-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дизельне паливо, бензин А-95, бензин А-92
Завершена
574 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 872.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 872.50 UAH
Номер:
93fc69f33d584dcfbe3a4e337aaa1e6a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-13-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.11.2023 00:00
Період моніторингу:
13.11.2023 14:38 - 05.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.11.2023 №83-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 13.11.2023 №83-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3.UA-2023-04-20-008122-a 20.04.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови №11781.
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Немирівводоканал» Немирівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 20 квітня 2023 року №2) із внесеними змінами, тендерну пропозицію ТОВ «Немирів нафтобаза», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02 травня 2023 року №3, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів від 09 травня 2023 року №53 (далі - Договір №53), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткові угоди від 15 червня 2023 року №1, від 04 липня 2023 року №2 (далі – Додаткова угода №2), від 18 липня 2023 року №3 (далі – Додаткова угода №3), від 03 серпня 2023 року №4 (далі – Додаткова угода №4), від 22 серпня 2023 року №5 (далі – Додаткова угода №5), від 31 серпня 2023 року №6 (далі – Додаткова угода №6), від 13 вересня 2023 року №7 (далі – Додаткова угода №7), від 26 вересня 2023 року №8 (далі – Додаткова угода №8), від 16 жовтня 2023 року №9 (далі – Додаткова угода №9), від 20 жовтня 2023 року №10 (далі – Додаткова угода №10), від 14 листопада 2023 року №11, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 21 та 27 листопада 2023 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Немирів нафтобаза», якого обрано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 3.1.4. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
При цьому, тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ «Немирів нафтобаза» не містить накладений кваліфікований електронний підпис.
Оскільки, під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «Немирів нафтобаза» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам підпункту 3.1.4. пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) звернулось через електронну систему закупівель до Замовника про надання пояснення (інформації, документів), зокрема: яким чином учасником ТОВ «Немирів нафтобаза», якого обрано переможцем, виконано вимоги підпункту 3.1.4. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації щодо подання документів тендерної пропозиції з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису.
При цьому, Замовник у відповіді на запит Управління надав інформацію, що «…Учасником ТОВ «Немирів нафтобаза» у відповідності до вимог визначених підпунктом 3.1.4 пункту 1 Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) накладено електронний підпис на документи пропозиції директора фірми Остапенка Олега Сергійовича. Під час перевірки накладеного електронного підпису на сайті уповноваженого органу https://czo.gov.ua/verify встановлено, що вказаний підпис містить всю інформацію яка вимагалася замовником, зокрема ПІБ уповноваженої особи, його посаду «директор», а також назву підприємства Товариство з обмеженою відповідальністю «Немирів нафтобаза», сертифікат «Кваліфікований», що в свою чергу повністю відповідає вимогам тендерної документації, так як підписантом відповідно до поданих учасником документів є Остапенко Олег Сергійович електронний підпис якого і містить пропозиція…».
Відповідно до вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Немирів нафтобаза», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір №53 на придбання дизельного палива, бензину А-95 та бензину А-92 на загальну суму 571 050,00 грн.
На дату укладання Договору №53 сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну дизельного палива, яка згідно з специфікацією (додаток №1 Договору №53) становила 42,20 грн з ПДВ (3500 л.), бензину А-95, яка становила 43,00 грн з ПДВ (500 л.) та бензину А-92, яка становила 42,30 грн з ПДВ (9500 л.).
Умовами підпункту 11.11 Розділу XI. «Інші умови» Договору №53 визначено, що його істотні умови не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Постановою №1178, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Внесення таких змін можливе за наявності пред’явленого учасником обґрунтованого документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку, отриманого від уповноваженого органу (довідка з Торгово-промислової палати України чи її територіального відділення, територіальних підрозділів Головного управління статистики або іншого органу, який має на це повноваження. Документ, що надається постачальником повинен містити інформацію про ринкову (середньоринкову) ціну на товар станом на дату укладання договору (попередньої додаткової угоди) та ринкову (середньоринкову) ціну на товар станом на момент укладання додаткової угоди. Така довідка має бути виданою не більше 5 календарних днів відносно дати підписання додаткової угоди.
Водночас, Замовником на підставі підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 до Договору №53 внесені зміни Додатковими угодами №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №9, №10 в частині збільшення ціни за одиницю товару.
