-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Перевезення учнів та педагогічних працівників Зубівської гімназії Миргородської міської ради Полтавської області
Завершена
259 752.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 298.76 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 298.76 UAH
Номер:
e049e0596347438cad640e6a6b4f9e20
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-04-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.07.2023 00:00
Період моніторингу:
04.07.2023 17:31 - 26.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04.07.2023 № 65-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
04.07.2023 № 65-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2023-04-26-004792-a, 26.04.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення пункту 28 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178; частини 8 статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору та додаткової угоди про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови № 710 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору та додаткової угоди про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Зубівської гімназії Миргородської міської ради Полтавської області (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника від 26.04.2023 № 42; тендерну пропозицію учасника ФОП «Рожок Микола Григорович»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою замовника від 11.05.2023 № 43; повідомлення про намір укласти договір від 11.05.2023; договір про надання послуг від 17.05.2023 № 44, укладений між замовником та ФОП «Рожок Микола Григорович» на суму 259752,00 грн; додаткову угоду від 18.05.2023 № 1 до договору; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель 12.07.2023 та 20.07.2023; офіційний веб-сайт Зубівської гімназії Миргородської міської ради Полтавської області.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства в частині складання тендерної документації, а саме пункту 28 Постанови № 1178.
Згідно з пунктом 28 Постанови № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Нормами пункту другого частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
При цьому, на момент проведення процедури закупівлі, відкриті торги з особливостями UA-2023-04-26-004792-a, діяла Постанова № 1178 в редакції від 20.04.2023, в якій зазначено вичерпний перелік підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення, що не враховано замовником при складанні тендерної документації.
Проте, замовником в тендерній документації (сторінка 5, пункт 1 Розділ 3 тендерної документації) визначено, що інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, згідно переліку, наведеного у пункті 5 цього розділу тендерної документації.
Також, моніторингом даного питання встановлено, що в тендерній документації (сторінка 13, пункт 5 Розділ 3 тендерної документації) зазначається, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Отже, замовником на порушення пункту 28 Постанови № 1178при складанні тендерної документації не враховано Особливості.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині не відхилення тендерних пропозицій учасників на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178 за наявності документальних підстав для відхилення.
Так, замовником в Додатку 2 до тендерної документації була встановлена вимога про надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав для відхилення. При цьому, в порушення норм пункту 44 Постанови № 1178 учасником (переможцем) «ФОП «Рожок Микола Григорович» необхідні документи не були надані.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 06.07.2023 через електронну систему закупівель замовнику надано запит щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Замовником 12.07.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Так, замовник у своїй відповіді зазначає, що в зв’язку з аварійним відключенням електроенергії і як наслідок відсутністю Інтернету, учасник торгів «ФОП «Рожок Микола Григорович» не мав змоги своєчасно внести вказані документи в електронному вигляді в систему та надав їх уповноваженій особі в паперовому вигляді.
Згідно з нормами частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Таким чином, надання документів переможця ФОП «Рожок Микола Григорович» не в електронному вигляді через електронну систему закупівель є порушенням частини 8 статті 12 Закону.
З урахуванням викладеного, тендерна пропозиція учасника «ФОП «Рожок Микола Григорович» не відповідали вимогам тендерної документації замовника та підлягали відхиленню на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині несвоєчасного надання замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю як це передбачено частиною 5 статті 8 Закону.
Згідно пункту 23 Постанови № 1178 «Моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону».
Нормами частини п’ятої статті 8 Закону передбачено, що Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Так, в ході моніторингу 06.07.2023 та 13.07.2023 через електронну систему закупівель замовнику надано запити. Однак, замовником відповіді на запити надано з порушенням строків, а саме 12.07.2023 (на четвертий робочий день) та 20.07.2023 (на п’ятий робочий день), чим порушено частину п’яту статті 8 Закону в частині не своєчасного надання відповіді на запит органу державного фінансового органу.
Період усунення порушень:
21.07.2023 14:33 - 05.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.07.2023 14:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Лист на виконання висновку Держаудитслужби. Наказ про винесення догани
Дата публікації звіту:
26.07.2023 10:23
Запити/Пояснення
Номер:
eb924d9bd08442efa626314dfaf353d2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.07.2023 15:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.07.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 259752,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-04-26-004792-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що в тендерній документації встановлено вимогу про надання документів, а саме: «замовником в Додатку 2 до тендерної документації була встановлена вимога про надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12» при цьому в порушення норм пункту 44 Постанови № 1178 учасником (переможцем) «ФОП «Рожок Микола Григорович» необхідні документи не були надані.
Надайте пояснення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
bb3c515392fc4a4eb5f215c903e6a85b
Назва:
Начальнику Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірині САЛОГУБ
Дата опублікування:
12.07.2023 17:47
Опис:
На виконання запиту про надання пояснень від Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
Номер:
89914660d8b8456d84ebdab1c0bb6edb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.07.2023 10:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.07.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:60130000-8: Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, очікуваною вартістю 259752,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-04-26-004792-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
a49434237b51468c802b07b0f7238128
Назва:
Начальнику Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірині САЛОГУБ
Дата опублікування:
26.07.2023 10:20
Опис:
Лист на виконання висновку Держаудитслужби. Наказ про винесення догани.