• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 Код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Послуги з ремонту інфраструктури у сфері дорожнього господарства (автомобільних доріг комунальної власності Конотопської міської територіальної громади) (Поточний середній ремонт дороги по вул.Клубна в м.Конотоп Конотопської міської територіальної громади (окремими ділянками)))

Торги відмінено

5 089 985.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 449.93 UAH
Номер: 08c52790b0bc4adbb17ed64df539565c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-18-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.07.2023 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 18.07.2023 14:05 - 09.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.07.2023 №34-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 18.07.2023 №34-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2023-04-26-010249-a 26.04.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 268-70-23, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям (в редакції від 20.04.2023) установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону, частини першої статті 16 Закону, абзацу другого пункту 45, підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.04.2023). За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 25.02.2023) при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «АТЛАНТ БУДПРОЕКТ». За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом відміни торгів відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) у зв’язку з неможливістю усунення порушень, зокрема, при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції 20.04.2023 (далі – Особливості (в редакції від 20.04.2023)), розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Конотопської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.04.2023 (протокол № 68), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.05.2023, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НІЖИНСЬКА ПШМК», товариства з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТ БУДПРОЕКТ», вимогу про усунення невідповідностей до 01.08.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 11.05.2023 № 80, 27.06.2023 № 115, 05.07.2023 № 124, 12.07.2023 № 144, 02.08.2023 № 167, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 29.05.2023 № 7474/пк-пз, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 21.07.2023 року. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до інформації щодо розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеної на офіційному сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/diyalnist/yedynyi-reiestr-rozporiadnykiv-ta-oderzhuvachiv-biudzhetnykh-koshtiv) Управління житлово-комунального господарства Конотопської міської ради Сумської області є розпорядником бюджетних коштів. Згідно з пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова №710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області стосовно надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник надав інформацію, що він не здійснював публікацію технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості на веб-сайті. Отже, Замовник не розмістив на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушив вимоги пункту 4-1 Постанови № 710. Відповідно до пункту 28 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 2 частини другої статті 22 Закону Замовник зазначає у тендерній документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до абзацу другого пункту 45 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) у разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. В свою чергу, частиною першою статті 16 Закону визначено, що замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у додатку 1 до тендерної документації встановив три кваліфікаційні критерії: «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій», «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Однак, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» відповідно до пункту 2 додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання учасниками лише довідки у довільній формі, при цьому, вимоги про надання документів для підтвердження інформації, що буде зазначена учасниками у цій довідці, наприклад, документів трудових відносин з працівниками, кваліфікації працівників тощо, Замовником не встановлено. Отже, на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону, частини першої статті 16 Закону та абзацу другого пункту 45 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) Замовник не встановив способу документального підтвердження учасниками процедури закупівлі інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» відповідно до статті 16 Закону. Також, установлено, що Замовник у пунктах 2, 3, 5 таблиці «2.1. Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою)» додатку 2 до тендерної документації, установив вимогу щодо надання переможцем торгів для підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктами 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) документів стосовно службової (посадової) особи учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі та яка підписала тендерну пропозицію, що не відповідає вимогам підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей (в редакції від 20.04.2023), відповідно до яких документи повинні надаватися на керівника учасника процедури закупівлі. Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель та шляхом завантаження файлів, зокрема, з повним розрахунком вартості пропозиції (за статтями витрат). У додатку 4 до тендерної документації Змовник зазначив, що розрахунок визначення вартості ремонтно-будівельних робіт здійснюється у відповідності до кошторисних норм України. При цьому, відповідно до пункту 5.31 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Відповідно до пункту 5.33 Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АТЛАНТ БУДПРОЕКТ» міститься договірна ціна (вид договірної ціни: тверда) (файл «Кошторис.pdf»), в якій не враховані кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, що не відповідає пунктам 5.31, 5.33 Настанови та вимогам додатку 4 до тендерної документації Замовника. Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АТЛАНТ БУДПРОЕКТ» через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та розмістив вимогу про усунення невідповідностей, виявлених у інших документах тендерної пропозиції цього учасника. Слід зазначити, що рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.08.2023 (протокол №167) тендерна пропозиція ТОВ «АТЛАНТ БУДПРОЕКТ» була відхилена на підставі абзацу четвертого підпункту 1 пункту 41 Особливостей (в редакції від 20.04.2023) через те, що учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Період усунення порушень: 08.08.2023 15:33 - 23.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 08.08.2023 15:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: рішення за результатами моніторингу виконано, зокрема прийнято рішення про відміну закупівлі
Дата публікації звіту: 15.08.2023 16:44

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 28.08.2023 09:53

Запити/Пояснення