При цьому, згідно з наданими поясненнями на запит Управління щодо підстав для укладання вищевказаних додаткових угод Замовником зазначено: «Щодо додаткових угод №3, №4, №7, №8, №9 повідомляємо, що коливання ціни на дизельне паливо, бензин А-95, бензин А-92 на ринку, що призвело до внесення змін до договору про закупівлю товарів від 09 травня 2023 року №53 в частині збільшення ціни товару підтверджується довідками з торгово-промислової палати, які завантажені у поясненні. На рахунок документів, які підтверджують коливання ціни дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92 на ринку, що призвело до внесення змін до договору про закупівлю товарів від 09 травня 2023 року №53 в частині збільшення ціни товару щодо додаткових угод №2, №5, №6, №10, №11 зазначимо, що Замовником було перевірено коливання на офіційному українському порталі Мінфіну. На порталі можна переконатись що підняття ціни на ринку було навіть більше ніж фактичне підняття постачальником».
Так, моніторингом установлено, що Додатковою угодою №2 (04 липня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, збільшено ціну за одиницю товару на дизельне паливо до 41,50 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 314,5 літрів кількість постачання товару (з 2900 літрів до 2585,5 літрів), на бензин А-95 до 42,50 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 59 літрів кількість постачання товару (з 500 літрів до 441 літрів), на бензин А-92 до 41,50 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 839 літрів кількість постачання товару (з 8100 літрів до 7261 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 427 370,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №3 (18 липня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, збільшено ціну за одиницю товару на дизельне паливо до 43,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 235,5 літрів кількість постачання товару (з 2585,5 літрів до 2350 літрів), на бензин А-95 до 44,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 15 літрів кількість постачання товару (з 441 літрів до 426 літрів), на бензин А-92 до 43,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 736 літрів кількість постачання товару (з 7261 літрів до 6525 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 400 395,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №4 (08 серпня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, збільшено ціну за одиницю товару на дизельне паливо до 46,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 303 літрів кількість постачання товару (з 2350 літрів до 2047 літрів), на бензин А-95 до 47,50 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 31 літрів кількість постачання товару (з 426 літрів до 395 літрів), на бензин А-92 до 46,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 924 літрів кількість постачання товару (з 6525 літрів до 5601 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 370 581,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №5 (22 серпня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, зменшено на 150 літрів кількість постачання дизельного палива (з 2047 літрів до 1897 літрів), збільшено ціну за одиницю товару на бензин А-92 до 47,52 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 661 літрів кількість постачання товару (з 5601 літрів до 4940 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 340 767,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №6 (31 серпня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, збільшено ціну за одиницю товару на дизельне паливо до 49,02 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 117 літрів кількість постачання товару (з 1897 літрів до 1780 літрів), на бензин А-95 до 49,02 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 13 літрів кількість постачання товару (з 395 літрів до 382 літрів), зменшено на 400 літрів кількість постачання бензин А-92 (з 4940 літрів до 4540 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 321 759,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №7 (13 вересня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, збільшено ціну за одиницю товару на дизельне паливо до 50,04 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 232 літрів кількість постачання товару (з 1780 літрів до 1548 літрів), на бензин А-95 до 50,04 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 8 літрів кількість постачання товару (з 382 літрів до 374 літрів), на бензин А-92 до 48,54 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 584 літрів кількість постачання товару (з 4540 літрів до 3956 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 288 235,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №8 (26 вересня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, збільшено ціну за одиницю товару на дизельне паливо до 51,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 29 літрів кількість постачання товару (з 1548 літрів до 1519 літрів), на бензин А-95 до 51,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 7 літрів кількість постачання товару (з 374 літрів до 367 літрів), на бензин А-92 до 49,50 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 567 літрів кількість постачання товару (з 3956 літрів до 3389 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 263 965,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №9 (16 жовтня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме, збільшено ціну за одиницю товару на дизельне паливо до 52,02 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 324 літрів кількість постачання товару (з 1519 літрів до 1195 літрів), на бензин А-95 до 52,02 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 7 літрів кількість постачання товару (з 367 літрів до 360 літрів), на бензин А-92 до 50,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 724 літрів кількість постачання товару (з 3389 літрів до 2662 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 214 015,00 з ПДВ.
