункту 3.8 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД. Відповідно до підпункту 3.4 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що учасник несе відповідальність відповідно до вимог чинного законодавства за надання недостовірної інформації. За підроблення документів учасник несе кримінальну відповідальність згідно зі статтею 358 Кримінального кодексу України, відповідно до чого учасник має надати інформацію в складі пропозиції, що документи надані ним не підроблені, також окремо учасник в складі своєї пропозиції подає гарантійний лист про достовірність інформації згідно з Додатком 6 до ТД. Проте у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Двойнос В.С. не надано інформацію, що документи, надані ним, не підроблені, а також, окремо не подано гарантійний лист про достовірність інформації згідно з Додатком 6 до ТД, чим не дотримано вимоги підпункту 3.4 пункту 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2023 щодо ненадання вищезазначених документів, Замовник 09.06.2023 надав інформацію, якою роз’яснив, що Замовником не вимагались від учасників такі документи та що всі перелічені питання не відносяться до даної закупівлі. Відповідно до вимог підпункту «г» пункту 3.3 Додатка 2 та пункту 5 Додатка 6 до ТД Замовник вимагає у складі тендерної документації надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) не більше тридцяти денної давнини від дати подання документа та не раніше тридцяти денної давнини з моменту розкриття тендерних пропозиції відповідно. Проте у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Двойнос В.С. не надано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), який відповідає вищезазначеним вимогам, чим не дотримано вимог підпункту «г» пункту 3.3 Додатка 2 та пункту 5 Додатка 6 до ТД. Відповідно до підпункту 2.4 пункту 2 Додатка 3 до ТД Замовник вимагає подання у складі тендерної пропозиції скан-копії оригіналу договору про надання послуг з санітарної обробки автотранспорту та складського приміщення діючий до 31.12.2023 року. У складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Двойнос В.С. були подані скан-копії договорів від 21.01.2022 № 06/22 та від 12.04.2022 № 07/22 про надання ветеринарно-санітарних послуг. Однак зазначені договори були завантажені не у повному обсязі, а саме: відсутні Додатки 1, які є їх невід’ємними частинами відповідно до пунктів 7.1 розділу VII вказаних договорів. Крім того, у змісті договору від 21.01.2022 № 06/22 була виявлена невідповідність, а саме: замовником у преамбулі визначено сторону – ФОП Волошину Ірину Олександрівну, а у розділі VIII «Банківські реквізити та підписи сторін» договору замовником визначено сторону – ФОП Двойнос В.С. Проте у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Двойнос В.С. надано договори від 21.01.2022 № 06/22 та від 12.04.2022 № 07/22 про надання ветеринарно-санітарних послуг не у повному обсязі, а саме: відсутні Додатки 1, які є їх невід’ємними частинами відповідно до пунктів 7.1 розділу VII вказаних договорів, чим не дотримано вимоги підпункту 2.4 пункту 2 Додатка 3 до ТД. Відповідно до підпунктів 2.5 та 2.6 пункту 2 Додатка 3 до ТД учасник повинен надати скан-копії оригіналів документів, які підтверджують проходження санітарної обробки автотранспорту не рідше 1 разу на 10 днів та скан-копії оригіналів документів, які підтверджують проходження санітарної обробки складських приміщень, датоване не більше місячної давнини. Проте у складі тендерної пропозиції учасник ФОП Двойнос В.С. надав скан-копію копії акту здачі-прийняття виконаних робіт (надання послуг) від 27.04.2023 № 11 із санітарної обробки автотранспорту та складського приміщення замість скан-копії оригіналу вищезазначеного документу, як вимагалося у ТД, чим не дотримано вимоги підпунктів 2.5 та 2.6 пункту 2 Додатка 3 до ТД. Відповідно до підпункту 3.3 пункту 3 Додатка 3 до ТД Замовником вимагається копія висновку державної санітарної епідеміологічної експертизи на продукцію та/або копія сертифікату відповідності, та/або копія посвідчення про якість, та/або копія декларації виробника, або інші документи, що засвідчують якість та безпеку товару, що закуповується. Так учасником у складі тендерної пропозиції було завантажено документ під назвою «Декларація виробника.pdf», який не є читабельним. Проте у складі тендерної пропозиції учасником ФОП Двойнос В.С. не надано копію висновку державної санітарної епідеміологічної експертизи на продукцію та/або копію сертифікату відповідності, та/або копію посвідчення про якість, та/або копію декларації виробника, або інші документи, що засвідчують якість та безпеку товару, що закуповується, чим не дотримано вимог підпункту 3.3 пункту 3 Додатка 3 до ТД. Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби про надання пояснень стосовно вищезазначених порушень надав 09.06.2023 інформацію, що не обґрунтовує рішення Замовника, а також до пояснення додатково завантажив документи, які містяться у складі тендерної пропозиції учасника. Відповідно до підпункту 3.2 пункту 3 Додатка 2 до ТД переможець процедури закупівлі (фізична особа-підприємець) у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5 і 12 та абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей, а саме: інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення фізичної особи учасника процедури закупівлі (документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини від дати подання документа; довідка надається в період відсутності функціональної можливості перевірки інформації на веб-ресурсі Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка не стосується запитувача); повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини від дати подання документа); довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідку з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків). Слід зазначити, що відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – Національне агентство) від 31.05.2022 № 23-06/12865-22 у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням воєнного стану з 24.02.2022, функції з перегляду відомостей стосовно фізичних та юридичних осіб, аналітичний блок Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр), а також формування та перевірка сформованих інформаційних довідок з Реєстру наразі тимчасово обмежена з метою забезпечення захисту інформації (пп. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану»). Разом з тим, наразі Національне агентство відновило тимчасово обмежену функцію з формування інформаційних довідок з Реєстру в онлайн режимі стосовно фізичних та юридичних осіб за допомогою їх кваліфікаційних електронних підписів та електронних печаток. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2023 щодо ненадання переможцем ФОП Двойнос В.С. вищезазначених документів, Замовник 09.06.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що причиною не завантаження документів, які вимагались від переможця торгів, стало відключення електрики у регіонах. Проте переможцем ФОП Двойнос В.С. у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель вищезазначені документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5 і 12 та абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей, чим не дотримано вимоги підпункту 3.2 пункту 3 Додатка 2 до ТД. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Двойнос В.С. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку з тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих Особливостей.
Період усунення порушень: 21.06.2023 14:16 - 06.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 21.06.2023 14:16

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На вимогу ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, Замовником торгів – надалі Відповідачем, розірвано договір про закупівлю, але, всі перелічені порушення ПІВДЕННИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ - надалі Позивачем, відносяться не до даної закупівлі. Адже в тендерній документації, ні де не зазначено про те, що Учасники процедури, повинні завантажити «лист, у якому учасник зазначає, що він погоджується з умовами проекту договору та згоден його підписати у разі перемоги у закупівлі», «фінансовий звіт за останній звітній період, ні лист-роз'яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання такого звіту», «документи, надані ним, не підроблені, а також, окремо не подано гарантійний лист про достовірність інформації згідно Додатка 6 ТД». Замовником не вимагалось від Учасників торгів, вище перелічених документів. Замовник також звертає увагу, що в зазначеній процедурі торгів взяло участь один учасник тендеру ФОП Двойнос Валентина Степанівна з ціною пропозиції 288000.00 грн. з ПДВ.15540000-5 Сирні продукти (Сир кисломолочний) Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-27-011341-a. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. №922-VIII (далі - Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі-Особливості). Таким чином, відповідно до норм Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 р. №922-VIII, такі торги мали б не відбутись, у зв’язку з відсутністю достатньої кількості Учасників торгів. Однак, нормою постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі-Особливості), «Порядок проведення відкритих торгів» визначено, що: «п. 24. Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. 25. Положення частини третьої статті 10 Закону до відкритих торгів, оголошених замовником згідно з цими особливостями, не застосовується. 26. Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. 35. Для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону. 36. Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 40 цих особливостей.» Таким чином, замовником було виконано дану норму діючого законодавчого акту, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Норми Пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі-Особливості) про відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, відносяться до торгів, в яких брали участь два, або більше учасників торгів. В даному випадку Норма Пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, зобов’язує замовника відхилити учасника пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;» Проте законодавство чітко не визначає і не тлумачить, який із наведених випадків є першочерговий, тобто у яких саме випадках та від якої відправної точки посадова (службова) особа замовника повинна визначати значення вислову - переможця торгів, адже у даному випадку, торги не проводились, і на участь у торгах, було подано лише одну пропозицію. У згаданій нормі постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, лише перелічено підстави для настання такої підстави. Щодо визначення фрази в Постанові №1178 «3) переможець процедури закупівлі:», у даному випадку неможливо надати вірну та беззаперечну оцінку діям будь-якої особи і зробити об’єктивний, точний та остаточний, конкретний висновок щодо зобов’язання Постановою №1178 виконати певні дії у певний строк згідно з цією фразою без її тлумачення, так як учасник ФОП Двойнос Валентина Степанівна, не був учасником, саме аукціону, або процедури торгів, без проведення аукціону. Постановою №1178 чітко прописані дії замовника: це 36. Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Про відхилення такого учасника, в Постанові №1178, мова не йдеться, так як учасник ФОП Двойнос Валентина Степанівна не є Переможцем торгів, і не є переможець процедури закупівлі. Як передбачено ст. 185 ГК України, до укладення господарських договорів на біржах, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних бірж, ярмарків та публічних торгів. Згідно з ч. 1 ст. 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. 1, 2 ст. 712 ЦК України). В даному випадку, торги не проводились, то відповідно до цього Кодексу, між установою БАЛТСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ БУДИНОК – ІНТЕРНАТ та ФОП Двойнос Валентина Степанівна було укладено господарський договір, відповідно до Законодавчого акту, який має вищу юридичну силу. А отже, неточності тексту на даний час діючої постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, з якого не можна чітко визначити дії особи, якій регламентується виконувати цю Постанову №1178, у разі спору про наявність цієї нечіткості, мають тлумачитися на користь особи, яка виконала вимоги Постанови №1178, проте є сумніви у визначенні строку, в який ця вимога Постанови №1178, мала б бути виконаною. Про це свідчить Рішення БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ в подібній справі від 05.09.17 р. у справі 497/1173/17, від 27.09.17 р. у справі № 497/1174/17. Замовник також повідомляє про те, що причиною не завантаження Учасником закупівлі ФОП Двойнос Валентина Степанівна документів (довідок), які вимагались від переможця торгів, стало відключення електрики у регіонах. В умовах повномасштабної війни станом на час проведення відкритих торгів з особливостями, енергосистема України, працювала з резервом потужності, але через постійні обстріли були відключення електрики у регіонах. Таким чином, енергосистема України на момент проведення процедури закупівлі, працювала не стабільно. Дана ситуація призвела до неможливості Учасником закупівлі ФОП Двойнос Валентина Степанівна, завчасно завантажити документи (довідки), що вимагалось від переможця торгів, також отримання довідок від органів МВС, оскільки строк на отримання, та завантаження таких довідок, обмежено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Дана ситуація призвела до виникнення форс-мажорних обставин. В умовах повномасштабної війни питання застосування форс-мажору набуло особливої актуальності. Так, форс-мажорними визнаються надзвичайні та невідворотні обставини, що об'єктивно унеможливлюють виконання зобов'язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов'язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами. Дане визначення обставин непереборної сили має своє закріплення в ч. 2 ст. 14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР і є ключовим для законодавства в умовах повномасштабної війни. Верховний суд відокремив наступні елементи форс-мажорних обставин: вони не залежать від волі учасників цивільних (господарських) відносин; мають надзвичайний характер; є невідворотними; і найголовніше - унеможливлюють виконання зобов'язань за даних умов здійснення господарської діяльності (Постанова ВС від 25.01.2022 № 904/3886/21). Таким чином, форс-мажор є обставиною, запобігти якій зобов'язана сторона не може. Відповідно, неналежне виконання зобов'язань не є наслідком її неправомірних дій і виключає наявність вини, яка є обов'язковою умовою для настання відповідальності, якщо інше не передбачено договором або законом. Форс-мажорними в Україні є ряд надзвичайних та невідворотних обставин, в тому числі й збройний конфлікт, військові дії, неоголошена війна. 28 лютого 2022 року, у зв'язку з широкомасштабним вторгненням росії в Україну, Торгово-промислова палата розмістила на своєму офіційному сайті лист, яким засвідчила, що збройна агресія рф є форс-мажорною обставиною в контексті українського законодавства. Документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17, перевіряються Замовником відповідно до Статті 29. «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій», п. 15. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органі державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Посадовими особами БАЛТСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ БУДИНОК – ІНТЕРНАТ (далі – Відповідачем), було перевірено пропозицію учасника тендеру ФОП Двойнос Валентина Степанівна відповідно до зазначеної норми, та було встановлено відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону № 922-VIII у строки, установлені абзацом третім пункту 44 Постанови №1178 та у спосіб, зазначений у додатку № 2 тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПЕРЕМОЖЦЯ ВИМОГАМ, ВИЗНАЧЕНИМ У СТАТТІ 17 ЗАКОНУ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ». В системі ПРОЗОРРО 15540000-5 Сирні продукти (Сир кисломолочний) Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-27-011341-a, Відкриті торги з особливостями в рубриці «Кваліфікація учасників» підрубрика: «Відповіді на вимоги за критеріями закупівлі», учасником тендеру ФОП Двойнос Валентина Степанівна в електронній документації було виконано всі вимоги, які вимагаються законодавством України. ФОП Двойнос Валентина Степанівна відповідає всім нормам зазначеним в Постанові КМУ «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 року №187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені пп.1 п.1 цієї постанови; 2) Постанови КМУ «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 року №426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації; 3) Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 року №1207-VII. 5.2.3.11. ФОП Двойнос Валентина Степанівна не є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”). Тендерну документацію, було створено з урахуванням змін постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, від 17 лютого 2023 року № 157, всі вимоги, зазначені в Додатку 2, тендерної документації, але в даному випадку Позивач, здійснює перевірку Відповідача, відповідно до змін внесених в Постанову від 19.05.2023 № 471 від 12.05.2023, що суперечить моральним правилам і нормам Українского законодавства. Відповідач вважає, що висновок Позивача, містить необґрунтовані та суб’єктивні висновки, а саме: Під час створення та публікації оголошення про закупівлю замовник вносить в нього лише основні дані про свою закупівлю, інформацію про предмет закупівлі, терміни періоду подачі пропозиції тощо. Крім того, вважається, що замовнику необхідно завантажити тендерну документацію, де більш детально мають бути прописані вимоги до пропозицій Постачальників. Тендерна документація - це, по суті, інструкція, на підставі якої Постачальники будуть готувати свої пропозиції. В ній замовник може прописуєти кваліфікаційні критерії до постачальників, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, завантажувати проект договору, зазначати критерії та методику оцінки тендерних пропозицій, інформацію про мову, валюту тощо. Детальний перелік інформації, яку повинна містити тендерна документація, наведений в ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Разом з цим, Мінекономрозвитку України затвердило Примірну тендерну документацію (наказ від 13.04.2016 №680). Примірна тендерна документація не є обов'язковою для застосування Замовниками, являє собою єдиний офіційний документ, який є морально застарілим і не відповідає нормам, прописаним як Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), так і Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості) із багато чисельними змінами. Простим реченням, Тендерна документація складена замовником в формі, яка не визначається жодним законодавчим актом, має інструкцію з підготовки пропозиції, для участі у торгах, і має рекомендаційний характер. Всі приклади тендерних документацій, викладені в системі ПРОЗОРРО в рубриці «Інфобокс», не мають жодного законодавчого підґрунтя, та не затверджені жодним законодавчим актом. Документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17, перевіряються Замовником відповідно до Статті 29. «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій», п. 15. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Те ж саме стосується багато чисельних змін постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі-Особливості). Встановлені Державною аудиторською службою, за результатом моніторингу порушення законодавства, базуються на неузгодженості та неоднозначності окремих положень Закону, і Постанов. Відповідачем, було виконані всі норми Законодавства, та зекономлено бюджетні кошти, посадові особи Відповідача, не визнають зазначених Позивачем порушень. Розірвання договору буде мати негативні наслідки як для установи, так і для третьої сторони, а саме головне, підопічних установі – людей з обмеженими можливостями, осіб з інвалідністю з дитинства, для яких милосердя та допомога є головним у складний період воєнного стану в Україні. Турбота про осіб з інвалідністю, є головним пріоритетом держави та небайдужих людей.
Дата публікації звіту: 22.06.2023 20:04

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: .
Дата публікації: 23.06.2023 12:02

Запити/Пояснення