-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95 у талонах, дизельне паливо у талонах (код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти)
Завершена
7 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 500.00 UAH
Номер:
d46d9948da814ec0b35e81a75520ae87
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-25-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.07.2023 00:00
Період моніторингу:
25.07.2023 21:25 - 16.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.07.2023 №169
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 25.07.2023 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 25.07.2023 №169
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
6 UA-2023-04-20-009125-a 20.04.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К», відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірність внесення змін до договору, аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178, внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірність внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Комунального спеціалізованого підприємства «Харківгорліфт», оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом Уповноваженої особи від 20 квітня 2023р №09, тендерну пропозицію ТОВ «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К» (далі – учасник – переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 02.05.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.05.2023 (про визначення переможця), повідомлення про намір укласти договір від 03.05.2023 року, договір від 10.05.2023 року №288, додаткова угода від 16.05.2023 №1, додаткова угода від 23.05.2023 №2, додаткова угода від 31.05.2023 №3.
Моніторингом за результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що Відповідно до пункту 24 Постанови №1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, пунктом 14 Наказу №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
При цьому, на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 749, містить позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 09132000-3 «Бензин» та 09134200-9 «Дизельне паливо».
Таким чином вище зазначене є порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082.
Період усунення порушень:
01.08.2023 18:14 - 16.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.08.2023 18:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши Ваш висновок щодо проведеного аналізу закупівлі - бензин А-95 у талонах та дизельне паливо у талонах №UA-2023-04-20-009125-a з очікуваною вартістю 7 700 000,00 грн., звітуємо про наступне:
Комунальне спеціалізоване підприємство «Харківгорліфт» (надалі – КСП «Харківгорліфт», підприємство, замовник) у своїх діях керується чинним законодавством України та здійснювало закупівлю №UA-2023-04-20-009125-a виходячи з наступного:
Відповідно до пункту 15 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708).
Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку № 708, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Відповідно до частини 22 статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Пунктом 34 частини 1 статті 1 Закону визначено, що товари — продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Замовник планував закупівлю товару «Бензин» та «Дизельне паливо» відповідно до ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник». Згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 «Бензин» відповідає код 09132000-3 — Бензин, ДК 021:2015 «Дизельне паливо» відповідає код 09134200-9 «Дизельне паливо». Але вибрати для закупівлі такий код замовник не може, адже предмет закупівлі, відповідно до Порядку № 708, визначається за четвертим знаком. Тому для такого товару предмет закупівлі визначався за кодом: 09130000-9 — Нафта і дистиляти ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, а саме за 4 цифрою до першого нуля: «Бензин», «Дизельне паливо» код 09130000-9 — Нафта і дистиляти за ДК 021-2015 Єдиного закупівельного словника.
Проаналізувавши Ваш висновок по закупівлі №UA-2023-04-20-009125-a Комунальне спеціалізоване підприємство «Харківгорліфт» повідомляє, що з уповноваженими особами підприємства проведно виховну роботу, уповноважені особи підприємства пройдуть додаткове навчання у сфері публічних закупівель, зокрема і самостійне вивчення Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та в подальшій роботі, з метою недопущення помилок, зауваження буде враховане до уваги.
Дата публікації звіту:
07.08.2023 11:06
Запити/Пояснення
Номер:
fc7b113f2c674ae2b5ec5459cb5c301c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.07.2023 16:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.08.2023 00:00
Опис:
Директору
Комунального спеціалізованого підприємства «ХАРКІВГОРЛІФТ»
Кальяну Володимиру Михайловичу
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А-95 у талонах, дизельне паливо у талонах (код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти)», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-04-20-009125-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Головний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Олена КИРИЛЕНКО
Номер:
0afb0a6e6dca445eb4cc8d473c097bd3
Назва:
Пояснення Комунального спеціалізованого підприємства "Харківгорліфт"
Дата опублікування:
31.07.2023 15:06
Опис:
Пояснення Комунального спеціалізованого підприємства «Харківгорліфт» (надалі - КСП «Харківгорліфт», підприємство) з приводу запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби у відповідності до наказу 25.07.2023 № 169 Про початок моніторингу закупівель щодо закупівлі UA-2023-04-20-009125-a Бензин А-95 у талонах, дизельне паливо у талонах (код ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистиляти):
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
Визначення потреби в товарах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання товару для забезпечення діяльності Замовника у минулих періодах з урахуванням запланованих поточних завдань Замовника, з урахуванням інформації щодо цін на товари, які міститься у відкритих джерелах, а саме: на сайтах постачальників відповідних товарів, а також інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій (моніторингу ринкових цін тощо). До формування опису предмета закупівлі залучалися відповідні фахівці підприємства, які відповідають за подальше використання товару, що закупався, також керуючись чинним законодавством України, а саме: діючим в Україні Держстандартам та Технічному регламенту, що затверджений Постановою КМУ від 01.08.2013р. № 927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», тощо.
2. Пояснення щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі:
КСП "Харківгорліфт" здійснює закупівлю товару, а саме - Бензин А-95 у талонах, дизельне паливо у талонах за рахунок коштів, отриманих від здійснення господарської діяльності (власні кошти підприємства), КСП «Харківгорліфт» не є розпорядником бюджетних коштів та, враховуючи положення викладені в Постанові Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», з метою ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету - не має здійснювати розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінках власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки).
19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» (Постанови).
Оновлений зміст п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016р. № 710 зазначав: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель…;».
Виходячи з пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 р. № 710 можливо дійти висновку, що, по-перше затвердження заходів ефективного та раціонального використання бюджетних коштів та послідуючі дії не вводяться як обов’язок, а виключно, має статус рекомендації, по-друге, дана норма поширює свою дію виключно на органи місцевого самоврядування, оскільки є пряма вказівка на це. Органи місцевого самоврядування — виборні та інші органи територіальних громад, наділені повноваженнями вирішувати питання місцевого значення.
У відповідності до статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає:
територіальну громаду;
сільську, селищну, міську раду;
сільського, селищного, міського голову;
виконавчі органи сільської, селищної, міської ради
КСП «Харківгорліфт», в розумінні діючого законодавства України не є органом місцевого самоврядування, відповідно п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016р. № 710 не поширює свою дію на нього.
Викладене вище та обґрунтоване нормами чинного законодавства виключає обов’язок КСП «Харківгорліфт» керуватись в своїх діях та рішеннях положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» як джерелами імперативних вказівок в сфері планування, оприлюднення та проведення процедур публічних закупівель.