Додатковою угодою №10 (20 жовтня 2023 року) внесено зміни до Договору №53, а саме збільшено ціну за одиницю товару на бензин А-92 до 51,00 грн/л з ПДВ, та відповідно зменшено на 52 літрів кількість постачання товару (з 2662 літрів до 2610 літрів), зменшено на 150 літрів кількість постачання дизельного палива (з 1195 літрів до 1045 літрів), зменшено на 200 літрів кількість постачання бензину А-95 (з 360 літрів до 160 літрів) та зменшено загальну суму Договору №53 до 195 808,00 з ПДВ.
Підставами для укладання Додаткових угод №2, №5, №6, №10 до Договору №53, згідно з поясненням Замовника, є інформація щодо ціни на дизельне паливо, бензин А-95 та бензин А-92 з офіційного українського порталу Мінфіну.
Водночас, підставами для укладання Додаткових угод №3 (18 липня 2023 року) та №4 (03 серпня 2023 року) є експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 19 липня 2023 року №В-235 (далі – Висновок №В-235).
Однак, моніторингом установлено, що Висновок №В-235 містить інформацію про середню роздрібну вартість бензину А-92 та дизельного палива (з урахуванням ПДВ) станом на певну дату (18 липня 2023 року) та не містить інформації про коливання ціни на бензин А-92, бензин А-95 та дизельне паливо в період між датами укладення Додаткової угоди №2 (04 липня 2023 року), Додаткової угоди №3 (18 липня 2023 року) та Додаткової угоди №4 (03 серпня 2023 року).
Також, підставами для укладання Додаткових угод №7 (13 вересня 2023 року) та №8 (26 вересня 2023 року) є експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 15 вересня 2023 року №В-317 (далі – Висновок №В-317).
При цьому, установлено, що Висновок №В-317 містить інформацію про середню роздрібну вартість бензину А-92 та бензину А-95 (з урахуванням ПДВ) станом на певну дату (13 вересня 2023 року) та не містить інформації про коливання ціни на бензин А-92, бензин А-95 та дизельне паливо в період між датами укладення Додаткових угод №6 (31 серпня 2023 року), №7 (13 вересня 2023 року) та №8 (26 вересня 2023 року).
Підставою для укладання Додаткової угоди №9 (16 жовтня 2023 року) є експертний висновок Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 04 жовтня 2023 року №В-351 (далі – Висновок №В-351), який містить інформацію про середню роздрібну вартість бензину А-92, бензину А-95 та дизельного палива (з урахуванням ПДВ) станом на певну дату (04 жовтня 2023 року) та не містить інформації про коливання ціни на бензин А-92, бензин А-95 та дизельне паливо в період між датами укладення Додаткових угод №8 (26 вересня 2023 року) та №9 (16 жовтня 2023 року).
Варто зазначити, що умовами підпункту 11.11 Розділу XI. «Інші умови» Договору №53 визначено, що документ, який надається постачальником для підтвердження коливання ціни на ринку, має бути виданим не більше 5 календарних днів відносно дати підписання додаткової угоди. При цьому, дати складання Висновків №В-235, №В-317 та №В-351 не відповідають вищезазначеним умовам Договору №53.
Отже, Додаткові угоди №3, №4, №7, №8 та №9 до Договору №53 укладені з порушенням вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178.
Відповідно до пункту 10 Постанови №1178 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Постанови №1178, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням Постанови №1178.
Пунктом 11 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
При цьому, за результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю до Додаткової угоди №1, а також Додаткові угоди №1 та №9 до Договору №53.
Окрім того, Додаткову угоду №2 (від 04 липня 2023 року) оприлюднено з недотриманням строку, визначеного пунктом 11 частини першої статті 10 Закону (19 липня 2023 року).
Період усунення порушень:
04.12.2023 17:21 - 19.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.12.2023 17:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-04-20-008122-a Замовником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору. Для Учасника процедури закупівлі 11.12.2023 року було відправлено лист повідомлення про розірвання за згодою сторін. Додаткова угода про розірвання буде оприлюднена замовником одразу після підписання.
Дата публікації звіту:
11.12.2023 12:04
Запити/Пояснення
Номер:
0f0d9ee9af1f4e058f3291629ab57d8c
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
17.11.2023 11:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-04-20-008122-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Якими документами підтверджено коливання ціни дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92 на ринку, що призвело до внесення змін до договору про закупівлю товарів від 09 травня 2023 року №53 в частині збільшення ціни товару? На який відсоток збільшилася ціна товару на ринку на дати укладання додаткових угод у порівнянні із датою укладання договору?
