-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ролики УСО 4
Завершена
25 206 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 126 030.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 126 030.00 UAH
Номер:
fee9bcf757e944878a14f85ec76df340
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-13-000058
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.06.2023 00:00
Період моніторингу:
13.06.2023 12:19 - 05.07.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
12.06.2023 № 172
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, зважаючи на наказ Держаудитслужби від 19 травня 2023 року № 110-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
9 UA-2023-04-20-007614-a 20.04.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки
порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в
інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 установлено порушення пункту 4-1 цієї Постанови.
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення змін до тендерної документації установлено порушення вимог частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ДТ МЕТАЛ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ФІЛІЇ «ЦЕНТР З БУДІВНИЦТВА ТА РЕМОНТУ КОЛІЇ» АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 20.04.2023 № 17, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДТ МЕТАЛ» (далі – ТОВ «ДТ МЕТАЛ»), вимога про усунення невідповідностей до 06.05.2023, протокол розгляду тендерних пропозицій від 08.05.2023 № 17/4, договір про закупівлю від 29.05.2023 № ЦБРК-23-137 на суму 19 954 750,00 гривень, повідомлення про внесення змін до договору, протокол від 01.06.2023 № 17/5 щодо виправлення технічної помилки при розміщенні в електронній системі закупівель договору про закупівлю, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 19.06.2023 та 29.06.2023.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 15.06.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації про посилання на доступну для перегляду сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова № 710).
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 19.06.2023 надав пояснення, зокрема про те, що філія не вбачає правових підстав поширення дії норми Постанови № 710 щодо публікації інформації по даній закупівлі на Замовника, «оскільки закупівля здійснюється за рахунок власних коштів акціонерного товариства, без залучення коштів державного бюджету, призначених АТ «Укрзалізниця» на 2023 рік».
Згідно із вимогами пункту 4-1 Постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або офіційного вебсайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
Також моніторингом установлено, що Замовник 21.04.2023 вніс зміни до тендерної документації від 20.04.2023 та оприлюднив в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації. При цьому, на порушення вимог частини другої статті 24 Закону Замовник не оприлюднив окремим документом перелік змін, що вносяться до тендерної документації.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 28.06.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації, зокрема, щодо не оприлюднення переліку змін, що вносились до тендерної документації (окремим документом), однак із зазначеного питання Замовник відповідь не надав, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у тендерній документації установив вимогу щодо надання документів, визначених пунктами 1.1-3.1 розділу ІІ «Документи для укладання договору» Додатку 6 до тендерної документації «Документи учасника, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю» особисто або поштою, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
04.07.2023 18:16 - 19.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.07.2023 18:16
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
№ 31/ 23 /2023пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо виконання висновку ДАСУ
Дата публікації звіту:
07.07.2023 12:55
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Ні
- other: Ні
- corruptionFailureDocuments: Ні
Опис:
Філією уважно розглянуто отриманий висновок Державної аудиторської служби України щодо закупівлі Ролики УСО (Код ДК 021:2015 - 34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху), оголошення № UA-2023-04-20-007614-a, як наслідок у відповідності до пункту 3 розділу ІІ «Констатуючої частини» будуть вжитті заходи, шляхом проходження навчання уповноважених осіб Філії зокрема на онлайн платформі PROMETEUS (найбільша освітня онлайн-платформа в Україні), та будуть вжиті заходи щодо недопущення зазначених порушень в подальшому.
Дата публікації:
19.02.2024 12:35
Запити/Пояснення
Номер:
e4fd548559c941109b14bbfded2c80be
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.06.2023 13:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі товару «ДК 021:2015:34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-04-20-007614-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 7.5 розділу VIІ тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю.
4. Інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання ТОВ «ДТ МЕТАЛ» вимог частини другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5e555fb020f849e68fafaa2b73fd9cc9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.06.2023 13:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі товару «ДК 021:2015:34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-04-20-007614-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання:
1. Надати документи та інформацію, які підтверджують обставини, що спричинили необхідність внесення змін до умов договору від 29.05.2023
№ ЦБРК-23-137 (далі – договір), шляхом укладання додаткової угоди.
Крім того, надати копію укладеної додаткової угоди до договору.
2. Надати пояснення, інформацію щодо не оприлюднення переліку змін, що вносились до тендерної документації (окремим документом).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.