3. З яких причин додаткову угоду від 04 липня 2023 року №2 до договору від 09 травня 2023 року №53 оприлюднено в електронній системі закупівель 19 липня 2023 року?
4. Чому в електронній системі закупівель не оприлюднено додаткові угоди №1 та №9 до договору від 09 травня 2023 року №53? (Надайте вищезазначені додаткові угоди).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
77350d5de392419f94eb6e56a159581a
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
21.11.2023 15:38
Опис:
На виконання вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» КП «Немирівводоканал» запит на пояснення щодо моніторингу закупівлі UA-2023-04-20-008122-a розглянуто. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість було визначено на підставі примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. Так, було проведено аналіз ринку аналогічних закупівель (ДК021-2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти). Інформація про ціни товарів та послуг міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках.
2. Щодо додаткових угод №3, №4, №7, №8, №9 повідомляємо, що коливання дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92 на ринку, що призвело до внесення змін до договору про закупівлю товарів від 09 травня 2023 року №53 в частині збільшення ціни товару підтверджується довідками з торгово-промислової палати які завантажені у поясненні. На рахунок документів які підтверджують коливання ціни дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92 на ринку, що призвело до внесення змін до договору про закупівлю товарів від 09 травня 2023 року №53 в частині збільшення ціни товару щодо додаткових угод №2, №5, №6, №10, №11 зазначимо що Замовником було перевірено коливання на офіційному українському порталі Мінфіну. На порталі можна переконатись що підняття ціни на ринку було навіть більше ніж фактичне підняття постачальником. З дати укладання договору від 09 травня 2023 року коливання ціни було наступним:
Додаткова угода №1 - дизельне паливо ціна зменшилась на 12.33% , бензин А-95 ціна зменшилась на 12.79% , бензин А-92 ціна зменшилась на 12.05%;
Додаткова угода №2 - дизельне паливо ціна зменшилась на 1.65% , бензин А-95 ціна зменшилась на 1.16%, бензин А-92 ціна зменшилась на 1.89%;
Додаткова угода №3 - дизельне паливо ціна збільшилась на 1.86%, бензин А-95 ціна збільшилась на 2.27%, бензин А-92 ціна збільшилась на 1.62%;
Додаткова угода №4 - дизельне паливо ціна збільшилась на 8.75%, бензин А-95 ціна збільшилась на 10.46%, бензин А-92 ціна збільшилась на 8.75%;
Додаткова угода №5 - дизельне паливо ціна збільшилась на 9%, бензин А-95 ціна збільшилась на 10.46%, бензин А-92 ціна збільшилась на 12.34%;
Додаткова угода №6 - дизельне паливо ціна збільшилась на 16.16%, бензин А-95 ціна збільшилась на 14%, бензин А-92 ціна збільшилась на 12.34%;
Додаткова угода №7 - дизельне паливо ціна збільшилась на 18.57%, бензин А-95 ціна збільшилась на 16.37%, бензин А-92 ціна збільшилась на 14.75%;
Додаткова угода №8 - дизельне паливо ціна збільшилась на 20.85%, бензин А-95 ціна збільшилась на 18.6%, бензин А-92 ціна збільшилась на 17.02%;
Додаткова угода №9 - дизельне паливо ціна збільшилась на 23.27%, бензин А-95 ціна збільшилась на 20.97%, бензин А-92 ціна збільшилась на 18.2%;
Додаткова угода №10 - дизельне паливо ціна збільшилась на 23.27%, бензин А-95 ціна збільшилась на , бензин А-92 ціна збільшилась на 20.56%;
Додаткова угода №11 - дизельне паливо ціна збільшилась на 18.29%, бензин А-95 ціна збільшилась на , бензин А-92 ціна збільшилась на 18.29%.
3. Повідомляємо, що згідно повідомленню про внесення змін до договору про закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-20-008122-a/print/contract-changes/html/5ea2647cb3bb95f17c9f3fd4357a3448?contract=c5f4faebd4ea480fb7566ddf82e76fa3) Дата внесення змін до договору про закупівлю саме 04 липня 2023 00:00, однак через технічні несправності в електронному майданчику підпис накладено тільки 19 липня.
4. Щодо додаткової угоди №1. Її не оприлюднення пов’язано з технічними роботами на електронному майданчику. На рахунок додаткової угоди №9, то повідомлення було оприлюднено в системі
(https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-20-008122-a/print/contract-changes/html/5ea2647cb3bb95f17c9f3fd4357a3448?contract=a9b775d5a73c47f092ff65e01407930f) однак сама додаткова угода не завантажилась у зв’язку технічною несправністю електронного майданчика. Вказані вище додаткові угоди завантажені у поясненні.
Номер:
4e287a4d7b1f4abb890cceb00d3fcaee
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
22.11.2023 16:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі дизельного палива, бензину А-95, бензину А-92 (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-04-20-008122-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
Яким чином учасником ТОВ «Немирів нафтобаза», якого обрано переможцем, виконано вимоги підпункту 3.1.4. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації щодо подання документів тендерної пропозиції з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
63c55da7ebc241e5a974b47c6fa9a563
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.11.2023 13:27
Опис:
Доброго дня! У відповідь на Ваш запит від 22.11.2023 р. повідомляємо наступне.
Вимогами тендерної документації, зокрема п. 3.1.4 ч.1 Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 3.1.5. цієї документації.
Відповідно до поданих учасником ТОВ "НЕМИРІВ НАФТОБАЗА" документів, а саме «Повноваження.pdf» та інших документів, що підтверджують повноваження уповноваженої особи щодо підпису документів визначено, що підписантом документів тендерної пропозиції та за результатами проведення процедури закупівлі договору поставки «Дизельне паливо, бензин А-95, бензин А-92» є Директор Товариства з обмеженою відповідальністю "Немирів нафтобаза" Остапенко Олег Сергійович.
Учасником ТОВ "НЕМИРІВ НАФТОБАЗА" у відповідності до вимог визначених п. 3.1.4 ч.1 Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) накладено електронний підпис на документи пропозиції Директора Фірми Остапенка Олега Сергійовича. Під час перевірки накладеного електронного підпису на сайті уповноваженого органу https://czo.gov.ua/verify встановлено, що вказаний підпис містить всю інформацію яка вимагалася замовником, зокрема ПІБ уповноваженої особи, його посаду «директор», а також назву підприємства Товариство з обмеженою відповідальністю "Немирів нафтобаза", сертифікат «Кваліфікований», що в свою чергу повністю відповідає вимогам тендерної документації, так як підписантом відповідно до поданих Учасником документів є Остапенко Олег Сергійович електронний підпис якого і містить пропозиція.
Окрім того повідомляємо Вас, що вимогами тендерної документації, а саме п. 3.1.4 ч.1 Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) не вимагалося накладення електронного підпису на захищеному носії. З огляду на вищенаведене та те, що Документація не містить окремих вимог до типу носія особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, ТОВ "НЕМИРІВ НАФТОБАЗА" у повному обсязі були виконані вимога Замовника, котрі передбачені Тендерною
документацією в частині накладання кваліфікованого електронного підпису.
Згідно з вимогами абз. 2 ч. 2 ст. 17 Закону України «Про електронні довірчі
послуги" застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи
печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист
записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього
ознайомлення із зазначенням параметрів особистих ключів та їх копіювання мають:
- органи державної влади;
- органи місцевого самоврядування;
- підприємства, установи та організації державної форми власності;
- державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на
здійснення функцій державного реєстратора.
ТОВ "НЕМИРІВ НАФТОБАЗА" не належить до наведених суб’єктів.
Окрім того, згідно з пп. 1 п. З Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених
електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих
ключів" від 03.03.2020 № 193, удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються
на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим
пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами
електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної
ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб
у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих
електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або
засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови, з 7 листопада 2020 року по 31 грудня 2021 року приватний бізнес має право використовувати удосконалені електронні підписи чи
печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Враховуючи вищенаведене Учасник ТОВ "НЕМИРІВ НАФТОБАЗА" в повній мірі дотримався вимог тендерної документації, а також Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", аналогічної позиції дотримується і постійно діюча адміністративна колегія антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель номера рішень №36-р/пк-пз від 04.01.2021 року та № 31-р/пк-пз від 04.01.2021 року.
Тому з урахуванням досвіду постійно діючої колегії з розгляду скарг, а також вимог тендерної документації, Учасник повністю відповідає вимогам тендерної документації в частині накладення кваліфікованого електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 3.1.5. цієї документації.